X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צר לי שמאיימים עליך, צר לי שהאספסוף המוסת קם לנוכח עמדתך האנושית של גינוי רצח באשר הוא רצח אני דואג לשלומך, אדוני הנשיא
▪  ▪  ▪
הפך מטרה לחיצים מורעלים. הנשיא ריבלין [צילום: AP/The Daily News, Bryan Pace]
שפת הקודש הפכה לשפת רחוב, לשפת שיסוי והתלהמות, לשפה של איומים וניבולים. הסובלנות כלפי האחר הפכה למילה המקשטת רק את מילוני השפה העברית. 'ואהבת לרעך כמוך' הפכה סיסמה ריקה מכל תוכן. 'כל ישראל חברים' אין לה על מה להסתמך.

נשיא בשיאו
ראובן לייב
מבין כל נשיאי המדינה שכיהנו עד עתה - מתגלה רובי ריבלין במלוא הדרו: הוא הנשיא הכי-פופולרי, ששומר על מגע יומיומי עם העם, ובהבדל מקודמיו - הוא מקפיד לנהל משק-בית חסכני למופת, וגם אין הוא נמנע ממתן בסתר לנזקקים
לרשימה המלאה

כולנו ראובן ריבלין
איתן קלינסקי
אודה, שאינני תמים דעים עם השקפת עולמו המדינית, אך אני ירא ממציאות, בה כבר חודשים רבים מתנהל שיח אלים ומבזה נגד נשיא המדינה בעיקר ברשתות האינטרנטיות. לכן רציתי להיות עם המבקשים להביע תמיכה בנשיא, להביע סלידה משטף חצי רעל מילולי
לרשימה המלאה

צר לי עליך, אדוני הנשיא. צר לי שהתאכזבת. צר לי שמאיימים עליך, צר לי שהאספסוף המוסת קם לנוכח עמדתך האנושית של גינוי רצח באשר הוא רצח. צר לי אדוני שחלומותיך הפכו לחיזיון תעתועים במציאות האלימה והלא נורמלית של ישראל. צר לי אדוני הנשיא, שעמל חייך הפוליטיים ירד לטמיון באחת, עת ראית לנגד עיניך המשתאות יהודים לוקחים את החוק לידיהם ומבצעים שפטים באחרים. ודאי שכל אדם נורמלי היה נחרד ברצח יהודי על-ידי יהודי רק בגלל דעות אחרות, כפי שאתה נחרדת, אך צר לי אדוני הנשיא, טעית כשסברת שהרוב עמך.
צר לי אדוני הנשיא, צר לי מאוד ש"נבואות זעם" שנשמעו כאשר ראש ממשלה בישראל נרצח בישראל בידי יהודי, הארץ לא געשה ולא נרעדה אלא למראית עין בלבד. צר לי מאוד אדוני הנשיא שזה עתה הרגשת ודאי מה שרבין הרגיש כאשר ראה לנגד עיניו תמונותיו במיטב הלבוש הנאצי. לא, לא צוררים זרים, גויים אנטישמים וצמאי דם יהודי עשו זאת, אלא אלה מבני עמך, בשר מבשרו של העם היהודי.
אוי, אדוני הנשיא, במבט לאחור, אל אותו יום מר ונמהר בו רצח בן בליעל את רבין, אנא תיזכר בשמחה שאחזה במקומות שונים בארץ הקודש. תיזכר אדוני הנשיא כמה הסברים מלומדים לכאורה לא הושמעו על-ידי המסיתים והמדיחים לרצח שמא ידם אינה במעל, ושבדמוקרטיה מותר לומר הכל, וחופש הביטוי אסור שיוגבל, ודאי חרות ההפגנה וההתארגנות. כי מאחורי אלה הסתתרה האמת כולה: לא העם התאבל על רצח רבין. לא העם ביכה את לכתו. לא העם התקומם נגד המעשה הנפשע. לא ולא. רק חלק מן העם. רק אלה הרוצים לחיות במדינתם כבני חורין אמיתיים, כמוך אדוני הנשיא, הרואים במוסדות המדינה מוסדות לגיטימיים, המכבדים חוק וסדר, המכבדים את כללי הדמוקרטיה. רק אלה, כן אדוני הנשיא, רק אלה התאבלו, ולדאבון הלב הם לא היו הרוב. כי הנה, אדוני הנשיא, כל אלה שקמו אז כדי לכלות את רבין שוב מרימים כיום את ראשם, בגאווה ולא בהסתר, בגאון ולא בבושת פנים.
אז, בימים הנוראים ההם, כשההסתה הגיעה לממדים מפלצתיים, היו שזלזלו בכל הזהרה, בכל בקשה להפסיק, ולא זו בלבד שלא נחו לרגע אלא ידם הייתה על העליונה. רבבות-רבבות הסתדרו בשורות ודיקלמו את הנוראות שבסיסמאות, ובראשם צעדו מנהיגים פוליטיים ורוחניים בישראל ופיהם נמלא זוהמה. ידם של המזהירים הייתה על התחתונה. ידם של המסיתים הייתה על העליונה.
נבלה גדולה
בטוחני שהעובדה שלא רק אתה, אדוני הנשיא, הפכת למטרה לחיצים המורעלים של המתלהמים וחורשי המזימות, אלא גם ראש הממשלה, שר הביטחון, היועץ המשפטי לממשלה, אינה מנחמת. בטוחני שההפך הוא הנכון: אש צורבת את גופך. זו המציאות הישראלית, אדוני הנשיא, מציאות שבה כל היוצרות התבלבלו, החוק הפך למשיסה כשאינו מוצא חן בעיני מאן דהוא. לישראל קמו פטרונים מטעם עצמם היודעים מה טוב לאדם ומה רע מבלי שהתבקשו לכך. שפת הקודש הפכה לשפת רחוב, לשפת שיסוי והתלהמות, לשפה של איומים וניבולים. הסובלנות כלפי האחר הפכה למילה המקשטת רק את מילוני השפה העברית. 'ואהבת לרעך כמוך' הפכה סיסמה ריקה מכל תוכן. 'כל ישראל חברים' אין לה על מה להסתמך.
פעם, כשכולם היו יותר צעירים, ידענו לדקלם את האימרה של לכידות בעת משבר, בעת מלחמה. אוי כמה העלינו את צה"ל על ראש שמחתנו, כמה התגאינו שהוא צבא העם. ואל מול עינינו המשתאות, חיילי צה"ל ומפקדיו הפכו ל"נאצים", מטרות נייחות לגידופים, קללות, זריקת ביצים וחפצים אחרים. בני עמנו, אדוני הנשיא, קוראים לחיילי צה"ל להפר פקודה לגיטימית. הישנה נבלה יותר גדולה? הייתכן שזהו הביטוי לליכוד בעת צרה? זו האות וזו הדוגמה למדינה דמוקרטית?
הישמר לנפשך
אדוני הנשיא, הרכבת יצאה מזמן מתחנתה. הקרע בעם עמוק והוא מזכיר ימים עברו, ימים שלפני חורבן הבית. לא בגלל שנאת חינם חרב בית המקדש אלא בגלל מלחמת אחים עקובה מדם. אלה שלחו יד באלה. הכל או לא כלום. לא היו פשרות, לא הייתה הידברות, לא הייתה מנהיגות. העם נגרר אחר הקיצוניים המודרכים על-ידי אמונות וחזיונות, אז והיום.
אני דואג לשלומך, אדוני הנשיא. אני מבכה את המציאות שבה לא מחבלים ערבים שפלים עלולים לשלוח יד בחייך אלא יהודים "כשרים". אני מזדהה עם כאבך העמוק. אני מצטרף לדאגותיך. אני חלוק עליך בנושאים רבים. דעותינו אינן זהות, וטוב שכך. אך מתוך אהבה אליך ואל רבים אחרים, אני קורא לך, אדוני הנשיא, אנא הישמר. הישמר היטב.

תאריך:  12/08/2015   |   עודכן:  12/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צר עליך, אדוני הנשיא
תגובות  [ 24 ] מוצגות  [ 24 ]  כתוב תגובה 
1
יש להפריד בין ביקורת להסתה
ה.א  |  12/08/15 11:22
 
- בשם האספסוף
ב.ל  |  16/08/15 16:09
 
- טוב שאתה  ל"ת
שאתה אספסוף   |  17/08/15 00:29
2
צר לי עליך צ'ילו רוזנברג
מבשרת שגבר   |  12/08/15 12:03
3
גם לי צר
אהרון שחר  |  12/08/15 12:21
 
- צר לצרצר אז הוא מקרקר
ב.ל  |  14/08/15 18:51
 
- מה שידוע לך
נייט סליפ  |  14/08/15 22:48
4
צר לי שקיימים בקרבנו ישראלים ה
קורןנאוה טבריה   |  12/08/15 12:22
5
אני מתעב את הנשיא ואני לא מתבי
אבי1  |  12/08/15 12:40
6
מי מסית?
ה.א  |  12/08/15 13:15
 
- תיקון טעות
יוא"ב  |  12/08/15 17:01
 
- תודה על ההערה
ה.א  |  13/08/15 13:30
7
גם לי צר עליך,אדוני הנשיא,  ל"ת
אם אלו תומכיך.  |  12/08/15 13:41
 
- מרגע שנבחר הפך רובי לנשיא של ה
קורןנאוה טבריה  |  12/08/15 14:35
8
מועדון האוי אוי אוי ל"ת
איך מצטרפים  |  12/08/15 14:03
9
אדוני הנשיא באם צ'לו רוזנברג
צורי  |  12/08/15 14:23
 
- יותר
טוב  |  12/08/15 15:02
 
- "פשיסט"....
נתן העזתי  |  13/08/15 00:21
 
- כם
אם אתה  |  13/08/15 08:06
10
מי שהוא אספסוף מסית זה ריבלין
צלו פיקולו דמיקול  |  12/08/15 15:55
 
- אתה
מעז  |  13/08/15 21:40
11
צ'לו, היית בוחר בריבלין כיום?
דורון.צ  |  13/08/15 12:27
12
רבלין אמר "עמי בחר בדרך הטרור"
איריס כהן  |  13/08/15 20:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב שטרכר
בראיון טלוויזיה אמר אובמה שאם הוא צודק בנושא האירני אזי הוא מונע מלחמה וכן את גרעון אירן. השאלה היא מה יקרה אם הוא טועה? הרי אנו ראינו את האמריקנים טועים וחותמים על הסכם דומה עם קוריאה הצפונית
אלברט שבות
בואו נודה ונתוודה כי אנו עם צבוע, אחד בפה ואחד בלב זה מה שאנחנו    בואו נטעם ולו פעם מעץ הכנות
אפרים הלפרין
לטענות על הקמת מערך גיור פחות אכזרי ופחות נוקשה, המתעתד לתת מענה לעשרות אלפי ילדי עולים ‏אשר הרבנות לא נותנת להם פתרון, אומרים לנו: הרבנות היא המלכות, הרבנות היא הסמכות, אין להפריט ‏אותה ואין לעקוף אותה, ואני רציתי לשאול את כל אותם צדיקים, מה עם הכשרות?‏
איתמר לוין
במקום לקטר על ההתערבות של בג"ץ בחוק המסתננים, צריך להשתמש - לצד הכלים המינהליים שהוא נותן - גם בכלים הפליליים שכבר קיימים. החוק הפלילי עונה במדויק על חולשות החוק המינהלי עליהן הצביע בג"ץ
הרב שלמה אבינר
הרבנות הראשית היא הקובעת בעניינים כלל-ישראלים. כמו שיש אנרכיסט בתחום הלאומי כך יש אנרכיסט בתחום הרוחני. שאלות ותשובות בנושא בתי הדין הפרטיים לגיור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il