X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר החוץ הארגנטיני טימרמן נמנע מלהסביר הן את החלטתה של נשיאת ארצו שלא להשתתף במצעד, והן את החלטת ממשלתו שלא לשלוח נציג למפגן הזדהות עם קורבנות הרציחות בפריז שהתקיים מול השגרירות הצרפתית בבואנוס איירס
▪  ▪  ▪
קירשנר. ארגנטינה נאבקת בטרור אבל במתינות כדאית [צילום: AP]

מאז 1588 ועד היום, הגולם מפראג, שלפי האגדה קם על יוצרו, מהווה מטפורה חשובה להבנתנו את תופעות הפוליטיקה בעולם, ובכלל זה עושה רושם שגם בארגנטינה.
שר החוץ של ארגנטינה הקטור טימרמן נחת ביום רביעי 7.1.15 הגורלי בפריז בדרכו מסין לארצו. עם נחיתתו הוא נשאל על-ידי שגרירת ארצו מריה דל כרמן סקוואף אם יהיה נכון שטימרמן יחתום על ספר התנחומים הרשמי של ממשלת צרפת שהוצב אחרי האסון במשרד החוץ הצרפתי. טימרמן מיהר לנסוע לחתום והורה לפרסם את תוכן תנחומיו לעם הצרפתי באתר של משרד החוץ הארגנטיני.
נשיאת ארגנטינה קריסטינה קירשנר הוזמנה על-ידי ממשלת צרפת ליטול חלק במפגן ההמוני בפריז בהשתתפותם של ראשי מדינות נגד הטרור שגבה 12 קורבנות במערכת העיתון "שארלי הבדו", שוטרת צרפתיה וארבעה יהודים במרכול היהודי הכשר בבירת צרפת. קירשנר החליטה שלא להגיע לצרפת והסתפקה באמירה כללית בטון מגומגם בדבר חתירתה של ארגנטינה לשלום עולמי ותמיכתה במאבק בטרור תוך כיבוד ערכי הדמוקרטיה. נוכח הסירוב, הזמינו שלטונות צרפת את טימרמן לייצג את ארגנטינה במצעד. אך, לזה ציפתה הפתעה, כשקיבל הוראה מבואנוס איירס שאינו רשאי להשתתף במפגן. טימרמן הודיע כי יצעד כאיש פרטי וכאחד מבני העם הרבים ביחד עם בני משפחה וידידים. כשהודלפו האירועים לעיתונות, הזדרז טימרמן לכנס מסיבת עיתונאים בפריז, הכחיש ששוחח עם נשיאת ארצו, ובתשובה לשאלה מדוע אינה נוטלת חלק במצעד לצד מנהיגי מדינות העולם, השיב כי אינו דובר של הנשיאה. עוד אמר טימרמן במסיבת העיתונאים בפריז כי במהלך חייו השתתף בהפגנות נגד קורבנות הטרור בבואנוס איירס, ישראל!... ונצואלה, צ'ילה, איטליה ומדינות אחרות, ולדעתו אין הבדל מי הם הקורבנות.
טימרמן נמנע מלהסביר הן את החלטתה של נשיאת ארגנטינה שלא להשתתף במצעד, והן את החלטת ממשלתו שלא לשלוח נציג למפגן הזדהות עם קורבנות הרציחות בפריז שהתקיים מול השגרירות הצרפתית בבואנוס איירס. כל אלה שרצו אפוא לראות את נשיאת ארגנטינה בשורה הראשונה של המנהיגים, לאחר שהטרור גבה קורבנות בפיגועים נגד שגרירות ישראל והקהילה היהודית בבואנוס איירס - נחלו אכזבה. יתר על כן, אנשי הקהילה הצרפתית בארגנטינה הזכירו לקירשנר כי רבים מהנרדפים על-ידי הדיקטטורה הצבאית של שנות ה-80' של המאה שעברה מצאו מקלט בצרפת.
צעדיו של טימרמן עוררו בשבוע החולף מהומה פוליטית רבתי בבואנוס איירס. חוגי האופוזיציה שיבחו את פועלו, ומקורבי הנשיאה שהעדיפה לשתוק - התרעמו על צעדיו. טימרמן נחשב אחד הנאמנים לנשיאה קירשנר שלה הוא חייב את קידומו בתפקידים השונים בשירות החוץ. משרד החוץ הארגנטיני נחשב אחד ממוקדי המינויים של קבוצת מקורביה של הנשיאה. מבקריה טוענים כי היא מקיימת משרד חוץ משלה בתוך משרד החוץ הרשמי, כשטימרמן ממנה ומדיח בסיטונות שגרירים וגרם לכ-60 מוותיקי הדיפלומטים הבכירים המקצועיים לפרוש לטובת מקורבי הנשיאה מבלי שיהיה להם רקע מקצועי למילוי תפקידיהם.
טימרמן כשר חוץ נחשב כמי שמתעלם מבעלי התפקידים בשגרירויות ומתעלל בהם. על-פי השמועות, פרטי נסיעותיו של טימרמן נמסרים רק לשגרירים ולנהגים החייבים לקבל את פניו בשדה התעופה. טימרמן נחשב לעושה דברה האולטימטיבי של קירשנר גם בכל הקשור ליחסים עם מדינות ערב תומכות הטרור ולהדריכה על ההסכם עם אירן לכינון "ועדת האמת" הדו-לאומית, שלא קמה עד היום, שנועדה לטהר את מפעיליהם של מחבלי החיזבאללה שביצעו משימות רצח בבואנוס איירס עוד לפני שני עשורים ועדיין לא הובאו לדין.
טרם נסיעתו לסין, השתתף טימרמן בתחילת ינואר זה כאורחו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בכנס שגרירי-טורקיה בעולם שהתקיים בבירה הטורקית. ארדואן ששיגר לפריז את ראש ממשלתו אהמט דבוטואלו, מוזמן לבקר בבואנוס איירס ביום ראשון הקרוב כאורחה הרשמי של נשיאת ארגנטינה. לדעתו של המומחה לענייני ערבים ד"ר ירון פרידמן, אף מנהיג במערב לא העז להצהיר בפומבי כי מרבית עוצמתו של ארגון דאעש מתאפשרת בזכותה של טורקיה. זאת, משום שהצהרה זו עלולה לפגוע ביחסים הדיפלומטיים והכלכליים של מדינות רבות עם המעצמה התעשייתית שמייצרת בזול מוצרים רבים בקרבתה של אירופה. אולם, מבט על מפת המזרח התיכון מלמד כי רוב מתנדבי ארגון "המדינה האיסלאמית" דאעש שאינם עירקים או סורים וכל הזרים המתנדבים אינם יכולים להגיע דרך המדינות המקיפות את הארגון. ירדן וישראל אטמו את גבולן, המשטר הסורי וחיזבאללה נלחמים בהם ממערב, המשטר העירקי נלחם בהם ממזרח, והצבא הסעודי שומר בקנאות על גבולותיה של הממלכה. הפירצה העיקרית היא טורקיה המאפשרת מעבר של ג'יהאדיסטים מכל העולם דרך גבולה לח'ליפות האיסלאמית המדומה, ובכללם טורקים. בין דאעש ובין טורקיה נוצר הסכם בלתי כתוב הכולל מאבק לחיסול אויבים משותפים כגון המשטר השיעי בעירק, המשטר העלאווי בסוריה ומעל הכל - חיסול הכורדים בשתי המדינות הללו.
הפרלמנט בטורקיה דן בימים אלה בהצטרפותה של טורקיה לקואליציה נגד דאעש, כדי למנוע את פריצת גבולותיה של טורקיה מצד פעילי הארגון הרצחני. אך הנשיא הטורקי ארדואן ששיגר את ראש ממשלתו למצעד בפריז, טרם החליט אם טורקיה תאפשר לכוחות הקואליציה לפעול מטורקיה.
קירשנר החותרת להצבת הגבלות על כלי התקשורת בארגנטינה, וארדואן המפעיל צנזורה כבדה בארצו, ימצאו בבואנוס איירס בתחילת השבוע הבא נושאים משותפים לשיחה, בעיקר בתחום הסחר, וישאירו את הפוליטיקה והטרור מחוץ לחדר.

תאריך:  16/01/2015   |   עודכן:  16/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגולם קם על יוצרתו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הקטור
שמ  |  16/01/15 22:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקריקטורות של מוחמד
מרדכי קידר
המצב הקיים מוביל את אירופה במסלול פיצוץ בין המהגרים המוסלמים ובין החברה האירופית, והפיצוץ המתקרב עלול להביא את אירופה לאבדון. אם לא יינקטו צעדים החלטיים להטמעתם של המהגרים המוסלמים בתרבות אירופה, התוצאה עלולה להיות הרסנית לחברה, לשלטון ולכלכלה בכל אחת ממדינות אירופה
יוני בן-מנחם
הצלחת פעולות הטרור בצרפת מעודדת את ארגוני האיסלאם הקיצוני    יש לגבש בהקדם גישה מערכתית כוללת לתופעה זו ולטפל בה תוך שיתוף פעולה בינלאומי רחב היקף
רפי לאופרט
הפשע האמיתי של האירועים האחרונים בפריז הוא במיון הנפגעים, לצורך גילויי האבל - שרלי הבדו, סיפור אחד, והיהודים - סיפור אחר. הפשע האמיתי הוא באפליה, באבחנות, בצביעות המסתתרת מאחורי אלה שמניחים לפושעים להיות "לוחמי-חופש" כי זה משרת אינטרס צרפתי כלכלי או אחר, ולקורבנות היהודים להיות "רק יהודים"; וכך גם מוערכים חייהם
אליזבט רימיני
מצב היהודים בעולם כיום, דומה למצבם בתחילת המאה ה-20. הם זקוקים לארץ הגירה חדשה. אנחנו צריכים להתחיל לבנות עבורם. אנחנו צריכים להתאים את המדינה עבורם. האם הפעם נצליח במה שנכשלנו עם כל העליות מאז מלחמת העולם הראשונה?
עופר וולפסון
מנהיגים מוסלמים, בהם המופתי של ירושלים, קוראים לשער שרלי הבדו החדש, "פרובוקציה בלתי הכחרית" המעידה על חוסר כבוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il