X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצלחת פעולות הטרור בצרפת מעודדת את ארגוני האיסלאם הקיצוני יש לגבש בהקדם גישה מערכתית כוללת לתופעה זו ולטפל בה תוך שיתוף פעולה בינלאומי רחב היקף
▪  ▪  ▪
הפיגועים בצרפת. להדוף את הרוח הגבית [צילום: AP]

ארגוני המודיעין במדינות המערב דיווחו לממשלותיהם כי הפרסום של הקריקטורות של הנביא מחמד במהדורה המיוחדת של העיתון "שארלי הבדו" שלשום עורר גל של זעם ושנאה בקרב העולם האיסלאמי ונתפס כפרובוקציה שלוחת רסן שנועדה לפגוע ברגשות המוסלמים בשם חופש הביטוי.
ההערכה המודיעינית היא כי צפוי גל פיגועים נוסף ומסוכן יותר של ארגון אל-קאעידה וכי האירועים האחרונים יצרו כר פורה לגיוס צעירים מוסלמים נוספים לארגון הזה.
ארגון "אל-קאעידה בחצי האי ערב" שקיבל את האחריות לפיגוע בעיתון "שארלי הבדו" שפרסם את הקריקטורות של הנביא מחמד, הינו השלוחה המסוכנת ביותר של אל-קאעידה.
מדובר בשלוחה המרכזית שהחליפה את ארגון האם באפגניסטן והיא המוח המתכנן, מבצע הפיגועים, מגייס המחבלים ובוחר את המטרות בתיאום עם "המדריך העליון" שיח' אימן אלזוואהירי, יורשו של אוסאמה בן-לאדן.
השלוחה הזו ממוקמת קרוב למקום הקדוש ביותר למוסלמים, העיר מכה שבה הכעבה, והיא שולטת בצעירים מוסלמים חדורי אידיאולוגיה פנטית וניסיון צבאי רב, פרי עימותים ממושכים בעשר השנים האחרונות עם הצבא התימני.
פעיליה גם פתחו שיטות התחמקות שונות ממזלט"ים אמריקנים לאחר שמנהיג השלוחה אנוואר אל-עוולקי חוסל בירי מזל"ט כזה.
הפעילים מצוידים בכמויות רבות של כלי נשק שהשיגו בקרבות מול צבא תימן או נשק שגנבו ממחסניו.
המידע המודיעיני מצביע על כך שארגון אל-קאעידה התאושש בשנה וחצי האחרונות וארגן היטב את שלוחותיו: ארגון ג'בהת אלנוצרה בסוריה ובסיסים בתימן, לוב, אפריקה, מרוקו וסומליה.
עם הכוח הזה הוא יוצא למלחמה במדינות המערב.
האם האיסלאם הרוויח מהפיגועים בצרפת?
א. תחושת הסיפוק הראשונית של מוסלמים קיצוניים מפעולת הנקם במערכת העיתון "שארלי הבדו" על העלבת הנביא מחמד ופגיעה ברגשות המוסלמים מתחלפת עתה לדאגה אמיתית. הפיגוע לא עצר את פרסום הקריקטורות, ההפך הוא הנכון, העיתון "שארלי הבדו" שהיה יוצא לאור ב50 אלף עותקים בלבד, הודפס השבוע במיליון עותקים ונחטף מן הדוכנים. עשרות מגזינים וכתבי עת מכל העולם מתחרים ביניהם מי יפרסם את הקריקטורות של הנביא מחמד, יפגין אומץ ויוכיח כי הוא נלחם למען חופש הביטוי.
ב. בקרב הקהילה המוסלמית בצרפת, המונה שבעה מיליון איש, יש חשש כבד כי היא תהפוך ליעד של פיגועי נקם מצד הימין הקיצוני, כבר עכשיו יש תופעות של איומים ופגיעה במסגדים בעקבות הפיגועים בפריז.
ג. הפיגועים בפריז הגבירו ואף עוררו רגשות פחד ושנאה לדת האיסלאם בקרב מדינות המערב, קשה עדיין להעריך את היקף התופעה.
ד. הקהילה היהודית בצרפת הפכה ל "אנדרדוג" וזכתה לשבחים מההנהגה הצרפתית. התעוררות מדינות אירופה לסכנת הטרור האיסלאמי עשויה לשנות את סדר היום לטובתה של מדינת ישראל, למשל, החזרת תנועת חמאס לרשימת ארגוני הטרור ויותר התחשבות בעמדות ישראל באו"ם ובמוסדות הבינלאומיים.
כיצד לטפל בטרור האיסלאמי?
תופעת הטרור האיסלאמי התפשטה באסיה, אפריקה, אירופה והמזרח התיכון, והיא מציגה את עצמה כמייצגת את האיסלאם הנלחם במערב, אולם למעשה ארגוני הטרור אל-קאעידה, "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ובוקו חראם לא מונים יותר מכמה עשרות אלפי פעילים, הם אינם מייצגים את האיסלאם המונה יותר 1.5 מיליארד בני אדם.
הטיפול הצבאי והמלחמה הנקודתית בטרור, יהיו נחרצים ככל שיהיו, אינם מספיקים, יש צורך בראייה מערכתית כוללת כדי לנסות ולעקור את התופעה או לפחות לצמצמה באופן ניכר.
לפיכך, יש לבחון את הדרכים הבאות:
  • לאמץ את הצעתו של נשיא מצרים עבד אלפתאח א-סיסי ולסגור את כל אתרי האינטרנט (35 במספר) של ארגוני הטרור הג'יהאדיסטים.
  • שיתוף פעולה בינלאומי הדוק בין מנגנוני המודיעין והביטחון במספר רב של מדינות והקמת מנגנון פיקוח והתראה על תנועות טרוריסטים.
  • חידוש וריענון השיח הדתי במדינות ערב ובמדינות המוסלמיות, גיוס המוסדות הדתיים הגדולים כמו אל-אזהר במצרים להסביר את המהות האמיתית של האיסלאם כדת סובלנית השוללת אלימות.
  • לעשות אבחנה ברורה בין חופש הביטוי ובין האחריות של אמצעי התקשורת בכיבוד דתות אחרות ואי פגיעה ברגשות של מאמינים, חיבור קוד אתי בינלאומי המוציא את הדתות השונות מהוויכוחים הפוליטיים.
  • טיפול מדיני אינטנסיבי בבעיות המזרח התיכון ובמיוחד בבעיה הפלשתינית כדי שארגוני הטרור לא ישתמשו בהן כדלק על אש הטרור.
רק טיפול מערכתי כולל יכול לצמצם את בעיית הטרור האיסלאמי העולמי.

תאריך:  16/01/2015   |   עודכן:  18/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסקנות ראשונות מגל הפיגועים בצרפת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יואל גוז'נסקי
ייתכן שלערב הסעודית יהיה מלך חדש ב-2015. אשפוזו הממושך של מלך ערב הסעודית, עבדאללה בן עבד אל-עזיז, מעלה חששות באשר להמשך יציבותה ולמדיניותה העתידית של מדינת מפתח זו, בשעה שבה היא ניצבת מול אתגרים כבדי-משקל מבית ומחוץ. תהא זהות המלך אשר תהא - בפניו יעמדו אתגרים לא מבוטלים
איציק וולף
נשיא מצרים המודח, שהוחזק מאז הדחתו במעצר, זוכה בבית המשפט הגבוה בקהיר מעבירת המעילה שבה הורשע    הזיכוי מצטרף לזיכויו מאישום האחריות להריגת מפגינים בכיכר תחריר בשנת 2011    בניו יזכו למשפט חוזר
יוני בן-מנחם
המאבק בין תנועת חמאס לבין ממשלת ההסכמה הלאומית עבר בסוף השבוע לפסים אלימים על-רקע סירובה של חמאס לוותר על שליטתה ברצועת עזה. מקורות בחמאס טוענים כי נשיא טורקיה ארדואן ינסה לתווך בין חמאס לרשות הפלשתינית בנושא המחלוקות על רצועת עזה
מנשה שאול
יועצו של נאצר יוצא נגד "האחים המוסלמים" וקורא להשתמש בנפט וגז כנשק נגד המערב
יוני בן-מנחם
פרשנים בעולם הערבי מעריכים כי ההנהגה האירנית לא ממהרת להזמין את ח'אלד משעל לביקור באירן וכי "היא פותחת מחדש לתנועת חמאס את הדלת אך עם הגבלות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il