X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הישראלי יושב בביתו, רואה את הכל ומבין עד כמה דברים לא נעשים כפי שהם צריכים להיעשות הוא כועס ומוצא עצמו מתוסכל כי אינו יכול להשפיע, אך מצבו מושפע מההתנהלויות הבלתי תקינות, הוא מרגיש חדל אונים לגרום לשינוי
▪  ▪  ▪
יאוש ותסכול [צילום: יח"צ]

בערוץ הראשון מוקרנת סידרתו של ירון דקל על ישראלים יורדים. ניתן היה לצפות שבישראל בעידן שלנו שמצבה הכלכלי של ישראל מעולם לא היה כה טוב תתהפך המגמה והיורדים יחזרו ומספר היורדים החדשים יקטן. כך שהמספר נטו של החוזרים/יורדים לא יקטין את מאזן ההגירה אלא אף יחזקו.
געגועי הישראלים בחו"ל לארץ ולמשפחה אמורים לגבור על קשיים קימים. ולא היא. בעוד הכלכלה צומחת מדד אי-השוויוניות גדל כך שקשה לתקוע יתד בארץ. הישראלי הממוצע רואה עד כמה המערכות האמורות לשרת אותו מעוותות. אין זה בהכרח שבארצות בהן הוא יושב אין עיוותים אך לא כל כך איכפת לו מאחר שאין הוא מתיחס לארץ מושבו כדבר השייך לו בעוד בישראל הוא מרגיש תיסכול כי זה שייך לו והוא אינו מקבל את חלקו.
בימים אלה אנו נמצאים בעיצומה של שערורית הגז. במקום להצמיד את מחיר הגז למחירו במספר נקודות בעולם בהן מופק הגז בתנאים דומים ולתת למוכרים והקונים לבטח את המחירים העתידיים בשוק הסחורות העולמי, כפי שנהוג לגבי הדלק, נקבע מחיר בלתי סביר המוצמד בצורה בלתי סבירה למדד המחירים בארה"ב ועוד אחוז. יכלו במקום זאת להצמיד את המחיר למספר הנעליים של העובד הגבוה ביותר בנובל אנרג'י בתוספת התאריך. ככל שהפרשה מתגלגלת מתגלות התנהגויות תמוהות בלשון המעטה. שר החוץ האמריקני, המחזיק במניות נובל אנרג'י, מתערב אצל נתניהו הוא הדין בחבר קונגרס רפובליקני, גם שלדון אדלסון לא טומן ידו בצלחת וזאת בעיצומו של מבצע צוק איתן. תשובה מנסה להניא את שלי יחימוביץ' על-ידי הצעה להקים קרן בה הוא והיא יחליטו על יעוד כספיה במקום ש"הממשלה הבזבזנית" תגבה מימנו מיסים ותבזבזם. הס מלהזכיר שקודחי הגז צריכים להשתתף בהוצאות של הצבא לשמור עליהם דבר שכרוך בהשקעות אדירות. האם חברת החשמל או כל מפעל ידרוש מהצבא לשמור על מתקניהם?
ניגוד עניינים
מי שאמור להיות גורם קרדינלי בתהליך הוא המועל שר הכלכלה דרעי. מאימת בג"ץ הוא התחמק ממתן הכרעה כמו שמנע עצמו מלהיות מעורב במינוי שופטים לבתי הדין לעבודה. גם הוא הבין ש"תשלום החוב לחברה" אינו מוחק את האבסורד שמועל ימנה שופטים. האם שופטי העליון יענו לבקשה להגדיל את ההרכב הדן בעתירה לביטול דרעי כשר?
מתחום אחר ובמשמעות מינורית יותר. דרור שטרום ראש הוועדה שזה עתה מונתה לבדוק את נושא התחרותיות בין הבנקים הדיר את עצמו זמנית מחברותו בוועדה להמלצת דירקטורים לבנקים שאין להם גרעין שליטה. יש לשבחו על על כך שהוא מחמיר עם עצמו. אולם הוא לא שם לב,כנראה, שבוועדה שלו אין אף בנקאי, יתרה מזו בוועדה הממליצה על הדירקטורים יושבים שני דירקטורים,מתוך חמישה חברים, מהבנק אליו ממליצים על דירקטורים תוך ניגוד עניינים מובנה.
עומדת להתמנות מפקחת על הבנקים שתבוא עם חבילת נמנעות מלדון בענייני בנק לאומי וכן בכל נושא תביעות האמריקנים כנגד לאומי הפועלים ומזרחי.
הישראלי יושב בביתו רואה את הכל ומבין, אחוז האקדמאים בישראל הוא במקום שני בארצות ה-OECD, עד כמה דברים לא נעשים כפי שצריך להיעשות. הוא כועס ומוצא עצמו מתוסכל כי אינו יכול להשפיע אך מצבו מושפע מההתנהלויות הבלתי תקינות הוא מרגיש חדל אונים לגרום לשינוי. לא פלא שחלק מהם מחליטים לרדת מהארץ וסקרים מראים ש-40% מהישראלים מעוניינים אף הם לרדת.

תאריך:  28/06/2015   |   עודכן:  28/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דה יזראליס והגז
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדינת אליטות
אהרון שחר  |  29/06/15 13:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר כי ההצעות שעולות ביחס להסדר הגז ישאירו את הגז הטבעי במעבה האדמה    הממשלה אישרה את הצעת השר דרעי להעביר מידיו את ההכרעה בעקיפת הממונה על ההגבלים
איציק וולף
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, השיבה לח"כ גלאון כי ראש הממשלה לא שוחח עם שלדון אדלסון על סוגיית הגז וכי מכתב ששלח אדלסון בנושא לפני כשנה נשלח בשם לשכת המסחר האמריקנית ולא באופן אישי
עידן יוסף
בין המפגינים למשטרה נרשמו עימותים לאחר ניסיון לחסום את נתיבי איילון    השר גבאי: "לא יעלה על הדעת שבסוגיה הכלכלית הכי משמעותית למדינת ישראל יתקיים דיון טכני ולא מהותי ופרטני"
איתמר לוין
ממשלת ישראל העניקה זכיונות לחיפושי גז ונפט, והמגזר הפרטי השקיע בהם הון עתק    עכשיו רוצים לשנות את כללי המשחק, ובסוף מתפלאים שהמשקיעים מדירים את רגליהם מכאן
לילך ויסמן, הדי כהן
דרעי סירב לחתום, והסמכות לאישור מתווה הגז עוברת לממשלה    מטעם דרעי נמסר: "מדובר בהחלטה בעלת השלכות עצומות וראוי שהיא תתקבל על-ידי הממשלה"    הקושי העיקרי: לאחר אישור הממשלה יובא המתווה לאישור הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il