X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השלטון היהודי בלתי רצוי ברהט בדיוק כמו בג'יבליה, אלא כמשלם ג'יזיה, מס גולגולת, ככופר נפש לסובלנות כלפי הנוכחות היהודית בנגב
▪  ▪  ▪
מחנה הפליטים ג'באליה [צילום: AP]

ראש עיריית רהט מר טלאל אלקרינאוי, המייצג את אחת החמולות הגדולות והמשפיעות בעיר הערבית רהט השוכנת צפונה לבאר-שבע, מצוי בחדשות בעקבות המהומות שהתחוללו בעירו בשבוע האחרון. אלקרינאוי מאשים את משטרת ישראל באצבע קלה על ההדק בעקבות מותו של תושב העיר בן 23 בעת פעילות משטרתית נגד סחר בסמים בשטח בית הספר בעיר רהט. הוא מאשים את משטרת ישראל בחוסר רגישות קיצונית כשניידת משטרה ובתוכה 5 שוטרים נכנסה לאזור בית העלמין בעת הלוויה/הפגנה לזכרו של הצעיר שנהרג. רכבם של השוטרים הותקף על-ידי המון זועם של 20 אלף איש, אומר אל קרינאוי, וזוהי אשמתם של השוטרים שהפרו את ההסכם עם לשכת ראש-העיר, כי לדבריו "כאן זה לא עזה ולא ג'יבליה".
האימרה "כאן זה לא ג'יבליה" היא אכן נכונה גאוגרפית. ג'יבליה היא שכונה בצפון-מזרח עזה שלחוף הים התיכון, בעוד שרהט היא עיר ערבית פחות או יותר במרכז הנגב הצפוני, על אם הדרך המקשרת בין מרכז הארץ לבאר-שבע. אבל תרבותית-התנהגותית, טענתו של ראש העיר רחוקה מלהיות מדויקת. אני הייתי בג'יבליה בשנת 1987. המהומות ברחובות רהט, המרדף אחרי מיידי אבנים, סלעים, בקבוקי תבערה, חסימות הדרכים, המוקשים המאולתרים, ההמונים המוסתים בקריאות תכביר - הכל בדיוק כמו ג'יבליה 1987.
דמוגרפית, אין שום הבדל בין רהט 2014 לבין ג'יבליה, אז והיום. אלה אנשים מאותן משפחות, רבים רבים מן הגברים של רהט לקחו לעצמם מעזה אישה שנייה ושלישית ורביעית בימים שלפני גדר ההפרדה, ובניהן של אותן נשים הם הצבר העצום של שבאב התוקף את משטרת ישראל. האינתיפאדה של שנת 1987 התבססה דמוגרפית על הגידול העצום באוכלוסייה בשל הירידה בתמותת ילדים תחת שלטון צה"ל. האינתיפאדה של 2014 ברהט מתבססת דמוגרפית על פרי יבוא הנשים מג'יבליה במהלך שנות ה-80' וה-90' של המאה הקודמת. השפה המדוברת ברהט מתובלת ביותר מילים עבריות, אבל הניב הכללי הוא מצרי, בדיוק כמו בג'יבליה.
כמה יהודים חיים ברהט?
תרבותית - רהט היא ג'יבליה. התרבות השלטת בה היא תרבות האיסלאם, המתבטאת באפס סובלנות כלפי כל מי שאינו מוסלמי, באלימות בינאישית, בין-חמולתית, ובמיוחד נגד יהודים. השלטון היהודי בלתי רצוי ברהט בדיוק כמו בג'יבליה, אלא כמשלם ג'יזיה, מס גולגולת, ככופר נפש לסובלנות כלפי הנוכחות היהודית בנגב. ראשי העיר לדורותיהם חזרו ואמרו זאת בפה מלא: אם לא תשלמו, יהיו פה מהומות אלוהים, ואם תשלמו, ננסה להקטין אותן, אלא אם תעצבנו אותנו. סמל השלטון היהודי, משטרת ישראל, הוא הגורם השנוא ביותר ברהט, מתחם מבוצר, בדיוק כמו מפקדת החטיבה הצפונית בג'יבליה.
כמה יהודים חיים ברהט? בדיוק אותו מספר יהודים שחיים בג'יבליה, בחומס, בחמה, בלקייה, באירביד, או בכל אחת מאלפי תפיסות הקרקע הבלתי חוקיות בנגב - אפס. רהט אינה שונה מחומס, חמה, אירביד, מען, פרבר של צנעא - אבל בישראל, על אם הדרך לבאר-שבע.
התבוננות על ג'יבליה מן הלווין מראה כיצד זו מתפשטת עד שהיא נוגעת בחומת ההפרדה, ואז חותרת מתחתיה במנהרות תקיפה. התבוננות על רהט מאותו לווין מראה כיצד רהט משלחת שלוחות מסביבה אל השטח הפתוח, מלפפת קנוקנות משני צידי הכביש המחבר את מזרח הנגב עם מערבו בין צומת להבים לאשל הנשיא. ובימים שרהט משתוללת, נחסם הכביש למעבר אוטובוסים של תלמידים הנאלצים לנסוע מסביב, דרך באר-שבע. המשטרה מעדיפה לסגת ולהימנע מחיכוך, מאשר להתגרות ברהט בהעברת אוטובוסים של יהודים למחוז חפצם. אין מדובר בחברון או בשומרון, אלא במרכז הנגב, הישראלי לכאורה.
רהט היא ג'יבליה בכל האמור בשלטון האיסלאם, בעסקות הסמים, בשוד המים, באי-תשלום עבור צריכת חשמל, ביחס בין הג'יזיא הנכנסת למיסים הנגבים (עשר לאחד) ובכל מדד אחר, חוץ מאחד. כדי להרוג יהודים, ג'יבליה נאלצת לייצר טילים, בעוד שמרהט יש בכל עונות השנה גישה ישירה אלי, אישית, כתושב להבים - ישוב קהילתי המצוי מזרחית לכביש שרהט ושלוחותיה שולטות עליו.
עם הנסיגה מרצועת עזה (כלומר הבריחה היהודית מפני הטרור של ג'יבליה) הוקמו מפעלי תעשיה במחסום ארז שסיפקו אלפי מקומות עבודה לאנשי ג'יבליה. עקב פעולות טרור חוזרות ונשנות, נסגרו המפעלים אחד לאחד עד לשממה, והג'יבליונרים התמסרו למלאכת ייצור-הקסאמים בשירות חמאס, ובמימון אירן, קטר והאיחוד האירופי. לפני שנה הקימה חברת "סודה סטרים" מפעל ענקי באזור התעשיה של רהט, וזאת כדי להימנע מן החרם האירופי על מוצרי התנחלויות, הכולל את מישור אדומים, שם שכנו מפעלי החברה. השבוע שבת המפעל בשל השביתה הכללית שהוכרזה בעיר. המפעל אומנם לא נשרף. לפחות לא הפעם. אבל בפעם הבאה, מי יודע? ייתכן כי כדי להימנע משביתה והרס, כדאי לה ל"סודה-סטרים" לעשות אותו הסכם עם חמאס...
לראש עיריית-רהט המוסלמי מותר לשקר לנו בפנים ולומר שכאן זה לא ג'יבליה. לנו אסור לשקר לעצמנו ולהתעלם מן המציאות. ככל שנתעלם ממנה, כן תרבה וכן תפרוץ, במיוחד לבתינו. ככל שתגדל רהט ותתרחב, היא תדרוש להיות חלק מדאר-אלאיסלאם - אותם חלקים של הארץ הנתונים לשליטת האיסלאם ורגל הריבון היהודי אינה דורכת בהם, כמו 751 האזורים המיוחדים בצרפת, כמו בלונדון, ברלין ובריסל, והטרור יפרוץ ממנה, כמו מג'יבליה.
בשלב זה, אני אמור להציע פתרונות. אני מוותר על התענוג, לא כיוון שאין, אלא כיוון שדברי ימינו מוכיחים שהיהודים מעדיפים קודם לקבל מכות רבות ונאמנות, לפני שיעשו משהו. לכן נצפה ונמתין, עם האצבע על ההדק, של המקלדת, כי זה כל מה שמדינת ישראל מאפשרת לנו לעשות.
זה גם מה שחשבו חברי המערכת של "שרלי הבדו".

ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial"
תאריך:  24/01/2015   |   עודכן:  24/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'יבליה זה פה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
את מאמרו של הרופא החכם יש
נכון, ג'יבליה-רהט  |  25/01/15 05:55
 
- יש לשלוח לר"ע רהט כמובן (ולא
טעות  |  25/01/15 11:09
2
צודק מאד, לצערי.
וינטר הניה  |  25/01/15 22:26
3
היהודים, גם לפני קום המדינה
יוסי אבידור  |  26/01/15 09:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עופר וולפסון
גורם רשמי מסר כי גופותיהם של כמה מהחיילים הלבנונים נמצאו בפאתי הכפר הלבנוני הצפון-מזרחי ראס בעלבק
יוני בן-מנחם
כל הסימנים מעידים על כך שחיזבאללה יגיב על חיסול ג'האד מורנייה והגנרל האירני ברמת הגולן. התגובה תהיה מוגבלת אך סכנת העימות הנרחב עם ישראל עדיין קיימת אם ינסה חיזבאללה להתבסס ברמת הגולן ומשם לתקוף את ישראל
יוני בן-מנחם
אחד מראשי תנועת "האחים המוסלמים" פרסם פסק הלכה הקורא לרצח ההנהגה מצרית ובראשה הנשיא א-סיסי בשל הנחיות שנתנה בזמן ההפיכה הצבאית. כוחות הביטחון במצרים נערכים ליום השנה לציון "מהפכת ה-25 בינואר" בגלל חשש למעשי אלימות
מרדכי קידר
המצב הקיים מוביל את אירופה במסלול פיצוץ בין המהגרים המוסלמים ובין החברה האירופית, והפיצוץ המתקרב עלול להביא את אירופה לאבדון. אם לא יינקטו צעדים החלטיים להטמעתם של המהגרים המוסלמים בתרבות אירופה, התוצאה עלולה להיות הרסנית לחברה, לשלטון ולכלכלה בכל אחת ממדינות אירופה
מנשה שאול
ברית מוזרה בין מועמד נוצרי-מארוני לבין חיזבאללה משתקת למעשה את בית הנבחרים בלבנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il