X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היום, יותר מתמיד, הפעילות הפוליטית מונגשת לאזרחים באמצעות האינטרנט והמדיה החברתית. מה שהכי חשוב עבור המועמדים בבחירות זה לייצר תכנים מעולים ולייצר אינטראקציה טובה עם הקהל. השימוש ברשתות חברתיות חשוב ומעיד על קדמה ורצון לשיח ישיר בין הפוליטיקאים והציבור, אך אינו מחליף בצורה מלאה את התקשורת ה"ישנה"
▪  ▪  ▪
נתניהו בתשדיר בחירות 2015. זירת האינטרנט תוססת

היום כל פוליטיקאי מבין כי חשוב להיות מודעים לכלי הפרסום הדיגיטליים הצוברים תאוצה בהעברת מסרי המועמדים בבחירות. האזרח מעורב יותר ומביע את עמדתו ורצונו באמצעות פוסטים, לייקים, בלוגים, סרטונים, תמונות ותגובות. לא פלא, שחלק ניכר מהתקציבים של המועמדים בבחירות מושקעים בפעילות פוליטית בזירת האינטרנט. זירה זו הפכה להיות הרבה יותר תוססת, מעניינת ומשפיעה ממה שנדמה לנו.
המחקר הדיגיטלי והבחירות?
רשתות חברתיות יכולות לשמש דוגמה טובה לטכנולוגיה אשר יוצרת השפעה הולכת וגוברת על סדר היום הפוליטי, התקשורתי וכמובן האישי שלנו. לדבריו של ד"ר עופר נור, רשתות חברתיות הן התצורה החברתית של עידן המידע בו אנו חיים. תקשורת חברתית זו טומנת בחובה יכולת שגשוג חסרת תקדים למי שמבין את המאפיינים הייחודיים של רשת חברתית ויודע להפיק ממנה את המרב באמצעות יצירת מסרים דיגיטליים, כגון תמונות, סרטונים, אפליקציות ותוכנות אחרות. ד"ר עמיחי המבורגר כתב "הגולש מרגיש שהוא, למעשה, יוצר את החדשות ויוצר חשיבה מסוג אחר. יש אנשים שממש בטוחים שהם הכי משפיעים באינטרנט".
ד"ר שרון עמיר, מציעה לבטל את חוקי התעמולה הקיימים במטרה ליצור שוויון בין כלל אמצעי התקשורת. כמו-כן, לטענתה, בתקופת הבחירות יש להפעיל לצד וועדת הבחירות המרכזית מנגנון דיווח דיגיטלי, תוך מתן סמכויות ענישה מיידיות לוועדה לצורך שמירה על טוהר הבחירות ועל עקרון הבחירות ההוגנות והשוות. עם זאת, המרחק ביננו לבין ארה"ב או אירופה עדיין גדול מאוד, מספרת פרופ' קרין נהון, החוקרת את החיבור בין פוליטיקה לטכנולוגיה ואינטרנט בפרט. "הבחירות הקודמות היו אכן בחירות האינטרנט הראשונות בישראל, אבל זה היה יכול להיות הרבה יותר. אנחנו עדיין משתמשים בזה במינון נמוך יחסית ולא מנצלים את היכולות האמיתיות של הרשת. בארה"ב למשל, הרשת מהווה פלטפורמה לדיון מעמיק בנושאים שנמצאים ברומו של עולם כמו הכלכלה והבריאות. לעומת זאת, אצלנו השיח הרבה יותר שטחי".
במהלך קמפיין בחירות, התמריץ הפוליטי של נבחרי הציבור לרצות את הבוחרים, על-מנת שהללו יצביעו עבורם מובן מאליו. הפוליטיקאים מיהרו לאמץ את השימוש באינטרנט, ולאחר מכן ברשתות החברתיות, כחלק בלתי נפרד מ"ארגז הכלים" שבאמצעותו הם פונים אל הבוחרים. החשיפה הגדולה לכלים אלו נתנה את אותותיה כבר במהלך הבחירות הקודמות לכנסת ה-19, שהתקיימו ב-2013, אז אימצו פוליטיקאים רבים את הרשתות החברתיות ככלי-עבודה וכערוץ תקשורת. הבולט בהם היה יאיר לפיד, שהקים את מפלגת "יש עתיד". מה שהפתיע את רובנו, הייתה החלטתו של לפיד להמשיך ולהשתמש בפייסבוק כמכשיר לקשר עיקרי עם הציבור גם לאחר שנכנס לתפקידו כשר האוצר.
הפלטפורמות הפופולריות לשימוש
ללא ספק! במערכת הבחירות הנוכחית כבר ניתן לראות כי פלטפורמת סרטוני הוידאו של "יו-טיוב" היא הפופולרית ביותר להעברת מסרים שנערכו מקצועית לקהל צופים נרחב! לצד "פייסבוק" שממשיכה להיות פלטפורמה חזקה ומשפיעה מאוד!. אולם במקביל ניתן לראות כי ה"מובייל" זוכה להתייחסות מכובדת ומסרים מועברים באמצעות הודעות כתובות חכמות בשילוב קישורים לסרטונים. פלטפורמה דיגיטלית נוספת שמתחזקת היא "טוויטר" שהשיח בה אולי פחות משמעותי מאשר בפייסבוק, אבל הפעילות בה כבר הופכת לחובה על כל פוליטיקאי שרוצה להיות שם בשביל האנשים שמשתמשים בפלטפורמה זו. מעטים מאוד מקרב הפוליטיקאים אימצו עד כה לחיקם את הפעילות ברשת האינסטגרם כאמצעי מדיה דיגיטלי נוסף וגם היא צוברת תאוצה ככלי משפיע במסרים אישיים יותר מאשר מסרים קבוצתיים!. ייתכן שבבחירות הנוכחיות יהיו אף שינצלו גם את השימוש בפלטפורמת לינקדאין, הרשת החברתית לעסקים בשל היותה רשת יותר מקצועית, ובשל התמקצעותה בנושאים שונים ניתן גם להרחיב ולשוחח על נושאים מורכבים יותר ולמקד אותם לקבוצות קהל החברים הפעילים בפלטפורמה זו.
לסיכום
היום, יותר מתמיד, הפעילות הפוליטית מונגשת לאזרחים באמצעות האינטרנט והמדיה החברתית. מה שהכי חשוב עבור המועמדים בבחירות זה לייצר תכנים מעולים ולייצר אינטראקציה טובה עם הקהל. המטרה של כולם זהה - כל המועמדים מנסים להניע את הגולש אל הנכסים הדיגיטליים שלהם, לדעת מי הם אותם גולשים, ליצור עימם קשר ולנסות לשכנע אותם להצביע עבור אותו מועמד. השימוש ברשתות חברתיות חשוב ומעיד על קדמה ורצון לשיח ישיר בין הפוליטיקאים והציבור, אך אינו מחליף בצורה מלאה את התקשורת ה"ישנה", אלא מהווה חלק אינהרנטי נוסף מהתמהיל השיווקי של הפוליטיקה ה"חדשה". וכפי שהגדיר זאת פרופ' איתן גלבוע: "אנחנו לא באמת יודעים מה משקלן של המדיות הדיגיטליות, כי אין מחקרים מספיק מעמיקים לגבי הערך האמיתי שהן נותנות ביום הבחירות. אבל צריך לזכור שהדיגיטל הוא כמו כל מדיה, וצריך לעבוד על שילוב של מדיות, גם בתוך הדיגיטל עצמו. לכל סוג של מדיה יש יתרונות וחסרונות ואסטרטגיות תקשורתיות של מערכות בחירות כיום מנסות וצריכות לשלב ביניהן".

הכותב משמש כמנהל אסטרטגיה ופיתוח עסקי של קבוצת סאנגארד העולמית בישראל, שימש בעבר כיועצם של ראשי הממשלה שרון ונתניהו, נחשב למומחה באסטרטגיה ושיווקבבחירות, היה מעורב בקמפיינים רבים בבחירות לכנסת, לרשויות המקומיות ועוד, כותב ומפרשן בתקשורת.
תאריך:  09/02/2015   |   עודכן:  09/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השימוש הדיגיטלי לשיווק המועמדים בבחירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
ד"ר רון בריימן
בישראל 2015, כמו באנגליה 1944, נורים טילי V מבחוץ במטרה לפגוע בדמוקרטיה שלה, באופן שיגרום לנפילת הממשלה הנבחרת ולהחלפתה בממשלה נוחה יותר לאויב
דביר מור
עושה רושם שהמפלגות האידיאולוגיות והמשפיעות לא מבליטות את המצע והעקרונות שעל-פיהם הן מעוניינות לנהל את המדינה וכך למעשה נתקלים לרוב בקמפיין 'צהוב' ופרסונלי, מכיוון שזה כנראה מה שהציבור אוהב לראות ולשמוע בתקופה זו
נסים גבאי
תוצאות הבחירות ומה שצפוי אחריהן: המשך הכאוס המוחלט במדינה בניהולם של 120 מושחתים ותיקים וגם חדשים
איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תוקף לראשונה באופן פומבי את המו"ל של ידיעות אחרונות    "מוזס מנהל מסע הכפשות זדוני נגדי ונגד רעייתי ואינו בוחל באמצעים כדי להפיל את הליכוד מהשלטון... ידיעות ו-ynet יוזמים ומתזמנים הכפשות מגוחכות, כוזבות ומגמתיות"
עידן יוסף
בפנייה למאסדרי גופי השידור נטען כי תוכניות אקטואליה המשודרות בשבת מדירות את שומרי השבת המתמודדים לכנסת מלהופיע בהן וגורמות לאפליה ביכולת החשיפה על-רקע דתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il