X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם המדינה הפלשתינית תהיה דמוקרטית - החמאס יתפוס את השלטון ואז לא תקום פה מדינה דמוקרטית. אם היא לא תהיה דמוקרטית - היא לא תקום כי אין מקום למדינה לא דמוקרטית. כך או כך היום קיימת אפשרות נוספת – שדאעש יתפוס את השלטון ואז גם פלשתינית היא לא תהיה
▪  ▪  ▪
עצרת השמאל בכיכר רבין. חותרים לשלום המיוחל? [צילום: פלאש 90]

האיחוד האירופאי ומחלקת המדינה, בתמיכה נלהבת של השמאל הנאור שלנו, חותרים להקים פה 'מדינה פלשתינית דמוקרטית' או אולי 'מדינה דמוקרטית פלשתינית'. תלוי מה בא קודם. הדגש, כמובן, בחזקה דמו-קריטית. לפעילות הזאת הם קוראים גם 'תהליך השלום'. הם לוחצים על ישראל להגיע במהירות להסכם על הקמת מדינה פלשתינית דמוקרטית, כלומר להגיע לשלום המיוחל.
אם היא תהיה דמוקרטית - החמאס יתפוס את השלטון ואז לא תקום פה מדינה דמוקרטית. אין מקום למדינה לא דמוקרטית – זה דמו-קריטי, הדגש כמובן. אם היא לא תהיה דמוקרטית (כדי שלא יתאפשר לחמס לתפוס את השלטון) - היא לא תקום כי אין מקום למדינה לא דמוקרטית. זה ממש דמו-קריטי. כך או כך... היום קיימת אפשרות נוספת – שדאעש יתפוס את השלטון ואז גם פלשתינית היא לא תהיה. גם לא ירדן. טילים על תל אביב ובן-גוריון יהיו בכל מקרה של תהליך שלום, כי ל'שלום' – למדנו על בשרנו - יש מחיר ויש קורבנות.
החיילים היפנים של מלחמת העולם השנייה
שוחחנו על אותם מקרים מופלאים שהתרחשו עשרים ושלושים שנה אחרי שהמלחמה העולמית. יחידות של לוחמים יפנים מרופטים התגלו אז במעבה יערות העד. הם לא שמעו על-כניעת יפן במלחמה העולמית והמשיכו להסתתר ביערות עד יעבור זעם ויחודש הקשר עם המולדת למען תפארתו של הקיסר. נחושים היו להילחם למענו עד מוות עם סכין בין השיניים...
אחד הילדים ששמע את החדשות מהיער אמר שהיפנים האלה דומים עד מאוד ליהודים. כי יש להם זקן ארוך? שאלה אמו. כי יש להם פאות ארוכות ומסולסלות? שאלה אחותו. לא, הוא אמר מהורהר. כי הם כבר שלושים או ארבעים שנה עם סכין בין השיניים והם ממשיכים להילחם, לא נכנעים. גם אנחנו היהודים – עם סכין בין השיניים - כבר אלפים שנה, אמר הילד.
TROUBLESHOOTER
בצעירותי זכיתי לעבוד בחברה בינלאומית שנמנתה בין עשרים וחמש החברות הגדולות בעולם. התקדמתי בתפקידי מנהל פרויקטים עד מנהל מחוז וקבלתי כמה מכתבי הוקרה ממנהל החברה שמעולם לא ראיתי אותו. המשכתי להתקדם בתנועה כלפי מעלה ויום אחד, כעבור עשר שנים בחברה הוזמנתי למשרדו של המנהל בקומה העשרים ושתיים. המנהל הזיז את משרדו מקומה לקומה לפי מיקומה של החברה בטבלת החברות שפורסמה כל שנה על-ידי ה'פורבס' וה'וול סטריט ז'ורנאל'. לכבוד הפגישה קניתי נעליים חדשות כמו בפסח. הפגישה התנהלה על מי מנוחות ומנחות והנה הציע לי המנהל הצעה שאין לסרב לה: מה דעתך להיכנס לתפקיד ה- TROUBLESHOOTER שלנו? הייתי המום. הוא יוצא לפנסיה בסוף החודש הבא, הסביר המנהל.
זו פסגת התפקידים בחברה וחשיבותו עולה על תפקיד המנכ"ל שישב מולי. מעולם לא נתקלתי בו, אמרתי במבוכה. המנהל צחקק. כנראה לא היה צורך, אמר. גם אני לא פוגש בו לעתים קרובות. לפני ארבע שנים, כשנכנסתי למשרד שלי, כמה קומות למעלה, היה לי סיוט נורא שהוא עלול להיכנס למשרד ולבעוט אותי החוצה, מהחלון. לכן השאיפה שלי הייתה כל הזמן לרדת עוד קומה. הוא יושב כבד על הכתפיים. עכשיו תורך להיכנס למשרד הזה. מה דעתך? שתקתי. הלב שלי היכה בחוזקה. האם ניתן לפגוש אותו? שאלתי.
חלפו כמה ימים ונכנסתי למשרדו של האיש הנורא הזה שכינויו איבן האיום. את פני קיבל זקן חביב שישב בכיסא נדנדה והתעסק בעניבה שלו. היו לו שיניים צחורות ומחייכות ואף אחת מהן לא הייתה שלו. זקן חביב. הוא הניע בידו והורה לי לשבת. כשדיבר – כבש את ליבי. הרגשתי שאנחנו חברים מילדות. שלי – לא שלו. משהו לא הסתדר לי ולבסוף העזתי לשאול אותו כמה שנים הוא בתפקיד. שש וחצי, הוא אמר וחייך שוב. אזרתי עוז והוספתי, בן כמה אתה אדוני? חמישים ושתיים, הוא אמר ושיני החלב שלו חייכו.
כעבור שבוע הודעתי למנהל שאני מתפטר בשל בעיות בריאות. למעשה – נמלטתי על נפשי. הוא הצטער לשמוע והניח מיד את השפופרת. חזרתי לארץ והתחלתי קריירה חדשה באחת החברות שהתפתלה בכבדות במעלה הישרא-בלוף. לתפקיד שיועד לי נכנס בחור צעיר בשם ביבי. הוא המשיך הלאה וקדימה כיאה לכישרונותיו ויכולותיו ועתה, בעמדו מול נשיאי הרוח באמריקה, אובמה וקרי, נעשה ה- TROUBLESHOOTER של העולם. השיניים הצחורות בפיו – עדין לא התחלפו.
מחיר השלום
בכל פעם שמחבלים ערבים רצחו יהודים קפץ השמאל הנאור שלנו והכריז, אלה אויבי השלום ומתנגדיו, הם באו כדי לרצוח את השלום. המחבלים עצמם מכריזים: באנו לרצוח יהודים – ולא את השלום. על הנרצחים (להזכירכם, יהודים) נאמר – אלה קורבנות השלום. קורבנות השלום - לא קורבנות הטרור הערבי. עכשיו השלום הורג אותנו – לא הערבים – וזה הרבה יותר מרגיע.
ככל שנרצחים יותר יהודים (על-ידי יותר מתנגדי שלום) מבינים אצלנו שהשלום מתקרב ובא כי המתנגדים לו ואויביו חשים עצמם במצוקה ורוצחים – יהודים. קורבנות השלום הם תמיד, אך ורק – יהודים. בסופו של חזון – כשיגיע לבסוף כל השלום כולו ויופיע על הבמה - לא יהיו פה יהודים כי הם נרצחים ככל שמתקדמים לעברו. זה מזכיר לי את הבדיחה על זוג הקשישים שחוזר מבילוי סוף שבוע בלאס-ווגאס בנסיעה במכוניתו במדבר. ממלמל הזקן המנומנם ליד ההגה לאשתו, נראה לי שאנחנו מתקרבים יותר ויותר ללוס-אנג'לס, יקירתי. איך אתה יודע, יקירי? שואלת הזקנה מלאת התפעלות. כי אני דורס יותר ויותר בני אדם, יקירתי...
ציתותים
הר בבית
להלן ציטוט מעציב מתוך מאמר שפורסם (16.6.89) ב'הארץ': "כל כיבוש משחית. האמריקנים בווייטנאם...הבריטים נרצחים בבלפאסט. אני מרחמת על עצמנו...כי אצלנו זה לא במקום רחוק. אצלנו זה בתוך הבית" ('תולעת יעקב ודוד ישמעאל', עמ' 853).
קלף מנצח
"... אסור לנו לוותר על הקלף היחיד שיש לנו – הנכונות לנסיגה מלאה" 17/6/94, ז'ק נריה ('תולעת יעקב ודוד ישמעאל', עמ' 360). הדובר שימש יועץ ראש הממשלה רבין.
אובמה וההסכם
כיום, לאחר הסכם וואי, כבר אומרים הכל, מימין ומשמאל, כי הוא גרוע לישראל. ומדוע לקיימו אם כך? שאל עמנואל הלפרין, מראיין בטלוויזיה, את יוסף שריד. "כי אין הסכם טוב יותר", ענה שריד. רציונליסט. צא ולמד. גם אם סכין חדה הניח על צווארך השוחט, ובידך להסירה, אל תסיר! שמא לא תמצא לך ממורטת ממנה תחתיה. ('תולעת יעקב ודוד ישמעאל', עמ' 362).
פשע שנאה
זמן רב התנוססו על קיר 'בית ידלין' המלים "דרוס כל דוס", והכל שתקו ('תולעת יעקב ודוד ישמעאל', עמ' 384).

תאריך:  10/03/2015   |   עודכן:  10/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד צבי שוב, עו"ד עידית אייזדורפר
בית המשפט הורה לדון לגופה בבקשתו של יורם שדה להתיר לו לחדש את הגדר בבית אביו, האלוף יצחק שדה. בדרך הוא מתח ביקורת על התנהגות רשות מקרקעי ישראל, ובשולי הדברים - גם על הפרקליטות
יוסי דר
כאשר יאיר גרבוז בז ל"משתטחים על קברי קדושים" ומיד בצמוד הוא בז ל"מטרידים מיניים ואנסים" הוא גורם ליוזף גבלס לחייך בקברו
קובי מיכאל, אודי דקל
במלחמת קוריאה בשנת 1951, פותח ויושם רעיון של "שמורות טבע" או "מקומות מחסה" שבמסגרתו הוגדרו אזורים מסוימים כחסינים מפני פעילות לוחמתית - גם במהלך הקרבות בין הצדדים. ניתן לאמץ רעיון זה, בהתאמות הנדרשות, גם לטובת שיקומה של רצועת עזה, ולהגדיר אזורים או מתחמים מסוימים כ"מקומות מוגנים-נייטראליים"
בעז שפירא
מרגע שמציבה עצמה אם שכולה בזירה הפוליטית ומשם היא מטיפה לדרך מסוימת שבעבר הקרוב הוכיחה את "יעילותה" בייצור שכול נוסף, אין לדבריה הנאמרים חסינות מביקורת גם אם זו נוקבת
ד"ר איתן לסרי
אם אחד המבחנים להיותה של מדינה דמוקרטית הוא עיתונות ראויה לשמה, הרי שבשבועות האחרונים אין בינינו לבין מדינה דמוקרטית ולא כלום. כי מה שנעשה כאן על-ידי שורה ארוכה של עיתונאים וכלי תקשורת, שמבועתים מהאפשרות שנתניהו ינצח שוב בבחירות, הוא פגיעה בדמוקרטיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il