X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אולי הקוראים זוכרים, מילדותם, את השרטוטים מלאי הקווים האפורים, ישרים ועקומים, עם המשימה לחפש את השועל שהוחבא בין הקווים המבולגנים? גם עוז מסתתר יפה בין הקווים האדומים. בגלל הבלורית והתואר, הוא מסוגל להוליך שולל, בעיקר את המין היפה
▪  ▪  ▪
עמוס עוז. היה מחליף את העם אם אפשר [צילום: פלאש 90]

חוג הבית היה במרחק שני בתים מביתי בהוד השרון. עמוס עוז הטריח עצמו לשם, מטעם מר"צ. גם אני, כמו השכנים, הוזמנתי, כי המפגש "אינו רק לתומכים". לא טרחתי, אבל צפיתי בחלק מהמופע ביוטיוב.
הדבר הראשון שעלה בדעתי אחרי הצפייה ─ עמוס עוז, השועל בלול התרנגולות.
למה תרנגולות? למה שועל?
נתחיל בשועל: ידוע בציבור כערוּם, ערמומי. אילו היה בן-אדם, היינו אומרים שהוא מוליך שולל. דמגוג בלעז . כשם ששועל מסוגל לשכנע עורב לפצות מקורו ולפצוח בשיר, כדי שהגבינה תיפול ישר אל פיו, כך עוז מסוגל לפתות ולִפצות את פיהן המצחקק של שומעותיו ושומעיו. די באיזכור שמו של ראש הממשלה, אפילו היה בן שלוש וזחל מתחת לשולחנו של פרופ' קלויזנר, דודו המעצבן הימני ז"ל, של עוז, כדי לחטוף מפי הנשים כמה ציחקוקים, לתיאבון.
למה תרנגולות? קצת כבר אמרתי לעיל.
עוז מגיע לחוג הבית בעיצומם של תרגילי כושר לשלוט, מצד נתניהו. אחרי הוצאת השדים מהבקבוקים, הגיע עניין הוועדה לחלוקת פרסים לסופרים. לפי עוז, טענת נתניהו (לא התעמקתי): אין ייצוג בוועדה לכל המגזרים.
(אם אכן אמר, זאת טיפשות בפני עצמה, אבל לא אני אגן על מי שעמוד השדרה שלו גמיש כשל חסרי חוליות, אולי מפני שעוז, אז בן 12, לא בעט בו מספיק חזק, לדבריו (ציחקוקי נשים, מחיאות כפיים): "היה לבנימין נתניהו בן ה-3 מנהג מגונה: היה זוחל מתחת לשולחן ארוחת ארבע, ומתיר את שרוכי הנעליים של היושבים" (צחקוקי נשים). עוז נהג בו כראוי: "הכנסתי בו בעיטה" מתחת לשולחן של... כן, ניחשתם - פרופ' קלויזנר דודו). מה שייך לוועדה? לא שייך. שייך לומר שוב נתניהו. שמו בלבד מעורר צחוק, חימה, סלידה. אפילו בלי תוכן כלשהו.
עוז ממשיך דרך רשמים אישיים מנתניהו בגיל שלוש, אל עצם העניין. הוא מדמגג: "בערך 70% בארץ לא קוראים ספרות, אולי קוראים 'ישראל היום'(ציחקוק). האם בוועדת השופטים של פרס ישראל צריכים להיות 70% שופטים שלא קוראים ספרות? מסיבות דמוקרטיות", הוא מלגלג.
ההיגיון הזה מזכיר לי איכשהו את ההיגיון בהסברו של ד"ר מרדכי גוטמן (טיפל ביצחק רבין אחרי שנורה). גל אוחובסקי, אחד מאוהדי הדוקטור בתקשורת, סיפר לו, בדאגה מתוכננת היטב, את הסיפור הבא: "לא מזמן ניגש אליי איש מאוד רציני שעובד בבית-החולים שלנו, ואמר לי: 'קראתי את הספר ושמעתי את ברי חמיש (על השקרים והקונספירציה)... גם אם 20% ממה ששמעתי בהרצאה נכון, אנחנו בבעיה גדולה".
ותשובת ד"ר גוטמן: "אז אני אומר לך שראיתי אתמול עשרה חייזרים על גג הבית שלי, ואם 20% מזה נכון, אז היו שם לפחות שניים. לא?"
קלטתם את הטריק?
מישהו כתב לו תשובה לשאלתו: לא אדון פרופסור. לוגיקה בסיסית תזהה את תשובתך כמתבססת על הנחת המבוקש. אמרת חייזרים - הנחת בזה מראש את היעדרם. לא רק 20%, גם 100% מאפס הוא אפס! עצם הקבלתם של חייזרים למסמכים המעידים על האמת והשקר, מגלה שלא היו לך פרכות טובות יותר. דבר שאמור לגרום ל"איש מאוד רציני" דאגה רבה באמת.
עוז ממשיך: אבל האמת היא שהוא (נתניהו) לא רוצה להחליף את הוועדה. הוא רוצה להחליף את הסופרים. הוא רוצה להחליף את השופטים. הוא היה רוצה להחליף את השכנים אם אפשר. הוא היה רוצה להחליף את כל מי שלא מסכים איתו, להחליף את העיתונות, את התקשורת ". האם לא התבלבל עוז בין נתניהו לבין יצחק בן-אהרון אחרי עליית מנחם בגין לשלטון? בן-אהרון רצה להחליף את הבוחרים.
האמת היא שגם עוז היה רוצה להחליף את העם אם אפשר, לפחות 70% ממנו. אולי אפילו להכניס במקומם את השכנים. הם דווקא טובים בעיניו.
ובאמת, האם ב-70% כלולים ערבים? איזה אחוז? ואילו נתניהו היה מבקש לצרף לוועדה רק ערבים שקוראים ספרים (לא רק "אולי" את 'אל-ארד' או 'הארץ'), האם גם אז היה האדון הירשפלד, (ואחריו כל קוביות הדומינו, שהתפטרו בזה אחר זה) מתפטר?
אולי הקוראים זוכרים, מילדותם, את השרטוטים מלאי הקווים האפורים, ישרים ועקומים, עם המשימה לחפש את השועל שהוחבא בין הקווים המבולגנים? גם עוז מסתתר יפה בין הקווים האדומים. בגלל הבלורית והתואר, הוא מסוגל להוליך שולל, בעיקר את המין היפה. והוא תמיד יזכיר את דודו הפרופסור קלויזנר, אומנם ברמזים עם נטייה קלה לכיוון המלעיג, אבל מה לא עושים בעבור הכבוד להיות אחיינו של איש הימין הזה?
רווח מסוים בכ"ז הפקתי מדבריו של עוז. הוא אינו מבין מה שהרוב מבין ─ למה העבודה החליפה את שמה ל"המחנה הציוני": "מה, לא ברור שהם ציונים, כאילו זה לא מובן מאליו? למה מחנה? מה אנחנו, משורה ישחרר רק המוות? מה זה, כל העם צבא? כאילו הציונות של רבני הגבעות מובנת מאליה ושלנו בסימן שאלה וצריכה הוכחה? כנראה כדי ששום ערבי לא יצביע בעדם, ובזה הם הצליחו".
למה הפקתי רווח כלשהו? כיוון ש"רבני הגבעות" היא קללה איומה. שם גנאי נורא. אם לא כן, יכול היה לנקוב בשמות לפחות 150 יישובים מעבר לקו הירוק, או במספרים - חצי מיליון מתיישבים.
הוא הרי רב-אומן בהתנסחויות, עד כדי כך שממלאות את מקום התוכן בספריו. כאשר מתחילים בקללות או הכפשות ע"י שימוש בשמות תואר או בשמות גנאי, זה האות לכך שאזלו הטיעונים הענייניים, והמכפיש נכנס לעמדת ייאוש.
ואם עוז מיואש, עוד לא אבדה תקוותנו.

תאריך:  15/02/2015   |   עודכן:  15/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השועל והתרנגולות
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
איש מבחיל.....
בעז ש  |  15/02/15 10:49
2
"התותח הקדוש" הועלה מהמרתף!
דר' יצחק גורלסקי  |  15/02/15 11:04
3
"נערי הגבעות הם ניאו=נאצים"
ר.ב.ז  |  15/02/15 11:41
4
עמוס עוז הוא נאד נפוח !!
רפי אשכנזי  |  15/02/15 12:37
5
ילד בן שתיים עשרה בועט בילד
הצביעות והסדיזם  |  15/02/15 13:48
 
- אני שמתי לב גם לתגובות האוהדות
רותי איזיקוביץ  |  15/02/15 14:34
6
קשה עד מאד לקלוט כיצד ציבור
האיש אכן סופר?  |  15/02/15 16:08
7
עמוס עוז הפך לאדם מעורר סלידה!
ק.ש.כ  |  15/02/15 18:12
8
בציפיה לפרס השבדי
יוא"ב  |  15/02/15 18:55
9
עמוס בוז האלים מתגאה באלימותו
מר קדמן לא נזעק ?  |  15/02/15 20:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
איציק וולף
עו"ד גבי לסקי ומוסי רז, המתמודדים ברשימת מרצ לכנסת ה-20, פנו אל היועץ המשפטי לממשלה בעקבות שני סרטונים שפורסמו באינטרנט אשר מציגים את השמאלנים כמי שמסייעים לדאעש ולאירופאים המבקשים להרע לישראל
יורם דורי
הבחירות קרבות ומשום כך התשובות לסוקרים תהיינה יותר אמיתיות. עם זאת לסוקרים צריך לזכור כי העובדה שמערכת הבחירות, בשלב זה, היא בעלת אופי של "כולם נגד ביבי" וכתוצאה מכך תדמית מאוד שלילית של נתניהו - יש רבים שלא ישיבו לגבי כוונת הצבעתם בגלל אלמנט של בושה להצהיר נתניהו
עמי דור-און
רק יד אלוהים תוכל להציל את ישראל מידי עצמה כדי שלא תיאלץ להיות תלויה השכם והערב בקפריזות או באיומי פרישה משמאל, מימין או מטעמי אמונה
איציק וולף
אלוף פיקוד הדרום לשעבר והמועמד לכנסת במפלגתו של כחלון בהווה טוען כי שר הביטחון והממשלה הנוכחית הם חסרי תעוזה ומנהיגות וכי היה יכול לסיים את המערכה מול חמאס בחצי מהזמן שנדרש לסיום מבצע 'צוק איתן'    על רצונו של ליברמן להיות שר ביטחון: בנושא רגיש כמו הביטחון ראוי שיעסוק מי שמבין בתחום. ליברמן לא מבין בתחום"
יואב יצחק
על-פי חוק יסוד הממשלה, יציאת נתניהו לחו"ל טעונה אישור הממשלה    קל וחומר כאשר מדובר בנאום המוגדר היסטורי, הטומן בחובו השלכות עצומות ליחסים בין ישראל לממשלו של אובמה    נתניהו לא טרח עד עכשיו לבקש אישור הממשלה
רשימות נוספות
בנט לליכוד: תפסיקו לתקוף אותי, תתמקדו בשמאל  /  עופר וולפסון
נאור בראש ההרכב על פסילת זועבי ומרזל  /  איתמר לוין
סקרי סוף-השבוע: הערבים מתחזקים  /  עידן יוסף
בחירה בין כישלון למכשלה  /  דניאל דורון
פריץ התקשורת  /  אריה אבנרי
מצעד התחפושות  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il