X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצעדים האחרונים שקשורים לרפורמה בשוק הקווי ופיטוריו של מנכ"ל משרד התקשורת מעוררים שאלות נוקבות בקשר לעתידה האם נתניהו יעמוד בהצהרותיו וימשיך לבצע אותה?
▪  ▪  ▪
הקלפים בידיים שלו. שר התקשורת וראש הממשלה, בנימין נתניהו [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90]
באהבה לבזק
מי שימונה למנכ"ל משרד התקשורת בוודאי יתנהג לבזק בצורה "ידידותית" יותר. אולי הוא ייתן לה ארכה למימוש הרפורמה הקווית ואולי היא "תוציא" מהמדינה כמה מיליונים כדי "לפצות" אותה על כך שהיא לא תוכל להמשיך ו"לעשות קופה" על גבי הצרכנים

   רשימות קודמות
  מה עשיתם למען שוויון לנשים?
  השאלה שהטרידה את בן-גוריון: האם המחשב יוכל לעבור את האדם?
  הודעה נשלחה למשפחה
  הסטארט-אפיסט הציוני הראשון
  הדרך לנהוג בטוח

יודו אלה ששמחים וגם אלה שמצירים - פיטוריו של אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת החרוץ והמקצועי, היו ברוטליים ולא מוצדקים, הן בהיבט האנושי והן מהבחינה המקצועית. דומה שמה שהוביל אותם הוא החלטה רגשית של מי שביצע אותם, שכן רק סיבה רגשית יכולה להוביל ראש ממשלה לפעול בצורה כה גסה - לפטר אותו בטלפון.
מה כל כך עצבן את בנימין נתניהו, המשמש גם כשר התקשורת? (או כשר התקשורת וגם כראש הממשלה?) האם זהו "עונש" לגלעד ארדן (שמינה את ברגר לתפקיד), שסירב להשתתף במופע הקרקסי של הרכבת הממשלה וסירב לקבל את התפקיד שהועיד לו נתניהו? ייתכן.
האם זוהי לחיצת-יד סמויה לשאול אלוביץ', בעליה של קבוצת בזק, שאמור להיפגע מאוד מן הנחישות של ברגר ומשרד התקשורת להטמיע את הרפורמה בלי שום ויתורים? זה שכבר נפגע בדמות קנסות בגובה של 11.3 מיליון שקלים בחודש שהוטלו על בזק בשל ניסיונותיה לשבש את הרפורמה ובשל אי-קיום ההוראות של המשרד לביצועה?
ואולי הסיבה היא תוכנית מוכנה מראש של ראש הממשלה, שמעוניין להושיב בתפקיד הזה איש-אמון שלו ועושה-דברו, שיפעל בתחום שידורי הטלוויזיה לפי הנחייתו ורצונו? שמו של עו"ד שלמה (מומו) פילבר, שהיה בעבר ראש לשכתו של נתניהו, נמצא חזק בבורסת שמות המועמדים לתפקיד.
השמועות והתיאוריות נזרקות בכלי התקשורת, וממשרד ראש הממשלה אין הסבר, מלבד הטענה שנתניהו תומך "חד-משמעית" ברפורמה. מעניין שגם משה כחלון, שקידם את הנושאים שעלולים להיפגע כעת, ושחייב את הצלחתו המטאורית לרפורמות בשוק הסלולר - מסרב להתייחס לנושא, וחבל. ארדן, מצדו, הגיב לצעדו של ראש הממשלה בהגשת הצעת חוק לפירוק בזק.
בולטת גם העובדה שנתניהו השאיר בידיו את תיק התקשורת, שהוציא מקרבו כמה "כוכבים" בזכות פעולתם לטובת הציבור בנושאים שמורגשים מדי יום בכיס - כחלון וארדן. נתניהו רוצה לזכות בקרדיטים ובאהדה בנושאים שכנראה קרובים לליבו של הציבור (חיסכון בהוצאות), כמו גם להשפיע בנושאים שקרובים לליבו הוא (טלוויזיה).
האם אימת מבקר המדינה תכריע?
מה יקרה עכשיו עם הרפורמה בשוק הקווי, היא רפורמת השוק הסיטונאי, שבזק עושה הכל כדי לא לקיימה? להערכתי, היא תימשך, אם כי בצעדים מתונים יותר. הרפורמה בשוק האינטרנט כבר פועלת, אי-אפשר להחזיר לאחור את המצב. הרפורמה בשוק הקווי נדונה כעת גם בבג"ץ, ששלח את בזק ואת משרד התקשורת לדון ביניהם בעניין מחדש.
המנכ"ל החדש שימונה לא יוכל לבטל את כל ההחלטות של משרד התקשורת, שכל בכיריו נחושים להוציאן לפועל ולקדם את הרפורמה. אם יעשה זאת - ראשית, הוא לא יזכה לשיתוף פעולה מרצון של בכירי המשרד, ושנית, יש חשש שהוא יעורר מיד את החשד שלהם וחשוב מכך - של מבקר המדינה.
אבל, ויש אבל גדול, מאחר שנראה שלא סתם פיטר נתניהו את ברגר כך פתאום, בשיחת טלפון בערבו של יום. מי שימונה לתפקיד בוודאי יתנהג לבזק בצורה "ידידותית" יותר. אולי הוא ייתן לה ארכה למימוש הרפורמה הקווית ואולי היא "תוציא" מהמדינה כמה מיליונים כדי "לפצות" אותה על כך שהיא צריכה למכור את התשתיות שהשקיעה בהן מאות מיליונים במחירים סיטוניים, שלא מאפשרים לה להמשיך ו"לעשות קופה" על גבי הצרכנים.
הרי הטענה העיקרית שעומדת מאחורי סירובה של בזק לבצע את הרפורמה הקווית היא שהמהלך מסובך מאוד מבחינה טכנית, יימשך זמן רב מאוד ויעלה הון תועפות. ייתכן שהמנכ"ל החדש יתחשב בטענותיה של בזק ויאט את המהלך. בזק תמשיך בינתיים להרוויח בשוק שהיא מונופוליסטית בו, ואולי, אם ירצה השם, יקרה משהו לא צפוי שיעצור את הגזירה... מי יודע?

פורסם במקור: אנשים ומחשבים (19.5.15)
תאריך:  20/05/2015   |   עודכן:  20/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השוק הסיטונאי: רב הנסתר על הגלוי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי הוא אופורטוניסט
אהרון שחר  |  20/05/15 14:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
מנחם רהט
רק הליכוד בראשות נתניהו יכול לרמוס ולדרוס את גדולי תומכיו    ע"ע הבית היהודי, גלעד ארדן, גדעון סער - והרשימה ארוכה
איציק וולף
שר החינוך הנכנס הגדיר את לימודי המדעים כיעד אסטרטגי שהוא מעוניין לקדם    הצהיר כי יהיה שר החינוך של כולם - יהודים וערבים    "מאמין בחובות התלמיד; לכל ילד יש משאלת גבול"
איציק וולף
נשיא המדינה קיבל את פני הממשלה החדשה ואמר כי אין כל פגם דמוקרטי בעובדה שהיא נתמכת על-ידי 61 חברי כנסת בלבד    "ממשלה הנתמכת על-ידי 61 חברי כנסת, הינה דמוקרטית ולגיטימית כמו ממשלה הנתמכת על-ידי 90 חברי כנסת"
אלעזר לוין
הממשלה תאשר העברת רשות מקרקעי ישראל לאחריות משרד האוצר, והמשמעות היא סילוקו של השר גלנט מראשות מועצת מקרקעי ישראל    גם מינהל התכנון ואחריות ל-5 חוקים יועברו ממשרד הפנים למשרד האוצר    האם הכנסת תאשר?
מרק בריל
העיתונים מלאים "סופרלטיבים" לגבי אופן כינון הממשלה, איש איש וסגנונו, מלאי התלהבות ללגלג ולמתוח ביקורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il