X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל עוד ימשיך יצחק (בוז'י) הרצוג לשמור על זכות השתיקה, גם כיום, ולמנוע מהציבור לדעת מה בדיוק הסתיר הוא אז - בחקירתו מהמשטרה - מהציבור, אין הוא בגדר של פוליטיקאי לגיטימי בעינינו, הרשאי וזכאי לבקש מאיתנו אמוננו בו לקראת הבחירות הקרבות
▪  ▪  ▪
יצחק הרצוג. לדעת מה הוא מסתיר [צילום: AP]

נער השמנת מצהלה ונכדו של הרב הראשי, לשעבר, של אירלנד, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, שניכס לעצמו שיוך ציוני פרטני ודווקני - בהכריזו על הקמת מפלגת "האיחוד הציוני", יחד עם ח"כ ציפי לבני - גילה דווקא יחס ציני שדבר אין לו עם ציונות, לשמה, בשבוע החולף, עת תקף הוא החלטת סגנית שר הפנים, ח"כ פאינה קירשנבאום לשתוק בחקירתה במשטרה. בוז'י אמר בראיון לגלי צה"ל, בעקבות החלטת ח"כ פאינה קירשנבאום לשתוק בחקירתה במשטרה, כי: "נבחר ציבור לא יכול לשתוק בחקירה. אני מאחל לכולם לצאת זכאים אבל אני אומר שצריך להילחם בשחיתות הציבורית בכל דרך אפשרית".
קודם למתקפתו התקשורתית של הרצוג על קירשנבאום, פורסמה רשימתי "ניצול זכות השתיקה כחסם לקריירה פוליטית" (4.1.2014), בה נכתבו - בין היתר- דברים אלה: "אחת מן הסיבות היכולה להביא לכך, כי לא יוגש כתב-אישום נגד מי שנחשד בפלילים ונחקר במשטרה, הינה העובדה, כי הוא שמר - בחקירתו במשטרה - על זכות השתיקה. בואו ונהיה הגונים ונדבר גלויות, דברים כנים, עין נגד עין. מי שאין לו מה להסתיר מהמשטרה, אינו מנצל זכות השתיקה. הוא מספר למשטרה, כל הידוע לו, אודות החשדות המועלים והמוטחים נגדו. מי שאין לו מה להסתיר מהמשטרה, משיב - עניינית ובאופן ישיר - לכל שאלה ושאלה, העלולה להחשיד אותו וגם/או לסבך אותו בפלילים, שכן אין לו, לכאורה, ממה לחשוש".
עוד נכתב, ברשימה זו, כי: "כתוצאה משמירתו של יצחק (בוז'י) הרצוג על זכות השתיקה, החליט היועץ המשפטי לממשלה, דאז, אליקים רובינשטיין, לסגור תיק החקירה שנפתח נגדו, מחוסר ראיות מספיקות. יודגש ויצויין, כי יצחק (בוז'י) הרצוג, לא טוהר מכל אשמה ולא נקבע, כי תיק החקירה המשטרתית נגדו נסגר, מחוסר אשמה. עובדה זו לא מנעה מהרצוג להגיב - בסיפוק - להחלטת היועץ המשפטי לממשלה ולומר לתקשורת, דברים, בנוסח זה: "אני שמח שעכשיו ידוע לציבור מה שטענתי לאורך כל הדבר - כי לא ביצעתי כל עבירה". יצחק (בוז'י) הרצוג, רוצה לכהן - לאחר הבחירות הקרובות, האמורות להתקיים בחודש מרס, שנה זו - כראש ממשלת ישראל. השאלה הנשאלת היא, אם ראוי שראש ממשלה מכהן, יהיה מי שתיק חקירה משטרתית נסגר נגדו, מחוסר ראיות מספיקות. היו כבר תקדימים כאלה, בעבר. גם ראש ממשלת ישראל לשעבר, אריאל שרון ז"ל, כיהן, כראש-ממשלה, שעה שעננת של ספיקות, הייתה תלויה מעל לראשו, שעה שתיק חקירה פלילית, בעניינו הוא, נסגר בשל חוסר ראיות מספיקות ולא בשל כל נימוק אחד ויחיד - חוסר אשמה".
בראיון לגלי צה"ל, בשבוע החולף, אמר הרצוג, כי: "פירטתי בזמנו בפני מבקר המדינה את הכל ושיתפתי פעולה. כשהוזהרתי, אבל על סעיף שנקבע כי הוא לא חל, העדפתי לומר שכדאי שקודם כל הם יבדקו את עצמם", שיחזר הרצוג, "היום הייתי נוהג אחרת. אפשר אבל לשים מאחור פרשה מלפני 15 שנה ולדון בנושאים המהותיים לאזרחי המדינה". לטענת הרצוג, הסביר הוא העניין בעבר בעקבות עתירה לבג"ץ שהגישה התנועה לאיכות השלטון ב-2005, בדרישה להעבירו מתפקידו כשר הבינוי והשיכון, בשל מעורבותו בפרשת העמותות.
בהמשך הראיון בגלי צה"ל הסביר בוז'י הרצוג שתיקתו במשטרה, בפרשת עמותות ברק, בנצלו זכות השתיקה בכך, שעוד בעבר טען - באמצעות עורכי הדין דן שינמן ונוית נגב - כי בעניינו הוא, אין מדובר בשימוש בזכות השתיקה בעלמא, אלא בשמירה על זכות השתיקה המתבססת על טענה חוקית עקרונית. לדבריו, בעת שנחקר בפני מבקר המדינה, לא שמר על זכות השתיקה, והשיב לכל שאלה שנשאל. רק כשהעניין הועבר לחקירת המשטרה ונחקר לגבי עבירות לפי חוק המימון, סירב הוא להשיב לשאלות החוקרים. סירוב זה בא בטענה, כי זכותו הבסיסית לעמוד על כך שלא ייחקר לגבי עבירה שאיננה קיימת או שאין ודאות שהיא קיימת. הרצוג טען במשטרה, כי המעשה שמדובר עליו אינו עבירה, ולכן אין לחקור עליו חקירה פלילית, ובכל מקרה לא ניתן לבקש מאדם גרסה לגבי המעשה כחשוד בביצוע מעשה פלילי.
לשם דוגמה אמר הרצוג, אז - בזמן אמת - כי המשטרה איננה יכולה לחקור אדם ולבקש ממנו גרסה על שנכנס למסעדה מסוימת, כאשר הכניסה למסעדה איננה בגדר עבירה. זכותו של "הנחשד" להשיב לחוקר, כי הואיל והכניסה למסעדה איננה בגדר עבירה - זכותו שלא להתייחס כלל לשאלה.
הבנת את זה ברוך? הבנת? כל הכבוד. אני לא כל כך מתוחכם, לא גר בוילה, בצהלה. לא עומד בראש רשימה יאפית תל אביבית לכנסת, שעמיר פרץ הוא עלה התאנה שלה, המכסה היותה רשימה מקומית המתמודדת בבחירות הארציות לכנסת ונבחריה יאפים מקומיים. אני אדם פשוט, סוניה. לא מבין דקויות. אני רוצה לדעת - ואפילו, היום ובאיחור - מה הסתיר הרצוג אז ולמה הוא ממשיך להסתיר זאת,גם היום, מאז "התפוצצה" פרשת עמותות ברק?
כל עוד ימשיך יצחק (בוז'י) הרצוג לשמור על זכות השתיקה, גם כיום ולמנוע מהציבור לדעת, מה בדיוק הסתיר הוא אז - בחקירתו מהמשטרה - מהציבור, אין הוא בגדר של פוליטיקאי לגיטימי בעינינו, הרשאי וזכאי לבקש מאיתנו אמוננו בו לקראת הבחירות הקרבות, בכלל וברצונו לכהן בתפקיד ראש-ממשלה, בפרט.
ומה עלה בגורלה של פאינה קירשנבאום, ממנה דרש הרצוג להתפטר מתפקידיה הציבוריים, בעקבות שמירתה על זכות השתיקה בחקירתה, במשטרה? פאינה קירשנבאום פרשה והתפטרה, מכלל תפקידה הציבוריים, בממשלה ובכנסת. לדבריה, לא ראוי הוא, כי היא תמשיך בחקירתה במשטרה, כל עוד לא נשלמה חקירת המשטרה בחשדות המיוחסים לה, לאחרונה. איפה אתה בוז'י. למה אינך מחיל על עצמך אותן נורמות מוסריות שאתה דורש שאחרים יחילו על עצמם וינהגו לפיהן? לך הביתה ב'וזי הרצוג ואל תרגיז לנו העין בנוכחותך הנמשכת בחיים הפוליטיים וכנגזרת מכך, בכלל כלי התקשרת, זאת כל עוד לא החצר האחורית משלדים פוליטיים מיותרים.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  20/01/2015   |   עודכן:  20/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שתוק בוז'י. שתוק ואל תתחכם
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ראוי ראוי
אהרון שחר  |  20/01/15 09:20
2
בוז'י השתקן וציפורה קוקיה
מקס פאואר  |  20/01/15 17:15
3
לא תצליח לבלבל שמאלן עם עובדות
סטאלין  |  20/01/15 17:40
4
נתניהו טוב לשטנגרים... ל"ת
משהמוישה  |  21/01/15 07:50
 
- זכות ה"שטיק"
אמדון  |  21/01/15 18:30
5
כמו במשל עתיק, זה על גבו של זה
ב.ניצן  |  22/01/15 01:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
איתמר לוין
דחה עתירה שביקשה לקבוע שעל הממשלה לשאת בשכר העובדים ביום השבתון    עמית: בג"ץ אינו מורה לכנסת מה לחוקק והעתירה הוגשה 64 שנים לאחר שהשבתון נקבע
איציק וולף
96% מתוך חברי ועידת מרצ השתתפו בבחירת הרשימה של מפלגת השמאל    גלאון: יש לנו רשימה נהדרת, רשימת שמאל שלא מתביישת להיות שמאל
איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הציג את רשימת המפלגה לבחירות לכנסת ה-20    במקום השני ח"כ לוי אבקסיס, בשלישי - השרה לנדבר, ברביעי אילן שוחט ובחמישי שרון גל
עופר וולפסון
מקורבי מופז אומרים כי קיבל הצעה "לא רצינית" להיות משובץ במקום ה-20 וללא הבטחה להיות שר    ידלין יהיה מועמד המפלגה לתפקיד שר הביטחון הבא
יניב הלפרין
האפליקציה WhoVote כוללת סקר בחירות, ומאפשרת לספק את היצר הטבעי ולראות כיצד הצביעו חברי הפייסבוק שלנו    בינתיים נראה שהיא פופולרית במיוחד בקרב שמאלנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il