X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחד מראשי תנועת "האחים המוסלמים" פרסם פסק הלכה הקורא לרצח ההנהגה מצרית ובראשה הנשיא א-סיסי בשל הנחיות שנתנה בזמן ההפיכה הצבאית. כוחות הביטחון במצרים נערכים ליום השנה לציון "מהפכת ה-25 בינואר" בגלל חשש למעשי אלימות
▪  ▪  ▪
א-סיסי. על הכוונת [צילום: מטה הבחירות של א-סיסי]

נשיא מצרים אנואר סאדאת נרצח ב-6 באוקטובר 1981 בידי קיצונים מוסלמים, זמן לא ארוך לפני שנרצח פרסמה "תנועת האחים המוסלמים" במצרים פסק הלכה (פתווא-בערבית) המתיר את דמו.
מתוך עשרים הסעיפים שבפסק ההלכה רק שלושה עסקו בתהליך השלום עם ישראל, יתר הסעיפים עסקו בזירה המצרית והתנגדותו של סאדאת לפעילות תנועת "האחים המוסלמים".
האם ההיסטוריה תחזור על עצמה?
בסוף השבוע היו הפגנות במצרים של פעילי תנועת "האחים המוסלמים" שבמהלכן הונפו דגלים של ארגון אל-קאעידה, ההפגנות היו לתמיכה בנשיא המודח מחמד מורסי העומד לדין בבית משפט בקהיר.
ד"ר מחמד מוחתארג'ומעה, שר ההקדשים המצרי פרסם הודעה המגנה את פעולות הטרור של "האחים המוסלמים" נגד הצבא והמשטרה במצרים שבה נאמר כי הם "חזרו לדרך האלימות וכי ההנהגות שלהם מטיפות לאלימות ורצח, כמו-כן הוא גינה את פעולות דאעש והשתלטות ארגון בוקו חראם על עשרים אחוזים מאדמת ניגריה.
אולם מה שמדאיג יותר את שלטונות מצרים הינו פסק הלכה שפרסם אחד ממנהיגי "האחים המוסלמים" הקורא לרצוח את חברי ההנהגה המצרית ובראשם את הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי.
את פסק ההלכה פרסם השיח' סלאמה עבד אלקווי, הדובר לשעבר של משרד ההקדשים במצרים השוהה בטורקיה ביחד עם עוד כמה מראשי התנועה שנמלטו ממצרים לקטר ואח"כ מצאו מחסה בטורקיה.
בטורקיה גם נמצא הבסיס הקדמי של תנועת חמאס שהיא תנועת הבת של "האחים המוסלמים". בהופעה בערוץ הטלוויזיה "אל-שרק" המשדר מטורקיה והמזוהה עם תנועת " האחים המוסלמים", פרסם השיח' אלקווי פסק הלכה שבו קרא להרוג את הנשיא א-סיסי בטענה שהוא אחראי לפעולות הרג במצרים לאחר הפלתו של הנשיא מחמד מורסי.
בפסק ההלכה נאמר: "כל מי שיהרוג את הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי וכל המנהיגים שעמו, הרי שזה ביקוש חסדו של אללה, כל מי שייהרג תוך כדי כך, הוא שהיד אצל אללה".
השלטון המצרי מיהר לגייס חכמי דת מטעמו שיגנו את פסק ההלכה הזה. ד"ר יאסר ברהאמי גינה באתר האינטרנט שלו הנקרא "אני הסלפי" את פסק ההלכה ושאל: "האם שמעת בעצמך או באמצעות עדים את הנשיא א-סיסי מורה לבצע מעשי הרג או אונס כפי שאתה טוען?"
השייח' עלי עבד אלהאדי, מחכמי הדת של אלאזהר, אמר לעיתון "אלקודס אלערבי" ב-15 בינואר כי השיח אלקווי שפרסם את פסק ההלכה הינו כופר ומשתייך לפורשים מהאיסלאם (ח'ווארג'-בערבית) וכי אין לתפוס אותו בדבריו.
הנשיא המצרי א-סיסי מנהל מלחמת חורמה בתנועת "האחים המוסלמים" ולאחר שהדיח את נציגה הנשיא הקודם מחמד מורסי, הוא הוציא אותה מחוץ לחוק והכריז עליה כתנועת טרור.
עשרות ממנהיגיה ובראשם השיח' יוסף קרדאווי נמלטו ממצרים לקטר וטורקיה והנשיא דורש מקטר להסגירם למצרים ולהחרים את כספיהם הנמצאים בבנקים בקטר ומשמשים לטענתו למימון פעולות טרור במצרים.
פסק ההלכה של אחד מראשי תנועת "האחים המוסלמים" הקורא לרצח ההנהגה המצרית ובראשה הנשיא א-סיסי רק מחריף את המתיחות בין התנועה לשלטון ומרחיק כל אפשרות לפיוס לאומי.
המצב הביטחוני במצרים מתוח בגלל הטרור האיסלאמי הקיצוני. יש מתיחות רבה באזור קהיר בגלל משפטו הנמשך של הנשיא המודח מחמד מורסי, בחצי האי סיני נלחם הצבא המצרי בטרור של ארגון "אנצאר בית אמקדס", השלוחה המצרית של ארגון "המדינה האיסלאמית", וכוחות הביטחון המצרים נערכים לאירועי יום השנה ל "מהפכת ה-25 בינואר" שהיא תחילת ההתקוממות המצרית במסגרת אירועי "האביב הערבי".
בידי כוחות הביטחון של מצרים מידע כי הגופים האיסלאמיים הקיצונים מתכוונים להתסיס את ההמונים ביום הזה למעשי אלימות נגד השלטון.

תאריך:  18/01/2015   |   עודכן:  18/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסק הלכה איסלאמי מתיר דמו של א-סיסי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מה המייל של סיסי?
אהרון שחר  |  18/01/15 14:14
2
חאוורג'
שמ  |  18/01/15 14:18
3
מומלץ לחסל את האיש מיד
שאול א.  |  18/01/15 15:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
מרדכי קידר
המצב הקיים מוביל את אירופה במסלול פיצוץ בין המהגרים המוסלמים ובין החברה האירופית, והפיצוץ המתקרב עלול להביא את אירופה לאבדון. אם לא יינקטו צעדים החלטיים להטמעתם של המהגרים המוסלמים בתרבות אירופה, התוצאה עלולה להיות הרסנית לחברה, לשלטון ולכלכלה בכל אחת ממדינות אירופה
מנשה שאול
ברית מוזרה בין מועמד נוצרי-מארוני לבין חיזבאללה משתקת למעשה את בית הנבחרים בלבנון
יוני בן-מנחם
הצלחת פעולות הטרור בצרפת מעודדת את ארגוני האיסלאם הקיצוני    יש לגבש בהקדם גישה מערכתית כוללת לתופעה זו ולטפל בה תוך שיתוף פעולה בינלאומי רחב היקף
יואל גוז'נסקי
ייתכן שלערב הסעודית יהיה מלך חדש ב-2015. אשפוזו הממושך של מלך ערב הסעודית, עבדאללה בן עבד אל-עזיז, מעלה חששות באשר להמשך יציבותה ולמדיניותה העתידית של מדינת מפתח זו, בשעה שבה היא ניצבת מול אתגרים כבדי-משקל מבית ומחוץ. תהא זהות המלך אשר תהא - בפניו יעמדו אתגרים לא מבוטלים
איציק וולף
נשיא מצרים המודח, שהוחזק מאז הדחתו במעצר, זוכה בבית המשפט הגבוה בקהיר מעבירת המעילה שבה הורשע    הזיכוי מצטרף לזיכויו מאישום האחריות להריגת מפגינים בכיכר תחריר בשנת 2011    בניו יזכו למשפט חוזר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il