X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הכעס והתסכול של קברניטי צה"ל ומשרד הביטחון, המבינים היטב כי הפעם יקשו עליהם עד למאוד מסקנותיה של ועדת לוקר שעשתה מלאכתה על הצד היעיל והמקצועי ביותר. בהיעדר תשתית עובדתית של ממש לתקוף ממצאיה ומסקנותיה של ועדת לוקר - למעט חריגים, פה ושם - בחרו מערכת הביטחון וצה"ל לנגח באופן כללי וכוללני מקצועיותה של הוועדה
▪  ▪  ▪
דוח לוקר. ביקורת דמגוגית [צילום: עמוס בן גרשום / פלאש 90]

הביקורת העזה הנשמעת והמוטחת בימים אלה נגד מסקנות וועדת לוקר שהמליצה על שינויים נרחבים במבנה צה"ל ובמשרד הביטחון, מעוררה תמיהה, אם לא הסתייגות רבתי מדרך התנהלותם ותגובתם של צה"ל ומערכת הביטחון לדוח זה. בניגוד להצלחתם של צה"ל ומערכת הביטחון לקבור מסקנות וועדת ברודט, לאחר ביקורת חריפה שמתחו הן עליה, דומה כי הפעם ייכשלו צה"ל ומערכת הביטחון כשלון חרוץ בניסיונם לחזור על תרגיל ברודט ולהביא להשלכת מסקנות וועדת לוקר לפח האשפה של ההיסטוריה.
בראש וועדת ברודט עמד איש פיננסים וכלכלה, ששימש כמנכ"ל וראש אגף התקציבים באוצר לשעבר, הרי הקבינט של ממשלת ישראל החליט להקים - הפעם - וועדה שבראשה יעמוד איש צבא לשעבר. לפי החלטת הקבינט מחודש אוקטובר 2013, אמורה הייתה וועדת לוקר לבדוק תפישת הביטחון של ישראל ותפעל להתאמתה לעשור השני של המאה ה-21 ואילך. על וועדה זו הוטל - בהחלטת מינויה - לבדוק את נושא תקציב הביטחון לעשור הקרוב על כל מרכיביו, כולל היכן יש שומנים מיותרים בתקציב שצריך לבטל, והיכן יש מקום לקיצוץ בלבד, כמו-גם להציע מסגרת לתקציב הביטחון לעשר השנים הבאות. דברים אלה בדיוק וללא כל סטייה מהם - עשתה וביצעה וועדת לוקר.
דווקא בשל העובדה שוועדת לוקר מילאה וממלאת תפקידה, על-פי המינוי שניתן לה מהקבינט, לפי החלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתיאום עם שר הביטחון, משה יעלון ושר האוצר הקודם, יאיר לפיד, יצא קצפם של צה"ל ומערכת הביטחון, כאחת, על הוועדה וחבריה. יש לזכור ולהדגיש, כי בוועדת לוקר היו חברים, מלבד תא"ל (במיל.) יוחנן לוקר, שהיה מפקד בסיס חצרים של חיל-האוויר, ראש להק אוויר וראש מטה חיל-האוויר ומזכירו הצבאי של בנימין נתניהו, גם: בן ציון זילברפרב, פרופ' לכלכלה באוניברסיטת בר-אילן ולשעבר מנכ"ל האוצר; רבקה כרמי, פרופ' לרפואה ולגנטיקה ונשיאת אוניברסיטת בן-גוריון; אלוף מיל. עמי שפרן, ראש אגף תקשוב בצה"ל לשעבר וראש המרכז לטכנולוגיות סייבר באוניברסיטת אריאל; ענת לוין, מנכ"ל מגדל אחזקות ומשנה למנכ"ל בנק הפועלים לשעבר; דוד ברוך, סגן ראש אגף התקציבים באוצר ולשעבר מנכ"ל בנק ירושלים ומנכל אקסלנס ואסתר דומיניסיני, ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, מנכ"לית הביטוח הלאומי ומנכ"לית רשות בתי החולים הממשלתיים לשעבר.
מזכיר הוועדה היה ד"ר שוקי פרידמן, בכיר בלשכה המשפטית ביחידה ביטחונית לשעבר. נציגי צה"ל ומשרד הביטחון ששימשו כמשקיפים בוועדת לוקר היו: תא"ל ששון חדד, ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון; אל"ם יניב אללוף, ראש מחלקת תכנון באגף התכנון בצה"ל; תא"ל מיל., יעקב נגל, סגן ראש המל"ל; נח הקר, סגן ראש אגף התקציבים באוצר לנושא תקציב הביטחון ועמוס שקדי, חשב משרד הביטחון. כמו-כן הצטרפו אליהם: דניאלה פרתם, מאגף התקציבים באוצר; ד"ר יעקב ברוידא מבנק ישראל; אמיר ברקן, סמנכ"ל כלכלה ותשתיות במשרד ראש הממשלה ורו"ח יובל רז, מאגף החשבת הכללית, במשרד האוצר.
על-רקע זה, ברור לחלוטין, הכעס והתסכול של קברניטי צה"ל ומשרד הנביטחון המבינים היטב, כי הפעם יקשה עליהם, עד למאוד, מסקנותיה של וועדת לוקר שעשתה מלאכתה על הצד היעיל והמקצועי ביותר. בהיעדר תשתית עובדתית של ממש לתקוף ממצאיה ומסקנותיה של וועדת לוקר - למעט חריגים, פה ושם - בחרו מערכת הביטחון וצה"ל לנגח באופן כללי וכוללני מקצועיותה של וועדת לוקר. כך מרשה לעצמו שר הביטחון להטיח בוודה זו, כי הדוח שלה הוא: "שטחי, לא מאוזן באופן קיצוני ומנותק לחלוטין מהמציאות סביב מדינת ישראל ובתוכה". כמו-כן הרשה הוא לעצמו להוסיף ולטעון, כי: "אם הדוח ייושם הוא יהיה הימור על ביטחונם של אזרחי ישראל". אם לא די בכך, הרי דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, אמר, באופן פומבי, בהודעה שפרסם לציבור, כי דוח וועדת לוקר הוא: "ירייה בין העיניים לצה"ל". אתם לא חושבים שהגזמתם, קצת - ואפילו הגזמתם מאוד - אחיי, גיבורי התהילה, קציני צה"ל ובכירי משרד הביטחון?
דומה כי הפעם דבר - דבר לא יעזור לצה"ל ולמערכת הביטחון,כאחת. דווקא - דווקא אווירת העלייהום שיוצרים, בימים האחרונים, ראשי מערכת הביטחון וצה"ל, כאחת תפעל לרעתם. הגיע הזמן שמישהו ייעשה סדר בכל הקשור לפרה הקדושה ששמה "תקציב מערכת הביטחון" שההתנהלות סביבה אינה משקפת, בהכרח ובכל הכבוד הראוי, סדרי מינהל ראויים ותקינים. ההתכתשות המתחדשת, מדי שנה בשנה בין משרד האוצר לבין משרד הביטחון ראוי לה שתיפסק ובדרך של אימוץ 53 מסקנות וועדת לוקר ולמצער, חלק ניכר מהמלצותיה של וועדה זו שעשתה מלאכתה על הצד הטוב והיעיל ביותר. אין קל מלמתוח ביקורת. קשה יותר לחתוך בבשר החי ולהצביע על התנהלות בזבזנית, בכל הכבוד הראוי.
בכתב המינוי לוועדת לוקר החליט הקבינט, כי הוועדה תתמקד בהקשר זה בגובה תקציב הביטחון ביחס לתוצר המשק וביחס לתקציב המדינה, כמו-גם תציע מסגרת לתקציב הביטחון לעשר שנים קדימה. על הוועדה הוטל לדון גם בגודל התקציב כפונקציה של האיומים המדיניים-ביטחוניים על ישראל.
כן נקבע, כי הוועדה תדון גם בנושאים של שכר וגמלאות בצה"ל, בשאלות של הצטיידות וסיוע אמריקני. בהחלטת הקבינט צוין, כי המטרה, בהתאם להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני, היא לקבוע מתווה ארוך שנים לתקציב הביטחון, כדי למנוע את העימותים השנתיים הקבועים על גובה תקציב הביטחון בין האוצר למערכת הביטחון - עימותים שמסקנות ועדת ברודט לא רק שלא הצליחו למנוע, אלא לעתים אף העצימו. זאת בדיוק עשתה וועדת לוקר - ועל הצד היעיל, הנבון, המקיף, הנכון והראוי ביותר.
שום ביקורת דמגוגית ותהיה העזה ביותר מבית-מדרשם של משרד הביטחון וצה"ל, לא תצליח למנוע, סוף-סוף, הרפורמה הנדרשת, זה שנים, בתקציב משרד הביטחון וצה"ל. דומה, כי בביקורת העזה והבוטה של קברניטי משרד הביטחון וצה"ל על וועדת לוקר, מחמיצים הם מטרתם. דומה, כי מסקנות וועדת לוקר - כולם וגם/או חלקם בניגוד למסקנות וועדת ברודט יאומצו בידי ממשלת ישראל ויבוצעו על ידה, הלכה למעשה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  22/07/2015   |   עודכן:  22/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
הבדיקה בפרשת הקוטג' החדשה, חייבת להיעשות, על-ידי גורם חיצוני. לצורך כך, אין גורם המתאים יותר, מאשר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, שהוקמה - בין היתר - לצורך בדיקות שכאלה, במשרד הכלכלה
חיים שטנגר
מתן מונופול לרבנות הראשית, בחוק מדינה, כדי למנוע מבעלי בתי אוכל או יצרני מזון להציג מוצר ככשר - אך ורק משום שאין לבית-האוכל וגם/או ליצרן תעודת הכשר, הינה פגיעה חמורה, בלתי סבירה, בחוק שאינו הולם ערכי מדינת ישראל
חיים שטנגר
אל תצפו מהם להבדיל בין קבוצת הפושעים האלימים המצטופפת תחת השם: "לה פמיליה", לבין בית"ר ירושלים. לדידם הם, היהודים, בכלל והישראלים, בפרט, הינם חוליגאנים
אריה אבנרי
אומ"ץ החלה בימים האחרונים לבדוק את נושא ההון והשלטון שכפוף לשר דרעי בגלל תפקידו הרגיש החולש על מרכז ההשקעות    אומ"ץ גם סבורה שיש מקום לבדוק את נושא גובה שכרה והוצאותיה האישיות של יו"ר "מעגלים", יפה ויגודסקי, במקביל לבדיקת האפקטיביות של הקרן    בימים האחרונים התברר פעם נוספת שעופר עיני מעל בתפקידו כיו"ר ההסתדרות לשעבר כאשר פורסם שהוא וחברו שרגא ברוש הקימו חברה משותפת להשקעות
חיים שטנגר
כל עוד לא תבין החברה הדתית, החרד"לית והחרדית, כי גם אם יטאטאו כלל הלכלוך אל מתחת לשטיח, הוא לא ייעלם, אלא יצוץ מחדש - בעתיד ובמשנה תוקף, הרי אין חברה זו זכאית להיקרא חברה אנושית. זו היא חברה המעניקה פרס לפושעים, בכלל ולפושעי מין, בפרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il