על בני-הנוער תמיד אומרים שהם מחפשים ריגושים בכל דבר. כלומר: שום-דבר אינו מספק אותם באמת. דבר זה בא לידי ביטוי גם בשימוש התכוף שהם עושים ברשתות החברתיות.
השימוש שעושים בני-הנוער ברשתות החברתיות
כפי שטענה בעבר החוקרת היהודית-אמריקנית שרי טירקל, בני הנוער מאסו בחייהם בעולם האמיתי, והם בוראים זהות חדשה ברשת החברתית דרכה הם צוברים חוויות שלא מעולם הזה.
כלומר, ברשת החברתית הם משתפים תמונות, פוסטים, המלצות, ופורקים את נפשם המיוסרת. בנוסף, ברשת החברתית בני הנוער מאזינים למוזיקה, צופים בסרטים ובסדרות.
הרשתות החברתיות הפופולריות על בני-נוער
ניתן לראות כי הרשת החברתית הפופולרית על בני-הנוער היא וואטסאפ (אשר החליפה במידת מה את הפייסבוק), בה הם משוחחים עם חבריהם.
כמו-כן, הם מעלים תמונות לרשת האינסטגרם אליה פונים חברות יחסי ציבור המחפשות להזמין בחורים ובחורות צעירים לאירוע אותו הם מקיימים.
בנוסף, הם מפיקים סרטונים קצרים המועלים בסופו של דבר לאתר הויין (בו גם ניתן לקיים דיון על הסרטון שהועלה לרשת).
אך בני הנוער משתמשים ברשת גם למטרות אחרות - בני הנוער מחפשים בניזוג ברשתות החברתיות ולכן, הם פונים בין השאר לאתר "טינדר" (אשר לא מיועד לבני-נוער כי אם לאנשים מבוגרים יותר) ולאינסטגרם כדי למצוא את המיועדות והמיועדים לכך.
הבעיה בשימושים אלו היא שהם נוטים לחשוף פרטים אישיים אשר עלולים לפגוע בהם בעתיד, וכמו-כן, הם נוטים להמר תוך עשיית שימוש נרחב בכרטיסי האשראי של הוריהם.
חשוב לציין שבשום שלב של חייהם הם לא מיישמים את מה שלמדו ברשתות החברתיות בחיים עצמם, ולמעשה חייהם מתנהלים לרוב בתוך הרשת ולא מחוצה לו.
אני מתגעגע לתקופה שאנשים דיברו אחד עם השני ולא שהו כל היום בתוך מסכים.
אבל אני מאמין שאם רק נרצה ניתן לשלב בהצלחה בין שני דברים אלו.