X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אימן עודה, ראש הרשימה הערבית המשותפת, מפגין עמדות מתונות ומפייסות לכאורה, אך מדבר בכפל לשון. תפקידה של התקשורת הישראלית הוא לחשוף את עמדותיו האמיתיות
▪  ▪  ▪
אימן עודה. הפלשתיני החדש? [צילום: AP]

אימן עודה פרץ לתודעה של רבים מאזרחי ישראל בזכות הופעותיו בתקופה האחרונה בשידורי ערוץ 2. מאז, רוב אמצעי התקשורת הישראלית מפרגנים לו, התדמית הראשונה שהוא מקרין הינה של אדם מתון, סבלן, נחמד, המדבר במתק שפתיים ומתחמק מכל עימות אפשרי עם מראייניו תוך שימוש בסיסמאות בשפה עברית גבוהה.
הגדיל לעשות עיתון הארץ, בכתבה גדולה שעשה רועי צ'יקי ארד למוסף הארץ ב-13 במרץ הוא כותב:
"אימן מגיע מדור אחר, מדור ההיסטוריה, הוא מנהיג כמו בן-גוריון, צ'רציל, מרטין לותר קינג או ערפאת, אדם שמגלם את העם שלו, והוא רוצה שותפות אתנו, היהודים, שמבוססת על שוויון זכויות וצדק חברתי בין שני העמים פה. " אני חושב על מרטין לותר קינג" הוא אומר, אבל גם מיישם. לא חייבים להצביע לרשימה המשותפת כדי להבין שהאיש הזה הוא ההזדמנות לחוזה אזרחי היסטורי בין שני העמים הללו, חוזה שחשוב לא פחות ליהודים פה. אם חיכינו למשהו, איימן עודה הוא האיש שחיכינו לו, ואני מדבר על היהודים. הערבים מבינים את זה."
גם העיתונות הפלשתינית מתלהבת ממנו, חסן אלבטל, הפרשן הפוליטי הראשי של עיתון " אל-איאם" פרסם ב-14 מרץ מאמר עליו תחת הכותרת "אימן עודה - "הפלשתיני החדש".
וכך הוא מתאר בין היתר את אימן עודה: "אימן עודה הוא "הפלשתיני החדש", הוא מועמד להיות ראש האופוזיציה בכנסת, פירושו ש"יום האדמה" ב1986, אינתיפאדת אוקטובר 2000 והרשימה המשותפת הם מסלול טבעי של המשכיות התחייה של העם הפלשתיני בישראל".
הרשימה המשותפת פעלה נכון מבחינתה כשהציבה את אימן עודה בראש הרשימה, אדם שמדבר בסגנון חיובי, מקרין אופטימיות ושונה ב-180 מעלות מחניןזועבי או מג'מאל זחאלקה המתלהמים בתקשורת הישראלית.
זה עושה טוב ליחסי הציבור של הרשימה ולתדמיתה.
איימן עודה אמר לעיתון הארץ שהוא חושב "שמנהיג צריך להנהיג ולא להיות מונהג" אבל הוא נכשל במבחן הראשון שלו כראש הרשימה הערבית המשותפת כשנכנע ללחצים של בל"ד ולא חתם על הסכם עודפים עם מפלגת מרץ בגלל היותה מפלגה ציונית ובכך הנחית מכה כואבת על השמאל היהודי.
עודה כינה בתקשורת הישראלית את ארגון דאעש כארגון "פאשיסטי" אבל סירב לגנות או להסתייג מדברי ראש מטה ההסברה של הרשימה שלו, רג'אזעאתרה, לפיהם ארגן דאעש שואב השראה למעשיו מהציונות.
גם הוא וגם זעתרה בוחרים להתעלם ממעשי הטבח שעשו הערבים ביהודים בארץ ישראל כמו למשל בחברון ב1929 כשתושבים בעיר רצחו 67 יהודים (מאורעות תרפ"ט).
אגב, המפלגה שאימן עודה משתייך אליה, מפלגת חד"ש, היא שארגנה ב-2005 ביחד עם תע"ל תהלוכה בעיר עכו לזכר שלושה מהרוצחים שהשתתפו בטבח והוצאו להורג על-ידי הבריטים.
יפה עשתה רינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות" בסוף השבוע כשעימתה את איימן עודה עם ציטוטים מדבריו שנאמרו לבוחריו בשפה הערבית. עודה המופתע לא הכחיש אותם אבל התעלם מהדברים ובחר לנסות ולהסיט את הדיון לנושאים אחרים.
כפל הלשון שבו נוקטים המנהיגים הערבים הוא אחת השיטות הידועות להסתיר את דעותיהם האמיתיות. יאסר ערפאת למשל היה רב אמן בשיטה הזו.
את האמת על מה שהם חושבים על היהודים אומרים חלק המנהיגים הערבים "המתונים" בדרך כלל בשפה הערבית לקהלים שלהם כדי לקבל מהם את הלגיטימיות ברחוב.
עם היהודים, נציגי מדינות העולם והתקשורת הזרה הם משתמשים בשפה מתונה יותר, מייפים את הדברים ומדברים בסיסמאות נעימות לאוזן.
איימן עודה אומר בראיון ל הארץ כי "קרוב היום שיהיה ראש ממשלה ערבי דמוקרט לכל האזרחים" וכי "ישראל היא לא מדינת היהודים" אך הוא מציע שיתוף פעולה עם האזרחים היהודים והערבים תחת סיסמאות של שלום, צדק חברתי ודמוקרטיה.
בקצב הזה שבו הוא מנהל את הדברים, לא נראה ששום יהודי יבחר בקרוב בראש ממשלה ערבי.
אין לי שום דבר אישי נגד איימן עודה, אבל אני מציע לעיתונאים הישראלים לעשות עבודה מקצועית טובה ולבדוק גם את התבטאויותיו של אימן עודה בשפה הערבית, כפי שעשתה העיתונאית רינה מצליח, לפני שהם ממהרים להדביק לו כינויים כמו "בן-גוריון", "מרטין לותר קינג" או "צ'רצ'יל".
כדאי לא למהר ולקבוע מסמרות מהתרשמות מהופעותיו הספורות של איימן עודה בתקשורת בשפה העברית, צריך לבחון אותו גם במעשיו ולדרוש ממנו בכל ראיון התייחסות עניינית וישירה לשאלות מבלי לאפשר לו להתחמק.
רק כך נוכל לדעת מיהו בדיוק איימן עודה ולברר אם אלה הטוענים שהוא "זאב בעור של כבש" אכן צודקים.

תאריך:  16/03/2015   |   עודכן:  16/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אימן עודה - זאב בעור כבש?
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
" כפל לשון "
שמ  |  16/03/15 09:26
2
מזל שלאחרים אין כפל לשון,הכל ל"ת
אמת  |  16/03/15 10:16
3
ברור שזאב . כמו כל ה"פלשתינים"
יעקב עמר  |  16/03/15 10:58
4
ערבי בעור ערבי
אהרון שחר  |  16/03/15 11:04
 
- האמא שלי עליה השלום, הייתה
שאול אבידור  |  16/03/15 16:32
 
- 40 שנה בקבר
כרמל  |  16/03/15 19:21
5
אבוי לנו....
רוזית  |  16/03/15 11:25
6
חזיר נשאר חזיר
כרמל  |  16/03/15 18:29
7
נחמדות עלק
אדם הגון  |  21/03/15 07:57
8
לאחמד טיבי ולזאלכה יש חיוך
urixo  |  23/03/15 00:14
9
מה שבטוח הוא ש"הים אותו ים" ל"ת
וינטר הניה  |  23/03/15 07:00
10
תבוסתני בארץ
מרמלן  |  28/03/15 11:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
ממשלת מצרים הגישה ערר לבית המשפט בקהיר על החלטתו להכריז על תנועת חמאס כארגון טרור. מקורות ערבים טוענים כי מצרים מרפה את הלחץ על חמאס מחשש לפיצוץ גדול ברצועה שעלול לערער את היציבות במצרים
יוני בן-מנחם
נשיא מצרים א-סיסי מגלה כי הוזהר על-ידי נציגי הקונגרס האמריקני כי הוא צפוי להירצח בידי מוסלמים קיצונים
יוני בן-מנחם
מדינות המפרץ מאוכזבות מכוונת ארה"ב להגיע להסכם עם אירן בנושא הגרעין ומגדירות את ההסכם המתגבש כ"אסון"    סעודיה בודקת את האפשרות להצטייד בטכנולוגיה גרעינית צבאית מפקיסטן כדי לאזן את האיום האירני
יוני בן-מנחם
נשיא מצרים א-סיסי נוקט שורה של צעדים בתחום ביטחון הפנים כדי לאפשר את כינוסה של הוועידה הכלכלית בשארם א-שיח' בשבוע הבא. תנועת "האחים המוסלמים" וארגון דאעש מתכננים לשבש את הוועידה באמצעות פיגועי טרור
עופר וולפסון
12 נוספים נפצעו בתקיפת מסוקי אפאצ'י של הצבא על שני בתים בהם הסתתרו אנשי הארגון, שביצע פיגועים רבים באזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il