X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הצגה מצחיקה ומענגת [צילום: יח"צ]
קרובה לדרגת שלמות
דווקא הסיפורים הקצרים של צ'כוב הם שקסמו לי יותר מכל המחזות הגדולים והנודעים שלו. אהבתו של הרופא הכפרי צ'כוב את האדם הפשוט נוסכת על כל סיפור שלו את הטעם שנוגע לכל אחד ללב. כך ההצגה שמעלים בתיאטרון הקאמרי השחקנים: אלברט כהן, עירית גדרון ותומר אופנר
[צילום: יח"צ]

במסגרת פסטיבל צ'כוב שעורך התיאטרון הקאמרי, שלתוכו כינס לכפיפה אחת את מיטב ההצגות מכל התיאטרונים בארץ המוצגת כרגע שהן מאת צ'כוב, עולה גם ההצגה "האנשים הקטנים של צ'כוב" שמזה זמן מה כבר עולה בקפה-תיאטרון הקאמרי, וצברה ליטוש ושיוף שמביאים אותה לדרגת שלמות.
שחקן הקאמרי אלברט כהן, שביים את ההצגה, עשה כבר "דוקטורט" על צ'כוב במסגרת משחקו במירב ההצגות של המחזאי הנערץ, והוא מגלם בארבעת הסיפורים דמויות שונות ומגוונות, עד לשיאו בסצינה הוירטואוזית שלו בסוף ההצגה. בראשון משלושת הפארסות, "מותו של פקיד", הוא שר הגנים, שפקיד זוטר ומטורלל ממשרדו נתקל בו בעת הצגה. הפקיד הצעיר - תומר אופנר הכה מחונן, רב ההבעות ואלוף המימיקה, יחד עם אשתו העזר כנגדו - עירית גדרון מלאת החום האנושי, מגלמים נפלא את הפער בין המעמדות ברוסיה, את העמדת הפנים שהייתה לחלק מאופיים, כאמצעי הגנה ואת השתלטות האובססיה על הצעיר, שמביאה אותו בסוף הסיפור אל קיצו.משחקו של אופנר נדיר ביכולת הבעותיו ויכולתו להצחיק את הקהל ביכולת המימיקה הנדירה שלו.
בסיפור השני "יצור חסר מגן", מגיעה אישה תמהונית(עירית גדרון) למשרדו של מנהל הבנק האצילי (אלברט כהן), כדי לדרוש ממנו(?) את כמה הרובלים שמעסיקו של בעלה לא שילם לו בעת שפיטר אותו. חזותה של האישה, (בסגנון הקומדיות של חנוך לוין) - ישבן ענק ומתנועע, מצחיק אותנו ללא הרף, וכל גינוניה לא מאפשרים לקהל לחדול מלצחוק. עירית גדרון זוכה לאהדת הקהל על רבגוניות הבעותיה ויכולה לגלם את הטיפוסיות השונות. ואם יש בהצגה טפטוף של ביקורת על הנשים בכלל - יש לצ'כוב בסיס מציאותי לכך.
הסיפור השלישי, האבסורדי, "ההתערבות", הוא על צעיר (תומר אופנר בעושר הבעותיו) המתערב עם מנהל בנק עשיר, שוב אלברט כהן האלגנטי וההדור, שהוא יוכל לשבת כלוא במשך 15 שנה, אם יקבל על כך 2 מיליון רובל. הסיפור ממש מרתק, וסופו לא יאומן.
בסיפור הרביעי "הצעת נישואים" על שני שכנים הרוצים להשתדך - צעיר שבא עם הצעת נישואים לבית שכנו המבוגר, כשהוא נפגש עם המיועדת -וברוב ביישנותו, לא מסוגל להוציא מפיו את הצעת הנישואים, ושניהם נגררים למריבות של צעקות חימה, עד שהצעיר בורח. לקול הצעקות האב מגיע ומספר לבתו שזהו החתן המיועד. מה שגורם לצעירה לעטות על ראשה עציץ עם פרחים, כדי להתייפות, מתחננת לאביה שיחזיר את החתן, והיא נעתרת להצעתו; אך הם שוב חוזרים ורבים על שטויות - כפי שמכריז האב לסיום: כמו כל זוג נשוי רגיל...עוד קביעה של צ'כוב המסכמת את המוטו בכל מחזותיו. עוד לפני הסוף אלברט כהן עושה קטע ווירטואוזי שמעניק לו את הכבוד של רוזן שחקני צ'כוב בארצנו.
המוזיקה המקסימה בסגנון נינו רוטה (הקבוע של פליני) המלווה את ההצגה נכתבה בידי עדי כהן המוכשר, שכותב למחזות רבים, והעיצוב הוא של אור ענבר.
הצגה מצחיקה, מענגת שאסור לוותר עליה.

תאריך:  03/02/2015   |   עודכן:  03/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
"גרג" של רמת השרון הוא, ללא צל של ספק, אחד שכזה, שיש בו הכל מכל כל: גם תפריט מגוון וגם פינה נינוחה וסולידית
איתמר לוין
הסניגורים באולמה של שופטת התעבורה מגי כהן עושים כמעט ככל העולה על רוחם, היא אינה מצליחה להשתלט עליהם ומאבדת את סבלנותה כלפיהם. לעומת זאת, היא מפגינה לא מעט אורך רוח כלפי נאשם שאינו מיוצג
רננה מזרחי
חשוב לזכור, שלתינוקות ולפעוטות עד גיל ארבע, אין לתת פירות יבשים ואגוזים למיניהם, בשל הסיכון לחנק    פירות יבשים הם לא אופציה לקטנטנים, אך בהחלט אפשר להציע לתינוקות בני כחצי שנה ויותר, פירות מרוסקים או מחית פירות מוכנה המתאימים ליכולת הלעיסה שלהם
פרופ' מיכאל פוירובסקי
אבחון של חולים בסכיזופרניה המשולבת בהפרעה כפייתית-טורדנית, מאפשר התאמת טיפול אפקטיבי
איתמר לוין
כאשר מפזרים את העשן האינטרסנטי משני הצדדים, מתברר שאין יותר מדי בשר במה שמכונה "פרשיות נתניהו"    בפרשת הבקבוקים אין בינתיים ממצאים פליליים, ופרשת ביביטורס ממילא כבר התיישנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il