X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למבקר אצה הדרך ומאחר שעיסוק בחריגות ישנות אינו תופס תשומת לב כפי הנראה מספיק, תאוות המבקר להיות ראשון לראשונים ולהמליץ המלצות שאינן בגדר סמכותו
▪  ▪  ▪
יוסף שפירא, מבקר המדינה. אצה לו הדרך [צילום: פלאש 90]

מבקר המדינה על-פי תפקידו עוסק בביקורת, דהיינו בדיקת נושאים וארועים שנעשו כבר עיסוק בנושאים שעל הפרק לדוגמה דוח לוקר הינם בגדר בקרה ולא ביקורת.
והנה המבקר בחר להמליץ על אימוץ וביצוע דוח לוקר מבלי שהנושא נבחן ועמד בכללים המקובלים של בחינת דוחות והמלצות ואכן תקציב המדינה ל-2015 ו-2016 אינם כוללים בתוכם את ביצוע הדוח ואו חלקים ממנו.
למבקר אצה הדרך ומאחר שעיסוק בחריגות ישנות אינן תופשות תשומת לב כפי הנראה מספיק, התאווה המבקר להיות ראשון לראשונים ולהמליץ המלצות שאינן בגדר סמכותו.
בדוח האחרון שלו על תקציב הביטחון הוא קובע מספר אקסיומות שאינן ברורות מאליהן הוא קובע כי התקציב לשכר וכוח אדם במערכת הביטחון תפש נתח של 18% מהשכר. אז מה זה טוב או זה רע כמה זה בהשוואה למשרדים אחרים כגון משרד החינוך כמה זה מול צבאת אחרים כלום הוא מסתפק בקביעה ותו לא.
הוא קובע שלא עמדו ביעדי ההתיעלות אנו יודעים כי השנים הללו שדוח המבקר עוסק בהן עמדו בשני מבחנים צבאיים בולטים האחד לקחי מלחמת לבנון השנייה והשני עופרת יצוקה. אם הוא היה יורד יותר לעומק היה צריך לציין כמה משאבים נדרשו לנושאים אלו והאם מנטרלים אותם התקציב כן עמד ביעד ההתייעלות.
כלל ידוע הוא והוא גם נבחן על-ידי היועץ הכספי לרמטכ"ל כי אחרי מלחמה או אירוע צבאי בעל משמעות התקציב נוסק ראו את גודל התקציב אחרי מלחמת ששת הימים לתקציב שלפניו.
ראו את התקציב שלאחר מלחמת יום הכיפורים לזה שלפניו לאחר מזאת מתחילה ירידה הדרגתית בתקציב עד הארועהבא.ומאחר שכל חכמי התקציב יודעים לנגן על כך הם מתריעים כי חזית זו או אחרת התפרקה ולכן צריך לדאוג לבריאות ולחינך והגזלן הוא תקציב הביטחון.
ולמרות זאת תקציב החינוך הוא הגדול מבין משרדי הממשלה אם מורידים את תקציב הסיוע האמריקני שניתן בדולרים על-ידי האמריקנים מתקציב הסיוע האמריקני. ואם מורידים את התקציב לגמלאות כי אז הפער בין תקציב החינוך לתקציב הביטחון רק הולך וגדל.
בל נשכח אנחנו עדיין מדינה במצור ותקציב הביטחון יש לו השפעה גדולה וחיובית על המשק הכלכלי ועל המדינה בפרט שלא לדבר על החוסן הביטחוני של כל אחד ואחד מאיתנו.
ולסיכום אני שואל מי מבקר את מבקר המדינה? מדוע הוא פטור מביקורת עליו? האם אצלו אין נגעים אין רשלנות?, לא מזמן עזרתי לחבר שמבקר המדינה התלבש עליו וגיליתי שהעובד מטעם המבקר שבדק את העניין לא היה בקי בהוראות המדינה בנדון ונאלץ לסגת אחורה. אז צריך למנות מבקר למבקר שיבחן מעת לעת את מעשיו ומחדליו אם ישנם כאלה.

תאריך:  10/08/2015   |   עודכן:  10/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חריגת מבקר המדינה מתפקידו וסמכותו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מי יבקר את המבקר?
חי בלילה  |  10/08/15 17:38
2
שמעון זיו כתב כאן דברים נכונים
צודק  |  11/08/15 16:43
3
מבקר המדינה
ח.מ  |  12/08/15 10:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
אי-אפשר לומר "שליסל לא היה חרדי/דתי"    אם נתעלם מכך שגידולים אלה גדלו בערוגותינו, נפסיד במערכה, משום שיכולתנו לעוקרם בעודם מעטים ורכים, קלה בהרבה מיכולתנו לעשות זאת אחרי שהיכו שורש והתפשטו
יצחק מאיר
החוק הדמוקרטי ביותר לא ישרוד אקלים שאינו דמוקרטי. הוא יוכה כנימות. הוא יתפורר. הוא יתגלה כעקר מעשות פרי. אקלים דמוקרטי יצמיח יוזמות חקיקה רעננות, אצילות, רודפות טובה ויושרה, ויהיה כמעטפת מיזוג המשמרת את הלחות בחוקים ומשפטים הראויים
איתן קלינסקי
דווקא במציאות של עימות ההולך ומחריף בשטחים דרושה מנהיגות אמיצה, שתאמר לעם ישראל את האמת, כי לא ניתן להחזיק עם שלם עוד מעט יובל שנים בתנאים של כיבוש קולוניאלי
משה חסדאי
יחיד או יחידים הפוגעים בערבים בגלל עוון היחידים שנמצאים בקרבם, הרי הינם פושעים. דינם חמור מכיוון שנהגו בניגוד להלכה ולתורה ולחוק המדינה. אם הרגו שלא כדין, אנשים, נשים, ילדים הרי הם רוצחים. אנו ננצח את אויבינו, אך ורק על-פי המוסר היהודי, על-פי ההלכה, על-פי התורה
ציפורה בראבי
"מילים", אמרה אמי ע"ה, "זה הכי קל. אנשים מוציאים מהפה מה שיוצא להם ולא תמיד הם שמים לב מה ולמה". אז שימו לב! כי "אבן שטיפש אחד זרק לבאר, אלף חכמים לא יוכלו להוציא אותה". אדם אחד יוכל במילה אחת להרוס, לקלקל, להשמיץ ולעוות לחלוטין את האמת    אבן הטיפשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il