X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מתן בן כנען [צילום: באדיבות האמן]
מתן בן כנען - זוכה פרס BP
מתן בן כנען הוא הישראלי הראשון שזכה במוזאון הלאומי לדיוקנאות, ה-NATIONAL PORTRAIT GALLERY שבלונדון, בפרס הראשון ב-2015 בתחרות BP - תחרות הנערכת מדי שנה בין אמנים מכל העולם - עבור יצירתו "אנאבל וגיא"

בהודעה לעיתונות נמסר שצוות השופטים התרשם מאוד כבר בתחילת שלב המיונים מציורו של בן כנען: מאופן הצבת הגבר, גיא, היושב על כסא, כשלידו ניצבת בתו החורגת אנאבל, ומצידו השני כלבו, ומארשת פניהם שמשקפת הבעת תחושת האירוע הטראגי העומד להתרחש כהד לסיפור התנ"כי. האירוע אליו מתייחס האמן הוא סיפורה של בת יפתח מספר שופטים. השופט וגיבור החיל יפתח, נדר לאלוהים ביוצאו לקרב, שאם ינצח בו - יקריב לאל את היצור הראשון שיצא מביתו לקבל את פניו, בהניחו שזה יהיה הכלב. למרבה הצער הייתה זו בתו, שמיהרה לברכו על הנצחון, וכאחד המכבד את מילתו - קיים את הנדר והעלה אותה לקרבן. סיפור המזכיר את הקרבת איפיגניה, בתו של אגממנון מלך יוון, לאלים, תמורת בקשתו אליהם שייצרו רוח שתניע את מפרשיו, וצי אניות יוון יוכל לצאת למלחמת טרויה.
המודלים בציור צבע השמן על בד של מתן בן כנען בן ה-35, היו חברו גיא, ובתו החורגת אנאבל, כשם היצירה, "אנאבל וגיא", כשהשמש החורכת של עמק יזרעאל יוקדת מצידם השמאל ואיכות לכידתה בידי האמן הרשימו מאוד את צוות השופטים, בהדגישה את ההבעה הטעונה והמטרידה על פניהם מהחשש ממה שעומד להתרחש, כמו בסיפור על יפתח ובתו. הצללים שמטיל עץ התאנה הם המטאפורה לגורל הטראגי של הנערה שעתיד לקרות.
תחרות הדיוקנאות נערכת ב-ניישנאל פורטריט גאלרי מזה 36 שנים, כשב-26 השנים האחרונות הספונסרית היא ענקית חברת הנפט בריטיש פטרוליום BP. בתערוכה שתפתח מחר 18.6.2015 במוזאון לקהל, יוצגו עבודות של חמישים וחמישה אמנים, מתוך 2748 שהוגשו לתחרות. התערוכה תהיה פתוחה עד ל-20.9.2015, והכניסה אליה חופשית, חינם. בתערוכה של פרס bp בשנת -2014 ביקרו 281.717 מבקרים. מפאת חשיבותה, התחרות ממקדת אליה תשומת לב של אמנים מכל העולם.
מלבד הפרס הראשון בו זכה מתן בן כנען, זכו בפרס השני בסך 10.000 פאונד מייקל גאסקאל בן ה-51, על דיוקן אחייניתו בת ה-14 "ELIZA", ששימשה מודל לדודה מגיל רך; ובפרס השלישי בסך 7000 פאונד זכה הצייר הספרדי בורחה בוסאס רנארד בן ה-36 על ציור דיוקנם המשותף של הוריו "בערב יום ראשון". הציור מקרין רגש ועצב, כי כמה שבועות לאחר תום מלאכת הציור, נפטר אביו של האמן. במקביל חולקו עוד כמה פרסים, לאמן צעיר מגיל 18 עד30. ופרס לאמן נוסע, שבעזרת אמנותו השפיע על קהילות עניות בעולם, להן הקדיש את זמנו.
מוזאון ה-NATINAL PORTRAIT GALLERY נמצא ברחוב שניצב מאחורי צידו הימני של מוזאון "הניישנאל גלרי" שבכיכר טרפלגר בלונדון. הביקור בו חוויה ומומלץ ביותר.

תאריך:  24/06/2015   |   עודכן:  24/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירין אלבק
הקפדה על שתיית מים מרובה והימנעות כמה שאפשר מחשיפה לסביבה חמה, הן המפתח לעבור בשלום את גל החום הקרוב
חלי ממן
השירות הצבאי מביא עמו, בין שלל האתגרים, גם אתגר לאכילה נכונה    לקראת פסטיבל יותר, להלן סדרת טיפים שיעזרו למתגייסים להצליח לבחור נכון גם בשירות הצבאי
איתמר לוין
הנכדה מרב מיכאלי: קסטנר הוא דוגמה לחוסר היכולת שלנו להבין מורכבות    אורי אבנרי: קסטנר התחיל להכתיב לי מאמר על "סחורה תמורת דם" אבל חזר בו בלחץ מקורבי מפא"י
איתמר לוין
יו"ר פורמולה ויז'ן מדבר על הלקח החשוב ביותר שלמד על בשרו, על השפעות הרגולציה, על אנשי רשות ניירות ערך ועל הפופוליזם האנטי-עסקי
אלי אלון
הוא היה זמר בולט בשנות ה-70 וה-80 בשדה הזמר הישראלי. שירים שביצע זכו במקומות ראשונים בפסטיבלי הזמר המזרחי. בעשורים האחרונים "התחזק בדת" והפחית בהופעות ובהקלטות, אולם עדיין ממשיך להופיע    סיפור חייו של הזמר אורי שבח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il