X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החמרת תקנות התאחדות הכדורגל באנגליה עלולה לפגוע בצורה משמעותית במימוש חלומם של שחקנים ישראלים להצטרף לליגה המקומית
▪  ▪  ▪
מסי. לא קיבל רישיון בגיל 16 [צילום: AP]

לאחרונה הודיעה התאחדות הכדורגל האנגלית על הקשחת התנאים להנפקת היתר עבודה שיאפשר לכדורגלנים זרים לשחק בפרמייר ליג. על-פי תקנות חדשות, שצפויות להיכנס לתוקף בקיץ, רק כדורגלנים בינלאומיים בכירים, שיעמדו במספר תנאים קשיחים, יוכלו לקבל היתר עבודה ולהגשים את חלום הפרמייר ליג.
על-פי התקנות החדשות, על השחקן להוכיח, כי שיעור ההופעות שלו במשחקי הנבחרת בשנתיים האחרונות עומד על 30%, בניגוד ל-75% כיום. אולם על-מנת לקבל את ההיתר, על הנבחרת אליה משתייך המבקש להיות מדורגת בין 50 הנבחרות המובילות בעולם לפי דירוג פיפ"א. ישראל מדורגת כיום במקום ה-32, אולם דירוגה נע מעלה ומטה - כך שתנאי זה עשוי להפוך לרלוונטי לכדורגלנים ישראלים.
השינוי המהותי ביותר הוא בסוגיית הערעור. על-פי המדיניות הנוכחית, שחקן שבקשתו להיתר עבודה נדחית כיוון שאינו עומד בתנאים, יכול להגיש ערעור ולבקש שתבוצע בדיקה מהותית בנוגע ליכולתו לצבור ניסיון בינלאומי בעתיד הקרוב. על-פי התקנות החדשות, כדורגלנים לא יוכלו לערער בצורה זו על ההחלטה - דבר אשר צפוי להקטין דרמטית את סיכוייהם לעבור את רף הדרישות של ההתאחדות. עם זאת, כדורגלנים שסכום ההעברה שלהם יהיה מעל 10 מיליון ליש"ט יהיו פטורים מלעמוד בתנאים אלו.
כפי שזה נראה כעת, הדרישות העיקריות המוצגות מצד ההתאחדות האנגלית לא ישפיעו על שחקנים דוגמת ערן זהבי, כיוון שהוא עומד בכל התנאים - קשיחים ככל שיהיו. זהבי יצטרך לדאוג אם יוכנסו הגבלות נוספות, כמו למשל הגבלת מספר השחקנים שלא מהאיחוד האירופי שיכולים להימנות על סגל הקבוצה, או אם ייקבע מינימום בנוגע לסכום ההעברה או השכר המוצע לשחקנים שלא מהאיחוד האירופי.
בעבר כבר נכוו מן הדרישות האנגליות הנוקשות לא מעט כדורגלנים ממדינות שאינן חברות באיחוד האירופי, וחלומם לשחק בפרמייר ליג נגנז עקב אי-קבלת היתר עבודה ממשרד הפנים הבריטי. בין המקרים הבולטים בהיבט של הכדורגל הישראלי ניתן למנות את ניר ביטון, שמעברו למנצ'סטר סיטי בוטל כיוון שלא היה בעל מספיק הופעות בינלאומיות ב-2012, ולאחרונה דודו ביטון שלא יכול היה לעבור לצ'רלטון כיוון שאיננו משתייך לסגל הנבחרת. והם לא לבד: לאו מסי היה אמור לחתום בארסנל בגיל 16, אולם בשל העובדה שלא היה זכאי לרשיון עבודה, נאלץ להישאר בברצלונה, והסוף ידוע.
למעשה יש כאן מעבר ממבחן מהותי למבחן טכני. על-פי התקנות החדשות, בקשות לקבלת היתר לא ייבדקו ברמה המהותית - כלומר: סיכויי השחקן לעמוד בתנאים בעתיד וסיכוייו להשתייך לנבחרת ולשחק ברמה הבינלאומית, גם אם לא עמד בתנאים הטכניים הנדרשים. המבחן יהיה טכני בלבד, ולפיו כדורגלן שיעמוד בתנאים יקבל היתר עבודה, וכדורגלן שלא יעמוד בהם - לא יוכל לשחק באנגליה. יש לציין, כי בשאר הליגות הגדולות באירופה (ספרד, איטליה, גרמניה וכו') לא קיימת הגבלה של קריטריונים, וכל שחקן מכל מדינה יכול לחתום ללא צורך בעמידה בתנאים.
בכוונת ההתאחדות האנגלית להתחיל ברפורמה כבר בקיץ הקרוב, כאשר כעת מתקיים הליך התייעצויות מתמשך בין נציגי ההתאחדות, איגוד השחקנים ואיגוד המאמנים. בסופו של דבר ההתאחדות תצטרך להחליט כיצד לפעול, ולכל המוקדם תחל התוכנית לפעול ב-1 במאי. לדבריה, "המטרה של הרפורמות אותן מוביל יו"ר ההתאחדות, גרג דייק, היא להפסיק את השימוש לרעה בשיטה הנוכחית, אשר לדעתה של ההתאחדות פוגעת בהתפתחות של הכדורגלנים האנגלים הצעירים ומונעת את התקדמותם והפיכתם לשחקנים ברמה גבוהה יותר.
"השינויים המוצעים הם בעלי פוטנציאל השפעה רב על כדורגלנים שלא מהאיחוד האירופי שרוצים לשחק באנגליה, כאשר ההגבלות החדשות יביאו לכך שרק שחקנים בעלי כישרון מתאים יוכלו לחתום באנגליה, ומספרם של שחקנים שלא מהאיחוד האירופי יירד באופן ניכר".

הכותב הוא ממשרד קן תור & עכו, ועוסק בדיני ניוד מומחים.
תאריך:  04/02/2015   |   עודכן:  04/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ההנהגה המצרית זועמת על ממשל אובמה בעקבות פגישת נציגיו עם משלחת של תנועת "האחים המוסלמים" המוגדרת כארגון טרור. תנועת "האחים המוסלמים" מנהלת מסע השמצה של הנשיא המצרי א-סיסי בארצות הברית
ראובן לייב
התמונה מתבהרת מרגע לרגע: מהפך הוא, בינתיים, חלום בהקיץ. בראש ההרכב הקואליציוני הבא יעמוד הליכוד, בהנהגת נתניהו. ישתרכו אחריו כל יתר תומכיו - מהבית היהודי, כולנו, ישראל ביתנו והמפלגות החרדיות
ציפורה חלפון
אין זה עוד סוד, שיש ביקוש נמוך לגיוס המדים הכחולים ושקשה למשוך מועמדים בעלי נתונים גבוהים למשטרה. ירידה זו נובעת בעיקר מהתדמית הפגומה שיצרה המדינה לשוטר הממוצע. שכר נמוך, היעדר אפשרויות קידום ללא קשרים ותדמית ציבורית שלילית
מרדכי ליפמן
צ'רצ'יל היה המדינאי הבריטי הראשון וכנראה גם היחיד, שתמך באופן ברור בשאיפות התנועה הציונית. בביקורו באוניברסיטה העברית הצהיר: ליבי מלא אהדה לציונות... אני מאמין כי הקמת בית יהודי בפלשתינה תביא ברכה לכל העולם
רונית מלמד
במקום שבו קיים רוב משמעותי לגברים אין זה פלא שהשיח המוביל במקום הוא כוחני, בוטה ותקיף, לפעמים על גבול האגרסיבי. במצב זה, אך טבעי שחלק מחברות הכנסת יסגלו את ה"גינונים הגבריים" הקיימים במשכן ויידבקו במגפת ה"צעקת" כדי שקולן יישמע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il