X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נאום הבכורה של חבר הכנסת עבדאללה אבו מערוף מסיעת הרשימה המשותפת בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [א' בסיוון תשע"ה, 19.05.2015]
▪  ▪  ▪
כאן ע"מ להיאבק למען שלום צודק, מבוסס על שתי מדינות. אבו מערוף [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
להפסיק את שטיפת המוח
אפעל למען שוויון מלא, לאומי ואזרחי, לכל האזרחים הערבים בישראל; אפעל למען הפרדת הדת מהמדינה; אפעל למען פירוק המזרח-התיכון מהנשק הגרעיני, כולל בישראל, אפעל למען הצטרפותה של ישראל לאמנות הבינלאומיות בעניין, ואפעל להפסקת השיח הדמגוגי ושטיפת המוחות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין סכנת הגרעין האירני, שבו הוא מטעה את האזרחים ודוחק לטמיון את העניינים החשובים במדינה, והם: אי-יישום השלום הוא סכנה לישראל ולכל עמי האזור; אי-יישום הצדק החברתי הוא סכנה לחברה; אי-הצלת מערכת הבריאות מקריסה היא הסכנה הגדולה לחברה ולמדינה. אי-יישום הדברים האלה ועוד הרבה דברים הם הסכנה האמיתית לקיומה של המדינה

כשאבי נכנס הביתה ראיתי שהוא אינו מצליח להסתיר את הדמעות שלו, והוא אמר בקול חנוק ונמוך: גנבו אותה, הפקיעו את האדמה שלנו, אדמתנו אשר ירשנו ועברה במשפחתנו דורות רבים. הפקעת האדמה הייתה לאחר מאבק ממושך שניהל אבי נגד הפקעה זו, ובידו טאבו על שמו, שהוריש לו סבא שלי המנוח, מוחמד אבו מערוף. "אבו מערוף" - הכינוי שהיה לסבא שלי בכפר ובאזור היות שהוא עשה רק טוב לאנשים. "אבו מערוף" פירושו אדם שעושה טובות לאנשים.
אני גם זוכר שבאותו יום אבא אמר: הרי אנחנו עדיין מעבדים את האדמה שלנו, חורשים וזורעים אותה, ובה צומחים זעתר ועלת. לא הקרן קיימת, לא ה"הימנותא" ולא מקרקעי ישראל שותפים לי בירושה עליה. אז הרהרתי ביני לבין עצמי, ייתכן שאבא היה צריך לענות לשופט לפי אמונתו הדתית: אדוני השופט, זו האדמה שלי והיא שייכת רק לי, ואפילו אני זוכר את זה מלפני יותר מ-2000 שנה בגלגולי הנשמות שלי שקיימים מאז בריאת העולם. או שיגיד: אדוני השופט, הרי הבן הגדול שלי הוא בצבא, אל-ג'יש, אז למה אתם מקפחים אותי ועל מה ועל מי הבן שלי מגן, גזלתם את אדמותי ואת הפרנסה שלי. אבל כנראה, אבי זיכרונו לברכה לא הבין את המשמעות או לא ידע שכך היה צריך לדבר בפני השופט, וכנראה שהייתה לו דרך חשיבה אחרת.
ובהקשר הזה ובצל המצב הכלכלי הקשה שהיה אז, התחלתי להבין שישנה מציאות שצריך לשנות: מציאות של קיפוח, אפליה, גם חברתית, גם מעמדית, גם לאומית. יש אי-צדק אשר נמשך עד היום, אבל עם יותר גזענות, יותר נקמנות והתעללות בכל הערבים אזרחי המדינה, שנקראים כאן "גויים", ללא שום קשר, ולא חשוב אם הגוי הזה משרת בצבא או לא. אפילו מי שמשרת, מצפצפים עליו יותר, והעדה הערבית הדרוזית, שאני אחד ממנה, שהיא חלק בלתי נפרד מהעם הערבי הפלשתיני, היא דוגמה לכך. כן, אנחנו חלק בלתי נפרד מהעם הערבי הפלשתיני (אומר מילים בשפה הערבית). זו עובדה היסטורית, דתית, חברתית, תרבותית, לשונית וגם לאומית.
ולכן, האמירה של הממשלות השונות ושל שר החוץ לשעבר שזכויות מותנות בחובות, היא אמירה הזויה לחלוטין, ונוגדת את כל עקרונות ויסודות כבוד האדם וחירותו, ונוגדת את כל החוקים והאמנות הבינלאומיות שנוגעות בזכויות אזרחים.
השאלה המהדהדת: מהן הזכויות שקיבלה העדה מול חובות השירות? הרי את החובות נותנים, ובתמורה מקבלים הפקעת אדמות ממושכת, ועד היום נגזלו והופקעו 80% עד 90% מאדמות הכפרים הערביים הדרוזיים, באמצעים לא צודקים, כולל שימוש בכוח ואכזריות. וכולנו היינו עדים איך השוטרים תקפו את השייח'ים של דאלית-אל-כרמל ועוספיא, שהגנו על אדמותיהם, עם תמונות שתיעדו את המקרה, ואפילו יש בידי מסמך שבו משרד ראש הממשלה נותן את האור הירוק להשתמש בכוח נגדם. אני אמשיך להגן על אדמותינו כמו שפעלתי תמיד לפני הגעתי לכנסת (אומר מילים בשפה הערבית).
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, מה שמאפיין את הכפרים הערבים הדרוזים הוא שהם כפרים ברמה סוציו-אקונומית ירודה וגרועה מהרבה כפרים ערביים אחרים, וכמובן לא אשווה עם המגזר היהודי, כי זה רחוק עשרות שנים משם. רמת ההשכלה בכפרים אלו לא מן הגבוהות, והישגי הבגרות נמוכים ומחייבים שיפור רציני. האבטלה וחוסר מקומות העבודה, במיוחד אצל נשים וצעירות - מן הגבוהים ביותר במדינה; חוסר תשתיות בכפרים, חוסר תוכניות בנייה, אי-הרחבת המתאר ואי-מתן היתרי בנייה; אי-מתן חלקות בנייה לצעירים, ואם נותנים אז נותנים בכמות מזערית עם מחירים גבוהים שאי-אפשר לעמוד בהם.
כל מה שהזכרתי הוא מצב כרוני קיים וממושך, תוצאה של מדיניות האפליה הגזענית. והיום אנו עדים למשבר מתמשך של הרשויות הערביות הדרוזיות, אשר דורשות את התקציב שמגיע להן על-פי חוק, אבל לא רק שאין אוזן קשבת בממשלה אלא מתעלמים מכל הדרישות הצודקות ומהמשבר הקיים. גם הצעתי הדחופה שהגשתי, לדיון בעניין הזה מעל במת הכנסת, נדחתה. אנחנו ברשימה המשותפת נפעל בכל כוחנו ויכולתנו כגוף אחד בכנסת ומחוצה לה למען מתן זכויות מלאות לכל הרשויות המקומיות במגזר הערבי בכלל.
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, נחזור לאותו יום שנחרת בזיכרוני, היום שבו ראיתי את דמעותיו של אבי המנוח וחשבתי לעצמי, כנער בן 14, מה הלאה? ואחד הדברים הראשונים שעלו בדעתי הוא שאני לא אלך לצבא, ואכן ככה היה. גם ישר ידעתי והבנתי שזה לא מספיק, הבנתי שצריך לשנות מציאות כואבת ולשנות את התפיסה הקיימת בכל העולם - עולם העוני, אי-השוויון, הקיפוח, אי-הצדק החברתי והגזענות.
ואני זוכר שמדי פעם בקיץ הייתי מגיע לעכו למכירת תאנים שהייתי קוטף עם שחר, ושמעתי את המילים: מה אתה עושה כאן, ערבי מלוכלך? אז גם הבנתי שישנה תרבות גזענית, ולא לקח לי הרבה זמן להבין שזה אחד מביטוייה האידיאולוגיים של הציונות.
כל זה נתן לי להבין שמקומי הוא המפלגה הקומוניסטית היהודית-ערבית, שאליה הצטרפתי בשנת 1974. היות שנכנסתי לעשייה פוליטית למען חיים אחרים ועתיד טוב לכולם, רציתי ללמוד אז יחסים בינלאומיים וכלכלה, אבל המפלגה הציעה לי מלגה ללמוד רפואה בברית-המועצות, והנימוק של מזכ"ל המחוז אז, החבר ג'מאל מוסא זיכרונו לברכה, היה שבירכא אין אף רופא, הרי השלטונות לא נותנים לנו ללמוד וירכא צריכה רופא שיחזור לשרת את התושבים. קיבלתי את החלטת המפלגה ונסעתי ללמוד בעיר האהובה עלי עד היום, לנינגרד, סנט-פטרסבורג. סיימתי את לימודי הרפואה בהצטיינות בשנת 1986, ולאחר הסטאז' קיבלתי רישיון לעסוק ברפואה ממשרד הבריאות. לאחר מכן סיימתי התמחות באורולוגיה, וגם תואר PhD בשנת 1994, גם בלנינגרד.
וכעת תישאל השאלה מה גורם לרופא המצליח בעבודתו ואוהב את מקצועו, מסור ואהוב על מטופליו, לוותר על כל זה ולעבור לפוליטיקה. הרי בעשייה הפוליטית אני נמצא מאז 1974, וכעת אני ממשיך בזירת הכנסת כדי אכן לחולל את השינויים ולשנות את התפיסה הפוליטית הקיימת.
אני כאן על-מנת להיאבק למען שלום צודק, מבוסס על שתי מדינות, ישראל ופלשתין, ועל גבולות 4 ביוני 1967, ושתי בירות, ירושלים המערבית והמזרחית; ליישם את החלטות האו"ם בנוגע לפליטים הפלשתינים העקורים מאדמותיהם, כולל זכות השיבה, עקירת כל ההתנחלויות מהגדה המערבית ונסיגה כוללת מרמת-הגולן הסורית הכבושה, וכמובן פירוק כל ההתנחלויות שם.
אני כאן למען דמוקרטיה במובנה האוניברסלי ויישומה בכל תחומי החברה והמדיניות, נגד סכנת הפאשיזם, ולהגן באיתנות על מעמדו, כבודו וחסינותו של בית המשפט העליון, למרות שאני חולק על חלק מההחלטות שלו.
אני כאן להיאבק נגד הגזענות עד מחיקתה ואף הכחדתה, כולל מעשי הוונדליזם הגזעניים תחת הכותרת "תג מחיר", ולהיאבק נגד מדיניות האפליה הממושכת והגזענית כלפי האוכלוסייה הערבית, נגד הריסת הבתים, ולמען השגת פתרון כולל, שלם וצודק לכל משבר הדיור במגזר הערבי ולמען החזרת הקרקעות שהופקעו לבעליהן הלגיטימיים.
אפעל למען ביטול חוק גיוס חובה המוטל על בני העדה הדרוזית והפיכתו לבחירה, לפי הרצון ולפי ראיית כל אחד. הרי זה עוול מתמשך, לא צודק ולא אנושי כלפי בני העדה, ואנחנו עדים שבכל הרכבת ממשלה מבטלים בעסקות פוליטיות את גיוס החובה לחרדים. אני לא מתנגד לזה בנוגע לחרדים, אבל ניתן בקלות לבצע את זה כלפי בני העדה הדרוזית ולהפסיק את מדיניות הפרד ומשול. ובכלל, אני נגד התרבות והתבונה של השרשת התרבות הצבאית בחברה, ונגד הפיכתו של הצבא לפרה קדושה.
אפעל למען שוויון מלא, לאומי ואזרחי, לכל האזרחים הערבים בישראל; אפעל למען הפרדת הדת מהמדינה; אפעל למען פירוק המזרח-התיכון מהנשק הגרעיני, כולל בישראל, אפעל למען הצטרפותה של ישראל לאמנות הבינלאומיות בעניין, ואפעל להפסקת השיח הדמגוגי ושטיפת המוחות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין סכנת הגרעין האירני, שבו הוא מטעה את האזרחים ודוחק לטמיון את העניינים החשובים במדינה, והם: אי-יישום השלום הוא סכנה לישראל ולכל עמי האזור; אי-יישום הצדק החברתי הוא סכנה לחברה; אי-הצלת מערכת הבריאות מקריסה היא הסכנה הגדולה לחברה ולמדינה. אי-יישום הדברים האלה ועוד הרבה דברים הם הסכנה האמיתית לקיומה של המדינה.
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, הדרך ליישם את התוכנית הִנה דרך הבנת העקרונות שבאו לביטוי במניפסט הקומוניסטי שיצא לאור בשנת 1848. כשקראתי אותו בשנת 1974 מצאתי בו את חמשת המ"מים עוד הרבה זמן לפני שז'בוטינסקי - שאני לא מחסידיו, כמובן - הזכיר אותם, שהם מזון, מעון, מלבוש, מרפא ומורה. לכן, התשובה היא סוציאליזם שבו העם הוא הריבון; הלאמה ולא אקמול להצלת מערכת הבריאות; דיור בר-השגה לכל התושבים; ביטול המע"מ והורדת מיסים; הלאמת הבנקים וכל משאבי הטבע; ביטול חוק ההסדרים, שהוא חוק הסדר עסקים ועסקות של הממשלה; הבטחת פנסיה ראויה והחזרת קרנות הפנסיה לחסות המדינה, ולא להשאירם הפקר בידי הטייקונים; החזרת גיל הפרישה לגיל 65 לגברים ו-60 לנשים; קצבת הזקנה של הביטוח הלאומי תהיה 60% משכר המינימום.
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, אני בן-אדם ולא שונא בני-אדם (אומר דברים בשפה הערבית). אני מודה לכל מי שטרח ועשה כדי שאגיע לכאן, למפלגה, לחזית: לחברי הכנסת לשעבר תמר גוז'נסקי, מוחמד ברכה, ד"ר עפו אגבאריה וד"ר חנא סוייד ולאנשים שהצביעו לרשימה המשותפת; תודה מיוחדת לאחים ולאחיות שלי ולדמעותיו של אבא שלי המנוח, לחברי היקר ד"ר עארף סלאמה ולמזכ"ל המפלגה מוחמד נפאע.
אני מתחייב להיות נאמן ומסור לשליחות, ואמשיך את דרכם של חברינו שהלכו לעולמם: תאופיק טובי, מאיר וילנר ותאופיק זיאד. וכפי שאמר המשורר סמיח אל-קאסם שהלך לעולמו לפני תשעה חודשים (אומר דברים בשפה הערבית).
לבסוף, אני חייב לצטט מספרו של ניקולאי אוסטרובסקי האהוב עלי, "כיצד נתחשלה הפלדה": "הנכס היקר ביותר לאדם הוא החיים (אומר דברים בשפה הרוסית), וזה ניתן לו רק פעם אחת, ולחיות צריך ככה שלא יהיה מכאיב ומצער בעד השנים שחלפו ללא מטרה, ושלא יהיה צורך לבעור מבושה בעד העבר הבזוי והעלוב. ובמותו יוכל האדם לומר: שכל החיים וכל הכוחות ניתנו והוקדשו למען העניין הנשגב ביותר - למען שחרור האנושות". תודה.

תאריך:  20/05/2015   |   עודכן:  20/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אהוד יערי / Ehud Yaari  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איברהים מחלב / Ibrahim Mahleb  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איסמעיל הנייה  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון לוי / Gideon Levi  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חאלד משעל  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  חסן רוחאני  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  כבוד האדם וחירותו  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד גרנות  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עלי חמנאי  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צבי יחזקאלי  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רון לאודר  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תאופיק זיאד  תמאם סלאם / Tamam Salam  תמר גוז'נסקי  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכויות אינן מותנות בחובות
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
להגיד עבדאללה אבו מערוף
תענוג צרוף  |  20/05/15 11:17
 
- שם יפה
אהרון שחר  |  20/05/15 14:15
 
- אבו לענה משקר ומאמין בשקריו ל"ת
אבו דאוד  |  20/05/15 18:10
2
אם לא בא לי אני לא אשלם מיסים
מיטל  |  20/05/15 14:43
 
- אעמל מערוף, יא עבדאללה
סאלח שבתי  |  20/05/15 19:17
3
יהודים פתאים
אדם הגון  |  21/05/15 05:51
4
זכויות יש לך בדעאש..  ל"ת
אורי ציון   |  21/05/15 08:11
5
יאללה יא מערוף
טאולה  |  21/05/15 09:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עיתון ׳אבג׳
מבית-הבוץ שבו היא מתגוררת עם בני משפחתה משקיפה ד"ר טל ליטבק-הירש לעבר המרחב. מחקריה עוסקים בהשלכות הפסיכולוגיות של אירועים טראומתיים על החברה הישראלית    סיפור חיים מרתק
דרור אידר
מי שירצה לחלק את הבירה ולמסור את קודשינו לזרים - לא יגיע לעמדת הנהגה    אומנם ירושלים מלאה מוקדי בערה, אבל לא בשל כך ניסוג מחפירות חיינו    התהליך ההיסטורי שאנחנו בתחילתו דורש עצבים של ברזל
יורם שוייצר
ייתכן שבמסגרת המאמץ לבלום את התרחבות השפעתה של 'המדינה האיסלאמית' ברצועת עזה ובסיני ייווצר שת"פ עקיף ובלתי מוצהר בין חמאס למצרים, ובין חמאס לישראל. זאת, למרות שמצרים מאשימה בפומבי את חמאס בסיוע לפעילות 'אנצאר בית אל-מקדס' - 'ויליאת סיני', וכן בהסתרתם או למצער באי-מעצרם והסגרתם של פעילי הארגון לידיה
עמי דור-און
למקרא דברי היוהרה והאלימות המילולית של להקת אנשי הרוח התל אביבית, המנסה להדליק תבערה בחיפה בזכות הצגתו של מחזה המבוסס על סיפורו של רוצח פלשתיני, אפשר בקלות להגיע למסקנה, כי לא תמיד מי שרואה את עצמו כאמן מצליח, ניחן גם במעט שכל-ישר
יעקב עמר
אותי, מר בהלול, לא הצלחת לבלבל ב"חלצי שדך ואינק" והעברית הבהלולית שהשד יודע מה מקורה. את מילותיך היפות מפריכה מציאות קודרת בה "עמך" בישראל מזדהה בגלוי עם אחיו, אויבינו המרים בעזה וביו"ש, וכל אמרי השפר שלך לשלום לא ישכיחו מאיתנו את העובדה הפשוטה ש"עמך" אינו מעוניין בשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il