X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אפשר בהחלט להבין את ליברמן. בהסכמים הקואליציוניים נתניהו נתן תקציבים מרחיקי לכת לחרדים, וגם הרפורמות בתחום הגיור שעליהן עבד ליברמן הולכות להתבטל. לא חסרות לו סיבות ללכת לאופוזיציה. אבל איך הוא יוכל לתקוף מן האופוזיציה ממשלה כזו ימנית?
▪  ▪  ▪
אביגדור ליברמן . יספוג ביקורת מהבוחרים [צילום: פלאש 90]

הפצצה הפוליטית שליברמן הטיל אתמול בצהריים (יום ב', 4.5.15) - כאן כדי להישאר. נתניהו נפל למלכוד. בסופו של יום, יהיה עליו להעניק את תיק החוץ, דווקא למי שהוא לא רצה שיהיה שם. שני המועמדים האפשריים לתפקיד הם: גלעד ארדן ובנט. שניהם מאיימים פוליטית על נתניהו, אך כל אחד בזירה אחרת. לראשון מגיע שדרוג (ובצדק) מתיק הפנים בעקבות זכייתו במקום הראשון בפריימריז בליכוד. לא רע בכלל להיות שר חוץ. כמה צילומים מחמיאים, בתוספת ציטוטים פופוליסטים, והפופולריות של השר בקרב הציבור בשמיים. יש לציין שבעקבות מינוי שכזה נתניהו עלול לסבול עוד יותר בזירה הביתית שכבר מזמן לא שלו - מרכז הליכוד.
למרות זאת, קיימת סבירות גבוהה קצת יותר שבנט ייקח את משרד החוץ. גם זה לא פשוט בכלל לנתניהו. בנט נבחר בדיוק על נושאי החוץ והביטחון. להזכירכם, במערכת הבחירות הבית היהודי הפיץ לא מעט סרטונים של בנט מתראיין בתקשורת הזרה. לא במקרה נתניהו רצה להושיב את בנט במשרד החינוך. כשר חוץ בנט יהיה מסוגל להחזיר את בוחרי הבית היהודי שאיבד בבחירות האחרונות. במקרה שכזה מאזן הכוחות הפוליטי בין נתניהו לבין בנט עלול להשתנות. בין אם בנט ייקח את תיק החוץ או ארדן - הראשון יצא נשכר מכל מקרה. בנט ידרוש ויקבל שדרוגים לו ולמפלגתו. עכשיוכבר לא כזה מופרך שאיילת שקד תהיה השרה לביטחון פנים.
בממשלה שכזו כל גמד יהפוך לענק. הסחטנות הפוליטית תשבור שיאים חדשים. לאחר שנתניהו ייכנע בלית ברירה ללחצים הפוליטיים שיופנו אליו מכל עבר, הוא יוכל להתחיל למזער נזקים. הדבר יכול לבוא על-ידי ביטוי בפיצול סמכויות של משרדים שונים. פיצול המשרדים יכול לשמש את נתניהו גם כדי לספק יותר תיקי שרים וסגני שרים לחברי הכנסת השונים ובמיוחד לחבריו בליכוד. חברי הכנסת מהליכוד מצפים לשדרוגים. האופוזיציה הפנימית בליכוד נגד נתניהו עלולה להתרחב. גם האופן שבו נתניהו יחלק את התיקים משמעותית לעתידו. סביר שנתניהו יחליט לפצל כוחות בקרב חברי אותה סיעה. דהיינו, לחלק לחברי הכנסת מאותה מפלגה תיקים שאינם משיקים בתחומם. כך, רפורמות "יתבטלו מעצמן" עוד לפני שיצאו אל הפועל. המדיניות הזו אינה חדשה. לא במקרה כחלון קיבל רק את תיק האוצר ולא גם את ראשות וועדת הכספים, שאותה משה גפני צפוי לקבל.
אפשר בהחלט להבין את ליברמן. בהסכמים הקואליציוניים נתניהו נתן תקציבים מרחיקי לכת לחרדים, וגם הרפורמות בתחום הגיור שעליהן עבד ליברמן הולכות להתבטל. לא חסרות לו סיבות ללכת לאופוזיציה. אבל מבחינתו נוצרה בעיה. איך הוא יוכל לתקוף מן האופוזיציה ממשלה כזו ימינית, הרי ברור שממשלה שכזו מתאימה בדיוק למידותיו הפוליטיות?
יתרה מזאת, ציבור בוחריו יבקר אותו על ההליכה לאופוזיציה: הייתה לו את ההזדמנות להיות בממשלה ימנית ולהשפיע מתוכה אך, הוא בחר לוותר. יהיה עליו להסביר בצורה מאוד טובה לבוחריו איך דבר שכזה קרה. תכלס, מי שהצביע לליברמן לא רצה להושיב אותו ביחד עם איימן עודה על ספסלי האופוזיציה. כמובן שאין צורך להזכיר את העבר של השניים. אגב, האופוזיציה תהיה אומנם גדולה אך היא לא הולכת להיות מגובשת במיוחד. כבר מתחילים לצוץ סדקים ראשונים במפלגת המחנה הציוני, בדמות האשמות על הנהגת המפלגה.
לאחרונה דווח בתקשורת על כך שליברמן ונתניהו עשויים למצוא פשרה. לפי הטון שבו ליברמן השתמש בדבריו אתמול, אם הממשלה תישאר במתכונתה הנוכחית, אין ספק שהוא יישאר באופוזיציה. עכשיו, העיניים צריכות להינשא לעבר משה כחלון שהביע חוסר שביעות רצון מממשלה של 61 חברי כנסת ולעבר יצחק הרצוג שעשוי עוד להפתיע.

תאריך:  05/05/2015   |   עודכן:  05/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליברמן שינה את כללי המשחק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איווט סה"כ רוצה רוטציה +בוז'י!
ע_הראל  |  6/05/15 10:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
שמעון זיו
אביגדור, בממשל דמוקרטי החלטות מתקבלות ברוב קולות, זה לא ישראל ביתנו שם מתקבלות החלטות פה אחד (שלך). אז עשה עמנו טובה, תלה את הנעליים ותתחיל לעשות לביתך
איציק וולף
למרות ההצעה המבזה מהליכוד לתפקידים זוטרים בלבד ולמרות העברת בתי הדין הרבניים לאחריות המוחלטת של ש"ס תוך מחיקת כל הישגי הבית היהודי מהקדנציה הקודמת, הוחלט במפלגה להמשיך במו"מ הקואליציוני    במפלגה הוחלט להגביר את הלחץ לקבלת תיקים משמעותיים יותר לנוכח הודעת ליברמן על הליכתו לאופוזיציה
עידן יוסף
תקבל את הכלכלה, שירותי הדת, הנגב והגליל ונתח ממשרד האוצר    בתי הדין הרבניים יועברו ממשרד המשפטים    דרעי: קורא להרצוג להצטרף לממשלה ומנסה לשכנע את אטיאס לחזור
אלעזר לוין
ח"כ משה גפני מיהדות התורה יהיה אומנם יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, אך תוקם ועדה מיוחדת, לדיון בכל הרפורמות בנדל"ן ובבנקאות, ובראשה נציג "כולנו"    כחלון גם ימנה את יו"ר הוועדות המחוזיות    הממונה על המחוז - נטול סמכויות
עידן יוסף
יושב-ראש כולנו מסביר את הפרת הבטחת הבחירות שלו שלא להצטרף לממשלה שתורכב מ-61 חברי כנסת    מקשה: "אתה יודע מה יקרה אם לא נצטרף"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il