X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סוג של לטאות ענק [צילום: AP]
תורה ומדע: הדינוזאורים
על עצם קיומן של חיות בממדים גדולים כאלה, כמו של הדינוזאורים, שהיו בעבר, אין לנו כל עוררין. זה אכן ידוע בזוהר ובמקומות אחרים

ישנן השערות שונות להיעלמותם של הדינוזאורים, אבל דווקא ההשערה המשונה שבין כולן היא שאסטרואיד התנגש בכדור הארץ והחריב חלק גדול ממנו ובעיקר את הצמחייה. כך "הרג" הממציא של התיאוריה הזאת את הדינוזאורים על-ידי ש"הרעיב" אותם מחוסר צמחייה. במקומות שונים על פני כדור הארץ מתגלים מדי פעם שרידי שלדים או עצמות של חיות גדולות מאוד, אשר גודלם (של השלדים) הגיע לשלושים מטרים ויותר, וגובהם לכעשרה מטרים. לפי הערכת המדענים הגיע משקלן של חיות אלה לכמה עשרות טונות. הם נקראו בשם "דינוזאורים" והם דמו בעיקר ללטאות של ימינו, אבל בממדים הרבה יותר גדולים.
לפי השערתם, הם ניזונו בעיקר מצמחים. מהם שלדים אלה הם של עצמות, אבל במשך השנים חדר לתוכן עפר באיטיות רבה עד שהם "התאבנו", דהיינו נעשו לאבן שצורתה היא כצורת העצמות המקוריות. לפי מחקרים שלהם, התברר כי אוכלוסיית הדינוזאורים הוכחדה "פתאום" מעל פני כדור הארץ לפני שישים וחמש מיליון שנים! הם גם טרחו וחקרו מהו הגורם להכחדה "פתאומית" זו. ואכן הועלו השערות שונות להיעלמותן של החיות הענקיות האלה, אבל דווקא ההשערה המשונה שבין כולן, דווקא היא הולכת ותופסת תאוצה במחקרים שלהם כיום.
מישהו העלה את ההשערה שאסטרואיד אחד התנגש בכדור הארץ בעבר הרחוק והחריב חלק גדול ממנו וגם בעיקר הכחיד את הצמחייה על פני כדור הארץ. כך "הרג" הממציא של התיאוריה הזאת את הדינוזאורים על-ידי ש"הרעיב" אותם מחוסר צמחייה. הרעיון הדמיוני הזה הלהיב כמה מדענים אחרים, והם אף הלכו וחיפשו את ה"מקום" בו נפל האסטרואיד הדמיוני הזה. ואכן הם "מצאו" את שרידי האסטרואיד הזה מהר מאוד, ולדעתם של החוקרים האמריקנים האלה הוא שוכן כבוד לא פחות ולא יותר מאשר במפרץ מקסיקו, כשאפרו שקוע חציו בים וחציו על היבשה, וקוטרו מגיע לכמאתיים קילומטרים.
כמובן הייתה להם בעיה האם המכתש הזה נוצר מנפילת אסטרואיד או שהוא פשוט מכתש גדול של הר געש קדמון. אבל כיוון שהם כבר קיבלו על עצמם לכתחילה את הרעיון שהאסטרואיד הוא הוא הסיבה להכחדת הדינוזאורים, על כן הם כבר "מצאו" את העובדות לכך בשטח עצמו, שהמכתש אכן נוצר מנפילת אסטרואיד ולא מהר געש. על עצם קיומן של חיות בממדים גדולים כאלה שהיו בעבר, אין לנו כל עוררין. כי אכן ידוע בספר הזוהר ובמקומות אחרים בחז"ל שדור המבול היו ענקים ואפילו הרבה יותר גדולים מן הדינוזאורים האלה, ככתוב: (מתורגם מהזוהר) "רבי חייא ורבי יהודה היו הולכים בדרך, והגיעו להרים גבוהים ומצאו בין ההרים עצמות של בני אדם שהיו של דור המבול, ופסעו שלוש מאות פסיעות לאורך עצם אחת".
והרי שלוש מאות פסיעות הן יותר ממאה מטר. כלומר הגובה של אנשי המבול הגיע לכמה מאות מטרים, ויש לשער שהיו גם חיות בגודל דומה, כך שהדינוזאורים של הגאולוגים כיום הם אך כחגבים ביחס לגודל אנשי המבול. אבל המפליא ביותר הוא מדוע נזקקים בכלל הגאולוגים למאורעות משונים כאלה כמו נפילת אסטרואיד כדי להכחיד את אוכלוסיית הדינוזאורים, ועוד בתאריך דמיוני לפני "כשישים וחמישה מיליון שנה", כשאפשר למצוא בספר תנ"ך (שתורגם כבר ליותר ממאה שפות) בפרשת נח שהיה מבול שהכחיד את כל החי על פני הארץ לפני לא יותר מארבעת אלפים ומאה שנים! כך שאין צורך לא באסטרואיד וגם לא בהיסטוריה דמיונית של שישים וחמש מיליון שנים.

[צילום: AP]

אולי זוהי דוגמה מובהקת לכך כיצד מרכיבים מדענים דעה קדומה משלהם על האסטרואיד או הסבר אחר שאין שום הכרח בקיומו, ומאידך-גיסא הם דוחים כתובים מפורשים על מה שקרה בזמן המבול. הנה לפניכם דברי המלבי"ם בפרשת נח: "והנה שהרבה נשארו עצמותיהם החזקים כמטילי ברזל ולא נמוחו, בכל זאת נמוחו מן הארץ כי על-ידי שטף המים הובלו הפגרים לתוך העמקים ורובם נבלעו בעמקי תהום, אשר האדמה פצתה את פיה מעומק תהום רבה וירדו כמה אלפים אמה לעמקי שאול, עד שבצאת נח מן התיבה לא מצא שום רושם מפגרי בעלי חיים ועצמות הענקים ובעלי חיים הגדולים שהיו קודם המבול.
"ועדות ה' נאמנה מחכימת פתי להשיב דבר לחכמי הגאולוגיה, שחופרים במעמקי האדמה ומוצאים עצמות גדולות מענקים ובעלי חיים גדולים שנאבדו מן הארץ ואינם עוד מימי המבול ואילך, והם מוכיחים מזה קדמות העולם, כי יחשבו את האדמה שעשויה מינים מינים, שבכל עומק ידוע יש מין אדמה אחרת, ויחשבו לפי איכות האדמה שימצאו העצמות שם, ולפי חשבון כמה היה צריך עד שיולדו שטחי האדמה שהעולם קדמון מרבוא שנים, ושכבר היו בעלי חיים מימי קדם קודם לזמן היצירה שלנו.
"וכל זה הבל וריק, כי בעת המבול פתחה האדמה את לועה על-ידי הרעשים שבאו מעומק שאול ותהום רבה והפכה תחתונים למעלה ועליונים למטה והורידה פגרי הבעלי חיים עמוק עמוק, ונבקה חכמת הדורשים והחופרים לדעת איכות המהפכה הזאת אשר עשתה נפלאות במשך 150 יום של עמידת המים, עד שכל הסדרים שסדרו להן החוקרים מאיכות האדמה בכל שטח וכל חשבונותיהם בזה נתבלבלו אז וכל השערותיהם ודימיונותיהם ישא רוח יקח הבל, ולא חכמו ישכילו זאת ויראו מעשי ה' ונפלאותיו במצולת שאול איך מחה את כל היקום מעל פני האדמה ויטביעם בשאול תחתית עדי אובד".
עד כאן לשונו.
אם כי השיטות של הגאולוגים כיום הן שונות מאוד מאלו שהיו בזמן המלבי"ם, והן מראות שהחיות האלו היו כביכול לפני עשרות מיליוני שנים, הרי נימוקו של המלבי"ם עדיין שריר וקיים, דהיינו, שבזמן המבול השתנו לחלוטין כל סדרי בראשית, ותהליכים שהיו לוקחים מיליוני שנים באופן טבעי נעשו תוך שעות או ימים בלבד, וכך למשל עברו העצמות של החיות האלו תהליך של התאבנות מהיר ביותר אשר באופן טבעי היה נמשך מיליוני שנים, אבל עקב הלחצים האדירים שפעלו על העצמות האלו אשר החדירו את העפר במהירות עצומה לתוכן הן התאבנו לאבנים שצורתן כצורת העצמות של החיות כפי שרואים היום.
אשר לעצם המבול, נעיר בדרך אגב כי המדענים החוקרים את טבעות העצים מצאו סוף-סוף את מה שהיה ידוע לנו זה מכבר בכתובים. מניתוח של טבעות עצים עתיקים ששרדו במקומות רבים בעולם, התברר כי לפני ארבעת אלפים שנים בערך, אכן כל העצים העתיקים האלה מראים בבירור כי באותן שנים היה עודף מים גדול מאוד על פני האדמה, דהיינו, רוחב הטבעות באותן שנים היה הרבה יותר גדול משאר הטבעות.

פורסם במקור: הידברות - אתר היהדות הגדול בעולם
תאריך:  18/01/2015   |   עודכן:  18/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תורה ומדע: הדינוזאורים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אם תרצו אין זו אגדה
אהרון שחר  |  18/01/15 14:27
 
- לאהרן שחר
הדב הלבן  |  19/01/15 16:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
העובדה שהכוכב יופיטר, הידוע ככוכב המיטיב, הגיע לבקר בבית השותפויות שלכם, תתרום לפנויים שביניכם    עשויים לבוא ימים טובים שבהם תוכלו להכיר את האנשים המתאימים
אדלינה קליין
שירי 'ההגות' הנמצאים בקובץ מעוררים עניין על המהויות הפילוסופיות העמוקות של הקיום. מסתמנות שאלות רבות, במשפטים הסדורים והעקביים
יואב יצחק
מפלגת הליכוד מאבדת את מעמדה המוביל בעיקר בגלל שבראשה עומד בנימין נתניהו    אחרי שלוש קדנציות - בני הזוג נתניהו, שלקו בשחיתות ציבורית, בנהנתנות ובחזירות, נמאסו על הציבור. פשוטו כמשמעו    האופציה להשבת המובילות הנשמטת מהליכוד לידיהם של הרצוג-לבני, בפער של 4-1 מנדטים, היא העמדת מועמד ראוי יותר ואמין יותר מקרב בכירי הליכוד, שיהיה מקובל גם על שלדון אדלסון... למשל: משה יעלון
טובה ספרא
הטרור בצרפת שלא הפתיע את הקוראים    אנו ברצועת זמן שבה צפויות עוד התפרצויות בלתי רצויות ואלימות במקומות רגישים ברחבי העולם    העימות מקצין בין העולם המערבי והקיצוניות המוסלמית    ברמה האישית הכינו את עצמכם לספינים וג'וקרים שיישלפו מאי שם כדי להשפיע על החשיבה שלכם    תחזית אסטרולוגית שבועית: 22.1.15-16.1.15
אלעזר לוין
הכלכלן ואיש הפיננסים, שעבר לנדל"ן, מציג את פנינת הפעילות של אזורים לשנה הקרובה: 600 דירות, מגדל מסחר ומשרדים, חניונים ופארק, במרכז אזורי הביקוש
רשימות נוספות
השמות הפופולריים בניו-יורק - שמות יהודיים  /  שיפי חריטן
מדוע הורגים בנו כל הזמן?  /  הרב פנחס פרידמן
האיחוד של גיל-עד שער  /  שירה כהן
הלב של אבא שמעון  /  אתי דור-נחום, שיפי חריטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il