X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עודד קוטלר אמר בטלוויזיה כי יש כאן מלחמת תרבות, אני מסכים אתו, לי גם ברור מי מלבה את הקרבות והלהבות. רני רהב קרא לקוטלר וחבריו "לכבוש את היצר". להבנתי הוא קרא לו לסתום כבר את הפה (חופש ביטוי?). באיזה צד של המלחמה נמצא קוטלר כולנו יודעים, השאלה היא באיזה צד של המלחמה נמצא רני רהב?
▪  ▪  ▪
רני רהב. לא רואה את חומרת הבעיה? [צילום: פלאש 90]
   רן רהב
"כבשו את היצר"

קראתי את פנייתו של רני רהב לאומנים בבקשה "לכבוש את היצר", זו באמת הייתה בקשה במקומה לו היצר היה כושל אחת לדור או אחת ליובל, אבל אין מדובר ביצר טוב או רע מדובר בדרך חיים הטבועה עמוק עמוק בביצה התל אביבית.
וקוטלר, בלי כחל וסרק מדבר על אמת, על מלחמת תרבות, מלחמת תרבות של לבנים מול כאלה שאינם לבנים, של אירופה מול צפון אפריקה, של חרדים אוכלי חזיר לבין חרדים אוכלי כשר או הכשר בד"ץ, בין תושבי המרכז לתושבי הפריפריה, בין תומכי ישראל במאבק לבין תומכי אויבינו המרים, ומבחינה כמותית על-פי תוצאות הבחירות, התרבות של קוטלר, של יחימוביץ', של הרצוג מפסידה לתרבות של ביבי נתניהו, של בנט, ושל זאב רווח, ואני אישית מקווה ומייחל שכך זה ימשיך.
והשאלה שלי היכן עומד רני רהב, האם הוא בצד של יחימוביץ', קוטלר, הרצוג, או מן העבר השני, כי במלחמה כמו במלחמה, יש בלתי מעורבים שלא שמים ידם בקלחת, אך ידם בקלחת, הם מעורבים והם חייבים מוסרית וציבורית לקבוע עמדה.
עמדתם של חיימוביץ' והרצוג ברורה, מס השפתיים הצבוע שלהם בבקרם מילה אחת או אחרת של אמן זה או אחר התברר להם בבחירות האחרונות כאינטרס פוליטי, הם מבינים שבמו ידם הם הורסים את הסיכוי שלהם לחזור לשלטון ובאופורטוניזם כמו באופורטוניזם, האופורטוניזם הוא זה שקובע את המדיניות.
רני רהב איננו פוליטיקאי, הוא לא זקוק לליקוקים הצבועים האלה, במלחמה כמו במלחמה, הוא אינו רשאי מוסרית לדלג בין היחידות הלוחמות של הצדדים פן ייחשב ובצדק על-ידי שני הצדדים משני צידי הבריקדות לאדם חסר עמדה, חסר חוט שדרה, אשר כל אשר מעניין אותו זה למצוא חן בעיני כולם.
רני רהב איננו כזה, רני רהב הוא אדם חכם, איש עסקים מאוד מוצלח, ואני מאמין בכל לבי שהוא פשוט לא רואה את חומרת הבעיה, הוא חושב שמדובר באיזו קטטה קטנה בין ילדים בגן אשר המבוגר האחראי, הגננת, יכולה לפתור באמצעות פתגמים על כיבוש היצר, זה אולי היה מתאים לפני 20 או 30 שנה,כעת אליבא דביצה של תל אביב אנחנו במלחמה, מלחמת תרבות, ואת הניצוצות רואים ושומעים עד כאן.
רני רהב כותב לנו שהוא יושב בהנהלות של מוסדות תרבות רבים, תיאטראות, מוזאונים ומה לא, הוא אומר לנו בפועל שהוא חלק בלתי נפרד לכאורה מאותה ביצה תל אביבית, ובהיותו חלק בלתי נפרד לכאורה, הכיצד יכול הוא לחשוב לרגע שמן העבר השני מישהו יכול להאמין לתום כוונותיו? מי שיושב במפקדות של צד א' במלחמת התרבות הזו, לא יכול לשמש בשום פנים ואופן כשליחם וכנושא דברם של הלוחמים מן העבר השני, אלא אם הוא גייס חמישי שלהם, ורני רהב אינו גיס ואינו חמישי, רני רהב רואה עולם שלם שחלם עליו, ועזר להקמתו, עולם התרבות של ישראל, הולך ונמוג תחת ענן ענק ושחור של אינטרסים זרים, והוא חושב לטעמי בתמימות אין קץ שהגננת תעזור כאן.
עודד קוטלר אמר אמש בטלוויזיה כי יש כאן מלחמת תרבות, אני מסכים אתו, לי גם ברור מי מלבה את הקרבות והלהבות. רני רהב קרא אתמול לקוטלר וחבריו "לכבוש את היצר" להבנתי הוא קרא לו לסתום כבר את הפה שלהם (חופש ביטוי?). באיזה צד של המלחמה נמצא קוטלר כולנו יודעים, והשאלה שלי היא באיזה צד של המלחמה נמצא רני רהב.
וכל עוד רני רהב ממשיך לשבת במפקדות צד א' במלחמת התרבות הזו, ברור לי איזה עמדות הוא מייצג, ברור לי לפחות איזה עמדות הוא ייצג מכאן ולהבא, אחרי שיקרא את האמור לעיל, ימשיך לשבת בהנהלות של צד א' למלחמת התרבות, וימשיך במקביל להטיף ל"כיבוש היצר" (כלומר להבנתי – לסתימת הפה).

תאריך:  17/06/2015   |   עודכן:  17/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באיזה צד בדיוק נמצא רני רהב?
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
ראיתי
שמ  |  17/06/15 11:42
2
בצד של האליטות
אהרון שחר  |  17/06/15 13:37
 
- התכוונתי
אהרון שחר  |  18/06/15 06:56
3
היצר שעליו מדבר רני הוא
סניל  |  17/06/15 16:10
4
מיהו רני רהב הנזכר במאמר?
לכותב המאמר  |  18/06/15 02:10
5
של מי הגבינה הזו בכלל ?
מרכז הבעיה  |  18/06/15 03:10
6
לא מלחמת תרבות.מלחמה על כסף ל"ת
ותקציבים  |  19/06/15 15:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
חשבתי על רבבות האנשים שאינם חזקים דיים לבוא להר לבכות את מתיהם, לומר קדיש על יצועי מנוחתם האחרונה, על הממונים על ההר שאינם יכולים שלא לבקש יומם ולילה מחילה על שאין בידם כוח להפוך את בית העלמין היותר נחשב בעולם לבית עלמין שאפשר למצער להגיע עדיו ולעמוד בו בדומיה בה זוכרים את המתים
מנחם רהט
נאום הבהמות של קוטלר ביטא זעקת חרדה תת-מודעת של השמאל המתכווץ, מפני מצב שבו יוכל לקיים דיוניו הבלתי תרבותיים בתא טלפון ציבורי
מעיין כפיר
בתי הספר אמורים להכין את תלמידיהם לעולם האמיתי. בכל הקשור להכנתם להופיע בצורה מכובדת בתחנות החיים הבאות, הם נכשלים בגדול
יוני בן-מנחם
השרה גילה גמליאל נהגה נכון ובאומץ כשהתעמתה עם שרת התרבות מירי רגב והאשימה אותה בפופוליזם. ראש הממשלה נתניהו צריך לקרוא לסדר את שרת התרבות לפני שהיא תבעיר מדורות נוספות
שושנה ויג
קשה לי להיפרד מן השלט עכשיו כשאין דבר בערוץ 26. מה יהיה אתי לאחר שסגרו את בית האח הגדול עד לעונה הבאה. על בטוח שאין סיכוי שהעונה הבאה תהיה כל כך מרתקת כמו העונה הזאת. היה בה משהו מאבק כוכבים, וכולנו נגענו בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il