X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החרדי שדקר את אנשי "מצעד הגאווה", ירא מאוד שאנשי קהילתו יאזרו אומץ ויתחילו "לצאת מהארון" גם האלמונים ששרפו את ביתה של המשפחה הפלשתינית, כמו קודמיהם שעשו מעשים דומים שלמזלנו לא הגיעו לחומרה כזו, גם פעלו מפחד
▪  ▪  ▪
פשעי שנאה [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]

שני מקרים מזעזעים אירעו בשבוע שעבר. אדם חרדי התפרץ, בפעם השנייה, לתהלוכה תמימה על-רקע של נטיות אישיות ודקר מספר אנשים, ביניהם צעירה שמצבה, ברגע זה, אנוש. אלמונים, כנראה יהודים חובשי כיפה, הציתו בית של משפחה פלשתינית וגרמו למות תינוק ולמצב קשה עד אנוש ליתר בני המשפחה.
המעשים הנבזיים הללו מכונים "פשעי שנאה". שנאה תמיד מקורה בפחד. החרדי שדקר את אנשי "מצעד הגאווה", ירא מאוד שאנשי קהילתו יאזרו אומץ ויתחילו "לצאת מהארון" בעקבות אירועים כאלה. ברמה העקרונית, הוא צודק. אנו שומעים יותר ויותר על גברים ונשים שמעיזים להצהיר בפומבי על נטייתם המינית. בעשור השני של המאה ה-21, זה כבר לא מעשה סנסציוני, אלא דבר מקובל וראוי. מנגד, יש להעניש את הדוקר, העושה את מעשהו בפעם השנייה באופן שלא תהיה לו יותר הזדמנות נוספת. סורגי הכלא צריכים לסגור עליו עד סוף חייו.
גם האלמונים ששרפו את ביתה של המשפחה הפלשתינית, כמו קודמיהם שעשו מעשים דומים שלמזלנו לא הגיעו לחומרה כזו, גם פעלו מפחד. אדם הפועל בחשכה ובמסתור כנגד חסרי הגנה, הוא פחדן מולד. הוא לעולם לא יתייצב בגלוי כנגד יריבו. כוחו בפחדנותו!
אז האלמונים הללו פוחדים, שוב, ברמה העקרונית בצדק. הם מבינים, כי ימי חייהם בשטחי יהודה ושומרון לא יהיו לעד, ספק אם ימשכו עוד 20-10 שנים. לכן הם מנסים לחרחר מריבות ומעשי איבה בין המדינה לפלשתינים, מתוך הנחה איוולת כי מעשים אלו יביאו למלחמת גוג ומגוג בינינו לבינם שבסופה לא יהיו פלשתינים בחבלי ארץ אלו.
הדרך הנכונה לטפל בשני מקרים אלו ודומים להם, הוא להעניש ולהתעלם. להעניש כי הם פשעו. להתעלם כי מטרתם האמיתית היא קבלת פרסום גדול ככל האפשר בתקשורת הכתובה, המשודרת והמצולמת, דבר שהוכח כי מוסיף להם אוהדים ומחדיר אומץ בפעילים. אך, כמובן, הטיפשים שבתקשורת (כולם נלחמים לראיין את שליסל או את המזוקנים הפרימיטיביים כאילו שיש להם אמירה לאומה), מחפשים את פרסומם האישית ולא את טובת הציבור ונותנים חשיפה נרחבת לבזויים אלו.
כל מי שמתעניין, באמת ובתמים, במבצעי מעשים אלו, יודע שמי שמדבר אינו עושה ומי שעושה אינו מפטפט. אז כולם "מכוונים" לארגון להב"ה. אין בי שום אהדה לארגון הזה, ההפך, אך הוא מסתפק בהפגנות ומעשי ראווה ילדותיים. הצתות בתים אינו תחום פעילותו. גם בקרב החרדים ישנם רבים היוצאים חוצץ כנגד הפתיחות בנטיות האישיות למין, אך מסתפקים בדיבורים. הדוקר שליסל אינו נמנה על קהלם. עושי מעשי הזוועה הם קבוצות קטנות, בדרך-כלל שלושה-ארבעה אנשים ובראשם "מנהיג" הזוי. הטיפול הנכון באנשים ובקבוצות אלו הוא בנידוי ובגינוי. אין טוב ממעשים בזויים מלתת סיבה טובה לשנאה שכנגד.
הינה אנו חוזים במאות ואולי אלפי מוחים כנגד האלימות, המפגינים באלימות רבה, כולל תקיפת שוטרים. הינה אנו שומעים את מנהיגת האלימות המילולית כנגד מדינת ישראל שאנשים הגונים וחכמים, ברוב איוולתם, בחרו בה כמנהיגת מפלגה, משתלחת באלימות האופיינית לה כנגד אנשים וגופים שאין להם כל נגיעה במעשי האיוולת הנוראים שבוצעו בשבוע שעבר.
ראשי מפלגות באופוזיציה שחוץ מלקרקר כתרנגולות אינם תורמים דבר למדינה אומרים, ברצינות יתרה, לראשי המדינה כיצד לפעול. אתם מבינים. התרנגולות מורות ללולן כיצד לנהל את הלול. לי אישית כל הפעילות הזו יוצרת אנטגוניזם שמפחיד אותי. אני, כתוצאה מכך ובניגוד להשקפת עולמי, פחות מחמיר במעשים הנוראיים. כנראה לא רק אני, אלא רבים אחרים גם כן. לכן פשעם של "החוגגים על הדם", אינו כה רחוק מאירועי השבוע הקודם. אני קורא שוב ושוב: אל תתנו חשיפה לציבורים הללו. זו הדרך הנכונה לצמצם את נזקם לציבור ולמדינה.

תאריך:  02/08/2015   |   עודכן:  02/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השנאה והשנאה שכנגד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שליסל-מפגע בודד
יהודי גאה  |  2/08/15 12:26
 
- זה הגיון מעוות
פסח  |  2/08/15 16:37
2
מדוע אינך כותב בארץ הצבי? ל"ת
סניל  |  3/08/15 06:56
 
- עבר זמנו-בטל קורבנו.
פסח  |  3/08/15 12:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אליעז
תמיד המכר מאוחר, כאשר אין זמן להמתין לקונה וכאשר טעם-השוק השתנה, וזה מעבר לבעיה שכל חפציך תאמו לטעמך האישי ולמידותיך
איתן קלינסקי
השתיקה של כל מפלגות הימין והמפלגות החרדיות נותנת רוח גבית לזורקי אבנים ובקבוקי שתן לכתובתם של השוטרים להוות איום ממשי על הדמוקרטיה בישראל
עמי בן-דוד
בעת האחרונה מוטחות פרשות על-גבי פרשות על-פני הציבור, והן כולן עוסקות בשחיתות, בריקבון, בביזוי, בזימה, בחתרנות, בחדלי אישים
שמעון זיו
מערכת המשפט לא יכולה לצאת נקייה מכך    אוזלת היד שלה ניכרת בכל מקום    עונשים קלים מדי, שחרורים מוזרים, הקלות בבתי הסוהר ועוד
איתמר לוין
כבר קרוב לעשור שהסנגוריה הציבורית מצביעה על תנאי כליאה מחפירים ובלתי חוקיים - ולאיש זה לא מזיז. בג"ץ והמחוקק חייבים להיכנס לתמונה ולהכריח את השב"ס להעניק לאסירים זכויות אדם מינימליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il