X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנסח זאת שוב בצורה בהירה: מהי המשמעות האמיתית של הבחירות? מיהו המנהיג? ומה צריכים לעשות המפסידים?
▪  ▪  ▪
נתניהו. נבחר לא משום שהעם רוצה אותו [צילום: פלאש 90]

נתניהו נבחר לא משום שהעם רוצה אותו, נהפוך הוא. לעם נמאס מנתניהו, לכן הייתה הצלחה כה עצומה למפלגות טאלנטים ולווין כמו לפיד, כחלון ובנט. עשרות מנדטים נואשים נדדו אליהם מתוך תקווה שהם יביאו משהו אחר לפוליטיקה. גם המחנה הציוני התחזק יפה.
לא אדלר, לא הקמפיין "רק לא נתניהו", לא התדמית האליטיסטית, ואפילו לא נאום גרבוז. הסיבה שביבי ניצח היא מה שאני הרגשתי, ביבי הרגיש, בוז'י הרגיש וכנראה כל המדינה הרגישה: מהפך. צחנת שלום עזה ריחפה באוויר. התחושה הזו שמילאה את השמאלנים שמחה רבה, מילאה את הימנים אימה עצומה. המצוקה שביבי שידר עוררה בציבור הימני חלחלה שהינה אנו עומדים להתעורר כשבוז'י ראש ממשלה.
לא היה שום יום שחור לסקרים, הצלחת השמאל הייתה אמיתית ומוחשית, הסכנה הייתה ברורה ומיידית. לעם נמאס מביבי והוא חיפש את עצמו בשדות זרים, הקמפיין המוצלח ורב העוצמה של השמאל אכן סחף את ההמונים. אם המנדטים העודפים של הליכוד היו מתפזרים במחנה, ליברמן וכחלון היו מצטרפים לשמאל! אבל הפחד הצליח לעשות דבר מופלא: בדקה ה-90 החזיר מאות אלפי בוחרים חזרה.
ביבי לא מנהיג
נתניהו הוא עסקן פוליטי משובח, שורד בלתי נלאה, נואם בחסד עליון, אמרתי לא פעם שהוא היה צריך להישאר כשגרירנו באו"ם. הוא מנהיג כמו שרוח מנהיגה: בודק לאן נושבת הרוח, רץ לשם וצועק אחרי. הבריון הזה חזק על חלשים כמו רופאים ועובדים סוציאלים, וחלש מול מחבלים ולחצים של העולם. מאות מיליארדים לשחיתות יש לו, מיליארד אחד לכבאות לא היה, אז נשרפו 44 אנשים. היה יכול לבתר את הרצועה, לתקוף בסערה עם D9 שירסק את השטח הבנוי ולסיים הכל במהירות, אבל הוא העדיף לסכן חיילים כדי שלא לקבל עוד דוח גולדסטון.
ריסק את המדינה, הפריט אותה לדעת ומכר אותה במחירי סוף עונה לחבריו הקפיטליסטים. נפנף את דפני ליף ורק אתמול פתאום הופתע לגלות את הצרכים החברתיים. בלי לפיד לא היו לו מיליארד שקלים לניצולי שואה. הוא עשה הקפאה והפך את שחרור שוחטי היהודים לספורט לאומי, בתמורה קיבל יריקה.
הפך את משק העבודה לשוק עבדים, העלים את מעמד הביניים. ינק כספים מהציבור כדי לדאוג למדינה והצליח להשיג סטטיסטיקה כלכלית מחמיאה, אלא שמרוב התלהבות מדאגה לכלכלת המדינה הוא שכח שיש בה גם אנשים.
היום ישראל היא כבר מדינת עולם שלישי לכל דבר ועניין: שכבת שומן מפונקת עבה מאוד ושכבת עבדים שקופה עצומה. את הפרזיטים ניתן לראות באמצע היום ממלאים את הכבישים ובתי הקפה. אותנו, העבדים השקופים, לא רואים כי אנחנו עסוקים במילוי כל צרכי הגזע העליון.
כראש ממשלה יש לו לא מעט כיבודים אבל תשוקתו להתפנק בכספי ציבור אינה יודעת שובע. יש לא מעט אנשים טובים במדינה אבל הם לא עסקנים והם אינם מצליחים להתברג למערכת. ביבי הוא ראש ממשלה גרוע, אבל בגלל הסיכון הביטחוני אנחנו שבויים בידי הימין.
אין לנו את הפריבילגיה לראות גם את השמאל כושל כדי ללמד את השמאל לקח, משום שהמחיר יהיה הסכם שלום, טרנספר למתנחלים, מדינה פלשתינית, טילים על נתב"ג ומלחמה מגבולות אושוויץ. כישלון דרכו של השמאל ידוע מראש, כל מי שמקווה שהחזירים משמאל יהיו פחות מושחתים מחזירי הימין יתבדה. אשליה מתוקה. אנחנו במלכוד של כישלונות.
ממשלת אחדות
זהו, חגיגות הדמוקרטיה מאחורינו, חוזרים למציאות. לאובמה המתוסכל והמאוכזב נותרו שנתיים והוא ינצל אותם כמיטב יכולתו כדי להוביל אותנו להשמדתנו. כמובן שהשמאל המאוכזב תאב הנקם משפשף כפיים כדי לראות איך אובמה מתעלל בביבי. אבל אנחנו יכולים יותר מזה. ביבי צריך לפנות לעבודה באבירות, להזמין אותה לממשלתו בצורה מכובדת, להציע להם לכבד את הדמוקרטיה, לכבד את העם, את רצון הבוחר ואת הכרעתו הברורה ואף העקבית מזה עשרות שנים.
עליו לקרוא להם לחדול מן ההתניה הקלאסית להפריע לממשלה לנהל את מדיניותה, ולהתאחד כגוף אחד כנגד אובמה ואירופה, שהרי במקרה של חרם לא רק הליכוד יסבול. עליהם לגלות אחריות לאומית, להבין שהעם הכריע וכעת עלינו להתאחד כדי לשדר את המסר שלנו לעולם בעוצמה ובנחישות.
האמונה התפלה שהפסד בכבוד מחייב אופוזיציה לוחמת, הפכה אותנו לעם המטופש ביותר בעולם: חלקו מושך תמיד ימינה, חלקו מושך לנצח שמאלה, ואין שום אפשרות להתקדם. שלי יחימוביץ' גילתה לויאליות פנימית מרשימה כשקיבלה את הפסדה במפלגה והעבירה את מלוא תמיכתה לבוז'י. מדוע שלא לנהוג כך גם במישור הלאומי? כי התרגלנו להיות כמו כלבים שרואים חתול? ילדים, תתבגרו. תפסידו בכבוד, הפגינו בגרות, כבדו את רצון הבוחר ותאפשרו לממשלה הנבחרת לנהל מדיניות.
אכן תאוות הנקם בוערת, מה נותר לשמאלנים המסכנים חוץ מלחכך ידיהם ולהמתין לראות איך אובמה עושה קציצות מביבי, אבל אנחנו לא חייבים להתנהג כמו ילדים מפגרים, אנחנו יכולים יותר.
בגירושין טובת הילד מעל הכל, ובפוליטיקה לא צריך אפילו לומר: טובת המדינה מעל הכל. אם יש בהנהגת המדינה קבוצה המסייעת ללחוץ על המדינה, להחרים אותה ולבודדה, יש להתייחס אליה כאל בוגדים, לפחות מבחינה ערכית אם לא משפטית.
העם אמר את דברו, העם רוצה ימין! עצוב לכם, אך כבדו את הדמוקרטיה. חיכיתם לא מעט מאז אוסלו, תתאפקו עוד קצת. בקדנציה הבאה תנצחו? תובילו את האג'נדה שלכם בכיף. עד אז מספיק לנבוח, מספיק לנשוך, מספיק להיות תאבי נקם מתוסכלים.
דמוקרטיה זה לא רק אופוזיציה ויצרים. יש פה גם מדינה שנמצאת במצוקה. הרעיון שלנצח נצחים חלק עצום מן המדינה ישמח לאידה ויסייע לאויביה, רק כדי לממש לכאורה את "זכותו הלגיטימית" להיות "אופוזיציה לוחמת", זו גישה ילדותית, נקמנית, מטופשת, כושלת ומזיקה. אולי אף חמור מכך...
העם שלנו מסוגל ליותר מזה.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך יודע לחשוב לבד
תאריך:  22/03/2015   |   עודכן:  22/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חגיגה לדמוקרטיה (2)
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
עם חלק מסכים ועם חלק לא אבל
יעקב עמר  |  22/03/15 11:54
 
- תודה רבה ל"ת
אהרון שחר  |  22/03/15 12:45
2
אולי צריך חגיגת לדמוקרטיה?
ה.א  |  23/03/15 07:54
 
- חומר לעליזות זה המומחיות שלי
אהרון שחר  |  23/03/15 09:04
 
- חלומות באספמיא ל"ת
ה.א  |  23/03/15 18:15
3
שחר אתה מושפע ממילשטיין
יואל קורנבלום  |  24/03/15 07:34
 
- תודה על המחמאה
אהרון שחר  |  24/03/15 11:01
 
- שחר אתה מפספס את הנקודה
יואל קורנבלום  |  24/03/15 20:35
 
- אנסה לחדד את הנקודה
אהרון שחר  |  25/03/15 11:30
 
- שחר, תחליף מחדד...
יואל קורנבלום  |  26/03/15 01:31
 
- יואל, ווי הב א פרבלם
אהרון שחר  |  27/03/15 08:55
 
- צריך שנים או שלושה מילשטיינים
יואל קורנבלום  |  27/03/15 20:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
יעקב שטרכר
הסונטים בכחלון אומרים שהוא יצטרך להטיל מיסים כדי להגשים את מטרותיו ולא היא. כפי שכבר ציינתי במאמרים קודמים, ניהול מושכל יכול לחשוף כספים קיימים אותם ניתן לגייס לטובת צרכים תקציביים
צ'לו רוזנברג
הימין הוכתר. על הימין לשלוט. הליכוד ושותפיו הטבעיים צריכים לנהל את המדינה. די, הגיעה העת למימוש תוכניותיהם הגרנדיוזיות של נתניהו וחבריו
ישראל רוזנבלט
3 חודשים ניהלו "ידיעות" ואתר ynet את קמפיין "הכל שחור כאן", שסיפר לנו שישראל הידרדרה למעמד של מדינת עולם שלישי. אבל דווקא ביום הבחירות אירעה תקלה מביכה: פורסם דיווח (מוקדם מדי) על המוני ישראלים שהסתערו על הקניונים לשופינג סוער. פתאום נעלמו כל המדוכאים ומזי הרעב
אבנר צפוני
לריקי כהן מחדרה (דמות פיקטיבית המייצגת את מצביעי הליכוד)
דרור אידר
חשבון הנפש של השמאל טרם נעשה    מי שמתייחס ל"מצביעים הערבים" כגזענות - הוא הגזען
רשימות נוספות
"הממשלה תצטרך לתת מענה לכל האזרחים"  /  איציק וולף
האיחוד האירופי מעודד סנקציות נגד ישראל  /  עופר וולפסון
כחלון: "לא חייב להיות בממשלה"  /  עופר וולפסון
הרצוג - תתנצל!  /  יוני בן-מנחם
כחלון? שר אוצר?  /  אפרים הלפרין
מהפך אל הפחת  /  דב בראל גוטסמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il