X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הרצח ועונשו רק בירושלים: מחנה יהודה - שוק שלא הכרתם מי מפחד מפגועי נפש? חבש - לא מה שחשבתם ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
עבודות הרכבת הקלה בת"א. ירדו מהפסים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

פרס לשכרות?
האם בית המשפט מעניק פרס לשכרות? לפחות כך נראה לגבי הרוצח של הנער נאור אטיאס מפתח תקוה, שהואשם בהריגה בלבד. זאת למרות העובדה שנאור נדקר שלוש פעמים, ואחת הדקירות הייתה בלב. במבחן התוצאה - וגם הכוונה, שֶכןהרוצח היה חמוש בסכין מראש - מה זה אם לא רצח. הייתכן, כדברי חז"ל, שכורתים ראש של ציפור, והיא לא תמות?
אם לא די בכך, הרוצח טען להגנתו שהיה שיכור. האם אין זו עילה לחומרת העונש, ולא לקוּלתוֹ, כפי שנעשה הפעם ובמקרים רבים אחרים? ההרשעה בהריגה בלבד לא רק שאינה משקפת את חומרת הפשע, אלא לא פחות אינה מרתיעה רוצחים פוטנציאליים אחרים ומעודדת שכרות. יצויין שזה מקרה שני תוך חודש שדקירה ורצח בין בני נוער מסתיימים בהרשעה דומה. מה הפלא שעקומת הדקירות של נערים עולה? לאן הגענו?
שוּק ללא הפסקה
גם אם מוצאו הגאוגרפי של העיתונאי והבדרן ג'קי לוי הוא מחוץ לירושלים, תודו שמבחינת שורשיו המנטליים ג'קי הוא ירושלמי יותר מירושלמי, שהפך לסמל. אין מי שחי את ההווייה של העיר, על שלל עדותיה, צבעיה וריחותיה הקולינריים, ושם את אצבעו על הדופק שלה, בדמות השוק המיתולוגי של מחנה יהודה, יותר ממנו.
ואכן השוק שעבר בשנים האחרונות מתיחת פנים לא רק פיזית, אלא גם מבחינה עיצובית, מגלם את השילוב הבלתי אפשרי של מסורת ומודרניות שקורה רק בירושלים. לצד ממכר מסורתי של שפע ירקות ופירות עסיסיים, השוק הפך למרכז בילוי, תרבות ופנאי עממי ויוקרתי כאחד. תחום המזון השתדרג אף הוא, ומלבד חנויות טבע ותבלינים אקזוטיים, בדומה למרכז העיר שלל בתי קפה מעטרים את השוק, בשילוב חנויות אופנה בסגנון בוטיק. בנוסף לכך יש בשוק חנויות למוצרי נוי ויודאיקה.
מי היה מאמין, נחלאות הגיעה לתוך השוק, שהפך למרכז תיירותי התוסס והשוקק ביותר בבירה - עיר בלי הפסקה.
מודעות לנפגעי נפש
נכון שקופת חולים מעוניינת ברפורמה בבריאות הנפש, המעשירה משמעותית את תקציבה ממשרד הבריאות. לעומת זאת עובדי מרפאות בריאות הנפש, החרדים לא פחות לתעסוקתם, מאשר למטופלים שלהם, מתנגדים לה.
אולם דומה שמעֵבר לרפורמה, השנוייה במחלוקת בין גורמי המקצוע השונים, חשיבותה היא בעצם העלאת המוּדעות הציבורית לנפגעי הנפש, שאינם שונים מחולים פיזיים, הסרת הסטיגמות המרתיעות כלפיהם, והעלאת הדיון בהם על סדר היום בכל הנוגע ליחס השוויוני כלפיהם והשתלבותם בקהילה. דיון כזה בעניינם בהיקף ציבורי כה רחב, שכבש את הכותרות ואת דעת הקהל, לא נעשה עד כה והוא חסר תקדים, ויש לקוות שאכן יתרום לרווחת קהילת פגועי הנפש.
שבת לכל
עוד לפני שיושם "חוק שעות עבודה ומנוחה", שהיה בהקפאה עמוקה במשך שנים רבות, ולפני עידן הקניונים הנפתחים כיום בשבת ליד כל עץ רענן, הגה הסופר אהרן מגד את הרעיון להקמת תנועה בשם חב"ש. לא, אין מדובר בארץ של שכנתנו האפריקנית, אלא בתנועה של חילונים בעד שבת. היה זה על-רקע חילולי שבת המוניים על מגרשי הכדורגל, מתוך ריקנות ושעמום, שהסופר קרא להפסיק את המשחקים ולהפוך את השבת כנכס לאומי ליום המנוחה השבועי.
מגד יזם את התנועה לא מטעמי נוחות, כדי להפסיק את ההמולה המפריעה לשכנים, אלא מנימוקים אידיאולוגיים צרופים, בדומה לנימוקי השופטים בפסיקתם נגד הקמת המרכול בזמנו בגבעתיים.
דומני כי במקום התעסקות ציבורית עם תוכניות ריאליטי הריקות מתוכן, דוגמת "האח הגדול", או עם כיסאולוגיה פוליטית, הגיעה השעה להקים את תנועת חב"ש למען האקולוגיה הרוחנית של העם.
סוקובקטנה
להפיק את המקסימום מהמינימום

תאריך:  06/08/2015   |   עודכן:  06/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
דיירי פרויקט בניה בתל אביב התלוננו שזכוכיות המעקות מתנפצות ומסכנות חיי אדם, אך הקבלן - אורתם מליבו - מתנער מאחריות וטוען שמדובר בחבלה    היחידה הממשלתית לחופש המידע נזפה במשרד הפנים המסרב למסור מידע על בדיקת טיוטת דוח המעידה לכאורה על שחיתות בבאר יעקב    ומדוע אומ"ץ לא שוללת את האות שהעניקה לראש מועצה שהתגלה כמי ששיקר לבוחריו?
פרופ' אביעד הכהן
שינוי מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה צריך להיעשות במתינות ובשיקול דעת    היועץ הפך מפקיד למנכ"ל המדינה, לממליץ מלכים ומורידם
יצחק מאיר
ספק אם העם העומדים מול האיש הישיש במדבר ביום מותו יורדים לעומק הדברים הנאמרים כמעט כלאחר יד
רפי לאופרט
אפשר שהגיע הזמן לבחון מחדש את חוק מבקר המדינה, לעדכן את הגדרת התפקיד ולעדכן באותה הזדמנות גם את הגדרת הדרישות - השכלה, ניסיון, התמחות, כישורים - של מי שיעמוד בראש המוסד. באותה הזדמנות אפשר גם לשחרר אותנו מעט מעודף המשפטיזציה שהשתלטה עלינו בכל תחומי החיים
ציפי לידר
מה אנו לומדים ממְשַׁל העיוורים והפיל, מהדַּבֶּשֶׁת של הגמל וממתן תורה?    לתת את הנשמה והלב    צעד קטן לאדם - צעד גדול לרוּח    טעם הברכות    לא רָעָב ללחם    כוננות ספיגה לקראת הכניסה לארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il