X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל הסימנים מעידים על כך שחיזבאללה יגיב על חיסול ג'האד מורנייה והגנרל האירני ברמת הגולן. התגובה תהיה מוגבלת אך סכנת העימות הנרחב עם ישראל עדיין קיימת אם ינסה חיזבאללה להתבסס ברמת הגולן ומשם לתקוף את ישראל
▪  ▪  ▪
חסן נסראללה. יוקרתו מוטלת על הכף [צילום: AP]

על-פי התקשורת הערבית המקורבת לחיזבאללה בלבנון שתי נקודות עיקריות מטרידות את צמרת הארגון בעקבות התקיפה באזור קוניטרה ברמת הגולן המיוחסת לישראל שבה חוסלו בכירים של הארגון ושל אירן.
הראשונה, העלבון הצורב, ההשפלה והמבוכה של מנהיג הארגון השיח' חסן נצראללה אשר טען בראיון טלוויזיוני כי אין נוכחות צבאית של ארגונו ברמת הגולן והעובדה שלמרות חיסולו של עמאד מורנייה ב-2008 שהיה סמל הגבורה של חיזבאללה לא הצליח הארגון לשמור על חייו של בנו ג'האד ושש שנים לאחר חיסול האב חוסל גם בנו.
הנקודה השנייה, עוצמת החדירה המודיעינית של ישראל לשורות הארגון והשגת מודיעין מדויק מאוד שאפשר את הצלחת התקיפה, כל זאת זמן קצר בלבד לאחר שהחיזבאללה אישר כי חשף מרגל בכיר בשורותיו שריגל לטובת ישראל. על-פי גורמים בחיזבאללה מדובר במחמד שורבא שסיכל לפחות שישה פיגועים שתכנן חיזבאללה נגד יעדים ישראלים בחו"ל כדי לנקום את מותו של עימאד מורנייה. בעקבות לכידתו פירק השיח' נצראללה את יחידה 910 של הארגון האחראית לפעולות הפיגועים בחוץ לארץ.
מה תהייה התגובה של חיזבאללה?
כל הסימנים מעידים על כך שמדובר בנקודת מפנה, שחיזבאללה יגיב על התקיפה וכי מדובר בהחלטה סופית. מאז חיסולו של עימאד מורנייה ב-2008 ספג הארגון כמה מכות חזקות מישראל ובהן התקפות על שיירות אמל"ח בסוריה שיועדו עבורו.
חיזבאללהלא הגיב עד כה בעוצמה בתקיפת יעדים ישראלים באזור כמו למשל בשיגור טילים לעבר ישראל. מלבד הנחת מטענים באזור הר דוב הוא פעל בחו"ל, הוא הוציא לפועל את הפיגוע בבולגריה ביולי 2012 ועשה עוד כמה ניסיונות פיגוע בחו"ל כתגובה על חיסול עימאד מורנייה.
אולם נראה כי האירוע האחרון היה בבחינת הקש שבר את גב הגמל, כל יוקרתו של השיח' נסראללה מוטלת על הכף, עיני העולם הערבי נשואות אליו ואם לא יפעל נגד ישראל תהייה זו מכה קשה למעמדו באזור, תיפגע אמינותו והוא ייתפס כנמר של נייר.
מקורות בחיזבאללה מסרו כי התגובה "תהייה בקור רוח ובעיתוי המתאים לו" וכי היא "תהייה מדודה בכך שלא תביא למלחמה כוללת אך מתוך מוכנות לתרחיש הגרוע ביותר במקרה שישראל תיחפז ותחליט להיכנס להרפתקה לא מחושבת".
עם זו התגובה של חיזבאללה תהייה מוגבלת בשל הסיבות הבאות:
  • החיזבאללה עסוק מאוד במלחמה בסוריה ובסיוע לבשאר אסד במלחמה עם המורדים, לכן הוא מוגבלואינו יכול להרשות לעצמו פתיחת חזית רחבה נוספת מול ישראל. הוא צריך לקחת בחשבון את האפשרות כי ישראל תגיב בתקיפת יעדים בלבנון ואז הוא יצטרך להסביר ללבנונים מדוע הוא מגיב על תקיפה שהייתה בשטח סוריה ומסבך מחדש את לבנון במלחמה עם ישראל. הפגיעות הקשות בלבנון בזמן מלחמת לבנון השנייה עדיין צרובות בתודעת דעת הקהל הלבנונית. השיח' נצראללה יצטרך לקחת בשיקוליו את המצב הפנימי בלבנון והדיאלוג שלו עם סיעת "אל-מוסתקבל".
  • אירן נמצאת בשלב של משא-ומתן עם מדינות המערב בנושא הגרעין ובשלב הזה אין לה עניין שמלחמה נרחבת בין חיזבאללה לישראל תשבש את המשא-ומתן הזה. המשא-ומתן אמור להתחדש בחודש הבא. אירן נחושה לשמר את תוכנית הגרעין האירנית ולא תתמוך בצעדים שעלולים לחבל במשימה זו.
ככל הנראה מדובר בשינוי כללי המשחק שהיו נהוגים עד כה בין ישראל לחיזבאללה. העימות ביניהם עלול להתרחב אם ינסו חיזבאללה ואירן להקים להם מאחז נוסף ברמת הגולן שישמש כבסיס יציאה לפיגועים נגד ישראל.

תאריך:  20/01/2015   |   עודכן:  20/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגון חיזבאללה ינקום על השפלתו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ספר למרקל
אהרון שחר  |  20/01/15 12:16
2
ל"ת
e  |  20/01/15 14:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
אחד מראשי תנועת "האחים המוסלמים" פרסם פסק הלכה הקורא לרצח ההנהגה מצרית ובראשה הנשיא א-סיסי בשל הנחיות שנתנה בזמן ההפיכה הצבאית. כוחות הביטחון במצרים נערכים ליום השנה לציון "מהפכת ה-25 בינואר" בגלל חשש למעשי אלימות
מרדכי קידר
המצב הקיים מוביל את אירופה במסלול פיצוץ בין המהגרים המוסלמים ובין החברה האירופית, והפיצוץ המתקרב עלול להביא את אירופה לאבדון. אם לא יינקטו צעדים החלטיים להטמעתם של המהגרים המוסלמים בתרבות אירופה, התוצאה עלולה להיות הרסנית לחברה, לשלטון ולכלכלה בכל אחת ממדינות אירופה
מנשה שאול
ברית מוזרה בין מועמד נוצרי-מארוני לבין חיזבאללה משתקת למעשה את בית הנבחרים בלבנון
יוני בן-מנחם
הצלחת פעולות הטרור בצרפת מעודדת את ארגוני האיסלאם הקיצוני    יש לגבש בהקדם גישה מערכתית כוללת לתופעה זו ולטפל בה תוך שיתוף פעולה בינלאומי רחב היקף
יואל גוז'נסקי
ייתכן שלערב הסעודית יהיה מלך חדש ב-2015. אשפוזו הממושך של מלך ערב הסעודית, עבדאללה בן עבד אל-עזיז, מעלה חששות באשר להמשך יציבותה ולמדיניותה העתידית של מדינת מפתח זו, בשעה שבה היא ניצבת מול אתגרים כבדי-משקל מבית ומחוץ. תהא זהות המלך אשר תהא - בפניו יעמדו אתגרים לא מבוטלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il