X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם אתם סבורים שמחיר הנפט יעלה יש לכם כמה אפשרויות להשקיע בזהב השחור - דרך מניות שירותי וחברות נפט, או בתעודות סל וקרנות נאמנות שמחזיקות ומחקות את מחיר הנפט או מחזיקות במניות שקשורות לענף הנפט והגז
▪  ▪  ▪
התעודות עוקבות אחרי חוזה על הנפט [צילום: AP]

האם מחיר הנפט הגיע לתחתית החבית ועכשיו הדרך למעלה? אחרי צניחה של מעל 50%, בעקבות החלטת אופ"ק שלא להגביל את ייצור הנפט, התאושש מעט מחיר הנפט בשבועיים האחרונים, גם על-רקע השקט מכיוון רוסיה ואוקראינה. ומה הלאה? אין כמובן נביאים, אבל אם אתם סבורים שמחיר הנפט יעלה יש לכם כמה אפשרויות להשקיע בזהב השחור - דרך מניות שירותי וחברות נפט, או בתעודות סל וקרנות נאמנות שמחזיקות ומחקות את מחיר הנפט או מחזיקות במניות שקשורות לענף הנפט והגז.
פקטור חשוב שצריך לקחת בחשבון כשמשקיעים בנפט - זה שע"ח של הדולר; מחיר חוזה הנפט נקוב בדולרים ולכן מחיר התעודות/הקרנות מושפע משינויים בשער החליפין שקל-דולר. כלומר, כאשר הדולר יתחזק ביחס לשקל מחיר התעודה/ הקרן נאמנות יעלה (בהנחה ושאר הפרמטרים יישארו זהים) וההפך - ירידת הדולר תוביל לירידה בערך המכשיר עוקב הנפט (תעודת סל/ קרן הנאמנות).
דרך מאוד נוחה ופשוטה (וגם מאוד זולה) להשקיע בנפט היא לרכוש תעודות סל. התעודות עוקבות אחרי חוזה על הנפט כאשר לרוב המעקב הוא אחרי מחיר החוזה הקרוב על הנפט שפוקע בתחילת כל חודש.
בבורסה נסחרות תעודות סל עוקבות נפט - של חברת קסם מקבוצת אקסלנס, ושל חברת תכלית מקבוצת מיטב דש. התעודות האלו שצוברות ריבית ואינן גובות דמי ניהול, מחקות את מחירי החוזים למסירה של חבית נפט מסוג ברנט (נפט שמופק בים הצפוני). החוזים האלו נסחרים בבורסת הסחורות של לונדון.
התעודות האלו כאמור חשופות למחיר הדולר. ניתן לרכוש גם תעודת סל שמנטרלת את החשיפה לדולר - תעודה של קסם מקבוצת אקסלנס.
דרך נוספת להיחשף לנפט היא בתעודות סל על אינדקסים/ מדדים של חברות נפט וגז. מדובר בעצם בתעודה שמחכה סל מניות נפט בהתאם למדד מסוים. לרוב יש מתאם בין מחיר הנפט לבין מחירי מניות האנרגיה (נפט וגם), אם כי לא מדובר בתשואה עוקבת. בבורסה המקומית נסחרות בין היתר תעודות הסל - קסם סל נפט - העוקבת אחרי מדד האנרגיה שנערך ומחושב על-ידי חברתDow Jones ; תעודת סל ת"א אנרגיה S&P הראל סל - המשקיעה בחברות השייכות לסקטור האנרגיה בשוק ההון הישראלי; תעודת סל פסגות
סל ת"א - העוקבת אחרי מדד ת"א נפט גז (תעודה העוקבת אחר מדד ת"א נפט וגז); ותעודת קסם ת"א נפט וגז - העוקבת גם כן אחר מדד ת"א נפט וגז.
דרך אחרת להיחשף למחיר הנפט היא דרך קרנות נאמנות. גם כאן יש קרנות מחקות שמנסות לעקוב אחרי אינדקסים/ מדדים, וכן יש קרנות נאמנות שמשקיעות באופן אקטיבי במניות אנרגיה (מנסות לייצר תשואה עודפת מעל מדדי האנרגיה רלוונטיים). בין יתר הקרנות - קרן נאמנות אקסלנס גז נפט שעל-פי תשקיפה שיעור החשיפה שלה למניות הנכללות במדד "חיפושי גז ונפט", אינו פוחת מ-50% מהשווי הנקי של נכסי הקרן.
קרן נאמנות נוספת - מיטב גז נפט של מיטב דש. לפחות 50% מהשווי הנקי של נכסי הקרן ולא יותר מ-120% מהשווי הנקי של נכסי הקרן חשופים למניות שהונפקו בידי תאגידים שעיקר עיסוקם חיפוש ו/או הפקה ו/או שיווק ו/או הובלה של גז ו/או נפט.
קרנות נאמנות נוספות בתחום - קרן נאמנות די.בי.אם גז ונפט; קרן נאמנות הראל משאבי אנרגיה וגז וקרן הנאמנות מגדל גז ונפט.
כמו-כן, ניתן להשקיע בסקטור האנרגיה דרך השוק האמריקני, בו נסחרות בין היתר תעודות סל וקרנות סל. תעודה פופלארית במיוחד היא OIH (סימבול בוול-סטריט OIH ) שמאגדת השקעות בחברות שירותי נפט. תעודת סל נוספת, אפילו סחירה עוד יותר - USD (זה גם הסימבול שלה) עוקבת אחר מחיר חבית נפט.
וישנה הדרך האקטיבית, ישירות במניות שמושפעות ממחיר הנפט. הדרך הזאת מסוכנת יותר, השקעה במניות כרוכה בסיכון גדול, ההשקעה הזו לא בהכרח תהיה מתואמת עם מחיר הנפט. עם זאת, בבורסה האמריקנית נסחרות ענקיות אנרגיה שמספקות לאורך זמן רווחים ודיבידנדים יחסית יציבים, והאנליסטים המסקרים אותם מעריכים כי לפחות בזמן הקרוב זה יימשך. בין החברות המוכרות והגדולות ניתן לציין את BP שממוקמת בלונדון ו-Exxon Mobil מטקסס שנסחרת בניו-יורק.

לאתר 'מהון להון' מדריכים לצרכנות פיננסית'
המאמר פורסם במקור באתר "מהון להון מדריכים לצרכנות פיננסית".
תאריך:  16/02/2015   |   עודכן:  16/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך להיחשף למחיר הנפט?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לבטל את הבורסה
אהרון שחר  |  16/02/15 10:55
2
איך הנפט משפיע על מחיר הגז
דני חן  |  16/02/15 11:59
 
- יחס ישר לדעתי
מישו  |  16/02/15 20:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד נפתלי שמולביץ
דמותו של הרב סתיו עולה מכלל פעולות הארגון צהר. השפעתו הציבורית לקירוב לבבות והחזרת המסורת למקומה הראוי, פסיקותיו המתקדמות וגישתו הליברלית - כל אלו מלמדות על כך שהרב סתיו נמנה בין הדמויות המרשימות והמשפיעות בישראל של היום
עליס בליטנטל
גל הרציחות והאנטישמיות שפושה כאש בשדה קוצים מכל רחבי אירופה ועד לדרום אפריקה מהווה אור אדום ליהדות הגולה וגם אם ימשיכו להטמין את ראשם בחול, לא יעצרו היהודים את התהליך העלול להוביל לשואה הבאה
אפרים הלפרין
יצחק הרצוג שונא אותו, ציפי לבני שונאת אותו, יאיר לפיד שונא אותו, אייל ארד שונא אותו, למה הם שונאים אותו?
צ'לו רוזנברג
פרשת פרס ישראל וההשתלחות של נתניהו בתקשורת הם חלק מאסטרטגיה מסודרת למדי    דוברי המחנה הלאומני פונדמנטליסטי אינם מסתירים את כוונתם להעיף מכל העמדות החשובות במדינה את אלה הנחשבים לשמאלנים, ולמנות ימניים אוטנטיים
יוסף אליעז
קצפו של דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, יצא על אלי לוי, ראש המועצה המקומית להבים, בטענה כי התאונה שבה נהרגו הנשים מהישוב חורה לא אירעה סמוך לצומת להבים אלא סמוך לצות שוקת. עובדיה טוען כי לוי מנסה לתפוס טרמפ על התאונה ולקדם מחלף בצומת להבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il