X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ליד הסופרמרקט כבר חיכה המפקח האישי עם תעודת הזהות הפיננסית של המשפחה שבה מצוינים פירוט של ההכנסות, ההלוואות וההוצאות העתידיות של המשפחה. מזה חצי שנה הוחלט בממשלה שלכל אזרח בישראל יוצמד מלווה אישי שמשימתו תהיה לפקח על הקניות השבועיות של כל משפחה
▪  ▪  ▪
ליווי צמוד בעת הקניות [צילום: פלאש 90]

"לפי תוכניתו של שר האוצר משה כחלון ייקבע דירוג אשראי אישי לכל אזרח, מעין תעודת זהות פיננסית שתכלול את מצבו הכלכלי..." (כלי התקשורת).
ביום שישי תושב המרכז שוקי אבודטנרעם בנו הקטן דוד כרגיל הגיע לסופרמרקט באזור התעשיה בעירו כדי לערוך את הקניות השבועיות. ליד הכניסה כבר חיכה לו המפקח האישי שלו ששון מפלגין עם תעודת הזהות הפיננסי של משפחת אבודטנר שבה מצוינות פירוט של ההכנסות, ההלוואות וההוצאות העתידיות של המשפחה. מזה חצי שנה הוחלט בכנסת ובממשלה שלכל אזרח בישראל יוצמד מלווה אישי שמשימתו תהייהלפקח על הקניות השבועיות של כל משפחה ומשפחה בישראל.
שני האנשים לחצו ידיים, שוקי אבודטנרהצטייד בעגלה והם נכנסו לסופר הענקי בו הסתובבו צמדים של הקונים והמלווים.
בדקות הראשונות לא היה צורך בהתערבותו של המלווה: שוקי כרגיל שם לתחתית העגלה אבקת כביסה מהסוג הזול, חבילת מגבות נייר ועיתון של סוף שבוע. אבל כבר ליד המדף הבא המפקח נאלץ להתערב: שוקי ניסה להוריד נייר טואלט עם כלבלב על גבו של האריזה, שעליו כתוב: "עדין במיוחד".
המפקח בתנועה רכה עצר את ידו של שוקי, החזיר את החבילה למקום והפנה אותו למדף הסמוך שם היו חבילות של נייר טואלט במחיר זול בהרבה.
אדון אבודטנר, כבר אמרתי לך בפעם הקודמת: זה לא עבור בעל הדירוג "שחור-דל"ת". גם הנייר הזה בסדר גמור. הוא אפילו לא נתן לשוקי להיכנס למעבר עם היינות. הקונה חייב ללמוד: בעלי הדירוג "שחור דל"ת" קונים יין רק מהמדף הצדדי, איפה שכתוב: "4 בקבוקים ב-100 שקלים".
במחלקת הלחמים הקונה שוב הסתבך, ושוב המפקח נאלץ להסביר: "לחם פרוס" - "אאוט". מה לימדתי אותך? לוקחים לחם יחיד לא פרוס ומשתמשים במכונת פריסה. פרוס קונים רק אם המכונה התקלקלה".
ליד המקררים עם דברי החלב הלקוח התנהג כראוי: עבר על פניהחלב בקרטונים וישר ניגש לשוקת גדולה עם חלב בשקיות ניילון. באמת - מה ההבדל? אותו אחוז השומן, זול ב-20%, ושוקיממילא קנה מתקן עבור השקיות לנוחות.
גם למעבר עם המים המינראליים הוא לא נתן לשוקי להיכנס: זה לא בשבילו. מי ברז - מספיק טובים עבור הדירוג שלו. באזור הממתקים דוד הקטן ניסה להכניס לעגלה בונבוניירה עם פרלינים שוויצריים. המפקח עשה לצוציק החכם תנועת "נו-נו-נו". כדי שהוא לא יבכה אמר: "לא, חמוד, אסור לך לקחת. ליד הקופות תמיד יש בונבוניירות במבצע עם תוקף מתקרב, זה יעלה חצי מהמחיר".
שוקי התעלם בעצמו ממחלקת הבשר הטרי, ישר הלך למקררים עם דברים מוקפאים. כדי לזרז את התהליך בדרך למחלקת הדגים ששון הסבירמראש: "אתה לא "דג" לא דניס, לא סלמון ולא פורל. הם לא בשבילנו. אשתך תמצא בעיתון מתכונים מצוינים לאמנון - 3 קילו ב-100 שקלים, או לקרפיונים- 4 קילו ב-100 שקלים".
ליד הקופות ששון בפעם אחרונה בדק את תכולת העגלה ומצא בתחתיתה שקית קטנה של שוקו, שעה שלמשפחת אבודטנר מותר לקנות רק אריזות גדולות של המוצר. איך הוא הצליח להכניס?
זהו. אפשר לאשר. ששון הוציא מתיקו חותמת גומי, הצמיד אותה למצחו של אדון אבודטנר. במקום הופיעה מילה בצבע כחול: "נבדק!". ששון יודע, שחורג מסמכותו: בחוזר האחרון של מנכ"ל משרדו הדגישו במיוחד: אסור להדפיס את המילה "נבדק" במקום בולט, מומלץ על ידו של המפוקח, קרוב למרפק. לא נורא. אחרי מקלחת אחת או שתיים הכתובית תרד מהמצח. לשיטתו של ששון יש יתרון: קופאית לא תבזבז את זמנההיקר בערב שבת כדי לחפש את האישור על גופו: מיד רואים אותו.
לפני שנפרדו, שוקי שאל את המפקח:
- אפשר ביום שישי הבא לערוך קניות במכולת השכונתית?
ששון צחק בקול רם.
- ניסיון יפה שוקי היקר! לא. גם יום שישי הבא נפגשים כאן, ליד הסופר באזור התעשיה. אתה יודע - אותם המוצרים במכולת ליד ביתך יקריםיותר ב-30%. אתה חייב לזכור תמיד: משפחתך בדירוג "שחור-דל"ת", מקומך הוא כאן.
היום ששון אמור להיפגש עם עוד אזרח, אך המשימה תהיה קלה בהרבה: המפוקח הבא הואאיש עסקים מוצלח עם דירוג פיננסי של "כתום-ב"ת", כלומר, רק שלוש נקודות מתחת לדירוג הגבוה ביותר"לבן-אל"ף". שם אתה לא צריך לעקוב בשבע עיניים אחרי כל תנועה של הקונה, רשימת המוצרים האסורים לבעלי הדירוג הוא מצומצם ביותר: לא לאפשר לו לרכוש כרטיס טיסה למאדים, לקנות אי-בודד שהוא מרוחק מישראל יותר מי חמשת אלפים קילומטרים ולהזמין נערת ליווי מהמכון היוקרתי ביותר ליד התכנה המרכזית בשם "אואזיס".
המפקח ששון מפלגיןחזר הביתה כבר בשעה שלוש - מבסוט מעצמו, במצב רוח מרומם. אי-אפשר להגזים בחשיבות עבודתו. אשתו רינה כבר חיכתה לו עם ארוחת הצהריים.השולחן היה עמוס במטעמים שונים. סלמון בתנור, שלושה סוגים של סלטים, ברנדי ספרדי, שוקולד בלגי לקינוח. דירוגו של ששון המפקח היה אומנם נמוך מדירוגו של איש העסקים עליו הוא מפקח, אבל לא בהרבה. ששון וכל משפחתו יודעיםבזכות מי יש להם חיים טובים. לא בכדי לפני כחצי שנה ששון הסיר מהקיר בסלון ביתו את תמונתו של הרב טויירבךותלה במקומה את תמונתו של האדמו"ר החדש - שר האוצר המהולל משה כחלון, שהמציא את מוסד המפקחים והורה לקבוע עבורם משכורות שמעניקה דירוג מכובד...

תאריך:  06/07/2015   |   עודכן:  06/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה כחלון / Moshe Kahlon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל רוזנבלט
ירושלים הגיבה בשתיקה מוזרה על תמיכת כל מדינות האיחוד האירופי בהחלטת המועצה לזכויות האדם של האו"ם. הנציג הבריטי טרח להסביר כי לישראל מותר להגיב אבל רק "באופן מידתי". שתי תזכורות לצבועי ה"פורין אופיס" על "תגובות לא מידתיות" של בריטניה: בפרשת ה"מוות בסלע" וכלפי ערביי ג'נין, בתקופת המנדט
רבקה שפק ליסק
אי ההבנה הטראגית של האינטליגנציה והשמאל במערב היא שעם בן פחות ממאה שנים רוצה לנשל עם בן למעלה מ-3,000 שנים ממאמציו לשקם עצמו במולדתו הישנה
רפי לאופרט
אני מציע לכולם, ובראש ובראשונה לגורמים המופקדים על ביטחונם של אזרחים, לבצע כהלכה את חובתם, ולא להתפלא שאם לא יעשו כן, יקחו האזרחים שוב את החוק לידיהם, כי אין לפניהם דרך אחרת להתגונן
מרדכי שחם
בתשעה באב, לפי המשנה, "חרבה ביתר", מעוזו האחרון של "המרד האחרון" ברומיים - מרד בר-כוכבא; ברם, חלליה הרבים של מלחמה זו, הן בשלבי-הצלחתה בתחילתה, והן בקרבות מסע-הדיכוי הנקמני שבסופה - לא למען ביתר נפלו, אלא על קידוש השם
אפרים הלפרין
בצל הפרשיות האחרונות העוסקות בצמרת המשטרה, מח"ש, היועץ המשפטי לממשלה - המככבים האמיתיים הם המדליפים, אלה שמוציאים דיונים פנימיים וחקירות החוצה. הדלפות כל כך מרובות אשר איש לא מתייחס אליהן כבעיה, והן מעידות בעיקר על כאוס ניהולי בצמרת שלטון החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il