X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המצב הכלכלי המתדרדר בשטחי הגדה ורצועת עזה ותחושת התסכול מהיעדר אופק מדיני, יוצרים מתכון מהיר לפיצוץ. העולם הערבי עסוק בבעיותיו והקהילה הבינלאומית אדישה. בשטחים מדברים על אינתיפאדה חדשה וחידוש ירי הרקטות מרצועת עזה
▪  ▪  ▪
משבר באספקת מים לפלשתינים [צילום: פלאש 90]

אמצעי התקשורת הפלשתינים, אלה המזוהים עם הרש"פ וגם אלה המזוהים עם תנועת חמאס מציירים תמונה קודרת מאוד של המצב בשטחים. אין זו הגזמה בתיאור המצב, התמונה אכן קשה מכיוון ששתי ההנהגות של העם הפלשתיני המפוצל בין הגדה לרצועה, הצליחו להוליך אותו למבוי סתום בגלל המאבק הפוליטי ביניהן וגם בגלל חוסר היכולת של ההנהגה הפלשתינית להגיע להסדר מדיני כלשהו עם ישראל.
גם הדרג הביטחוני הבכיר בישראל, העוקב אחר הנעשה בשטחים, מודע למצב. הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ הזהיר השבוע, בנאום בבית הספר למשפטים במרכז הבין תחומי בהרצליה, מההשלכות הביטחוניות והמדיניות של הקיפאון במשא-ומתן עם הפלשתינים.
אין כרגע אופק מדיני למשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים. לפלשתינים אין ציפיות רבות מתוצאות הבחירות בישראל, ההערכה שלהם היא כי ממשלת ימין בראשותו של בנימין נתניהו תשוב ותעלה לשלטון כתוצאה מהבחירות.
מועצת הביטחון איננה מתכנסת לדון בהצעת ההחלטה הפלשתינית לקבוע לוח זמנים לסיום הכיבוש הישראלי בשטחים והממשל האמריקני מאיים עליהם בסנקציות כלכליות אם יפנו לאפיק הזה.
שיקומה של רצועת עזה תקוע ומצרים גם השעתה עד להודעה חדשה את התיווך שלה בין ישראל לחמאס על יישום הסכם הפסקת האש בעקבות מבצע "צוק איתן".
אלפי משפחות של אסירים ביטחוניים פלשתינים שציפו בכיליון עיניים ל"עסקת שליט מספר שתיים" בעקבות המשא-ומתן על גופות שני חילי צה"ל שנהרגו במבצע "צוק איתן", מתוסכלות מהקיפאון במשא-ומתן וכנראה יאלצו להמתין עוד זמן רב עד להבשלתה של עסקה כלשהי בין ישראל לחמאס.
המצב בשטחים החריף עוד יותר מאז החלטת ישראל להקפיא את העברת כספי המיסים לרש"פ שהיא גובה עבורם מדי חודש וזאת לאחר שהם פנו למועצת הביטחון של האו"ם.
המצב הכלכלי בשטחי הרש"פ החל להתדרדר והמצוקה הכספית גברה בעקבות סירובן של מדינות ערב להעניק רשת ביטחון כלכלית לרש"פ למרות הבטחותיהן. בפועל אין תשלום משכורות עשרות אלפי פקידים של הרש"פ שעליהן מתבססת הכלכלה של משפחות רבות.
כמו-כן יש משבר באספקת מים לפלשתינים בתחומי הרש"פ וגם קשיים באספקת החשמל בגלל חובות של הפלשתינים לחברת החשמל הישראלית. ברצועת עזה המצב גרוע יותר: סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם ( אונרא) הפסיקה את שיקום הבתים שנהרסו במהלך מבצע "צוק איתן" מכיוון שהמדינות התורמות לא העבירו את הכספים שהבטיחו בוועידת קהיר.
המצור הישראלי על רצועת עזה נמשך, האבטלה גואה ואין משכורות לפקידים. רחובות הרצועה מלאים בהריסות מהמלחמה האחרונה ויותר ממאה אלף איש נותרו חסרי בית בחודשי החורף.
היחסים בין שלטון חמאס למצרים מתוחים ומעבר רפיח סגור באופן רצוף מסוף אוקטובר 2014.
הוא נפתח רק במקרים חריגים, מצרים מענישה את הפלשתינים לאחר שתנועת חמאס סייעה לארגון "אנצאר בית אלמקדס" לעשות פיגועים נגד חיילי הצבא המצרי בצפון סיני.
העולם הערבי עסוק בעצמו ובמלחמות האזרחים בסוריה ובעירק, הקהילה הבינלאומית מסתפקת בגינויים של ישראל ולא נוקטת שום סנקציות נגדה, נראה כי אין מתעניינים באמת בבעיה הפלשתינית.
לאן מועדות פנינו?
התחושה בקרב תושבי השטחים כי אם לא תהייה בקרוב תזוזה בכל הנושאים הקריטיים, ובמיוחד בנושא המצוקה הכלכלית של הרש"פ ואי תשלום המשכורות לפקידים בגדה וברצועה, יהיה פיצוץ גדול בשטח שיופנה לעברה של ישראל.
הכוונה היא לאינתיפאדה שלישית בתחומי הגדה וחידוש ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.

תאריך:  02/02/2015   |   עודכן:  02/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המצב בשטחים - לקראת פיצוץ?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פתרון בעיית המים
אהרון שחר  |  2/02/15 09:45
2
בטח שלקראת פיצוץ, אבל מה זה
סניל  |  2/02/15 15:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
הסופר עמוס עוז מתריע מפני מדינה ערבית מהים ועד לירדן אם לא תהיינה שתי מדינות - יהודית ופלשתינית - זו לצד זו    "הדרך היחידה למנוע מדינה ערבית היא דיקטטורה עם סממנים גזעניים, שתדכא גם ערבים וגם את מתנגדיה היהודים"
יהונתן דחוח-הלוי
בכיר בחמאס חוזר ומאשר: יאסר ערפאת נתן אור ירוק לבצע פיגועי טרור ערב אינתיפאדת אל-אקצה
עופר וולפסון
מגיב להחלטת משרד הבינוי לבניית 450 יחידות דיור בהתנחלויות ביהודה ושומרון: "יפגע במאמצים לשלום"    במשרד הסבירו כי מדובר במכרזים חוזרים לאלו שפורסמו בעבר
רון בריימן
בצביעותם מוחים אנשי "שלום עכשיו" ומרעיהם נגד קביעת עובדות בשטח, שם קוד לדרישתם לאסור באופן גזעני בניית בתים ליהודים, מחשש שמא קביעת עובדות בשטח תחבל ב"שלום". מעולם לא פעל הארגון הקיצוני-הקיקיוני-הקולני נגד קביעת עובדות בשטח על-ידי ערבים, ומעולם לא יצאה ממנו דרישה להקפיא את הבנייה הערבית ביהודה ובשומרון. כלומר: עובדות בשטח אינן הבעיה, יהודים בשטח הם הבעיה לפי תפישתו
דרור אידר
העיתונאי ג'פרי גולדברג רוצה שישראל תבלע את הצפרדעים שמאכיל אותה ברק אובמה    הוא יאשים את בנימין נתניהו בכל מצב, במנותק מהמציאות המזרח-תיכונית    העיקר למצוא חן בעיני השלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il