X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנסטור - מומחה לענייני אירן והגרעין, שתמך בנשיא אובמה ב-98% מההצבעות בסנאט, הצטרף למחוקקים דמוקרטים שהודיעו על התנגדותם להסכם הגרעין. הסנטור מאשים את אובמה בניהול רשלני של המו"מ עם אירן, המסכן את ביטחונה הלאומי של ארה"ב ויציבות העולם
▪  ▪  ▪
סנטור רוברט מננדז, יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט [צילום: AP]

ה"ניו-יורק טיימס", התומך באובמה ללא-סייג, מציין ב-24 לאוגוסט שלמרות תמיכת מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט בהסכם הגרעין, הנשיא אובמה חושש מהתפתחויות בלתי-צפויות בקרב סנטורים דמוקרטים שטרם הכריזו על עמדתם. העיתון שהתנגד להקמת המדינה היהודית, ומטיח בה ביקורת שיטתית, טוען שההתנגדות להסכם אינה עניינית, אלא מונחית על-ידי הטינה לאובמה, האהדה לישראל והחרדה לביטחונה.
לעומת זאת, הסנטור הדמוקרטי הוותיק, רוברט מננדז, מבכירי וועדת החוץ, מומחה לענייני אירן והגרעין, שתמך בנשיא אובמה ב-98% מההצבעות בסנאט, הצטרף למחוקקים דמוקרטים שהודיעו על התנגדותם להסכם הגרעין עם האייתולות. הסנטור מאשים את אובמה בניהול רשלני של המו"מ עם אירן, המסכן את ביטחונה הלאומי של ארה"ב ויציבות העולם.
הסנטור מייצג את עמדת רוב הציבור האמריקני - הרואה לנגד עיניו אינטרסים אמריקנים ולא ישראלים - כפי שמתברר גם מממצאי מכון הסקרים היוקרתי באוניברסיטת קוויניפיאק מ-24 לאוגוסט 2015. לפי הסקר, שני שלישים מהמצביעים במדינות המפתח בבחירות נובמבר 2016, פלורידה, פנסילבניה ואוהיו, מתנגדים להסכם עם האייתולות; למעלה מ-70% לא היו מצביעים לכהונה שלישית של אובמה; ורוב קורא להציב כוחות קרקע אמריקנים בעירק וסוריה. על חשיבות שלושת המדינות מעידה העובדה שמאז 1960 זכה בבחירות לנשיאות רק מועמד שניצח לפחות בשתיים מהן.
ב-18 לאוגוסט נשא מננדז נאום שהציג פגמים קריטיים בהסכם הגרעין, המשדרג באופן חסר-תקדים את היכולות הצבאיות והאזרחיות של משטר הדיכוי, הטרור והמגלומניה של האייתולות ומצמצם את האפשרות לשינוי משטר באירן. ההסכם סולל את הדרך להתגרענות משטר מפיר הסכמים סדרתי הרואה ב"שטן הגדול" האמריקני - ולא ב"שטן הקטן" הישראלי - את המכשול העיקרי להשתלטות על המפרץ הפרסי והעולם המוסלמי.
למען השגת ההסכם, אובמה נסוג מהמטרה המקורית של ארה"ב: מניעת התגרענות האייתולות. במקום להיצמד למטרה המקורית, הפך אובמה את האמצעי (הסכם) למטרה חדשה, פעל להשגת הסכם בכל מחיר, ובכך סיכל את השגת המטרה המקורית.
מננדז מטיח באובמה שבמקום להביא להסגת מאמץ הגרעין האירני, יביא ההסכם את האייתולות להשגת יכולות גרעיניות. במקום הסגת הסנקציות על אירן תמורת הסגת מאמץ הגרעין האירני, התחייב אובמה להסגת וביטול הסנקציות תמורת האטה זמנית של מאמץ הגרעין האירני, ולא הסגה וחיסול של תשתית הגרעין כפי שהיה היעד המקורי של מדיניות ארה"ב. אובמה זנח את החתירה ארוכת-השנים של ארה"ב למניעת הפצת נשק גרעיני, ונוקט במדיניות של הכלת נשק גרעיני אירני, המאיצה את תהליך ההתגרענות של טורקיה, מצרים וסעודיה, השופך שמן על מדורת המלחמות ואי-היציבות העולמית.
מננדז מצנן את התלהבות אובמה ממשטר הפיקוח על תשתית הגרעין באירן, ומציין שהמודיעין האמריקני הופתע מהתגרענות ברה"מ, סין, הודו, פקיסטן, ישראל וקוריאה הצפונית. וונדי שרמן, האחראית על המו"מ עם אירן, הובילה את המו"מ עם קוריאה הצפונית שנועד למנוע את - אך שמש רוח גבית ל-התגרענות דיקטטור אנטי-אמריקני.
מול מננדז והציבור האמריקני מונחי-המציאות והאינטרסים האמריקנים עומד אובמה מונחה-התקווה שהאייתולות יזנחו את תפישת עולמם האלימה והאפוקליפטית. אבל לטענת מננדז: "ביטחון לאומי מוצק אינו מושתת על תקווה".

תאריך:  27/08/2015   |   עודכן:  27/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסנטור הדמוקרטי מננדז: אני מאשים!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד לפרננדז
אהרון שחר  |  27/08/15 09:27
2
מננדז הוא הרבה דברים
אלטע קאקער  |  27/08/15 15:46
3
איראן גרעינית אינטרס גלובליסטי
מסעודה משדרות  |  29/08/15 13:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עו"ד יוסי דר
אהוד ברק מספר לנו שראש הממשלה היה בצד שלו לטובת תקיפה, אבל לא היה להם רוב בקבינט בעניין הזה    אבל אהוד ברק - פטפטן אבל לא טיפש - יודע היטב שביבי היה בעד תקיפה - לאחר שהבטיח מראש שלא יהיה לו רוב בעניין הזה
עמי דור-און
אהוד ברק בורח מאחריות כדי שיצליח לחזור למעמד בכיר בפוליטיקה. גם אם ידאג להוציא לאור עוד הרבה ספרים "מטעם" שיהללו אותו תוך כדי חשיפת סודות מדינה, אופציית השיבה למחוזות החפץ השלטוניים מוטלת בספק
עידן יוסף
חשפה טיל המונע בדלק מוצק ובעל יכולת דיוק גבוהה וטווח של 500 קילומטרים    נחשף גם משגר לווינים מתקדם מדגם "סימורג"
עופר וולפסון
שר הביטחון אומר בהקלטותיו שנחשפו כי הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי והשרים יעלון ושטייניץ התנגדו לתקיפה    הרמטכ"ל לשעבר אמר כי צה"ל אינו ערוך לכך
עמי דור-און
מזכיר ההגנה האמריקני שיחרר הודעה מאיימת ראשונה מסוגה שלא זכתה לתהודה הולמת בעולם: לארה"ב "מפצחות בונקרים" חדשות שיכולות לחדור לעומק של כ-200 מטרים ולהשמיד כל מטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il