X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סיפור מיתולוגי: איך הצליח הרקולס לנקות את אורוות המלך אוגיאוס ואיך אי-אפשר לסמוך על הבטחות של פוליטיקאים
▪  ▪  ▪
על המועמדים ללמוד מיתולוגיה [צילום: משה שי/פלאש 90]

המשימה הראשונה שאיתה יצטרך להתמודד המפכ"ל החדש, אם וכאשר סוף-סוף יחליטו ראש הממשלה, בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מי המועמד המקובל על שניהם - תהיה לנקות את הרפתות והאורוות של מערכת אכיפת החוק ששנים איש לא טרח לבדוק מה מקור הצחנה העולה מהן ואיך להיפטר מן התפוחים הבאושים בשורותיה. כך או כך, מרוב בדיקות ובירורים, בינתיים אין מפכ"ל למשטרת ישראל ואת מה שהכרח לעשות עדיין דוחים.
לטובת המדינה והמשטרה כדאי מאוד שכל האחראים על המינוי ההולם והנכון, כמו גם המועמדים לתפקיד הבכיר והחשוב, ילמדו קצת מיתולוגיה. כך יוכלו להבין כיצד הצליח הרקולס רב העוצמה לנקות את האורוות והרפתות של המלך אוגיאס המזוהמות מצואת 3,000 שוורים וסוסים שהצטברה בהן שנים רבות. הסיפור הזה חשוב, כי כלול בו גם מוסר השכל מעניין לכל מי שעדיין מאמין שאפשר לסמוך על הבטחות של פוליטיקאים.
וזה סיפור המעשה:
ניקוי האורוות והרפתות היה משימה חשובה ביותר בעבור המלך אוגיאס, כי באמת הסירחון הפך להיות בלתי נסבל. הרקולס רצה לנצל את ההזדמנות, פנה אל המלך והציע לו הצעה שעל פניה נראה שאי-אפשר לסרב לה - לנקות את הרפתות תמורת עשירית מכמות הבקר והסוסים שבהן. אוגיאס הקשיב להצעה בלגלוג ספקני, אך בכל זאת הסכים לקבל אותה, כיוון שהאמין שהיא בלתי אפשרית, שהרי הוא עצמו הציב תנאי לקיומה שנראה לו בלתי הגיוני: שהזבל יפונה במהלך יום אחד - מהבוקר עד הערב. הרקולס הסכים לתנאי המגביל כיוון שידע שיש לו פתרון מפתיע לבעיה.
אחרי שהגיעו הצדדים להסכמה, חפר הרקולס תעלה אל החצר בה חיו השוורים והסוסים, היטה אליה שני נהרות סמוכים ומן הצד השני חפר תעלה שתנקז את המים בחזרה אל אפיקי הנהרות. המים שטפו בעוז וסחפו את הדומן מהחצר ומהרפתות. אך בערב, כשנשלמה המלאכה, התכחש אוגיאס להבטחתו, כמנהג פוליטיקאים, וסירב לתת להרקולס את מכסת בעלי-החיים שהובטחה בטענות שונות ומשונות.
את מצבה של משטרת ישראל כיום ניתן לתאר כחולה הנתון בסכנת חיים. מן הטעם הזה מוסר ההשכל מן הסיפור צריך להיות פשוט וברור. רק אדם שיגיע מחוץ למערכת המשטרתית ויהיה בעל יכולות כמו הרקולס, יוכל לפתור את הבעיה, אם אכן יאפשרו לו הפוליטיקאים למלא את המשימה. בשום פנים ואופן אסור להעביר את הסמכות להחליט מי יהיה המפכ"ל לידי ועדת טירקל. משמעות החלטה כזו היא הרמת ידיים של הפוליטיקאים והודאה באי כשירותם לנהל את המערכת. רק אדם חיצוני שעליו יחליטו נתניהו וארדן, שאינו חייב דבר לאיש מתוך המערכת הקיימת - לא המשטרתית ולא הפוליטית - יוכל לחלץ את המשטרה מן הביצה.
אבל למועמד המתאים דרושה תכונה חשובה נוספת שבלעדיה אי-אפשר. הוא חייב להאמין בקיומו של אלוהים - כיוון שיזדקק לנס מן השמיים כדי לעבור את הסינון - ולהצליח בתפקיד החשוב.
אם שוב נחזור למתווה של מינוי פשרה שכל מטרתה לרצות את כל אלה שיש להם ענין בהצלחת המינוי "שלהם", עלול להיווצר מצב גרוע ביותר: אחד מראשי ארגוני הפשע המובילים יוכל, חס וחלילה, להגיע למעמד של בעל השליטה והשפעה במערכת אכיפת החוק, אולי בסיוע השיטות המוכרות מעלילות רונאל פישר.

תאריך:  19/08/2015   |   עודכן:  19/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק הרקולס יוכל לטהר את המשטרה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא צריך להיות הרקולס
אהרון שחר  |  23/08/15 10:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
עידן יוסף
נתניהו משתתף באופן פעיל בבחירת המפכ"ל למרות הנוהל שהשר לביטחון הפנים הוא זה שבוחר במועמד ולמרות שנגד נתניהו תלויה חקירת משטרה
איתמר לוין
דרש השלמות לממצאיו של הצוות שחקר את המחדלים שאפשרו לישי שליסל לרצוח את שירה בנקי    המשטרה הודיעה שתפרסם את הממצאים "בתום ההליך, לרבות לאחר עדכונם של כלל הנוגעים בדבר, לרבות אנשי המשטרה ומשפחות הנפגעים"
יואב יצחק
בניגוד לפרסומים בכמה כלי תקשורת, כאילו מנוי וגמור מצד השר לביטחון פנים גלעד ארדן למנות למפכ"ל אחד משלושת הניצבים: בנצי סאו, זוהר דביר, יורם הלוי, מתברר עתה: ארדן, כמו נתניהו, בודק גם עתה מועמדים מחוץ למשטרה    ארדן נפגש עם יאיר יצחקי והציע לצרפו כמועמד ריאלי    יצחקי דחה ההצעה
ראובן לייב
ניצב שחר איילון, כיום נציב הכבאים הראשי ובעבר הסמפכ"ל, נועד על-ידי יצחק אהרונוביץ, השר הקודם לביטחון-פנים, לטהר את שורות המשטרה מבפנים כמועמדו החיצוני למפכ"ל החדש. בסופו של דבר נדחה המינוי ופוספס בגדול, בעטיים של חילופי השרים בבחירות ובנסיבות שאינן תלויות בו אישית
עידן יוסף
מחקר שנערך במחלקה לקרימינולוגיה באוניברסיטת אריאל בדק את עמדות תושבי תל אביב והמרכז כלפי המשטרה    רוב האנשים תופשים את המשטרה כארגון היררכי, פטריאכלי ומושחת
רשימות נוספות
שוב: כתבי אישום נגד שוטרים אלימים  /  יצחק דנון
העדיפות: גיוס מפכ"ל מחוץ למשטרה  /  יואב יצחק
המדינה אחראית לשוטר אלים שלא הורחק  /  איתמר לוין
ואם היה לו תת-מקלע?  /  איתמר לוין
צ'יקו, שים את השליסל ולך  /  פנחס (פיני) פישלר
הקריקטורה האמיתית  /  פנחס (פיני) פישלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il