X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירן השלימה את השלב הראשון במתקפת הנגד ברמת הגולן ונערכת לקדם את חיזבאללה לעבר הגבול עם ישראל. האתגר הביטחוני של ישראל יהיה למנוע את כיתורה מכיוון רמת הגולן
▪  ▪  ▪
טנקים בגולן [צילום: פלאש 90]

מקורות סורים ולבנונים מדווחים על סיום השלב הראשון של מתקפת הנגד של חברות "הציר"(אירן-סוריה-חיזבאללה) ברמת הגולן שהחל בשבוע שעבר.
על-פי הדיווחים האלה, הן הצליחו לייצב קו הגנה שימנע מהכוחות המורדים בנשיא הסורי בשאר אסד להגיע מאזור הגולן לפאתי דמשק כדי להפילו משלטונו. הקרבות מתרכזים בשני אזורים בעלי משמעות סמלית, אזור קוניטרה המסמל את המאבק בין ישראל לסוריה ב1973 ואזור דרעא ממנו החלה
ההתקוממות העממית נגד הנשיא בשאר אסד במסגרת "האביב הערבי". המרחק מרמת הגולן לדמשק הוא קצר יחסית, קוניטרה רחוקה ממנה 45 ק"מ בלבד ודרעא נמצאת במרחק של 90 ק"מ משם.
זה היה חששה העיקרי של אירן בחודשים האחרונים והיא הצליחה, בשלב הזה, למנוע אותו ולהבטיח את שלומו של המשטר הסורי.
בימים הקרובים יורחב קו ההגנה החדש שתפסו היחידות הלוחמות מטעם "הציר", הוא יבוצר והן יערכו לשלב הבא שנועד לכבוש שטחים שולטים שיאיימו על שליטתה של ישראל ברמת הגולן.
אחד ממפקדי המערכה מואשם ברצח אל-חרירי את מתקפת הנגד ברמת הגולן נגד הכוחות המורדים ברמת הגולן מוביל ארגון חיזבאללה הלבנוני ביחד עם כוחות של "משמרות המהפכה" האירנים ועם לוחמים עירקים ואפגנים.
על-פי מקורות לבנונים, מי שמפקד על המתקפה הוא הגנרל האירני קאסם סולימאני מפקד גיס "אלקודס".
בשטח מפקד על הקרבות מצטפא בדר א-דין, אחד הנאשמים העיקריים בבית הדין הבינלאומי בהאג ברצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אלחרירי ב-14 בפברואר 2005.
חיזבאללה חשף את זהותו של המפקד הבכיר שלו בשטח בדיוק ביום השנה העשירי להירצחו של רפיק אלחרירי, פרשנים לבנוניים רואים בכך התגרות של ארגון חיזבאללה בסיעת "אל-מוסתקבל" המהווה את הגוש המוסלמי(סוני)- נוצרי שהינו יריבו העיקרי בלבנון ושעמה הוא מנהל דיאלוג בחודשים האחרונים, ומסר ברור לגבי כוחו של "הציר" למרות מלחמת האזרחים בסוריה.
משמעויות
ההשתתפות הישירה של אירן בקרבות מעידה על החשיבות האסטרטגית שמיחסת אירן לאזור
רמת הגולן מעבר להבסתם של המורדים בנשיא סוריה בשאר אסד. מטרתה היא להשיג שליטה באזור חשוב שיש לו גבולות עם סוריה, לבנון, ישראל וירדן.
הדבר מעניק לה קלפי משחק חשובים כגורם אזורי מרכזי שיש להתחשב בו במיוחד נוכח המשא-ומתן שהיא מנהלת עם מדינות המערב בנושא הגרעין.
סוריה מאשימה את ירדן באימון המורדים בבסיסים של הצבא הירדני בתוך שטחה, ירדן מכחישה זאת בתוקף. הסורים טוענים כי מתקפת הנגד תחזיר את ירדן לקרקע המציאות מחלומותיה להשתלט באמצעות המורדים על אזור החוראן הסורי.
ארגון חיזבאללה נלחם במורדים הסורים ברמת הגולן ובהם רבים המזוהים עם ארגון אל-קאיעדה ועם ארגון " המדינה האיסלאמית" שהינם אויבי המשטרים הערביים ומדינות המערב.
מבחינת חיזבאללה הדבר עשוי לאפשר לו להשיג לגיטימציה לנשיא בשאר אסד, בזירה הבינלאומית, ולהציגו כמי שנלחם בטרור הג'האדיסטי.
למעשה אירן היא שמכתיבה לנשיא בשאר אסד את המהלכים הצבאיים ברמת הגולן, בתמורה לשמירה על כסאו, והיא פועלת לבסס ברמת הגולן את נוכחותו של כוח זר שאיננו סורי ואיננו סוני בדמותו של ארגון חיזבאללה הלבנוני.
ערוותו של בשאר אסד כמריונטה אירנית מתגלית במלוא עוצמתה.
האתגר הישראלי
בשנתיים האחרונות הגנה ישראל על אזור החיץ ברמת הגולן במקביל ליציאתו הכפויה של כוח אונדו"ף מהאזור.
כוח אונדו"ף שהיווה את כוח הפיקוח של האו"ם על ההפרדה בין ישראל לסוריה לאחר מלחמת יום הכיפורים, נאלץ לסגת בגלל המתקפות עליו מצד ארגון "ג'בהת אלנוצרה".
האתגר הביטחוני הישראלי יעסוק בדרכים למנוע את הגעת כוחות חיזבאללה ו"משמרות המהפכה" האירנים לקו הגבול עם ישראל והקמת בסיס קדמי למתקפה עליה.
האזהרה הישראלית שבאה לידי ביטוי במתקפה על שיירת החיזבאללה ב-18 בינואר שבה נהרגו
ג'האד מורנייה והגנרל האירני מחמד עלי אללה דאדי הביאה לתגובת נקם של חיזבאללה שירה על שיירה של צה"ל טילי נ"ט באזור שבעא וגרמה למותם של שני חיילי צה"ל.
נראה שהעימות של ישראל עם חברות "הציר" ברמת הגולן רק החל.

תאריך:  18/02/2015   |   עודכן:  18/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בשאר אסד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן מנהלת המערכה ברמה"ג
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אונדוף לא מצליח להדוף
אהרון שחר  |  18/02/15 10:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
אני קורא לכם, מועמדים ושופטים של מפעל חשוב זה הנקרא פרס ישראל: אל תחזרו בכם מסירובכם לקבל מידי מקארתיסטים כל פרס    מכתב גלוי למועמדים לפרס ישראל וחברי ועדות הבחירה
עו"ד חיים שטנגר
הקיטוב בין השמאל לימין, קיים עד עצם ימינו אנו, אם כי אין הוא כה קיצוני ובולט לעין, כפי שהיה בעבר. כיתוב זה הועבר והועתק אל מגרשי הספורט ועד היום קיימת החלוקה החדה בין ה"אדום" של קבוצות הפועל לבין ה"צהוב" של קבוצות בית"ר
איתמר לוין
קריאה מדויקת של ממצאי מבקר המדינה על החשמלאי של משפחת נתניהו מעלה, שאין כל רמז שמישהו מבני המשפחה היה מעורב בהתקשרות. היא בוצעה, נבדקה ושולמה בידי הדרג המקצועי במשרד רה"מ - ולדברי המבקר עצמו היא מלמדת רק על חולשת מנגנוני הבקרה במשרד
אבישי בן-משה
הקרנות המחקות יכולות להיות על כל סוגי המדדים - מדדי מניות, מדדי אג"ח ומדדים אחרים. היקפן הכספי של הקרנות האלו גדל בשנים האחרונות והן מהוות מעל ל-10% מהיקף תעשיית קרנות הנאמנות
איתמר לוין
דוח מבקר המדינה על מעונות ראש הממשלה נראה כאילו למבקר ולמשרדו לא עמדה היושרה לומר: בדקנו ולא מצאנו שום דבר רציני. ואת מה שכן מצאו, הם מציגים תוך פער עצום בין הממצאים לבין ההכרזות, ותוך הצנעה של מידע שמכניס את כל העסק לפרופורציות הנכונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il