X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דברי ההספד שנאמרו ביום שישי האחרון לזכרו של ישראל פרי שנפטר ממחלה קשה
▪  ▪  ▪
"כשראיתי את הקלטות של החקירה סמרו שערותי". וינוגרד מספיד [צילום: י. שאול]

לילי, תמי ויעל היקרות,
נכדים, משפחה וחברים קרובים יקרים,
אני עומד בפניכם כעת בצער רב שקשה לי לפרוט אותו למילים. אני חש שהמערכת המשפטית צריכה לעמוד היום בושה ונכלמת. העוול המשפטי שנעשה למר פרי עובר כחוט השני בערכאות השונות של בתי המשפט ושל הפרקליטות באופן בלתי סביר. כיום ברור כי יד מכוונת אי-שם במסדרונות הפרקליטות בחרה מטרה להביא בכל מחיר להרשעתו של מר פרי, ומדהים לבטא מה הם חשים היום שמר פרי שילם באופן ממשי את המחיר לכך בחייו.
לפני כשלוש שנים נרתמתי ביחד עם עורכי הדין גדעון פישר ונעמה זר-כבוד לקחת חלק פעיל במאבק לטיהור שמו של מר פרי ז"ל ולטיפול משפטי בהשלכות ההרשעה העגומה והלא מוצדקת בתיק. כמי שכיהן כשופט - בכל שלוש הערכאות, שלום, מחוזי ועליון, וכמי שכיהן כנשיא של בית המשפט המחוזי ת"א עסקתי באלפי תיקים פליליים. מכך גם היה נדמה לי שאני מכיר גם את התחום של אחורי הקלעים של החקירות שקדמו להגשת כתבי אישום, הוא איפשר לי לבחון היטב את מה שנתגלה לנגד עיני בראותי את החומר בינינו של מר פרי על הדרך שבה נוהלה החקירה המשטרתית בעניינו.
כשראיתי את הקלטות - של החקירה - סמרו שערותי. עד כדי כך שתוך כדי צפייה בהן עלה בלבי החשש על עוול שאולי גם אני גרמתי לבלי דעת לנאשם זה או אחר, ששפטתי אותו כשלא קיבלתי את טענותיו על שיטות החקירה הפסולות שהופעלו נגדו, ושאולי בשל כך הרשעתי אותו. למראה הקלטות לא האמנתי כי עד כדי כך ירדה הפרקליטות לשפל המדרגה, באמצעות אחד מפרקליטיה עם כנראה גיבוי נסתר של חלק מהעומדים בראש הפרקליטות.
הקלטות הללו דיברו קשות בשם עצמן, הן הצביעו חד-משמעית על העבירות החמורות שעבר הפרקליט שניהל את התיק מטעם הפרקליטות. לי, שהמערכת המשפטית שהייתי עשרות שנים חלק בלתי נפרד ממנה, הייתה זו מהלומה קשה. החלטתי שזהו מאבק שאני חייב ליטול בו חלק ושיש למצות אותו עד תום. ליבי לא נתן לי להשלים עם המראות הללו ועם שורת המחדלים והמעשים הפליליים שבוצעו בעניינו של מר פרי ולכן נרתמתי לפעולה.
ההתנהלות אשר הייתה בתיק הזה מתחילתו הסתמכה על בידוי ראיות וסילופן, העלמת ראיות מזכות והטיית בית המשפט בעדויות שקר. לצערי, נוכחתי במרוצת השנים כי לאורך כל הדרך הייתה התייחסות מאוד מגמתית להרשעתו של מר פרי שבהחלט לא הייתה מחויבת על-פי חוק. היה סירוב מתמשך לספק לבית המשפט את ההוכחות המכריעות שהיו בידי הפרקליטות ושהצביעו על כך שלא הייתה כאן בכלל כל עבירה מצידו של מר פרי.
אני מניח שרובכם יודעים כי לפני כשנה הוקם גוף המבקר את פרקליטות המדינה ובראשו עומדת הנציבה הנשיאה בדימוס הילה גרסטל. בשנה האחרונה נפגשנו עם הנציבה פעמים רבות בעניין פרי והגשנו לה שורה של תלונות שהיו מגובות במאות מסמכים.
בשבועות האחרונים אני וצוות עורכי הדין שחלקם נמצאים איתנו כאן, קיימנו מו"מ מאוד אינטנסיבי מול הפרקליטות כשהמטרה שהצבנו לפתחנו הייתה קבלת אישור להוצאתו של מר פרי לטיפול רפואי בחו"ל אשר יאריך את חייו ויקל בסבלו. אנחנו באמת ובתמים האמנו שנצליח לנצל חלון הזדמנויות ולעשות את הבלתי יאומן. למרבה הצער נתקלנו בחומה בצורה, ציניות ואטימות שהכשילו את המהלך הזה ועל כך אני כואב עד מאוד.
כמי שהשתתף בצוות המשרד שטיפל בעניינו של מר פרי, גיליתי מסירות יוצאת דופן של תמי לאביה באופן המעורר התפעלות. אני מניח שכולם חשים בכך, אבל לך תמי אני רוצה לומר שאת עשית הכל. לא נחת לרגע וחשבת על כל הליך, כל אפיק אפשרי, ביצירתיות מופלאה, כל שרק יכולת לעשות כדי להילחם על שמו של אביך, ולהוציא את הצדק לאור תוך כדי טיפול מסור בשלומו ובבריאותו.
ולכן לילי, יעל ותמי נאמר, כי אנו לא נשקוט ונמשיך את המאבק שאנו מצויים בעיצומו, ואנו נחושים להוציא את הצדק לאור, לטהר את שמו הטוב של מר פרי ויחד עם כך אולי גם למגר באחת את החולות הרעות של המערכת המשפטית, כי אנו מאמינים בלב שלם בצדקתו של מר פרי ואנו איתכם לאורך כל הדרך בהערכה רבה. קבלו נא את תנחומי באבלכם הכבד.

הכותב הוא שופט בדימוס.
תאריך:  23/03/2015   |   עודכן:  30/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוול משפטי נורא נגרם לישראל פרי
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מר וינוגרד.יש שופטת ש.אלמגור
שמחה ברטר  |  23/03/15 17:38
 
- מבלי שאני בקי בפרטים
urixo  |  23/03/15 20:00
 
- גם אני אינני בקי במאום
אהרון שחר  |  24/03/15 06:54
2
שכיר חרב
ברק א.  |  23/03/15 17:43
3
אפשר לבקר .אסור להשתלח במערכת
יוסף מגבעתיים  |  23/03/15 17:46
 
- פסקי דין שגויים בודדים ...?
נער הייתי  |  24/03/15 01:53
4
פרסום השמות שוב ושוב יביא שינו
שיייקה  |  23/03/15 18:18
5
שום עוול
s  |  24/03/15 00:53
6
אין צדק
הימאי  |  24/03/15 08:34
7
מקרה פרי אמור לזעזע את מערכת ה
משפטן  |  24/03/15 10:55
8
דברי הפרקליטות הם אמת לשעתה
jdt  |  25/03/15 09:58
9
במקרה הזה קל לבדוק
עו"ד  |  26/03/15 11:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תיק ישראל פרי
חן מענית
פרי הורשע בגניבת 320 מיליון מארק גרמני מלקוחותיו ונדון ל-10 שנות מאסר, אותן ריצה בביתו בשל מחלת הסרטן    פרופ' עמרי ידלין, שייצג אותו: "פרי לא רק שלא התכוון לגנוב, אלא גם לא גנב; נעשה לו עוול קשה"
יואב יצחק
כך פסק בית המשפט העליון, בערעור שהגישו בני הזוג ויגה והרמן גרשים על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, שדחה תביעתם    "המערערים לא הוכיחו מהם הסכומים שנגבו מידם ביתר כאמור, ומשכך לא הוכח הנזק הנטען"
יצחק דנון
עו"ד פרי מאשים את שירות בתי הסוהר ומפקדת כלא רימונים באחריות לאבחון המאוחר של מחלת סרטן המעי הגס בה לקה ואשר בהתאם לחוות דעת רפואית מטעמו תוחלת חייו קצרה
איתמר לוין
הנדל דחה את בקשתו השלישית של פרי, שהורשע בגניבת ענק מלקוחות הפנסיה הגרמנית    קובע שאין יסוד לטענה כאילו פרי לא ביצע עבירה של גניבה בידי מורשה
איציק וולף
רב-ניצב (בדימ.) אסף חפץ טוען כי גורמי החקירה והפרקליטות תדרכו עד תביעה תוך חשש לבידוי ראיות    תצהירו הוגש לעליון במסגרת בקשה של פרי החולה למשפט חוזר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il