בסוף השבוע הקרוב תיפרד ארצות הברית מאחד האנשים ששינה את הדרך בה אנשים צורכים אקטואליה.
מדובר במגיש התוכנית הפופולרית "דיילי שואו" ג'ון סטיוארט אשר הודיע בחודש פברואר האחרון על עזיבתו את התוכנית בתחילת חודש אוגוסט.
מעמדה של מהדורת החדשות ברבות השנים נחשבת מהדורת החדשות כמדורת השבט שבה צופים בעיקר אנשים מבוגרים.
במהדורת החדשות הידיעות מוגשות על-ידי מגיש\ה אשר מלווים בכתבות ופרשנויות השופכות אור על הנעשה באותה מדינה. במהלך שנות השמונים מהדורות החדשות בארצות הברית עוברות שינוי כאשר הן משלבות תכנים בידוריים במהדורה המרכזית (בדומה למהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2).
במשך שנים נעשו פרודיות בטלוויזיה האמריקנית אודות הרצינות התהומית ששדרו מהדורות החדשות, אבל אף-אחת מתוכניות אלו לא הצליחה להתחבר אל הקהל האמריקני.
נשאלת השאלה: מה הייתה הייחודיות שהפגין סטיוארט?
הייחודיות של ג'ון סטיוארט כאשר סטיוארט מתחיל להגיש את התוכנית "הדיילי שואו" בשנת 1999, היא הייתה תוכנית קטנה אשר שודרה בערוץ זניח ("קומדי סנטרל") אשר עסקה בניתוחי אירועים חדשותיים תוך שימת דגש על התנהלותו של מגיש המהדורה.
סטיוארט הוכיח כי קיים קשר בין עיתונאים לבדרנים. כלומר, מגיש חדשות הוא למעשה "בדרן בתחפושת".
הפיכת "דיילי שואו" לתופעה ג'ון סטיוארט התחפש במשך שש-עשרה שנה למגיש חדשות אשר עוסק בעניינים אקטואליים תוך שימוש באנקדוטות, פרשנים אשר אינם עיתונאים, עקיצות חדות למושאי הידיעות החדשותיות ועוד.
מתברר כי שיטה זו אכן עובדת, משום שאנשים צעירים העידו על עצמם שהם מתעדכנים בידיעות החדשותיות בתוכניות של ג'ון אוליבר, סטיבן קולבר וג'יימי קימל ולא במהדורות החדשות המרכזיות של הרשתות השונות (היות והם עושים עבודה טובה בהמון מקרים מכלי התקשורת הממסדיים).
המצב בישראל בישראל קיימות מספר תוכניות סטירה כגון: "גב האומה" ו"ארץ נהדרת", אך אף אחת מהן לא באמת מתמודדת ברצינות עם התכנים שמנפיקות המהדורות המרכזיות של הערוצים המסחריים.
הסיבה לכך, היא שעדיין המהדורה המרכזית נתפסת כמעין "פרה קדושה" שאסור לפרק אותה לחתיכות קטנות.
עד שלא ימצא מגיש שיידע לשלב בין חדשות למגזין בצורה קלילה ולא מאיימת, מהדורות החדשות בישראל ימשיכו להיות אפורות וחסרות ברק.
יהיה קשה לשמר את המורשת שהותיר אחריו ג'ון סטיוארט.