X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ככל שהמשט הנוכחי, אם וכאשר יגיע לכלל מימוש, יעבור בשקט והרעש התקשורתי והמדיני יימנעו על-ידי ישראל, כך יוצא העוקץ מן היעד של המארגנים וישראל תזכה לשקט
▪  ▪  ▪
את התמונות האלו אנחנו לא רוצים לראות שוב [צילום: AP]

לפני כמה ימים דווח בתקשורת על מגעים חשאיים המתנהלים בין ישראל לבין טורקיה לקראת חידוש היחסים הדיפלומטיים לאחר ניתוקם בעקבות המשט הקודם במאי 2010 אשר יצא מטורקיה. מי שבוחן את ההתנהלות של ישראל באותו האירוע, אינו יכול שלא לקבוע שהייתה זו טעות איומה שעבורה ישראל שילמה מחיר כבד. מעבר לניתוק היחסים בין ישראל לבין טורקיה, יחסים שיש בהם היבטים אסטרטגיים משמעותיים, ישראל עדיין מתמודדת עם בעיות קשות דוגמת איומים על תביעות בבית הדין בהאג, גינויים קשים בפורומים בינלאומיים וכד'. כל זאת עבור מה? עבור ניסיון מוצלח של מארגני המשט ההוא להשפיל את ישראל בזירה הבינלאומית, להראות לעולם עד כמה חיילי צה"ל הם ברוטליים, ולהפיק מכך תועלת הסברתית רבתי. לצערנו הרב, הם הצליחו. תוצאות המשט ההוא ב-2010 חייבות לעמוד לנגד קברניטי המדינה כיום לקראת המשט החדש שיצא מיוון. הרוגים על ספינות המשט הנוכחי, בדומה לתשעת ההרוגים במשט מרמרה, התעמתות קשה עם חיילים ופצועים, שוב יעמידו את ישראל במצב קשה מאוד. אין צורך בכך.
לא במרמרה ולא במשט הנוכחי יצליחו אנשי חמאס ותומכיהם להכניס לעזה לא טילים, לא פגזים, לא מל"טים או כל אמל"ח אחר שיסכן את ישראל. המשט נועד להביך את ישראל ולהביא לגינויים מכל עבר. בהינתן שאין כל סכנה ביטחונית לכניסת הספינות שיצאו מיוון לעזה, ובהתחשב שמארגני המשט עושים את כל המאמצים ההסברתיים כדי לפגוע במעמדה של ישראל, הטוב ביותר הוא לאפשר לספינות הפרימיטיביות הללו להגיע לחופי עזה. שום דבר דרמטי לא יקרה. ההפך הוא הנכון: מארגני המשט ייכשלו בהשגת מטרתם הבזויה, היינו הבכתה של ישראל.
המשאבים הכלכליים שישראל צריכה להשקיע כדי לסכל את המשט הם גבוהים למדי ואינם מוצדקים. סיכון חיילי צה"ל שיצטרכו להתעמת עם אלה הנמצאים על ספינות מיותר. כל מי שזוכר היטב את האירועים, יודע שהיו ניסיונות נוספים אחרי מרמרה. ישראל נהגה בשכל ולא הפעילה כל אלימות אלא גררה את הספינות אל נמל אשדוד. הכל הסתיים ללא כל הד תקשורתי.
פגע רע לישראל
המשט הנוכחי אינו שונה מן המשטים הקודמים. עזה לא תיוושע אם ספינות המשט יגיעו לחופיה. ישראל עדיין תשלוט בים, באוויר וביבשה. מי שאינו יודע, הרי מן הדין שיבדוק: ישראל מכניסה לעזה כמויות גדולות מאוד של סחורות מסוגים שונים. היא עשתה זאת תוך כדי מבצע צוק איתן, מהלך שאפילו המגנים את ישראל כל הזמן לא יכלו להסביר איך מדינה הנלחמת נגד אויביה מאכילה אותם תוך כדי קרבות. זה הרי הזוי.
טענות המצור על עזה הן נכונות. קברניטי ישראל סבורים שגם הם צודקים בהטלת המצור בגלל החשש הכבד להכנסת נשק שיסכן את ישראל. לעניות דעתי, שום דבר מהסברים אלה אינו נכון זולת המצור על עזה. עזה זהו פגע רע ולכן על ישראל למשוך את ידה מכל המתרחש סביבה, כולל נושא המצור עליה. בלתי מובן לי לחלוטין מדוע ישראל חייבת להכניס משאיות אינספור לעזה עמוסות סחורות? ישנה רק תשובה הגיונית הבאה בחשבון: רווח כלכלי לחברות ישראליות. כל הטענות שמא הפעלת המעבר היבשתי והכנסת סחורות ישראליות נועדו למטרות הומניטריות או כדי לפקח על מה נכנס לעזה, זו גוזמה. ראינו שלמרות כל הפיקוח והסגר, במצבע צוק איתן, חמאס וכל הארגונים הרדיקאליים הצליחו להמטיר על ישראל טילים ללא הרף.
על ישראל להפסיק את השטות הזו של הינתקות פיזית מעזה ומאידך-גיסא מעורבות בעזה עד צוואר. לעניות דעתי, הנסמכת על דעתם של מרבית אנשי מערכת הביטחון, על ישראל ליזום מהלך שבו תוך פרק זמן של כמה חודשים היא תמשוך את ידה הן ממצור על עזה והן מהזרמת סחורות בלתי הגיונית. על ישראל לקרוא למדינות העולם החופשי להזרים לעזה כל טוב העולם דרך נמל עזה, הצף, או כל גרסה אחרת. על ישראל להתחייב לבדוק את הספינות בנמל מוסכם על הצדדים כדי לוודא שאין נשק על הספינות, ולהתיר את הגעתן לעזה. על ישראל לסגור סופית את כל המעברים היבשתיים ממנה אל עזה ולהגיע עם מצרים להבנות שיאפשרו העברת סחורות דרכה. על ישראל לקרוא לאו"ם ולכל ארגוני הסיוע בעולם להשתתף בשיקומה של עזה תוך הבטחה שנשק לא יוכנס אליה וקבלת ערובות בינלאומיות לכך.
המתלהמים למיניהם והמיליטנטים שבאזרחי ישראל ודאי ידחו את ההצעות שלעיל על הסף. הבעיה היא שלהם אין כל אלטרנטיבה אחרת זולת המנטרה של חזרת יהודים אל עזה או חיסולה המוחלטת. מי שעיניו בראשו ושכלו לא בגד בו, מבין ששני הפתרונות הללו גרועים או בלתי אפשריים. ראו עם מה ישראל מתמודדת בעקבות צוק איתן. שוו בנפשכם מה עלול לקרות לו שני ה"פתרונות" של המתלהמים ייושמו.
ככל שהמשט הנוכחי, אם וכאשר יגיע לכלל מימוש, יעבור בשקט והרעש התקשורתי והמדיני יימנעו על-ידי ישראל תוך הפעלת השכל הישר ולא פעולות מונחות תחושות בטן והתלהמות, כך יוצא העוקץ מן היעד של המארגנים וישראל תזכה לשקט.

תאריך:  28/06/2015   |   עודכן:  28/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשט לעזה: זכרו את העיקר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שלום לך עזה
אהרון שחר  |  28/06/15 14:24
2
זה אותו הצרציל הישראלי
ב.ל  |  28/06/15 20:03
3
תמים,חד מימדי
באום  |  28/06/15 20:44
4
אילו הייתי נתניהו
רפי לאופרט  |  28/06/15 21:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רבקה שפק ליסק
המשט אינו משט של שלום אלא משט לדמוניזציה ודה-לגיטימציה לזכותם של היהודים למדינה. לכל עם בעולם יש זכות למדינה - רק ליהודים אין זכות זאת
אורי שרגיל
אריק היה חייל ולא על נהר הוולגה אלא בארץ ישראל    הוא נרצח משום שבעיני האב אנחנו הכובשים בארצנו. לא בגלל שהיה יהודי, חס וחלל
עמי דור-און
יש לגבש פעולה אופרטיבית חדשה של ישראל בשאלה איך נכון לטפל במשטים מנקודת הראות התקשורתית
איתמר לוין
חברון כדוגמה ל"יחסי השלום" עם הפלשתינים    הרכבת הקלה בתל אביב: דוגמאות לתביעות ולנזקים    סניף של מגה ממחיש מדוע הרשת קורסת    כיצד להטיל הוצאות וכיצד להשתמש במשפט העברי
יורם אטינגר
על הקונגרס האמריקני לפעול באופן מוסרי ובהגיון בריא ולהתנות את המשך הסיוע הנדיב לרש"פ בשינוי דרמטי של אופי משטרו של מחמוד עבאס
רשימות נוספות
ישראל תמנע מעבר תושבי עזה להר-הבית  /  איציק וולף
כלי טיס פגע במשגר בצפון הרצועה  /  איציק וולף
נתניהו: לטלטל את ספינת המשט  /  עידן יוסף
אירן - הבנק למימון הטרור  /  עמי דור-און
זהירות, פרובוקציה  /  דרור אידר
שועלי שמשון  /  אורי שרגיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il