X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו הטריח עצמו לעלי במסגרת קמפיין הבחירות ובראש ובראשונה על-מנת לומר תודה לרב סדן. תודה גדולה על עמדתו ההחלטית כנגד שיריונו של אלי אוחנה ברשימת הבית היהודי. מהלך שטמן בחובו את חדירת הבית היהודי לאלקטורט הליכודי
▪  ▪  ▪
נתניהו. בא לעלי לעשות עליהם סיבוב[צילום: AP]

בשבוע שעבר, ביום רביעי (11.2) הגיע ראש הממשלה מר נתניהו לביקור בישוב עלי ובעיקר במכינה הקד"צ הפועלת במקום. למה בא לשומרון ומדוע דווקא לעלי? מה היה לו כל כך חשוב להיפגש במיוחד עם ראש המכינה הרב סדן וגם עם יו"ר הועד המקומי מר אלירז? והרי גלוי וידוע שנתניהו לא ממש מחשיב את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, אותה הקפיא לחלוטין בקדנציה הקודמת קבל עם ועולם, ובקדנציה הנוכחית שב ביתר תחכום וערמומיות והקפיא אותה באופן שקט: אין תכנון, אין שיווק, עוד מעט קט ואין כלל בנייה ביו"ש. ואכן כך נאה וכך יאה לו למי שדוגל כנתניהו באידאולוגיה המסוכנת של 'שתי מדינות לשני עמים', שההתיישבות ניצבת בעוז ובעוצמה מנגד לה ולפיכך היא בלבד המונעת את התגשמותה והיא אויבתה הגדולה ביותר.
בנוסף לכך, מחוץ לישובים, במרחבים הפתוחים, בשטחים החקלאיים, נתניהו מרבה להתעמר בחקלאי יו"ש היהודים בפרט ומתוך כך בהתיישבות בכלל, באמצעות הפרקליטות והמנהל האזרחי והצו הדרקוני שלהם, המפלה בין יהודים וערבים, הידוע לשמצה בשמו 'צו שימוש מפריע במקרקעין'. דהיינו, נתניהו ושלוחיו מבקשים להרוס את החקלאות היהודית ביו"ש ועמה את האחיזה ההתיישבותית במרחבים הפתוחים, לתחום את חיי היהודים ל'תחום המושב' בלבד ועם זאת למנוע מהמתיישבים את המעשה החקלאי באשר נתניהו ואנשיו יודעים היטב או לפחות חשים באינטואיציה שלהם כי החקלאות היא-היא תמצית הציונות בחינת 'אם חקלאות כאן, מולדת כאן' (מ. סמילנסקי). מולדת? וכי מה לנתניהו ולהכרה בשטחי יהודה ושומרון כשטחי מולדת? והרי רק לפני מספר חודשים עוד היה כל כולו שרוי במו"מ עם שונא ישראל, האויב אבו מאזן, באמצעות המלבינה התורנית לבניובמטרה להקים מדינת שטן פלשתינית בשטחי יו"ש, מדינה שתאיים על עצם הקיום של מדינת ישראל ועל עצם חיי עם ישראל בארצו יותר מכל פצצה אירנית, מדינת שטן שנתניהו שואף בעיוורון מדינילהקימה על חורבות ההתיישבות היהודית חס ושלום, ובכלל זה על חורבות הישוב עלי ועל חורבות בתיהם של הרב סדן ומר אלירז.
אז מה הדבר הזה שיכול לגרום לאנשים תבוניים, כך יש לכל הפחות לשער, לקבל בביתם בהכנעה גמורה את מי שיותר מכל מאיים להחריב עד היסוד את ביתם הפרטי בפרט ואת מפעל חייהם בכלל? מה יכול לגרום לאנשים רציונאליים לקבל בביתם את מי שמאיים להחריבו, מבלי לנסות כלל להציב תנאים סבירים לביקור או לכל הפחות להעמידו נכוחה בעת הביקור מול תנאים אלה ולדרוש ממנו לקיימם דווקא עכשיו, לפני הבחירות, כאשר ייתכן שהוא מסוגל להקשיב ואולי גם לבצע, תנאים אלמנטריים כגון אלה (שדרך אגב, הוצגו למר אלירז כמה ימים לפני הביקור):
  • חזרה פומבית מנאום בר-אילן על כל המשתמע מכך.
  • התחייבות בכתב לאימוץ דוח השופט אדמונד לוי כמדיניות ממשלתית.
  • התחייבות בכתב שלא תהיה הקפאה נוספת ביו"ש.
  • שחרור פומבי ומידי, עוד לפני הבחירות, של 10,000 יח"ד לבניה בגב ההר.
  • התחייבות פומבית ובכתב שלא להקים ממשלה עם השמאל הקיצוני, הפוסט ציוני של הרצוג-לבני. מובן שהיה צריך לדרוש ממנו להתחייב בפומבי ובכתב וזאת משום שנתניהו לא בדיוק דובר אמת דרך כלל, ככתוב במקורותינו (ב"ר ח, ע) "בשעה שבא הקב"ה לברוא את אדם הראשון, נעשו מלאכי השרת כתות כתות, חסד אומר: "ייברא"! ואמת אומר "אל ייברא שכולו שקרים". ואם אדם ראשון כולו שקרים, נתניהו מה?
בכן, 'שוב נהייתה הפסיכולוגיה דרך המלך אל בעיות היסוד'. והתשובה לקבלת הפנים הכנועהנ עוצה כמובן במעמד הנפשי האוורירי, המרחף, העפיפוני, הגלותי, המנותק מקרקע המציאות, מאדמת הארץ ממש, מעמדם הנפשי הרעוע של המרחפים בשמי התכלת ובנצנוצי אורות, אותם עפיפונים שאינם מבינים בתמימותם כי במסגרת קמפיין הבחירות נתניהו בא לעלי לעשות עליהם סיבוב כפריץ הבא לביקור בשטעטל, להשתמש בהם באופן ציני כבכלי חד-פעמי ולהשליכם לסל וחסל לאחר מעשה, דהיינו להקפיא עוד יותר את התפתחות ישוביהם ולהתעמר בהם קשות לאחר הבחירות במידה והדברים יהיו תלויים בו ובשאיפתו לייסד מדינה פלשתינית איסלאמו-נאצית על חורבות בתיהם שלהם עצמם, חס ושלום.
הנה כי כן, נתניהו הטריח עצמו לעלי במסגרת קמפיין הבחירות ובראש וראשונה על-מנת לומר תודה לרב סדן. תודה גדולה על עמדתו ההחלטית כנגד שיריונו של אלי אוחנה ברשימת הבית היהודי, כלומר עמדתו הגלויה והנחרצת כנגד המהלך הלא-מחושב של נפתלי בנט (לא מחושב אך רב פוטנציאל. טעותו המרה לא הייתה ברעיון אלא בביצוע הכושל שנבע כתמיד אצל פוליטיקאי מגאוותנות ושכרון כוח ובעניין זה גם מהתייעצות עם 'הילדים'כמעשה רחבעם), מהלך שטמן בחובו את חדירת הבית היהודי לאלקטורט הליכודי, למחוזות הבחירה של הליכוד. נתניהו בא לומר תודה לרב על עמדה נחרצת שתרמה רבות לפרישת אוחנה מהרשימה, פרישהאשר החלה את המומנטום השלילי של הבית היהודי בקמפיין הנוכחי (כאמור, על כך בנט יכול לבוא בטענות רק אל עצמו)ופתחה את המומנטום החיובי של הליכוד.
בחושיו הפוליטייםהמחודדים היטב, זיהה מיד הציניקן נתניהו אל-נכון כי החוליה החלשה של הבית היהודי, הממלכתית להחריד, ממוקמת בישוב עלי, וכעיט העט על טרפו הגיע לפגישה עם הרב סדן, המפדלני"ק האולטימטיבי,המקובע בתובנותיו הפוליטיות ותקוע עמוק בשנות ה-80 של המאה שעברה ('אין מקום לרמטכ"ל דתי', 'אין מקום לראש ממשלה דתי') ועל-מנת לומר לו תודה: תודה על מאמציו הכנים להחזיר את הבית היהודי לממדיו הטבעיים, לימי אורלב והרשקוביץ, כךשאם בכלל יוזמן בנט לממשלה, יקבל לכל היותר שני משרדים שוליים. וככל שהבית היהודי יקטן, הליכוד ישוב ויצמח ואז, לאחר שירכיב נתניהו את הממשלה הבאה, יוכל בציניות האופיינית לו לשוב ולהתעמר קשות בהתיישבות היהודית ביו"ש.
ובכן, בקבלם בהכנעה גמורהאת נתניהו בעלי, לא תרמו הרב סדן ומר אלירז להתיישבות ביו"ש דבר, אלא ההפך הוא הנכון, גרמו נזק גדול: נתנו לגיטימציה לנתניהו הציניקן, לתודעת הנסיגות והמנטרה של 'שתי המדינות לשני עמים', הכשירו את מהלכיו נגד ההתיישבות, את ההקפאה, ההרס וההתעמרות, ועם זאת שימשו כלי משחק בקמפיין הבחירות של הליכוד.

תאריך:  18/02/2015   |   עודכן:  18/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי בא לומר תודה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חזק מאוד
רפי בלכר  |  23/02/15 13:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
אורי מילשטיין
שר הביטחון והמועמד לראשות הממשלה (אלמלא פרצה מלחמת יום הכיפורים) משה דיין, ביצע מעשים פליליים בפומבי, ושכב עם רעייתו של אחד המח"טים בצה"ל. רק מעטים הביעו על כך ביקורת בלחש. מה זה אומר לגבי הנהנתנות של בנימין נתניהו ולגבי השמירה על זכות השתיקה של הרצוג?
מרק בריל
הציבור אולי לא כ"כ חכם הפעם, אבל גם לו יש גבולות. בדיוק מה שחסר ליחצני המפלגות ולעיתונאים מטעם. בסופו של יום, ככל שישמיצו, כך הציבור יתגייס דווקא לטובת הנפגע
ציפי לידר
בשולי הכותרות: יום הבוחר או יום השופינג?    ראש בראש: מפלגת המחנה הביזיוני?    מתקנים בלתי בטיחותיים והתסמונת הישראלית    הליצן הוא איש עצוב?    ולקינוח פסוקו
מנחם רהט
הליכוד, שטרם מצא סיסמה מנצחת, מוזמן לאמץ סיסמה שאפילו בשמאל מסכימים עימה בחדרי חדרים: בוז'י לא מתאים
עידן יוסף
לחברת הכנסת מטעם המחנה הציוני לא התאפשר לדבר במהלך ראיון משותף עם השר ישראל כ"ץ רוני מאנה ודן מרגלית    "השידור הפך לסביבה אלימה ודוחה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il