X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רמת הציונים בכיתות חילוניות אינה נמוכה מהרמה בדתיות, אולם הנוחיות והדאגה למגזר כגון יותר אנשי הוראה דתיים, בהחלט מקבלת פה ביטוי עם זאת, בבתי-ספר שבהם הרשויות המקומיות משקיעות מאמצים, יש תוצאות טובות ואפילו במגזר הערבי יש תוצאות טובות ביותר
▪  ▪  ▪
צפיפות בכיתות [צילום: AP]

שנים אנחנו גדלים על המנטרה של שס ודגל התורה, כי קיים אי-שוויון גדול ביותר בין האמצעים המופנים לחינוך החרדי לבין זה המופנים לחינוך החילוני והינה באה הכנסת באמצעות גוף המחקר שלה ונותנת מספרים המראים את ההפך הגמור.
על-פי נתונים של הכנסת, הצפיפות בחינוך החילוני בכיתות הלימוד, הינה הגדולה ביותר, כאשר הצפיפות הממוצעת בכיתות החילוניות, נעה מעל ל-38 תלמיד לכיתה בעוד שבחינוך הממלכתי דתי הצפיפות הינה כ-32 תלמיד בכיתה ובחינוך החרדי היא רק 28 תלמיד בכיתה.
חבל שהכנסת לא המשיכה צעד אחד קדימה ובדקה את מכלול האמצעים והמשאבים המופנים לכל אחד מהזרמים הללו ובעקבות כך יתקיים דיון מעמיק קודם במשרד החינוך ואחר-כך בכנסת ובממשלה. היכן שומרי הקופה משרד האוצר ומשרד החינוך.
בחינוך החרדי כל התלמידים לומדים יום לימודים ארוך, בעוד שהרפורמה בכיוון זה עליה הכריז גדעון סהר מתעכבת ומתקדמת בעצלתיים.
במחקרים לא מעמיקים הסתבר, כי הרבה משפחות מעוטות אמצעים, שולחות את ילדיהם לחינוך החרדי, כי שם יש יום לימודים ארוך חינם.
יוסי שריד, בהיותו שר החינוך, עמד על כך והכריז כי בפריפריה יונהג יום לימודים ארוך ואכן במרבית הפריפריה הסתיימה התחרות בין החילוניים לחרדים על הילדים שאינם חרדים.
דיו רב נשפך על נושא לימודי הליבה, אולם מסתבר שזה היה רימון עשן שנועד להסוות העברת אמצעים רבים ומגוונים לזרם החרדי בחינוך, אם הפרטי ואם הכללי. לחרדים היה נוח להתכתש עם משרד החינוך על עניין זה כאשר הצד השני גם לו נוח הויכוח כי פוליטית הוא עושה רווח מכך בעוד החרדים עושים כאות נפשם ומקבלים את מרבית דרישותיהם.
איך קרה המצב של הבדלי הצפיפות? לעניות דעתי, זה קרה כתוצאה מהפרדת כיתות הלימוד בין הבנים לבנות, דבר המאפיין את הזרם הממלכתי דתי והן את הזרם החרדי. חלק אומנם נבע מההתחרדלות של הדתיים הציונים, אולם חלק נבע בדיוק בגלל הרצון להגדיל את כיתות הלימוד בחינוך זה.
מי שנתן ידו לראשונה לכך היה זבולון המר שבהיותו שר מפדלי דאג בראש וראשונה לזרם שלו ומשמצא שזה פתרון טוב, נתן לכך תנופה ובשקט בשקט נברא סוג חדש של אפליה, אפליה על-רקע זרם לימודי. אומנם בן-גוריון כאשר תבע את המונח זרם ממלכתי אחיד התכוון לכך, אולם באו המפדליסטים ושינו את הדבר מן הקצה אל הקצה.
רמת הציונים בכיתות חילוניות אינה נמוכה מהרמה בדתיות, אולם הנוחיות והדאגה למגזר כגון יותר אנשי הוראה דתיים, בהחלט מקבלת פה ביטוי. עם זאת, בבתי-ספר שבהם הרשויות המקומיות משקיעות מאמצים, יש תוצאות טובות ואפילו במגזר הערבי יש תוצאות טובות ביותר, לדוגמה בית גאן מקום שני בארץ בזכאות לתעודות בגרות ללמדך שאין נביא בעירו והכל פרי השקעה של הרשויות והשליחות שמגלים המורים והמנהלים.
עם זאת, צריך לסגור את הפרצות ולתת משאבי פיתוח לזרם החילוני על חשבון האמצעים המופנים לזרמים החרדיים והדתיים על-מנת להגיע לידי שוויון בין הזרמים ולמנוע אפליה זו שאין לה מקום במקומתינו.

תאריך:  14/07/2015   |   עודכן:  14/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסי שריד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אי השוויון בחינוך הפורמלי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הם מפחדים
חילוני כשר  |  14/07/15 21:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
שנה חלפה ממבצע צוק איתן וחמאס לא השיגה את המטרה העיקרית שלמענה יצאה למלחמה והיא הסרת המצור והקמת נמל ימי ברצועה. עכשיו מנסה חמאס להציג את כישלונה כניצחון ומבטיחה לציבור הפלשתיני שהמטרה תושג בקרוב
ציפורה בראבי
יותר מידי מקרי שוחד, הונאה, שקרים, ומעשים מגונים אחרים בצמרת הפוליטית. כל זה נובע ממידת הגאווה ומזחיחות הדעת של אותם בעלי תפקידים חשובים ותחושת ה"מגיע לי"
משה חסדאי
לא יכולתי להימנע מלחשוב על ליהוק מחודש של הסרט עם כוכבים משלנו. חשבתי על כל דמות ופרט, ובסופו של דבר יצאה לי רשימת הליהוק הזו. סם שפיגל, או חגי לובר, היו מתמוגגים
איתן קלינסקי
פרנציסקוס בן ה-78 נותן דוגמה ומופת לראשי דתות באשר הם, שמתייצבים לימין כוחות לאומניים, התייצבות המחייבת אותם לתמוך במהלכים בלתי מוסריים בשדות הקרב. מסר הפיוס, האחווה והשלום של האפיפיור חייב להיות גם תמרור אור היום לראשי האסלם
ארווין קליין
ראש ממשלת יוון הקומוניסט, יצא במשאל העם נגד הכפייה של בעלי ההון (הגרמנים) שניסו להפעיל לחץ על יוון – אבל בסופו של דבר נאלץ להודות שאין ברירה אחרת להציל את יוון מאסון כלכלי וקטסטרופה נוראיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il