X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
6 מיליון יהודים נספו בשואה. לו היו נשארים בחיים, מס' היהודים על פני כדוה"א היה כיום גדול פי 2 או פי 3. הצדק אומר שיש לפצות על האובדן, להפעיל אפליה מתקנת כדי לעודד ילודה בקרב היהודים. אבל אסור. המדינה לא יכולה לתת איזו הטבה, קצבה מיוחדת. מה פתאום? המדינה נותנת שקל לילד יהודי ונותנת אותו השקל לילד ערבי. זה סידור הוגן. אבל האם חכם מבחינת השכל הישר?
▪  ▪  ▪
העם הכי חכם? [צילום: פלאש 90]

לדעתי היהודים הם העם הטיפש ביותר בתבל.
בעקבות מאמרי בנושא גזענות הזמינו אותי לתוכנית בערוץ 9 הרוסי. בעת הופעתי שם ציינתי בין השאר כי גזענות זה לא רק עלבונות ודברי נאצה כלפי מיעוט או אוכלוסייה זו או אחרת. המשפט הגורף מהסוג: "העם הזה הוא חכם מאוד" גם מהווה אמירה גזענית ומסוכנת יותר מהפגנת התנשאות, דמוניזציה, הבעת סלידה וכו'. במיוחד בתקופות של משבר כלכלי. מה חושב אזרח פשוט שלא רגיל לחשוב באופן ביקורתי? "לי קשה כי אני אחד מהישוב. אבל אלה החכמים תמיד מוצאים דרך לחיות בעושר, הם מצליחים לשרוד, מקבלים יותר, הם מרוויחים הודות לחוכמתם גם בתקופת משבר. הם דווקא מרוויחים מהמשבר; הם אלה שיזמו את המשבר כדי להרוויח מזה; הם הסיבה לסבלי ולמצבי הקשה". ובסופו של דבר הוא מגיע למסקנה שהוא חייב לנקום ומכאן הדרך לעוד פוגרום קצרה.
לשאלת המנחה בערוץ: "אבל מה לעשות אם היהודים באמת מהווים אחוז גבוה יחסית בין זוכי פרס נובל, הם בולטים בכלכלה, במדע, באמנות?" מלמלתי משהו בלי לחשוב. "אולי", שלפתי, "זה בגלל הכתיב העברי שחסרים בו תנועות ותהליך הקריאה תמיד הופך לפתירת חידון - זה ככל הנראה מתרגל את מוחם של היהודים מילדות, מלמד אותם למצוא פתרונות במצבים מסובכים - אבל בטוח אין משהו חריג בגנים לכאן או לכאן".
רק אחרי השידור, בדרך חזרה מהאולפן, פתאום הבנתי שנפלתי בפח. למה קיבלתי כמובנת מאליה את הסברה שהיהודים יותר חכמים משאר אומות העולם? מי אמר שהיהודים הם עם חכם? איזו הוכחה יש לכך? אני דווקא סבור שהיהודים הם הטיפשים בתבל.
ישנן הרבה אומות אחרות יותר חכמות מאתנו. למשל - הכושים (סליחה, אפרו-אמריקנים) של ארה"ב. עשרות שנים הם שרו: "שלח את עמי", וכאשר שחררו אותם לא נסעו לשום מקום, נשארו באמריקה ואף טיפין-טיפין תופסים עמדות כוח, מכתיבים את רצונם לאחרים. הם חכמים אלה.
היהודים לעומתם טיפשים גמורים. גם הם עשרות שנים דרשו משלטונות ברית המועצות לשחררם וברגע שנפתחו שערי הברזל קמו ועזבו תוך ויתור על זכותם הבלתי מעורערת על אדמות המדינה בה נולדו. אדמות בהן קבורים דורי דורות של אבותיהם, בהן יש להם זכויות על אוצרות הטבע הבלתי נדלים. הם ויתרו על מיליוני דונמים של יערות, על נהרות ואגמים, על אוקיאנוסים של נפט, על גז, על יהלומים וזהב במכרות, עזבו את בתיהם על תכולתם אותם הרוויחו באמצעות עבודה קשה ועמל רב של עשרות שנים. היגרו למדינה שסובלת ממחסור במים, מדינה ללא אוצרות טבע, שמוקפת באויבים, מדינה שבה דירה צנועה עולה יותר מבית מפואר בעיר. הם לא רק עזבו ללא תרומה אלא הם גם שילמו מכספם לשלטונות כל מיני אגרות ועמלות עבור אישור יציאה. הם יצאו את הרפובליקות הסובייטיות בהן היהודים חיו מאות שנים עוד לפני שהגיעו לשם אלה שכיום נחשבים ל"ילידי" המקום. הגיעו למדינה בה תמיד היו נתונים בפני טענות מסוג: "למה הגעתם? מי ביקש מכם לבוא?" עזבו את ארץ מולדתם מבלי לקבל ערבות ששלטונות אותה המדינה יתמכו בישראל בעת משבר מדיני.
ערביי ישראל חכמים יותר מאתנו. אומרים להם: "מדינת ישראל לא מוצאת חן בעיניכם - תיפטרו מאתנו, תפסיקו להיקרא 'אזרחי ישראל', תחזירו תעודות זהות כחולות, תבחרו לפרלמנט של מדינה אחרת, תשלמו לה את המיסים" - הם לא מסכימים. מה פתאום? מה הם - פראיירים? נעלבים: "אנחנו ישראלים! אל תעזו לשלול מאתנו אזרחות ישראלית! אל תנתקו אותנו מהביטוח הלאומי!" ערביי ישראל חכמים יותר מהיהודים. הם לא רק לא יתנתקו - הם ימשיכו ללכלך על המדינה, להאשים אותה בכל צרותיהם, יקראו ליהודים "כובשים", "נצים", יסרבו לשיר את המנון המדינה. רובם לא רוצים אפילו לקחת על עצמם את החלק הקטן בנטל של ההגנה על ישראל, ובו בזמן בטוחים שהיהודים חייבים להם. והיהודים הטיפשים עושים שמיניות באוויר כדי לרצות אותם, מקצים כספים, מכסים את חובן של העיריות והמועצות המקומיות שלהם.
6 מיליון יהודים נספו בשואה. לו הם היו נשארים בחיים, מספר היהודים על פני כדור הארץ היה כיום גדול פי שניים או פי שלושה. הצדק אומר שיש לפצות על האובדן, להפעיל אפליה מתקנת כדי לעודד ילודה בקרב היהודים. אבל אסור. מדינת ישראל לא יכולה לתת איזו הטבה, קצבה מיוחדת. מה פתאום? המדינה נותנת שקל לילד יהודי ונותנת אותו השקל לילד ערבי. זה סידור הוגן. אבל האם חכם מבחינת השכל הישר?
היהודים טיפשים עד כדי כך שהם מאמינים לסיפורים על כך שהם העם החכם ביותר. הם מתמלאים גאווה, מנפחים חזה, מרוצים מעצמם וחוזרים אחרי עמים אחרים: "אנחנו החכמים". וכתוצאה - כולם באים אלינו בדרישות: "כחכמים בבני אדם - תוותרו עוד קצת לערבים המסכנים הלא כה חכמים כמוכם!"
שלא תעז לומר שאפרו-אמריקנים הם החכמים בארה"ב: מיד יאשימו אותך בגזענות, בניסיון לבטל את האפליה המתקנת שנהוגה שם. שעה שהם באמת חכמים ומבינים שמקבלים חלק ניכר מהעוגה התקציבית דווקא בזכות זה שהם נחשבים למסכנים.
מה מוכיח שהיהודים חכמים? יש לנו הרבה חתני פרס נובל? אז מה? מה קשור - חוכמה? יהודים בגולה יודעים שלא נולדו עם כפית זהב בפה, שאיש לא יביא להם דבר על מגש הכסף. כבר מילדותם הם מתכוננים לקרב הישרדות בים סוער, לתחרות אכזרית, בה לא יהיו להם הנחות - ודווקא בגלל זה מגיעים להישגים בולטים יותר מעמים אחרים - בתחומי המדע, האמנות, העיתונאות. יש למישהו סקרים המוכיחים שיהודי ישראל זוכים יותר בלוטו ובפיס מאשר עמים אחרים?
כן, בישראל מפותח מאוד תחום הטכנולוגיה העילית. אבל לא בזכות "הגנים המיוחדים" אלא מכוח האילוץ, בגלל חדלות באוצרות הטבע בישראל. לו היה כאן בשפע נפט וגז, מכרות זהב ויהלומים - גם עמנו היה נח על זרי הדפנה וגוזר קופונים בלי מאמץ גדול.
יהודים - טיפשים גמורים. לא אתפלא אם יתברר כי רק בישראל עשרות שנים משלמים משכורת לאזרח אשר נתפס כמרגל לטובת מדינת אויב, הורשע ויושב בכלא (על חשבונו הפרטי של המרגל מרקוס קלינברג ביום שחרורו מהכלא הצטברו מיליונים שהעביר אגף התקציבים של צה"ל). ישראל, ללא עיכובים, שילמה משכורת שמנה לחבר הכנסת אשר ברח לחו"ל אחרי שנחשד בבגידה ושיתוף פעולה עם המר שבאויבינו. ישראל משלמת קצבה למשפחת המחבל שפוצץ עצמו בהמון היהודי - והשאיר את ילדיו יתומים.
היהודים טיפשים: רק בישראל אסירים מחבלים יוצאים לחופשי עם דיפלומות של בוגר אוניברסיטה בכיס - תואר ראשון, שני, שלישי...
מנהיג טורקיה - הוא חכם. בבוקר הוא מפציץ כפרים כורדיים, הורג ללא הבחנה זקנים, נשים וטף - ובערב יוצא בעלילות דם על היהודים אשר מנסים לנטרל מחבלים בעזה שיורים קסאמים על ערינו. והמנהיגים היהודיים לאחר מכן מבקשים סליחה מהמנהיג הטורקי החכם.
האם קיים עוד עם שמסכים לשחרר אלף רוצחים תמורת חייל בודד שלו שנפל בשבי?
שוחרי ההומניות מטיפים שחייבים להיות סלחנים כלפי רוצחים ומחבלים, לשאוף להידברות איתם, לציית לכל החוקים והכללים של האמנות הבינלאומיות. אף מדינה בעולם, אף עם לא לוקח את ההמלצות האלה ברצינות - חוץ מהיהודים "החכמים".
בלונדיניות מטומטמות? עזבו. היהודים - הם הגזע המטומטם בעולם.
אבל בכל זאת ייתכן שאני טועה. יכול להיות שההתנהגות המגוחכת הזאת מבחינת העמים האחרים נובעת לא מטיפשות. אולי נכון יותר לכנות זאת נאיביות. וייתכן גם הסבר אחר. לפעמים בני אדם מגיעים לרמת חוכמה כה גבוהה עד שפתאום נפתחות להם עיניים לדברים שנסתרים מעיני אחרים. מתוך שיקולים נעלים יותר הם מפסיקים לחשוב רק על תועלת ומתוך עקרונות לא רוצים להתחכם, הם רוצים בראש ובראשונה להיות כנים עם עצמם, פועלים על-פי מצפונם מבלי להביט על אלה שמחשיבים את המצפון למונח מיושן, הדבר שאבד עליו הכלח. פועלים כך גם אם זה בסופו של דבר לא משתלם מבחינה רווחית. לכן אנחנו מצטיירים בעיני זרים כטיפשים גמורים. אך את ההגינות, האבירות ואצילות הנפש הזאת לא ימירו לשום שיקול חומרי נמוך.
ייתכן שבגלל ההתנהגות ה"מטופשת" הזאת אני חש בנוח בארצי. ובדרך כלל (למרות שיש מקרים בודדים, שקורים בכל מדינה) לא מתבייש במעשיה של ישראל.
חג עצמאות שמח.

תאריך:  23/04/2015   |   עודכן:  23/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היהודים חכמים? הצחקתם אותי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
להזכירך,
שמ  |  23/04/15 21:40
2
צודק מאוד
אהרון שחר  |  24/04/15 08:46
3
אני מבין מדבריך שאתה מציב כאן
שאול אבידור  |  24/04/15 21:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב עמר
ישראל 2015; וכמו אותו ילד של שנת 67' רעש מטוסי הקרב בחגיגות ה-67 נותן לי מרגוע; לא עוד כצאן לטבח! ליהודים יש מדינה וצבא!
יאשיהו יוסף פינטו
מה מיוחד בתפילה בקברי האבות? האם תפילתו של הצדיק שבעולם האמת עולה למקום הגבוה ביותר בלי שום מניעות ובלי שום קטרוגים ומזיקים?
ליאור רזניק
האם מישהו יכול לדמיין מה היה קורה אם הנאצים לא היו מפסידים במלחמה? מישהו יכול לדמיין איך העולם היה נראה היום? אולי עדיף לא לדמיין, אלא רק להודות לכל אותם יהודים שנלחמו באותה מלחמה
עמי דור-און
יהיה זה נכון לומר, כי רוב היהודים שכאן ביתם שומרי מסורת וחיים על פיה מלידה עד מוות וגם קצת אחר כך    והרבנות הצבאית הפכה לממלכה רבת השפעה של כל אלה שדגלו בסיסמה "תורתם אומנותם" שהנחילה את ערכיה לדורות הבאים, בתמיכת ראשי המדינה ותקציביה, שהבינו כי לעם הזה חשוב שתהיה אמונה ומסורת
הראלה ישי
להקריב ולוותר זה לא תמיד קל, לפעמים אנחנו רוצים דווקא לרכוב על הגל, לענות, להחזיר ולהעמיד את בן/בת הזוג במקומו. אך עלינו לזכור לאן כל אחת מהדרכים מובילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il