X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חשוב לזכור, שלתינוקות ולפעוטות עד גיל ארבע, אין לתת פירות יבשים ואגוזים למיניהם, בשל הסיכון לחנק פירות יבשים הם לא אופציה לקטנטנים, אך בהחלט אפשר להציע לתינוקות בני כחצי שנה ויותר, פירות מרוסקים או מחית פירות מוכנה המתאימים ליכולת הלעיסה שלהם
▪  ▪  ▪
לא לתת לתינוקות צימוקים ומשמשים [צילום: פלאש 90]

המנהג של אכילת פירות יבשים בט"ו בשבט, התפתח כביטוי לגעגועים לישראל וגם בגלל שבעבר לא היה ניתן לשמור פירות בקירור ולכן זו הייתה הדרך היחידה לאכול מפירות ארץ ישראל בחג.
תינוקות ופעוטות ומנהגי החג
חשוב לזכור, שלתינוקות ולפעוטות עד גיל ארבע, אין לתת פירות יבשים ואגוזים למיניהם, בשל הסיכון לחנק. הסיבה לסכנת החנק היא חוסר הבשלות בדרכי נשימה, יכולת לעיסה ורפלקס השיעול שאינם מפותחים מספיק בכדי להוציא מזון שחדר לדרכי הנשימה. לכן, אין להציע להם פירות יבשים כמו: צימוקים, תאנים, משמשים ותמרים, אגוזים ופיצוחים למיניהם שבשל מרקמם הדביק או הקושי ללעוס אותם, מסוכנים עבורם.
כאמור, פירות יבשים הם לא אופציה לקטנטנים, אך בהחלט אפשר להציע לתינוקות בני כחצי שנה ויותר, פירות מרוסקים או מחית פירות מוכנה המתאימים ליכולת הלעיסה שלהם. זה בדיוק הזמן להציע להם ממגוון המחיות הקיימות, כארוחת פירות מובחרים טעימה, המאפשרת גיוון והתנסות בטעמים שונים. מומלץ לבחור במחיות אשר עשויות מפירות טבעיים שנבחרו במיוחד עבור מזון תינוקות, ללא חומרים משמרים, ללא תוספת סוכר ומלח וללא חומרי טעם וריח.
בגיל מעט גדול יותר, סביב תשעה חודשים ולאחר שהם כבר אוכלים יפה את המרקם המחיתי, ניתן להציע "מזון אצבעות" בגודל ומרקם שהתינוק יכול לאחוז בעצמו כדוגמת חתיכות של בננה, אגס או תפוח מקולפים על-מנת לאפשר אכילה עצמאית יותר התורמת להתפתחותם.
הרגלים שמקנים מילדות מלווים עד הבגרות
מבחינה קולינרית, ט"ו בשבט הוא חג ייחודי בו הפירות במרכז וזו הזדמנות נהדרת לשים אותם במרכז גם בחיי היומיום ולהנחיל לקטנטנים הרגל בריא של אכילת פירות יומיומית. רבות דובר על חשיבות הקניית הרגלי חיים נבונים בגיל הרך, ועל כך שתפקידנו כהורים לשמש מודל לחיקוי לילדינו והביטוי "התפוח אינו נופל רחוק מן העץ" מתקשר מצוין לאווירת החג. נצלו את החג להפוך את הפירות לאורחים של קבע בתפריט המשפחתי.
כדי לגרום לילדים לאכול פירות, חשוב לחזור ולהציע להם מגוון של פירות במגוון צבעים וצורות. תופתעו לגלות שצלחת צבעונית עם פירות חתוכים שמונחת על שולחן האוכל המשפחתי, מתחסלת על-ידי הקטנים מבלי שתרגישו. לילדים קצת גדולים יותר, אפשר להפעיל בהכנת צלחות מצוירות מהפירות. הניסיון מלמד, כי שילוב ילדים בהכנת האוכל, מגדילה את הסיכוי שהם יאכלו את מה שהכינו.
אגב, בתהליך הייבוש, הפירות מאבדים ממשקלם ומנפחם בשל אובדן מרבית תכולת המים שלהם והופכים להיות מרוכזים פי כמה מפירות רגילים בויטמינים, מלבד ויטמין C שמתפרק וכן במינרלים, סיבים תזונתיים ובסוכר ולכן הם הופכים להיות מזון עתיר אנרגיה. עם זאת, הם נחשבים כממתקים בריאים ועדיפים על-פני ממתקים אחרים עתירי סוכר.

הכותבת היא דיאטנית קלינית ומנהלת מדעית של מטרנה
תאריך:  02/02/2015   |   עודכן:  02/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' מיכאל פוירובסקי
אבחון של חולים בסכיזופרניה המשולבת בהפרעה כפייתית-טורדנית, מאפשר התאמת טיפול אפקטיבי
איתמר לוין
כאשר מפזרים את העשן האינטרסנטי משני הצדדים, מתברר שאין יותר מדי בשר במה שמכונה "פרשיות נתניהו"    בפרשת הבקבוקים אין בינתיים ממצאים פליליים, ופרשת ביביטורס ממילא כבר התיישנה
אבישי בן-משה
במשכנתאות בריבית משתנה אתם משלמים החזרים קטנים בתחילת הדרך, אך מדובר בהפרשים צמודים כך שבסופו של דבר הערך של ההחזרים עולה ולזה יש להוסיף את העלייה הצפויה בריבית המשתנה שתעלה בשיעור ניכר את ההחזרים!
מכון ויצמן למדע
האם חיידקי המעי מושפעים ממחזור היום והלילה?    מדעני מכון ויצמן למדע, גילו שפעילותם של החיידקים שלנו משתנה בהתאם לשעות היום השונות, ומושפעת מהשעון הביולוגי שלנו
הרצל חקק
הכתיבה סוחפת אותנו בדרך שבה היא מאירה מצבים, מתירה קשרים, ובלי להסתיר את הכאב, את האפילה    זו עוצמתו של סיפור טוב שהוא יודע להותיר בנו את שביל ההתרה, את התחושה שיש תקווה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il