X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מצרים חושדת שקטר מעורבת במימון ובסיוע למבצעי הפיגועים האחרונים בקהיר ובצפון סיני קטר דחתה את בקשת מצרים להסגיר לידיה את מנהיגי "האחים המוסלמים" שקיבלו מקלט מדיני בשטחה
▪  ▪  ▪
זירת פיגוע טרור במצרים [צילום: AP]

מספר דיווחים באמצעי התקשורת הערביים בימים האחרונים מצביעים על קשר ישיר בין קטר לגל הטרור שפקד את מצרים ב-1 ביולי.
ערוץ הטלוויזיה המצרי "אלבלד" דיווח ב-2 ביולי מפי מומחי ביטחון מצרים כי חומר הנפץ ששימש להתנקשות בחיי התובע הכללי השאם ברכאת הועבר למצרים באמצעות הדואר הדיפלומטי של שגרירות קטר בקהיר.
ואילו בירדן יצא העיתון "אלערב אליום" בגלוי נגד קטר, בדיווח שפרסם ב-5 ביולי נמסר כי קטר מימנה את התקפות הטרור של ארגון "אנצאר בית אלמקדס" על יחידות הצבא המצרי בסיני ואף קיבצה גורמי טרור שהגיעו מסוריה, מעירק ומלוב לסיני ועברו שם אימונים לקראת ההתקפה.
בדיווח נטען כי קטר היא שתיאמה את הסיקור התקשורתי של התקפות הטרור על צבא מצרים באמצעי התקשורת הערביים והבינלאומיים. כך למשל, סיקר ערוץ אלג'זירה, המשדר מדוחא וממומן על-ידי שלטונות קטר, בשידור ישיר את ההתקפה על הצבא המצרי מרגע תחילתה בשבע בבוקר ביום הפיגוע והדגיש בצילומיו את הנפת הדגלים השחורים של דאעש בעיירה שיח' זוויד. אימות לדיווחים האלה ניתן לראות בהסלמה נוספת של המתיחות בימים האחרונים בין מצרים לקטר.
יומיים לאחר גל הטרור במצרים בשבוע שעבר, מינה משרד החוץ המצרי את מחמד מרסי עווד, השגריר שלו בקטר, לתפקיד הקונסול הכללי של מצרים במומבאי שבהודו והותיר את השגרירות שלו בדוחא ללא שגריר. השגריר המצרי בקטר הוחזר לארצו בינואר 2014 במחאה על "התערבותה של קטר בענייניה הפנימיים של מצרים" ומאז הוא המתין בקהיר עד למינויו לתפקיד הקונסול הכללי במומבאי. פרשנים במצרים רואים בצעד הזה איתות של מצרים לקטר על מורת רוחה וכי גורמי הביטחון במצרים מודעים למעורבות שלה בגל הטרור האחרון.
קטר פרסמה הודעת גינוי להתנקשות בחיי התובע הכללי המצרי הישאם ברכאת, אך במצרים אומרים כי הודעת הגינוי הייתה רפה והיוותה "מס שפתיים" בלבד.
הצעד של משרד החוץ המצרי מזכיר את הטיפול הדומה שהעניק לטורקיה לפני כשנה בגלל תמיכתה בתנועת "האחים המוסלמים" במצרים. הוא החזיר מאנקרה את השגריר עבד אלרחמן צאלח ומינה אותו לתפקיד עוזר שר החוץ המצרי.
היחסים בין מצרים לקטר מתוחים מאז עליית הנשיא א-סיסי לשלטון לפני כשנתיים. קטר תומכת באופן גלוי בתנועת "האחים המוסלמים" במצרים ומממנת את פעילותה ואף מעניקה מקלט מדיני לעשרות מנהיגי התנועה שנמלטו ממצרים לאחר הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי מהשלטון.
ערוץ אלג'זירה תוקף באופן עקבי וקבוע את שלטון א-סיסי ואף הקים שלוחה מיוחדת נפרדת ששידרה ממצרים ונקראת "מצר מובאשר".
מלך סעודיה עבדאללה בן עבד אלעזיז ניסה לפייס בין מצרים לקטר. לאחר מותו, לפני כשלושה חודשים, המשיך בכך יורשו המלך סלמאן בן עבד אלעזיז במסגרת מאמציו להקים גוש של המדינות הסוניות כדי למנוע את התפשטותה של אירן השיעית במזרח התיכון.
אולם קטר לא עמדה בכללי הפיוס שקבע מלך סעודיה וההתקפות התקשורתיות על שלטון א-סיסי בערוץ אלג'זירה וההסתה נגדו נמשכות ביתר שאת. גם הקשר שלה עם מנהיגי תנועת "האחים המוסלמים" במצרים, שהוצאה מחוץ לחוק, נמשך. לפני כמה ימים אירח שליט קטר, השיח' תמים בן חמד לארוחת שבירת הצום של רמאדאן את השיח' יוסף קרדאווי מבכירי הנהגת "האחים המוסלמים" שנמלט ממצרים ועל ראשו מרחף גזר דין מוות.
מצרים פנתה בדרישה לקטר ולטורקיה להסגיר לידיה את מנהיגי ה"האחים המוסלמים" שמצאו מקלט מדיני בשטחן אך הן מסרבות.

תאריך:  07/07/2015   |   עודכן:  07/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקשר הקטרי לטרור במצרים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בהזדמנות
שמ  |  8/07/15 06:58
2
בוא נקרא לכאלב בשמו
אהרון שחר  |  8/07/15 11:03
3
זבוב שמייצר צרות בכל המז״הת
הקטר של הרכבת  |  8/07/15 18:29
4
כאלב וקרציה
אדם הגון  |  11/07/15 06:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
מנשה שאול
בעקבות נתונים מעודכנים על-אודות שיעור האנאלפאביתיות במצרים המדברים על 16 מיליון בני אדם שאינם יודעים קרוא וכתוב, הכריזה ממשלת מצרים על תוכנית חדשה לביעור הבערות: כל סטודנט לתואר אקדמי ילמד 10 אזרחים קרוא וכתוב
יוני בן-מנחם
גורמי הביטחון במצרים חשפו את מתכנני הפיגוע בתובע הכללי ואת הקשר שלהם למדינה ערבית התומכת ב"אחים המוסלמים"    ההערכה הרווחת היא כי מנהיגי התנועה מוחמד מורסי ומוחמד בדיע יוצאו בקרוב להורג כדי ליצור הרתעה מפני פעולות טרור נוספות
עמי דור-און
הגישה המקצועית לפעולות קומנדו וטרור-נגדי הופעלה במלחמת העולם השנייה, על-ידי דייוויד סטירלינג, קצין בצבא הבריטי. את שיטת הטרור הנגדי הזו ניתן להפעיל גם כיום, בעיקר במרחבי סיני שהם החממה של לוחמי הטרור האיסלאמיים הפוגעים בצבא מצרים
עופר וולפסון
עשרות מחבלים פשטו על חמש עמדות של הצבא המצרי באזור שייח' זְוֵוייד בפיגוע ענק אסטרטגי מתוכנן היטב    שלוחת דאעש במצרים נטלה אחריות
יוני בן-מנחם
הנשיא המצרי קורא להאיץ את ביצוע גזרי דין מוות שנגזרו על מנהיגי "האחים המוסלמים" בעקבות ההתנקשות בחיי התובע הכללי השאם ברכאת. ההנהגה המצרית חוששת שפעילי הטרור האיסלאמי הצליחו להסתנן למנגנוני השלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il