X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כולנו מתחילים במה שההורים מאכילים אותנו בראשית הדרך, כמו בכל שלבי החינוך, הילדים מטמיעים את מה שרואים בבית לכן על ההורים, לשתף את הילדים בהקניית הרגלי תזונה נכונים
▪  ▪  ▪
יש להנהיג כללים בבית [צילום: פלאש 90]

על-מנת לנהל אורח חיים תזונתי נכון, כחלק משגרת חיי המשפחה, רצוי לתכנן ולהנהיג הרגלים נכונים. לאחרונה שמעתי בהרצאה, שכדי להנחיל לעצמינו הרגל שיהפוך לדרך חיים, יש לחזור עליו לפחות 20 פעמים ואז הוא יישאר איתנו לתמיד. במחשבה ראשונה זה מעודד, משום שזה בשליטתנו, אבל כשמנסים ליישם זאת על הרגלי תזונה, מתעוררת שאלת שאר בני הבית.
להתחיל מהתחלה הכל מתחיל בבית
כולנו מתחילים במה שההורים מאכילים אותנו. בראשית הדרך, כמו בכל שלבי החינוך, הילדים מטמיעים את מה שרואים בבית. לכן על ההורים, לשתף את הילדים בהקניית הרגלי תזונה נכונים.
ראשית, יש להנהיג תכנון של מה שנמצא בבית, ולהנהיג כללים למה שמקובל בבית וגם מה מחוצה לו. לכן מומלץ לערוך מראש רשימת קניות של מוצרי המזון הנחוץ הבריא והשכיח בארוחות המשפחה ולהגביל מזונות בלתי רצויים כמו, חטיפים ודברי מתיקה. רצוי שהגבינות שיהיו במקרר יהיו עד 5% שומן, הלחם והדגנים מחיטה מלאה, הבשרים רזים, ולהימנע מקניית שתייה ממותקת.
הרגלים באכילה
הקפדה על ארוחות מסודרת משפחתיות, תורמת לגיבוש ואחדות המשפחה, ולחוויית האכילה המשותפת. גם אם לא כל בני הבית חוזרים יחדיו, הידיעה שקיימת ארוחת צהריים וערב, מונעת אכילה ונשנושים מיותרים, שלרוב גם פחות בריאים.
ארוחת הבוקר חשובה לא פחות, אבל ברגעים הלחוצים של הבוקר, כשכל אחד ממהר לדרכו, ישנה נטייה לדלג עליה. מומלץ לא לוותר ולכוון לארוחה קלה בלבד, כגון: דגני בוקר (שאינם ממותקים), פרוסת לחם מחיטה מלאה + מריחה.
את הארוחות כדאי לאכול בצורה מסודרת סביב שולחן תוך כדי שיחה ערה, ולהימנע מצפייה בטלוויזיה, הקשבה לרדיו, שמסיחה את הדעת ופוגמת בחוויית האכילה. מקום קבוע ומוגדר, כמו פינת אוכל או שולחן המטבח, ימנע אכילה של כל ילד בחדרו מול מחשב או טלוויזיה, פעולה שמסיחה את הדעת ומביאה לאכילה עודפת ומיותרת ולבסוף להשמנה.
ארוחות מבושלות הינן ארוחות בריאות ומזינות יותר מאשר מזונות קפואים מוכנים או ארוחות קנויות, שלרוב עתירות בשומן. עם זאת, מנת פלאפל, פיצה או המבורגר קנוי, יכולה להיות כחלק מחוויית האכילה המשפחתית, אבל בתדירות לא גבוהה (אחת לחודש או חודשיים, למשל). בכל מקרה, בין אם הארוחות מבושלות או קנויות, הקפידו על ארוחה בשרית מלאה אחת ליום, ושלבו דגים (שעשירים באומגה 3), כחלק מהתזונה השבועית. ארוחה מלאה הכוללת חלבון, פחמימה וירק, תורמת לתחושת השובע ולהשלמת כל הצרכים התזונתיים הדרושים לילדים ולמבוגרים.
הניחו קנקן מים על שולחן האוכל, והוו דוגמה אישית בשתייה מרובה. הוסיפו ירקות לכל ארוחה, הצבעוניות והמגוון מגרים את הילדים לאכול, וכך תזונתם מועשרת בסיבים, ויטמינים ומינרלים חיוניים. הנהיגו גם תוספת ירקות לכל כריך שנלקח לגן או לבית הספר, החשיפה היום-יומית והעקבית לירקות, מובילה אותם לאכילה.
מסדר כריכים שבועי
נהלו "טבלת כריכים" לבית-הספר, אותה אתם מתכננים יחד עם הילדים, ובה תרשמו מה יינתן לילד כל יום בכריך אותו הוא לוקח לגן או לבית-הספר. העדיפו מריחות כמו: גבינה, חומוס, טחינה, אבוקדו, ביצה והגבילו מריחת מתוקים כגון שוקולד לפעם בשבוע, בגלל כמות השומן הרווי שאינה בריאה, וכמות הסוכר המזיקה לשיניים.
הציעו וחתכו בין הארוחות פירות טריים, פירות יבשים במקום ממתק וכמובן ירקות על-פי עונת השנה והמבחר הקיים. הגבילו ממתקים או חטיפים ליום ליום. יוגורטים, מעדנים חלב ומשקאות חלב שונים, יכולים גם כן להיות פתרון מוצלח ומגוון לארוחות הביניים, וזאת בזכות זמינות הסידן שבהם, שנחוצה למערכת השלד והשיניים, ומגוון מוצרים אלו, שאינו משעמם אף פעם.
לסיכום: זכרו, אתם ההורים צריכים להוות דוגמה אישית, ולבסס את כל הנאמר כאן: אכילה מסודרת ליד שולחן, שתיית מים, אכילת פירות וירקות. הקניית הרגלי תזונה נכונים או שינויים, מתחילה בהעברת מסר והטמעת הערכים בצורה הדרגתית.

הכותבת היא דיאטנית קלינית M.s.c, מנהלת מחלקת דיאטה, רשת סטודיו C
תאריך:  12/02/2015   |   עודכן:  12/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום המשפחה: הרגלי תזונה לכל בני הבית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
יפעת גדות
את משלוחי המנות של חג פורים אפשר להפוך לחגיגה של נתינה כפולה - למקבל משלוח המנות ולמטרה החברתית של שילוב אנשים עם מוגבלויות במעגל התעסוקה
משה שפריר
שלום פרוינד
הוא שובר מיתוסים בריאותיים, פחות משמין ממה שחשבנו, שומר על מערכת העיכול, טוב מאוד ללב, מוריד את הכולסטרול, ואפילו מגן מפני המחלה הנוראה מכל    לכבוד ט"ו בשבט - חג האילנות, קבלו פרופיל שופע תגליות על האגוז המחייך, שהישראלים צורכים ממנו בהיקף של כ-4,000 טון בשנה
מחלקה ראשונה
שטח הנטיעות החדשות היה קטן ב-45% מהשטח בשנת 2012    ההוצאה החודשית על פירות יבשים - 44 שקלים    מחירי הפירות היבשים עלו בשנת 2014 ב-8.2%
גלית יצחק-אוגנוב
חליטות התה מיוצרות באיכות גבוהה, מעלים שלמים ומחלקים גדולים של הצמח, המאפשר להפיק מהן את מלוא הטעמים והאיכויות    מחיר: 19.90 שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il