X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פולנטה על הים. פארודיה על איך עובדים עלינו
בוודאי שמתם לב שכמעט כל פרסומת כפופה לתקנון. זה נשמע די טריוויאלי, אבל מדוע מציינים זאת שוב ושוב ללא הפסק? יש כנראה סיבה, האם משהו מסתורי ואפל מסתתר כאן?
▪  ▪  ▪
פרוסמת. הכל תמיד בכפוף לתקנון

די מעצבן העניין הזה. הבה נודה, גם הפרסומות עצמן לא בטוח שהן תאווה לאוזניים, אבל הריטואל הזה של "כפוף לתקנון" כבר ממש מעצבן. הבנו את הרעיון, למה לחזור עליו בלי סוף? אני מוכן להישבע שזה לא היה כך תמיד, אחרת הייתי מרגיש בזה כבר לפני עשור או שניים. מה קרה?
כנראה איזה חוק או תקנה. מה מסתתר מאחוריהם? כמומחה מטעם עצמו לחברה אני יודע שזו מדינת אליטות, הניחוש הראשון יהיה לפיכך: משהו לתועלת האליטות. מה זה יכול להיות? המשרתים שלנו, משרתי הציבור, גדולי האומה, המנהיגים, החליטו להטיל מס.
מס שפתיים
כמו כל דבר בצע"ל (צבא העושק לישראל) כל דבר מתחלק לשניים, גם הפרסומות: החלק שלטובת האליטות, המעסיקים, בעלי ההון הוא 99% מהפרסומת ובו צרחות התלהבות, רעש, שטיפת מוח, דפיקות בראש, אם רק ניתן להם את הכסף שלנו נהיה שטופי עונג בטירוף.
1% מהפרסומת הוא בשבילנו, ואז המפרסם צריך לשלם לנו מס, במקרה הזה מס שפתיים. הוא אומר במהירות את הדברים הרעים כדי שלא נשמע, ומסיים בסיסמה. מי שאומר את הסיסמה יצא ידי חובתו, שילם את מס השפתיים, ומרגע זה מותר לו לעבוד עלינו, להונות אותנו, לשדוד אותנו, ובלבד שהכול רשום בתקנון.
הפרסומת של פולנטה עשתה פרודיה בדיוק על זה. בסוף הוא אמר בספיד: "רק רכבת ושני אוטובוסים מהתחנה המרכזית". צ'יק צ'ק, רכבת אחת ועוד שני אוטובוסים והגעת. לאן? לשום מקום, להתחיל את הנסיעה. התפקעתי מצחוק.
מה כתוב בתקנון?
פעם שכנעו אותי לרכוש משהו ואחד הדברים המפתים היה גם לילה חינם במלון, איזה כיף. כשקיבלתי את השובר מתברר שכדי לקבל את הלילה היחיד הזה ליחיד עלי לרכוש שני לילות לזוג. מה הבעיה? זה כפוף לתקנון. הכול חוקי, הכול תקין. קצת מצחין אבל כשר למהדרין.
בטוח שזה לא הסיפור היחיד, אם נפתח את העניין תתפרץ תיבת פנג'ורה. בעצם כל הרעיון של הקפיטליזם החזירי מבוסס על הונאות. פעם קראו לזה "אותיות קטנות".
מה חדש הפעם? המשרתים שלנו רצו להלביש את החזירים בגדים עוד יותר יפים כדי שיסריחו פחות. אז הכריחו אותם לציין: "כפוף לתקנון". מרגע זה השוד חוקי, שום דבר לא בסתר, לא קראת את התקנון? למה? למה לא קראת? עצלן, אז מה אתה מיילל?
ט.ל.ח לעזאזל
זה כמו ראשי התיבות טל"ח. פעם חשבתי שמדובר באיזשהו מושג כלכלי מסובך שחייבים תואר שני במקרו כלכלה כדי להבין אותו. כשאמרו לי מה זה נדהמתי. מכירים את המושג "פוס"? כשילדים משחקים תופסת ומישהו רוצה פסק זמן, הוא פשוט אומר "פוס" ואז יש לו חסינות, אסור לגעת בו.
המושג טל"ח (טעות לעולם חוזרת) מבוסס בדיוק על אותו רעיון ילדותי: אם הבנק טועה הוא אומר "פוס" או טל"ח ואז הוא מקבל חסינות. איזה רעיון כלכלי נפלא,אבל אם אנחנו בקטע של משחקי ילדים מפגרים אפשר להמציא מושג אחר: עט"מ: על טעויות משלמים.
אנשים הם בני אדם והם עושים טעויות, זה טבעי, אבל למה שהציבור ישלם? עשיתם טעות, תשלמו. לא, יש להם פטנט, הם כותבים טל"ח, יצאו ידי חובתם, מרגע זה הציבור ישלם על הטעויות שלהם, כמקובל בכל מדינת אליטות מתוקנת.
תסמונת גאידמק
אולי אתם זוכרים, אלוף פיקוד העורף הראשון היה כמובן ארקדי גאידמק, שהפך להיות סמל לאנשים פרטיים התופסים יוזמה וסותמים פרצות שהמדינה מעדיפה להפקיר. כמדינת אליטות איכותית, מדינת ישראל עושה כול שביכולתה כדי למצוץ מן האזרח את המקסימום ולספק לו את המינימום.
באה ליבנת פורן ואומרת: "כי מישהו צריך לדאוג לזכויות שלך". איזה משפט מדהים. גדולי האומה עדיין לא הצליחו לחשוב עליו, אין ברירה, אז גברת פורן התנדבה לדאוג לזכויות שלנו.
אולי אתם זוכרים, פעם הביטוח הלאומי קצת התבייש בפרסומות שלה, אז הוא גם יצא במסע פרסום: לא תאמינו, אם אתם צריכים שירותים שונים תפנו לביטוח הלאומי. כל כך פתטי, המדינה מנסה להסתיר שמטרתה לשדוד אותנו אז היא מפרסמת את עצמה כדי שנזכור שלפעמים היא גם לטובתנו.
מזכיר גם את הפרסומות על הבטיחות. במקום לחוקק חוקים דרקונים, לערוך ביקורות, להכניס מנהלים לכלא ולהטיל עליהם קנסות עתק, המדינה מפרסמת: עובד יקר, אל תשכח לשים קסדה על הראש, אתה רואה, המדינה דואגת נורא שלא תפצע או תמות בעבודה.
או הפרסומות של ההסתדרות: אל תצאו פראיירים, תתאגדו, תבואו למנהל, תדפקו על השולחן ותדרשו את הזכויות שלכם. מחלקים לנו מילים בנדיבות, במקום להקים משטרת תעסוקה, לערוך ביקורות פתע, כל מעסיק שפוגע בזכויות עובד ישלם לעובד פיצויים פי עשרים!! על כל פגיעה.
עבודה עברית
החלוקה מזכירה את קרקר נגד קרקר, חצי בחצי: האליטות מקבלות את הכסף, הציבור את המילים. השיטה בולטת במיוחד ב"הטבות מס". אין למדינת ישראל שום רעיון מה לעשות ב-100,000,000,000 שקל בשנה אלא לחלקם כשי צנוע למעסיקים. הם מקבלים את הכסף, אנחנו מקבלים את המעשייה שזה לטובתנו.
גדולי האומה עושים פרצוף רציני ומספרים לנו סיפורי אלף לילה ולילה: יש שופטים בירושלים, חוק, דמוקרטיה, כלכלה, עולם מודרני, מסודר, וואו בהחלט מרשים. אבל שהכול ישראבלוף ובפועל "המשרתים" שלנו דאגו שהכול מכוון כך שיפעל לטובתם כי זו מדינת אליטות, את זה שוכחים לספר לנו.
אחר כך אומרים שהציבור לא טיפש... בטח שהוא לא טיפש, הוא מטומטם, ומשלם. כפוף לתקנון, כמובן.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד אך מומחה להכול מטעם עצמו.
תאריך:  08/04/2015   |   עודכן:  08/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כפוף לתקנון
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
לא הכל שלילי
ה.א.  |  8/04/15 16:33
 
- נאיביות שלא במקומה
יוא"ב  |  8/04/15 18:00
 
- הרוב
אהרון שחר  |  8/04/15 18:37
 
- שלילי בריא
ה.א  |  8/04/15 23:55
 
- אתה אדם חכם
אהרון שחר  |  9/04/15 11:28
 
- כן ולא
ה.א  |  11/04/15 07:29
 
- אני נפעם, יופי של תגובות
אהרון שחר  |  12/04/15 13:43
2
הבהרה
אהרון שחר  |  8/04/15 23:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
לדעתי יש הסכם ברור בין ביבי לאובמה והם משתפים פעולה באופן יוצא מן הכלל כדי להוליך את העולם שולל. לכאורה הם הולכים לקראת ההסכם כמו השוטר-הרע והשוטר-הטוב. השוטר הטוב חי בבית הלבן והשוטר הרע מסתובב בהר-הבית וחוטף אבנים. הם מתאמים עמדות ללא הרף
ציפי לידר
ספר שמות מציג את מרים הנביאה כמודל למעמד האישה ביהדות, כדגם למנהיגוּת וכדמות חינוכית    על היבטים מופלאים אלה של מרים - האישה והאגדה בעלת הכובעים השונים - קיראו במאמר שלפניכם
שמעון זיו
הראשון אליו התקשר אובמה אחרי סיכום הסכם המסגרת היה לא אחר מאשר שנוא נפשו נתניהו. ולמי הוא מקדיש את ראיונותיו במדיה? כן, לישראל ולנתניהו. זאת אומרת שהלחץ השפיע ומשפיע עליו
מתי דוד
אמריקה, מעוז הדמוקרטיה בעולם, נכנעה להונאה של משמרות המהפכה וניהלה איתם מו"מ דיפלומטי. בטהרן צעדו בימים אלה אלפים וצעקו "מוות לאמריקה" ובלוזאן ג'ון קרי התרפס בפני המשלחת האירנית שתסכים לפשרה כדי שיהיה קץ להתבזות הקרויה קרקס לוזאן
הרב יאשיהו יוסף פינטו
הנה החג הקדוש הזה גם יחלוף ויעבור ונכנסים לימי העומר ולימי הקיץ אשר היצר בהם אורב בכל מקום ומקום, ומחויבים ללמוד לחזק בנפשנו לרוץ מהר לכל מצווה ומצווה וכל מעשה טוב. זה הכח שלנו לעבור את החיים איתנים וחזקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il