X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי שתי קבוצות, בלי ויתורים, הפסידו, טבועה, דמעות תנין ונמשך
▪  ▪  ▪
וקסמן. בחילה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

א. במותם ציוו לנו את החיים
כשאני שומע את המשפט, "במותם ציוו לנו את החיים", עולות בעיניי שתי קבוצות של אנשים.
הקבוצה הראשונה הנה תורמי איברים, שעושים מעשה נאצל ואלטרואיסטי.
כמי שמחכה לתרומה, ועוד הרבה לפני שהורע מצבי - התקשיתי להבין מדוע אין יותר תרומות איברים בארצנו, ואפילו תרומות דם אין די.
הקבוצה האחרת הנה הנופלים בקרב. צוואתם מחייבת אותנו ללמוד את מה שאירע, ולתקן את הנדרש - לבל יישנה המקרה. בתחום הזה אני חושב, שאיננו עושים די, ומבזבזים את און העלומים, שהופקד בידי מפקדינו.
ב. הניסוי נכשל
אף קצינה לא הצליחה לעבור את מבחני הקבלה לקורס התובעני של קציני חי"ר בחיל הנחתים - מאחר שהחיל לא עשה ויתורים, ודרש מכל מועמד - ללא הבדל מגדר - לעמוד בקריטריונים המחמירים. הניסוי נכשל - דיווח מפקד חיל הנחתים לריי מאבוס, שר חיל הים האמריקני, שלוחץ בפקודת שר ההגנה לכלול נשים בקורס.
לעומת זאת, כעשרים קצינות וחיילות הצליחו כבר להתקבל לקורס המפרך לרינג'רס של צבא ארצות-הברית - גם כן בלי שום ויתורים. כעת מתנהל המחזור האחרון של הכנה לקורס רינג'רס, ודווח, כי את היום הראשון להכנה הצליחו לעבור שש-עשרה נשים.
חיל-האוויר האמריקני אינו שוקט על השמרים, והוא בוחן איך מכינים חביתות מבלי לשבור ביצים. ועדה של החיל בוחנת האם צריכים להכין סטנדרטים מיוחדים ללוחמות, כדי שיוכלו להצטרך כלוחמות בכוחות המיוחדים של החיל.
בינתיים סוער השטח. בכוחות האמריקניים למבצעים מיוחדים סבורים רוב החיילים, כי אין לצרף נשים אליהם, אלא רק ליחידות הקישור לאוכלוסיות מקומיות. לדעת הלוחמים, נשים אינן כשירות למשימות, המוטלות על הכוחות למבצעים מיוחדים.
ג. מכבי שלנו
בשניות האחרונות של ההארכה במשחק השלישי של ההצלבה החמיצה מכבי תל אביב ניצחון דחוק על הקבוצה הטורקית, והצליחה להצהיל את כל שונאיה.
איני אוהד של מכתבי ואיני שונאהּ. אני צופה ניטרלי מהצד, שמתפעל ממצבור ההישגים בשלושים שנה ויותר, שהציב את מכתבי תל אביב בפסגת הכדורסל האירופאי.
נכון, זו תוצאה של המון כסף, שמושקע בקבוצה - הרבה יותר מבכל קבוצה ישראלית אחרת (ואולי בכולן יחד). אם זה כל כך טוב, מה מפריע ליריבותיה להתארגן, ולאסוף תורמים ואוהדים.
וכרגיל, בעל המאה הוא בעל הדעה. מכבי תל אביב יכולה לקנות כמעט כל שחקן ישראלי שתרצה. אם אני מאזין לרחשי-לבם של הנערים סביבי - הם היו רוצים להירכש על-ידי מכבי תל אביב.
לא בכיתי על שלושת הפסדיה של מכבי תל אביב במשחקי ההצלבה - כשם שלא צהלתי על ניצחונותיה, שהביאה עד הלום. זה ספורט, ומכבי הודחה כיוון שהייתה פחות טובה מיריבתה. בשנה הבאה - אם תזכה שוב באליפות המדינה - תהיה לה עוד הזדמנות.
ד. קוֹרֶנת
נושאת-המטוסים האמריקנית אינדפנדנס, ותיקת קרבות מלחמת העולם השנייה באוקיינוס השקט, נחשפה לנשורת גרעינית מהניסויים באי ביקיני שבאיי מרשל במיקרונזיה. לכן, החליט חיל הים האמריקני בשנת 1951 להטביעה במפרץ חצי הסהר ליד איי פארלוֹן (אתר, ששימש את הממשל האמריקני בשנים 1970-1946 לקבורת אלפי חביות של פסולת רדיואקטיווית), כחמישים ק"מ בעומק מפרץ סן פרנסיסקו.
גילויה של אינדפנדנס נותן לחוקרים הזדמנות לעקוב אחר גורל הפסולת, שהושלכה לים. נושאת-המטוסים, שהועמסה בחביות של פסולת גרעינית, הוטבעה בשני טורפדו בסוף ינואר 1951. הספינה שקעה לעומק של יותר משמונה מאות מטר, ומקום טביעתה לא נמסר. היא צולמה כעת על-ידי רובוטים תת-מימיים. התברר, שהספינה לא ניזוקה במיוחד משך השנים. לדעת החוקרים, הספינה הטבועה ומטענה אינם מהווים סיכון סביבתי. הרובוט הגיע למרחק של כשבעים מטר מנושאת-המטוסים הטבועה, וגילה, שאין במים איזוטופים גרעיניים.
החוקרים סבורים, כי האוקיינוס מהווה מעין חומת מגן טבעית נגד קרינה, והזיהום תחום לאזור קטן, שלא יתרחב, ואינו משפיע על שרשרת המזון.
החוקרים מקווים, שמקום הספינה - בלב שמורת-טבע גדולה ליונקים ימיים ולצבי-ים - לא ייוודע, כדי שלא ימשוך אליו צוללים הרפתקניים מחד-גיסא; והם רוצים לקבל דגימות של מבנה הספינה, כדי לבחון מה עולל לה הזיהום הגרעיני מאידך-גיסא. בינתיים, אין לרשויות שום מחשבה לשגר שוב את משלחת החקר אל הספינה הטבועה.
ה. הצגה רעה
בחילה, או לכל הפחות גיחוך, העלתה ההצגה הגרועה של ענת וקסמן אצל רינה מצליח. חברי העיר, שווקסמן הדגימה בשידור כיצד מפיקים (בעזרת בצל?) דמעות תנין.
השאלה הגדולה - מי כתב לשחקנית, המגדירה את עצמה כטיפשה, את התמליל המטומטם והמגוחך, שאינו משכנע כלל, ומי ביים אותה?
אבל עד שהגענו לפתרון השאלה - צץ פרי הבאושים פרידן, ופער את לועו - למען יבינו כולם, כי זו תופעה רחבה עמוקה ושורשית בשמאל.
חברי הנ"ל טוען, שבגלל זה השמאל הישראלי על סף הכחדה עצמית.
ו. הבטחתי, והם מקיימים
אחרי תבוסת השמאל בבחירות הבטחתי שנראה מופעים של אי-קבלת דין הבוחר בקרב המחנה, המגדיר את עצמו כדמוקרטי וכליברלי.
ואכן, הם באים בקצב ראוי.

תאריך:  26/04/2015   |   עודכן:  27/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצגה רעה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
גם אני טוען את הטענות של
סניל  |  26/04/15 14:27
2
ווקסמן ועוד כמה שחקנים. ומצליח
חוק ההתמדה  |  27/04/15 02:05
3
מכנה משותף לאמריקנים ולנו
שמעון מנדס  |  27/04/15 08:14
4
אביתר בן-צדק ממשיך להטיף מוסר
אלישע בן-אבויה  |  27/04/15 19:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס הודיעה על הטלת מס חדש כדי לשפר את מצבה הכלכלי הקשה בעקבות ירידה דרמטית בהיקף ההברחות ממצרים. זעם רב ברצועת עזה בעקבות ההחלטה וארגוני פתח החזית העממית קוראים למרי אזרחי
איתמר לוין
מן הקצה האחד: מלחמות עבריינים ברחובה של עיר, הגובות מחיר דמים מילדים    מן הקצה השני: סחר בבני אדם בדמות פונדקאות בלתי חוקית    בתווך: החוק שהפך להמלצה בלבד בתהליך המוביל לאנרכיה ולהרס המדינה
ארי בוסל
כששקר נאמר פעם אחר פעם, הוא הופך לאמת, מציאות משלו, נפרדת מהמציאות בה אנו חיים    כך הפכה מדינת ישראל בתודעה הבינלאומית למדינת אפרטהייד רשעית
גיא דויטש
החוקים שהליכוד מאותת על רצונו להעביר - שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים והוספת "פסקת ההתגברות" - עלולים לאפשר לממשלה לפגוע בזכויות יסוד של המיעוט. האם משה כחלון יעמוד בהתנגדותו לחוקים אלו ובכך ימנע פגיעה קשה בדמוקרטיה?
עו"ד צבי שוב, עו"ד אריאל פל
שני בתי משפט נתנו בתוך שלושה ימים תשובות סותרות לשאלה מהי הריבית אותה תשלם ועדה מקומית כאשר היא מחזירה היטל השבחה שנגבה ביתר. ראוי להסדיר בחקיקה סוגיה מהותית זו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il