X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משלמים. בני הזוג אובמה [צילום: AP]
והם? בני הזוג נתניהו [צילום: פלאש 90]
ארוחת בוקר של נשיאים: על ההבדל הקטן שבין הבית ברחוב בלפור לבית שבשדרות פנסילבניה
▪  ▪  ▪
כל ויסקי וכל שוקו
החשבון שמגיש אב הבית הלבן מפרט כל כוס קפה שהוגש לנשיא, כל שוקו שניתן לילדיו וחבריהם, כל פרוסת לחם שהונחה על שולחן הגברת בארוחת בוקר וכל סעודת ערבית זוגית שלהם. כל סלט נרשם, כל לחמנייה, כל ארוחה שהוזמנו אליה חברים. כל כוסית ויסקי שהנשיא מזג לעצמו, אם בחדר האוכל ואם בצנעת מגוריו, וכל עוגייה או קרקר שהגברת הראשונה נגסה בהם. הכל מפורט ומחושב ונתבע.

שפירא במבוא: חשש לפלילים; בגוף הדוח: אין חריגות מהנוהל
איתמר לוין
סוגיות הבקבוקים ורהיטי הגן מופיעות רק במבוא ולא נבדקו לעומקן * הוצאות המעונות עלו בצורה חדה עד 2012 וירדו לאחר מכן * הוצאות גבוהות על ניקיון בקיסריה ועל ארוחות בירושלים
לרשימה המלאה

מבקר המדינה, המשטרה, הפרקליטות, בית הדין לעבודה והיועץ המשפטי לממשלה, כולם מעורבים עכשיו בפרשת ניהול והוצאות האחזקה והזלילה של בית, או מדויק יותר, בתי ראש הממשלה.
יש לנו מנהג לחקות את ארה"ב ולאמץ את מנהגיה. אנו כל כך קרובים, עד שאנו כבר מתערבים בפוליטיקה הפנימית שלה ומתככים בין דמוקרטים לרפובליקנים, ומי כמו ראש ממשלתנו, מר ניתאי-נתניהו, הבקיא ומעורב במתרחש. רק שמרוב עיסוקיו האמריקניים בגבעת הקפיטול ובוושינגטון, ייתכן שנשמטה מעיני ראש הממשלה שלנו נקודה קטנה, ובאנו אנו להזכירה:
גם לרשות נשיא המדינה החזקה והעשירה ביותר בעולם הציבור מעמיד בית. ואפילו בית לבן על כל עובדיו וציוותו ואנשי אבטחתו. וגם לבית שם, באמריקה, יש מטבח וחדר אוכל ואב בית ועוזרים ומשרתים. וגם שם, באמריקה, הנבחר מספר אחד מתגורר בבית הממלכתי עם אשתו וילדיו, וגם שם הוא שותה קפה בספלי חרס ואוכל ארוחותיו לפי טעמו והזמנתו. אבל הכל עם הבדל אחד:
בסוף כל חודש, חודש בחודשו, מגיש אב הבית הלבן חשבון מפורט לגברת הראשונה, עבור כל האורחות והשתייה שהנשיא ובני ביתו צרכו. החשבון מפרט כל כוס קפה שהוגש לנשיא, כל שוקו שניתן לילדיו וחבריהם, כל פרוסת לחם שהונחה על שולחן הגברת בארוחת בוקר וכל סעודת ערבית זוגית שלהם. כל סלט נרשם, כל לחמנייה, כל ארוחה שהוזמנו אליה חברים. כל כוסית ויסקי שהנשיא מזג לעצמו, אם בחדר האוכל ואם בצנעת מגוריו, וכל עוגייה או קרקר שהגברת הראשונה נגסה בהם. הכל מפורט ומחושב ונתבע, והחשבון ריאלי ואף יקר למדי. ככה זה כשיש רק מטבח אחד ואין תחרות. והגברת הראשונה מוציאה את פנקס הצ'קים המשפחתי ורושמת צ'ק לפקודת הממשל.
נשיא ארה"ב ורעייתו אינם משלמים עבור המנות שלהם רק בסעודות ממלכתיות רשמיות המתקיימות לפי הפרוטוקול עם שגרירים, ראשי מדינות או מוזמנים רשמיים מבחוץ. זה אירוח רשמי בתפקיד, ואלה סעודות שהנשיא ורעייתו מחויבים להשתתף בהן. אבל אם הנשיא אוכל צהריים בבית הלבן, הוא משלם זאת בסוף החודש מכיסו. כי בשביל זה יש לו משכורת. המטבח והצוות כולו עומדים לרשותו 24 שעות ביממה, והוא גם לא מתבקש לקפוץ אישית למקדונלד'ס ממול ולחסום בכך את כל התנועה ברחוב מטעמי ביטחון. אבל כשהוא מזמין המבורגר, הוא משלם עבורו מכיסו, ולא מכיס משלם המיסים האמריקני.
כך גם לגבי תסרוקות, בשמים, איפור וחליפות לנשיא ורעייתו. הם קונים לעצמם מה שהם רוצים, אבל מכיסם. הם אומנם לא צריכים לקפוץ בעצמם למייסיס כדי לקנות משהו, ומותר להם לשלוח עובד מהבית הלבן שיעשה זאת עבורם. אבל חשבון הקנייה עבורם לא מחויב בקופה הקטנה או הגדולה של הבית הלבן. הוא משולם במלואו מכיסו של הנשיא הנבחר של המעצמה מספר 1 בעולם.
ולכן היא המעצמה מספר 1 בעולם. כי למרות שהיא מסוגלת להאכיל ולהלביש ולאפר ולסרק את נשיאה עם כל בני ביתו והכלב שלו יחד עם נשיאי וראשי כל מדינות העולם כולו בלי להרגיש בכלל בסעיף ההוצאה הזו, אמריקה הזו עדיין דורשת - ומקבלת - מנשיאה ומנבחרי הציבור שלה, שיתנהגו בפרופורציות ובריסון. היא מעמידה לרשות הנשיא שלה מכונית משוריינת, מסוק מפואר ואף מטוס נשיאותי ענק לצרכי עבודתו, ונותנת לו גם כפתור להפעלת נשק גרעיני אם צריך, אבל היא מצפה שאת הגלידה האיטלקית שלו הוא ילקק על חשבונו.
אז בפעם הבאה שביבי שוב עובר בוושינגטון (בעוד שבוע?), לאחר שיסיים את פגישותיו עם התורמים והמושלים, הסנאטורים ומראייני החדשות הבכירים, כדאי לו שיקיים איזו שיחה גם עם אב הבית הלבן הנוכחי. ביבי בטח לא יטרח ללמוד ממנו מהי התנהגות נשיאותית ראויה או מהי אתיקה של נבחר ציבור, אבל הוא בהחלט יוכל ללמוד ממנו איך מנהיגים צריכים להתנהג בתוך הבית, אם אינם רוצים להיתקל אחר כך בחוץ ביועץ משפטי לממשלה, במבקר מדינה, בחוקרי משטרה ולבסוף, אולי, גם בכתב אישום.

תאריך:  23/02/2015   |   עודכן:  23/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מה זה קשור לביבי? תשנה את
סניל  |  23/02/15 13:54
 
- באמת לא קשור. שרה אפילו מלקטת
בקבוקים לחיסכון..  |  23/02/15 15:32
2
צניעות
באום  |  23/02/15 14:50
 
- הדולר.
אמריקו ורסנו.  |  23/02/15 20:42
3
נראה ששימשת כאב בית בבית הלבן ל"ת
מנדלסון ביר  |  23/02/15 20:22
4
נראה לי שאתה פשוט משקר
נטע אורי  |  24/02/15 05:53
5
שלום גם לך פריצי.....
י.ש  |  24/02/15 08:41
6
פריצי, הכחת שאתה סתם פוץ
בב  |  24/02/15 17:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
אלעזר לוין
ביקורת לא רק על נתניהו, אלא גם על שר האוצר לפיד, שר הבינוי אריאל, שר הפנים סער. מנכ"ל רשות המקרקעין ליברמן והמפקח על הבנקים זקן    דיברו הרבה ועשו כמעט ולא כלום    הדירות התייקרו ב-80% בתקופה הנסקרת
עידן יוסף
פרקליטם של הזוג נתניהו בחוות דעת שהוגשה ליועמ"ש: "בהינתן והעובדות נכונות - לא מדובר בעבירות"    לפי חוק המיחזור, בעל הבקבוקים או מי שאסף אותם רשאי לקבל את הפיקדון, אין חולק כי שרה נתניהו היא שאספה אותם
יואב יצחק
מבקר המדינה יוסף שפירא נתפס לטעות והוציא דוח שגוי ומופרך בסוגיית המים במעונו הפרטי של ראש הממשלה    נתניהו לא חויב לשלם 'מס בצורת' ולכן מימון תשלום המים בגין הצריכה העודפת על-ידי המדינה לא נעשה עקב הנחיית נתניהו ו/או שינוי החלטת ועדת השלושה    המבקר טעה וגרם לפרסומים משמיצים נגד נתניהו
רו"ח ד"ר גד פניני
דוח הביקורת על הוצאות בית רה"מ מלא ליקויים תמוהים שאסור למבקר לעשות. המבקר הנוכחי שכאמור מעולם לא היה מבקר מקצועי חטא בכל חטא אפשרי עם הדוח המיוחד שהוציא כעת
איתמר לוין
פרס עצמו ובית הנשיא היה מעורבים ב"וועידת הנשיא" הרבה יותר מכפי שהצהירו, בעוד האוניברסיטה העברית - המארגנת הרשמית של הוועידה - הייתה מעורבת הרבה פחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il