X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בכיר במודיעין הגרמני: הטורקים עוסקים בחשאי בפיתוח נשק גרעיני במסווה של "גרעין אזרחי למטרות שלום" הפצצה האטומית המתוכננת בעבור טורקיה זהה לזו הפקיסטנית
▪  ▪  ▪
רוחאני וארדואן. איום קיומי חדש? [צילום: AP]

קיימת מטרה חשאית שכמעט שאין מדברים עליה בגלוי, שבגללה הלך הזרזיר הטורקי רֵגֶ'פ טאיפ ארדואן לביקור ממלכתי בחצרם של שליטי אירן - הנשיא חסן רוחאני והמנהיג הרוחני העליון עלי חמינאי. כלפי חוץ הוצג המפגש כניסיון משותף של שתי המדינות להרגיע את המתיחות השוררת בין אנקרה לטהרן בהקשר למלחמה בתימן. בפועל היה זה מפגש צמרת של ראשי שתי המעצמות החדשות הצומחות אל מול קו האופק העולמי, וכל אחת מהן מבקשת לעצמה את השליטה בעולם האיסלאמי, באמצעות נשק גרעיני, כששתיהן מפתחות גם טילים בליסטיים שיובילו את הנשק הזה אל היעדים הנדרשים להן.
לגבי אירן, אין זה סוד שהנשק הגרעיני עומד בראש סדר העדיפויות הלאומי שלה ושהיא מצליחה לתעתע בעולם המערבי, בסבלנות ובכישרון, ולהשיג את מטרותיה, כאשר במאבק המוחות הזה בין המעצמות לאירן עדיין לא נאמרה המילה האחרונה. באשר לטורקיה, המידע הזה חדש יחסית אבל חשוב להבין, כי שאיפותיו האימפריאליסטיות של הרודן ארדואן – שליט רב-עוצמה המסוגל לבזבז מאות מיליוני דולרים על בניית ארמון פאר לעצמו – אין מגבלות כספיות גם לגבי פיתוח הנשק הגרעיני.
מי שחשף את הסוד הגרעיני הטורקי הזה היה נציג של המודיעין המערב-גרמני בשם הנס רוהלה (Hans Rühle), שבראיון לעיתון הגרמני החשוב "די וולט", אשר פורסם לא מכבר, טען כי טורקיה 'בדרך לפצצה גרעינית'.
רוהלה, שבשנים 1988-1982 מילא תפקיד בכיר במשרד ההגנה המערב-גרמני, הסביר בראיון כי בידי המודיעין הגרמני קיים "מידע מוצק על כך שהשאיפות הגרעיניות של הנשיא אֶרְדואן ממשיות וכי בשעה שהעולם מדבר בלי סוף על תוכניות הגרעין של אירן וקוריאה הצפונית, ייתכן שנהיה עדים לניסוי גרעיני ראשון במזרח התיכון - שיהיה טורקי ולא אירני".
מסתבר כי טורקיה בחרה בנתיב דומה לזה שבו צועדת אירן, המציג טענה כי מדיניותה הגרעינית נוגעת אך ורק לצורך שלה לפתח מקורות יעילים וזולים לאנרגיה החשמלית. בהקשר הזה, מגלה רוהלה כי המודיעין הגרמני העביר את המידע שחשף ל"ידידינו במערב ולמרבה הפלא היה בידיהם חומר מודיעיני רב בנושא". לדברי רוהלה, ניתן לומר בוודאות שהטורקים עוסקים באופן חשאי בפיתוח נשק גרעיני במסווה של "גרעין אזרחי למטרות שלום". זאת לאחר שכבר ב-2011 סגרה טורקיה עסקה עם רוסיה לבניית כור גרעיני לייצור חשמל במרחק של כ-300 ק"מ מאנטליה, במחיר של 15 מיליארד אירו. על-פי מה שמגלה רוהלה, המידע על הטכנולוגיות הנדרשות לייצור נשק גרעיני הועבר לטורקיה מפקיסטן האיסלאמית והפצצה האטומית המתוכננת בעבור טורקיה זהה לזו הפקיסטנית.
רוהלה גילה עוד בראיון, כי המידע המצוי בידי מערך המודיעין הגרמני מצביע על כך שכבר בשנת 2010 הורה ארדואן – בדיוק כמו שעשתה הצמרת האירנית - על בניית מתקנים סודיים, חלקם תת-קרקעיים, ובאותה שנה הועברו כמויות גדולות של סרכזות מפקיסטן לטורקיה.
במקביל לתוכנית הגרעין הצבאית עוסקים הטורקים, כך מגלה רוהלה, גם בפיתוח טילים לטווחים ארוכים. בראיון סיפר רוהלה, כי ב-2012 ביצעה טורקיה ניסוי בטיל לטווח של 1,500 ק"מ וב-2015 מתוכנן שיגור טיל לטווח של 2,500 ק"מ.
אם אומנם תשיג טורקיה נשק גרעיני, עלולה התפתחות שכזו להציג בעיה קיומית חדשה בפני ישראל, שהרי שנאתו של ארדואן לישראל גלויה וידועה לכל. אם זה יהיה הנתיב שאליו צועד האזור, ברור שזו יכולה להיות תחילתו של תהליך שיוביל את כל מדינות המזרח התיכון האיסלאמיות לפתח או לרכוש נשק גרעיני, בעיקר כדי להגן על עצמן מפני שכנותיהן האיסלאמיות ומפני ארגוני הטרור מן הסוגים הרצחניים השונים הצומחים בעולם כפטריות אחר הגשם. במקרה שכזה יהפוך האזור המסוכן הזה לרב-גרעיני ויוכל לאיים לא רק על ישראל אלא על העולם כולו, כפתח-דבר לתחילתו של העידן הגרעיני העולמי הניצב בשער הקיום של האנושות.
תזכורת מן העבר
בהקשר הזה חשוב כיום להזכיר את העבר הלא-רחוק, כאשר נפתח העידן האטומי בתולדות האדם במועד שבו הטילה ארה"ב, בהוראת הנשיא הארי טרומן, שתי פצצות אטום על האימפריה היפנית בימיה האחרונים של מלחמת העולם השנייה. הפצצה הראשונה שזכתה לכינוי "ילד קטן", החריבה את העיר הירושימה ב-6 באוגוסט 1945. הפצצה השנייה שזכתה לכינוי "איש שמן", פגעה אנושות בעיר נגסאקי ב-9 באוגוסט.
מאז ועד היום עברו בסך הכול 70 שנה, הרף-עין במונחים היסטוריים. אך איש לא העלה אז על דעתו שהאנושות כולה ניצבת על-סף הפיכת כדור-הארץ לעולם גרעיני מבהיל חדש. הפיכה שההסכם הרע המאפשר התגרענות אירן עלול להיות זה המוביל אותה.
אם ייצא אל הפועל התרחיש הזה יהיה האיש האחראי לכך נשיא אמריקני בשם ברק חוסיין אובמה, החוזר ומבטיח כי אם ישראל תותקף בידי אירן היא תמצא לצידה כמגן את ארה"ב. צחוק הגורל יהיה זה אם בעתיד הלא-רחוק ארה"ב לא תהיה המגן המובטח, אלא תיאלץ למצוא את עצמה במעמד של מתגוננת בפני הכוחות הגרעיניים המשולבים של האיסלאם ההולכים ומתעצמים.

תאריך:  08/04/2015   |   עודכן:  09/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"גם טורקיה מנסה להשיג פצצת אטום"
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
בקיצור
אהרון שחר  |  8/04/15 18:56
 
- באופן זמני לברלין, כמובן ל"ת
רפי לאופרט  |  10/04/15 07:57
2
נו,כעת לשיעים וליהודים יהיה
הגוי..  |  8/04/15 19:54
3
יל ישראל להתכונן למלחמה אטומית
יגאל הירושלמי  |  8/04/15 20:00
4
תרגע, גם סעודיה וגם מצרים בדרך
פועה  |  8/04/15 20:40
5
אני צופה את סוף העולם בעוד 30  ל"ת
אופיר  |  8/04/15 21:46
6
מי החל פה במירוץ-חימוש גרעיני
עידןסובול   |  8/04/15 21:59
 
- אידיוט! מה זה משנה מי התחיל.
פועה  |  8/04/15 23:00
 
- תגידו לי עידן סובול זה לא הבן
שבץ חלובה  |  9/04/15 07:02
 
- חכם גדול אתה לא
שוחר-שלום  |  9/04/15 09:20
 
- מי אתה בכלל? מי הסמיך אותך
שבץ חלובה  |  10/04/15 17:16
 
- י.ש מיקרה אבוד
עידןסובול   |  14/04/15 19:44
7
ישראל צריכה.........
מקיוולי  |  8/04/15 22:43
8
מירוץ הגרעין המוסלמי
ירון זכאי 1  |  8/04/15 22:47
 
- נכון.
רפי לאופרט  |  9/04/15 09:22
9
אין בכך חידוש
רפי לאופרט  |  9/04/15 09:38
 
- נראה כאילו הגנטיקה לכוח ושלטון
האסטרונאוט מוושינ  |  9/04/15 14:53
10
מלחמת תרבויות
אבי22  |  10/04/15 11:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
אורי שרגיל
לדעתי יש הסכם ברור בין ביבי לאובמה והם משתפים פעולה באופן יוצא מן הכלל כדי להוליך את העולם שולל. לכאורה הם הולכים לקראת ההסכם כמו השוטר-הרע והשוטר-הטוב. השוטר הטוב חי בבית הלבן והשוטר הרע מסתובב בהר-הבית וחוטף אבנים. הם מתאמים עמדות ללא הרף
שמעון זיו
הראשון אליו התקשר אובמה אחרי סיכום הסכם המסגרת היה לא אחר מאשר שנוא נפשו נתניהו. ולמי הוא מקדיש את ראיונותיו במדיה? כן, לישראל ולנתניהו. זאת אומרת שהלחץ השפיע ומשפיע עליו
מתי דוד
אמריקה, מעוז הדמוקרטיה בעולם, נכנעה להונאה של משמרות המהפכה וניהלה איתם מו"מ דיפלומטי. בטהרן צעדו בימים אלה אלפים וצעקו "מוות לאמריקה" ובלוזאן ג'ון קרי התרפס בפני המשלחת האירנית שתסכים לפשרה כדי שיהיה קץ להתבזות הקרויה קרקס לוזאן
ישראל רוזנבלט
שיחות הגרעין בלוזאן שהסתיימו בהסכמות שנויות במחלוקת, אבל עם המון מילים חלולות, חייבות לשמש לישראל לקח בכל הקשור למו"מ עם הפלשתינים. מומלץ עכשיו לחבורת הנאיביים שלא ינסו למכור לנו אשליות על "ערבויות בינלאומיות" או על "כוח בינלאומי", שיבטיחו את ביטחון ישראל. זה אפילו כבר לא מצחיק
עידן יוסף
סגן מנהל הסוכנות לאנרגיה אטומית לשעבר היינונן: זמן הפריצה לפצצה יתקצר    הניו-יורק טיימס מותח ביקורת על התנהלותו של רה"מ: "נתניהו מבקש להכתיב את תנאיו של הסכם הקבע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il