X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בני קהילתו של הבאבא סאלי במרוקו לא הבינו מדוע כל הבהמות הנשחטות יוצאות פסולות למאכל? סיפור מיוחד על גדולתו של הבאבא סאלי
▪  ▪  ▪
הבאבא סאלי [צילום: פלאש 90]

"בו-עינאן" הייתה עיירה קטנה במחוז תַּאפִילַאלְתְּ שבמרוקו. כרב המחוז החל לכהן לאחרונה (בעת שאירע המעשה) רב צעיר בשנים וגדול במעשים, הצדיק הקדוש רבי ישראל אבוחצירא "בבא סאלי" זי"ע (יום פטירתו ד' שבט), וגם נודע בשערים בשל אבותיו הקדושים, רבי יעקב אבוחצירא, סבו, ורבי מסעוד, אביו.
ב"בו-עינאן" היה שוחט זקן שכיהן בתפקידו שנים רבות. באחד הימים שמו לב בני הקהילה שלא יוצאות משחיטתו בהמות פסולות כלל, כל הבהמות יצאו כשרות, דבר בלתי הגיוני בעליל. בדרך כלל רוב הבהמות פסולות, ורק מיעוטן כשרות. ואפילו אם יש חמישים אחוז כשרות - זה כבר יום חג לשוחטים. כאן, אף בהמה לא פסולה?!
שלחו בני הקהילה שליח לבאבא סאלי, רב המחוז, שיבדוק את התופעה. קרא הבאבא סאלי לשוחט, תהה על קנקנו בהלכות שחיטה ומצאו בקי מופלג. ביקש ממנו את סכינו לבדוק, והנה, אויה, הסכין פגומה...
הבין הבאבא סאלי שמחמת זקנותו אין השוחט מרגיש בבדיקת הסכין בפגימות (בסכין השחיטה אסור שתהיה שום פגימה ולו הקלה ביותר, משום שזה גורם צער לבהמה. ככל שהסכין חדה יותר, כך הבהמה חשה פחות בשחיטה. את הסכין בודקים בהעברת ציפורן בצורה מסוימת לאחר השחזתה). לכן ביקש מתלמידו הצעיר שהיה בקי בהלכות שחיטה, שיעבור להתגורר בכפר ההוא, השוחט הזקן ימשיך לשחוט, אך רק לאחר שיראה את סכינו לשוחט הצעיר.
בתחילה הסכים השוחט לבקשה, וכך נהג משך תקופה. אך לאחר זמן התעוררו בו תחושות גאווה. הוא, בעל הניסיון והבקי הגדול, יראה את סכינו לשוחט בן עשרים וקצת?! לא יקום ולא יהיה!
שמעו בני העיר כך והודיעו שהם מתכוונים לאכול רק משחיטת השוחט הצעיר ולא משחיטת השוחט הזקן. השוחט, שקשרים רבים היו לו עם מושל המחוז הצרפתי, לא הרים ידיים. נסע לערי מרוקו הגדולות, רַבַּאט, מִידֶּלְתְּ ועוד, וביקש מגאוני העולם שכיהנו בהן כרבנים, שייתנו לו מכתב שבקי הוא בהלכות שחיטה.
הרבנים ביררו בנימוס: "מהיכן כבודו?"
השוחט השיב שהוא ממחוז תאפילאלת. "אם כן", נדו הרבנים בראשם, "מכהן שם הגאון הבאבא סאלי, ורק הוא זה שייתן לך מכתב שכזה. איננו מתערבים במעשיו, שכן גדול כוחו מכוחנו בתורה, למרות שצעיר הוא ממנו בשנים רבות".
חמתו של השוחט הזקן בערה בו. הוא פנה למושל הצרפתי, עימו היה לו קשר הדוק, וטפל באזניו עלילת שווא על הבאבא סאלי: "מדוע זה סירבו הרבנים לתת לי אישור? רק משום שהבאבא סאלי הקדים אותי ושלח מכתבי השמצה נגדי אליהם. יצווה נא המושל על הרבנים שלא לשמוע בקולו ויעניקו לי את ההסכמה המבוקשת".
"הוא שלח מכתבים. והם שמעו בקולו?!" תהה המושל. "כן", הייתה התשובה.
"אם כך", תהה המושל על השוחט הזקן, "כיצד זה העזת לצאת כנגד איש קדוש כזה, שלמרות רכות שנותיו - מחשיבים אותו כל גדולי הרבנים ומתחשבים בדעתו?!"
לא זו בלבד שהמושל סירב לשמוע עוד את הפצרותיו של השוחט הזקן לפעול כנגד הבאבא סאלי, אלא שסקרנותו גברה והלכה מיהו האיש הצעיר הלזה שכל גדולי הרבנים הידועים בתקיפותם מסרבים להמרות את מוצא פיו. עוד באותו שבוע דאג המושל הצרפתי להיפגש עם הבאבא סאלי וכיבדו בכבוד גדול. לאחר הפגישה התעצמה התפעלותו שבעתיים, ומאז דאג ליהודים, הוקיר וכיבד אותם בשל רבם הקדוש, זכותו תגן עלינו, אמן.

פורסם במקור: הידברות - אתר היהדות הגדול בעולם
תאריך:  28/01/2015   |   עודכן:  28/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ואתא השוחט ולא שחט
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לשלוח את הסיפור
אליהו קאופמן  |  28/01/15 14:56
 
- מר קאופמן די כבר נמאסת
אריק הון  |  28/01/15 17:14
 
- תגובה של צבועים
אליהו קאופמן  |  1/02/15 23:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבישי בן-משה
בפיקדונות המובנים שמציעים הבנקים יש יתרון בולט על פני השקעות אחרות - יש רצפה, אי-אפשר להפסיד יותר מאשר מוגדר בתנאי הפיקדון, ולרוב מדובר בהשקעה הנומינלית, כשמנגד יש גם "סוכרייה" - אפשרות להרוויח יותר (הרבה יותר) מבפיקדון רגיל
אבישי בן-משה
הבנקים לא מספקים מערכות מחשוב מתקדמות כמו חדרי המסחר של הברוקרים הפרטיים, והם לא תחרותיים בעמלות מול הברוקרים הפרטיים. לאט-לאט לקוחות עוברים לברוקרים הפרטיים ולבסוף - הכלכלה הפשוטה תנצח - איפה שזול, לשם יזרום הכסף
גיא חזן
לכולם ידוע מה ניתן לקבל בשוק עבור הכסף שלנו – אך לא ידוע כמה אנו נשלם במידה ונצטרך הלוואה. יצאתי לבדוק והתוצאות היו ברורות וחריפות
גיל נוילנדר
עם מעל 300 מיליון משתמשים ייתכן שתמונות האינסטגרם שלכם יגיעו לאנשים שלא התכוונתם, מה שעלול לפגוע בפרטיות שלכם. איך תיהנו משימוש באינסטגרם מבלי להתפשר על הפרטיות שלכם?
רמי עופר
כשבוחרים חטיף בריאות, חשוב מאוד לקרוא את הסימון התזונתי שלו ולהצליח להבין אותו    העיקרון פשוט: אם בסימון התזונתי יש הרבה מילים שאתם לא מזהים או לא מצליחים אפילו לבטא, כדאי לכם להמשיך לחטיף הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il