X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חיזבאללה הצליח לבצע פיגוע נקמה על חיסולו של ג'האד מורנייה והא איננו מוכן לוותר על התוכנית האירנית לפתוח חזית נוספת נגד ישראל ברמת הגולן מחנה ה-"14 במרץ" בלבנון, המתנגד לחיזבאללה, חושש כי הוא מוליך את המדינה למלחמה הרת אסון וקורא לו לחדול ממעשיו
▪  ▪  ▪
פיגוע נקמה בישראל [צילום: פלאש 90]

הפיגוע הקטלני שעשתה חוליית "חללי קוניטרה" של ארגון חיזבאללה נגד שיירה של צה"ל באזור הר דוב ושגרמה למותם של שני חיילי צה"ל ופציעתם של שבעה נוספים, הינה, למרבה הצער, רק חלק מתגובת חיזבאללה לפגיעה בשיירת החיזבאללהבאיזורקוניטרה לפני עשרה ימים ומותם של בכירים בארגון בהם ג'האד מורנייה והגנרל האירני מחמד עלי אללה דאדי.
מדובר בתגובה חלקית, תעיד על כך הודעת נטילת האחריות של חיזבאללה על הפיגוע שכונתה בשם "הודעה מספר אחת".מבחינת חיזבאללה מדובר בהצלחה גדולה, מנהיג הארגון חסן נסראללה אמור לנאום ביום שישי הקרוב בעצרת לזכרם של ההרוגים בשיירה באזור קוניטרה והוא יוכל להודיע בגאווה כי נקם את מותם. ערוץ "אלמנאר" של חיזבאללה משבח את מבצעי הפיגוע על הצלחתם ועל העובדה שחזרו ממנו ללא פגע.
הוא מבליט את מה שהוא מכנה"הכישלון המודיעיני והמבצעי של ישראל" שלמרות מצב הכוננות שהכריזה עליו בשבוע האחרון באזור הצפון, היא לא הצליחה למנוע את פעולת הנקם של חיזבאללה.
מחילופי המסרים בין ישראל לחיזבאללה באמצעות האו"ם עולה כי בשלב הזה חיזבאללה השיג את הנקמה שרצה וכי אם ישראל תכיל את הפיגוע ולא תגיב עליו באופן חריג הוא מוכן לעצור כרגע את ההסלמה.
לכאורה מצב של תיקו.
אולם אין מדובר בסוף פסוק, גם אם תושג רגיעה זמנית בצפון, התוכנית האירנית, שחיזבאללה הוא קבלן הביצוע שלה, היא להרחיב את קו החזית מול ישראל מלבנון אל רמת הגולן בגבול הסורי ולהקים בסיסי טרור ברמת הגולן שמהם ניתן לתקוף את ישראל.
חיזבאללה טוען עכשיו שהשיקולים שהנחו את ישראל לתקוף את שיירתו באזור קוניטרה היו מוטעים, כמו למשל ההנחות שלה שמעורבותו של חיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה מגבילה את תגובתו, היחלשותו של משטר אסד והמשא-ומתן של אירן על המעצמות בנושא הגרעין שאירן מעוניינת להשלימו בהסכם בהקדם ולכן לא תאפשר התדרדרות ביטחונית באזור.
האסטרטגיה של חיזבאללה בהנחיה אירנית ברורה, להביא בסופו של דבר למצב שישראל תאלץ להתמודד, בו זמנית, בכמה חזיתות: דרום לבנון, רמת הגולן, רצועת עזה ואינתיפאדה בגדה המערבית. בתוך לבנון יש התנגדות גדולה להסלמה שעלולה להחזיר את הטראומה שהיא חוותה במלחמת לבנון השנייה ב-2006.
במחנה ה"14 במרץ" המורכב מסונים ונוצרים והמתנגד לחיזבאללה מכנים את הפיגוע הנקם של חיזבאללה במילים "הרפתקה לא אחראית, הפרת החלטה 1701 של האו"ם ופעולה הנוגדת את הקונסנזוס הלבנוני".
לטענתם, ההחלטה על שלום או מלחמה צריכה להיות של ממשלת לבנון המייצגת את כל אזרחי המדינה וכי חיזבאללה מציב את לבנון פעם נוספת בפני אופציה בלתי אפשרית של אנדרלמוסיה ביטחונית לאחר שש שנים של שקט.
ארגון חיזבאללה לא מתרגש מהביקורת הזו, בשלב הזה הוא השיג את פיגוע הנקמה שרצה ואין שום סימנים שבכוונתו לעצור או להשהות את התוכנית האירנית להקמת בסיסי טרור ברמת הגולן למרות האזהרות שקיבל מישראל דרך האו"ם.
השקט היחסי החל ממחר, אם אכן יושג, יהיה זמני בלבד עד לפעם הבאה.

תאריך:  29/01/2015   |   עודכן:  29/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חסן נסראללה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י. לוין
חיזבאללה חוזר על הטקטיקות שהצליחו לו בעבר, וישראל צריכה לבחור בתגובה שתעביר מסר חד-משמעי - וגם לא תדרדר את האזור למלחמה
בעז שפירא
האם עדן הראל ואלי אוחנה ייכנסו לבית המחוקקים לפני דני דיין עתיר הזכויות והפעילות או לפני רונן שובל שמאחוריו רשימת הישגים מרשימה של איש צעיר ומוכשר הנלחם נגד השמאל השקרי עבור כולנו?
ראובן לייב
ישראל מתעמרת באוכלוסיית גיל הזהב שלה, דוחקת אותה לשולי החברה, עובדת עליה ללא רחמים ומנצלת אותה על ימין ועל שמאל. כי להיות זקן בארץ הזאת פירושו פשוט להיזרק לכלבים
חניאל פרבר
מהותה של שנת השמיטה היא שנת שבתון לארץ. כשם שהשבת שהיא זכר לבריאת העולם על-ידי הבורא בששת ימי המעשה, מהווה יום מנוחה והתחדשות לאדם הפרטי, כך מהות השמיטה - היא שנת מנוחה והתחדשות לאדם ולאומה
אברהם פכטר
מאמר בהארץ, "זה הזמן לדבר על הגברת" (נתניהו), שסוקר את המשפחה על התביעות המשפטיות נגדה ועל התנהגות חריגה, ברמז, על חשבון הציבור, משמש את התקשורת כשלא שרה היא המטרה, אלא נתניהו, והיא מהווה לתקשורת האינטרסנטית טריגר או מטרת אימונים, כדי לטווח אותו    זוהי התנהלות שוביניסטית, נצלנית, חד-צדדית ולא הוגנת    אפקט הבומרנג עלול לפעול גם במקרה זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il