X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סיפור פוליטי ברוח 'תזרום חביבי': זה מה שקורה כשהאגו מכתיב חלוקת תיקים
▪  ▪  ▪
שופוני יא-נאס! ארדן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

איך שהעולם משתנה. היו ימים שבהם תיק מיניסטריאלי ביצועי כיבד מאוד את נושאו 'כבוד השר', וכמובן העניק לו כר פעולה נרחב. אבל הזמנים משתנים. ומאז שהחכם היווני הרקליטוס הורנו ש"הכל זורם", כבר לא נשאר במקום שום דבר אנושי (להבדיל מהא-לוהי הנצחי). הכל נע ונד ומשתנה ללא הרף. אולי מכאן צמחה האמירה הישראלית האולטימטיבית: "תזרום, חביבי, תזרום"...
גם בביצה הפוליטית הכל זורם. פעם היה ראש הממשלה ממנה מיניסטר לניהול תיק מסוים מתוך שיקולים ענייניים ועל בסיס ההערכה שיש בכוחו לנהל את המשרד כראוי, לטובת הממלכה. היום לעומת זאת, הכל זורם, ומינוי השרים הפך למעשה של ליטוף האגו של המיניסטרים, ולעזאזל הממלכה. ממש כפי שסבר לואי ה-14: "המדינה זה אני", ושיישרף העולם.
תהליך הקמת הקואליציה, שהסתיים רק השבוע, עם שובו של גלעד ארדן לממשלה והתפטרותו המבורכת של בני בגין, לימד אותנו שיעור נוסף בסוגיית הכל זורם. אם בעבר היה שר הקליטה, למשל, מקדיש עצמו למעשה הציוני הנשגב ביותר של קליטת העלייה, תפקיד שאין נאצל ממנו, הנה היום, בממשלה ה-34 של מדינת ישראל, שר הקליטה זאב אלקין כבר אינו מסתפק בתיק הקליטה – תיק ביצועי פאר-אקסלנס, הדורש התמסרות של 26 שעות ביממה – אלא תובע עוד איזשהו כיבוד צדדי, איזשהו תואר נוסף, שיעניק לו את הילת הכבוד הראויה.

שופוני יא-נאס!
נתניהו ואלקין הלא-פראייר [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

אוהו, כבוד לארדן!
מיניסטר חדש-ישן בממשלת נתניהו, גלעד ארדן, שגם הוא לא חש ממש בנוח עם תיק ביצועי אמיתי אחד, התיק לביטחון פנים, קיבל סוכריה-על-מקל בדמות התיק האסטרטגי שנלקח מאלקין. עכשיו יש לנו לא רק שר בט"פ, סתם שר בט"פ, אלא שר כפול תפקידים: השר לבט"פ ולעניינים אסטרטגיים. אוהו!!! איזה כבוד!!! שופוני יא-נאס!

הכל זורם; וגם ראש הממשלה זרם עם אלקין והעניק לו תיק פיקטיבי נוסף, חסר שיניים ושרירים, שקיים על הנייר בלבד – התיק האסטרטגי. כך היו כולם מרוצים: ראש הממשלה שניפק תואר חלול מתוכן, לטובת האגו האישי של כבוד השר, וכמובן כבוד השר עצמו לעניינים אסטרטגיים ושר הקליטה. אוהו!!! איזה כבוד!!! שופוני, יא-נאס!
נניח לרגע את העובדה שכניעה לדרישות האגו, במקרה זה ובמקרים אחרים, כרוכה בהוצאות כספיות מיותרות ועולה למשלם המיסים הישראלי הון תועפות. במדינת ישראל העשירה זהו כנראה כסף קטן. הציבור יספוג.
הכל זורם, וממשיך לזרום. במקרה דנן לא עברו אלא 12 יום מאז שימש אלקין שר לענייני קליטה ושר לעניינים אסטרטגיים, וראש הממשלה נטל ממנו את התיק האסטרטגי האמורפי, כדי לרצות בו אגו אישי של שר אחד, מיניסטר חדש-ישן בממשלת נתניהו, גלעד ארדן, שגם הוא לא חש ממש בנוח עם תיק ביצועי אמיתי אחד, התיק לביטחון פנים, וקיבל סוכריה-על-מקל בדמות התיק האסטרטגי שנלקח מאלקין. עכשיו יש לנו לא רק שר בט"פ, סתם שר בט"פ, אלא שר כפול תפקידים: השר לבט"פ ולעניינים אסטרטגיים. אוהו!!! איזה כבוד!!! שופוני יא-נאס!
אבל אלקין לא פראייר. הרי לא ייתכן שמי שבילה בבניית הקואליציה הנוכחית ימים ולילות (ורק מחמת היותו אדם שומר מצוות לא נוכל להגדיר זאת בביטוי 24/7), יגיע לממשלה רק כדי להיות בה שפ"ש – שר פשוט, רחמנא לצלן. מה פתאום שפ"ש? קטן עליו. ומשנפלו פניו והאיומים זלגו מפיו כמעיין המתגבר, נהג נתניהו בדיוק כפי שצפוי מנתניהו: הוא נכנע והמציא לו תיק חדש-ישן, התיק לענייני ירושלים, שעל-פי דרישת ראש העיר ניר ברקת בוטל מזמן, עם הבטחה מפי נתניהו שלא יתקיים עוד לעולם, מפני שאין בו כל צורך כל עוד יש עירייה בירושלים. אבל ההבטחה התאדתה. עכשיו מוקם המשרד החדש, לטובת האגו של אלקין. אוהו!!! איזה כבוד!!! שופוני יא-נאס!

סבתא בישלה דייסה
ילדת כאפות של נתניהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

א"י, ע"י, ת"י
הליכוד, אינה מקדשת, כידוע, את תמצית האידיאולוגיה הציונית-דתית לדורותיה: ארץ ישראל, עם ישראל, תורת ישראל (הסדר לא משנה, ובחרנו בו על-פי סדר האל"ף-בי"ת). תורת ישראל, למרבה הצער, אינה בעדיפות ראשונה במפלגתם, וספק רב אם ארץ ישראל, ואכמ"ל

לא היינו נדרשים לסוגיה עגומה זו, אלמלא יש בה ביטוי נוסף לזלזול מצידו של ראש הממשלה בשני אנשי הציונות הדתית בסיעתו – אלקין וציפי חוטובלי, ששכבו למענו על הגדר, כשגייסו בטירוף ובתואנות שווא מצביעים ציוניים-דתיים לטובת נתניהו, ובתמורה בולעים עכשיו מרורים מידיו. כשלעצמי, איני סבור שהשניים ראויים להיקרא מייצגי הציונות הדתית, חרף הכיפה הסרוגה שלראשו של אלקין והסרוגה השקופה שלראשה של חוטובלי. מפלגתם, הליכוד, אינה מקדשת, כידוע, את תמצית האידיאולוגיה הציונית-דתית לדורותיה: ארץ ישראל, עם ישראל, תורת ישראל (הסדר לא משנה, ובחרנו בו על-פי סדר האל"ף-בי"ת). תורת ישראל, למרבה הצער, אינה בעדיפות ראשונה במפלגתם, וספק רב אם ארץ ישראל, ואכמ"ל.
אבל לדידם של הסבורים, שהשניים אכן מייצגים את הציונות הדתית (במובן הרחב והגמיש ביותר של מונח זה), כי אז ראוי שלא נתעלם מהתייחסותו המזלזלת של נתניהו כלפיהם, כאילו היו ילדי הכאפות שלו.
על ההתעללות באלקין כבר דיברנו. ומה עם חוטובלי? אומנם היא קיבלה את התואר החלול סגנית שר החוץ, אבל עד מהרה הזדרז נתניהו לעקור ממנו סמכויות בזו אחר זו, מבלי להיוועץ בה כלל, אפילו מטעמי הליכות ונימוסין: נתניהו פיטר את המנכ"ל והושיב במקומו את מקורבו דורי גולד, מעל לראשה של סגנית השר. עוד קודם לכן הותיר לה ולמנכ"לה הכפוף ישירות לנתניהו ומחויב רק לו, משרד חוץ מנופץ לרסיסים: הדיאלוג האסטרטגי עם האמריקנים והמו"מ עם הפלשתינים נלקח לטובת סילבן שלום (שלא הסתפק בתפקידי שר הפנים והמשנה לראש הממשלה, ושוב מטעמי אגו); המגעים הבינלאומיים מול הגרעין האירני נמסרו ליובל שטייניץ ולגלעד ארדן (שלא הסתפקו בתיקי התשתיות והבט"פ); הטיפול בלשכת הקשר נתי"ב עם יהדות חבר המדינות הועבר לאלקין (אגו, כבר אמרנו?); מטה ההסברה כנגד החרם והאיומים על ישראל נמסר לארדן (כנ"ל); מערך הדוברות לתקשורת חוץ הועבר ללשכת ראש הממשלה, וייתכן שהמרכז לחקר מדיני יעבור למשרד המודיעין.
זוכרים את המעשייה-לילדים על הסבתא שבישלה דייסה וחילקה מנות לכולם, עד שלה עצמה לא נשאר דבר? חוטובלי, אם צעירה ומוכשרת, היא בסיפור הפוליטי הזה אותה סבתא חביבה, שנשארה כמעט בלי כלום; אבל מה זה משנה? העיקר שיש תואר מפוצץ, לשכה ורכב שרד. אוהו!!! איזה כבוד!!! שופוני, יא-נאס!

תאריך:  27/05/2015   |   עודכן:  27/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכל זורם
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אינטרסנט שקוף
קודקוד  |  27/05/15 14:28
 
- צודק קודקוד,שקד ובנט סחטנים
צפנת פענח  |  27/05/15 15:55
2
מעבר לדברים הנכונים הכתובים
שרים חסרי ענווה  |  27/05/15 15:33
3
מדינת אליטות
אהרון שחר  |  27/05/15 17:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
איתמר לוין
משה כחלון לא יטפל בגז, ויואב גלנט לא יטפל בתכנון ובבנייה, וזאב אלקין לא יקבל החלטות על ירושלים, ומדיניות החוץ מחולקת בין שבעה אנשים. זהו הספק הברדק של נתניהו בתוך שבועיים - אבל העיקר שהוא ישרוד עוד יום
נצ"מ (בדימ.) אבי דוידוביץ
מינוי מפכ"ל, שינויים מבניים במשרד לבט"פ ובמשטרת-ישראל, ומהפכה בתפיסת השיטור בישראל הם האתגרים הרובצים לפתחו של השר הנכנס    לביצוע מהפכות בשלטון הארצי והמקומי לטובת הגברת הביטחון האישי במדינה דמוקרטית נדרשת מנהיגות צ'רצ'יליאנית ולא ביורוקרטית
עופר וולפסון
מסר לראש הממשלה על ההחלטה בשל יחסי החברות שלו עם קובי מימון, מבעלי מאגר הגז "תמר"    לפני הבחירות הודיע כי לא יימנע מלעסוק בנושא
עמירם ברקת
יחליף את יעל אנדורן, שתפרוש ב-15 ביוני    יימנע מלטפל בענייני הרשות השנייה עד סוף 2015    לא יטפל בכל הקשור לחברת האבטחה "מוקד אמון" - כי אשתו עובדת שם    אחותו עובדת בחברת הייטק, ודודו עובד בתעשיה האוירית
עידן יוסף
מוחה על כך שהנושא הוצא ממשרד ראש הממשלה כדי לפצות את השר אלקין    מאשים את ראש הממשלה בהעדפת שיקולים פוליטיים צרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il