X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנימין נתניהו מבלה סוף-שבוע ארוך באיטליה שעלותו תהיה כזאת שלא יהיה עודף מחצי מיליון דולר. על חשבון הברון. האם אנו רשאים לדעת אם הוא נפגש עם הטייקונים בחשאי ובאין רואה. צריך לזכור שגם וורן באפט עלול להתמוטט אם ישגה יותר מדי
▪  ▪  ▪
בנימין ושרה נתניהו בביקור באיטליה [צילום: קובי גדעון / פלאש 90]
   יעקב שטרכר
על חשבון הברון (1)

במאמר קודם שנושאו מצוין בכותרת נגעתי בהוצאות בתי נתניהו. כפי שצינתי הוצאות אלו הן הכסף הקטן. הפעם אתיחס לנושאים בעלי השפעה מקרו כלכלית.
ראשית נושא תוואי הגז. הויכוח עדיין בעצומו. כדאי להתרכז בשני נושאים. הראשון הוא הפקוח על המחיר המהווה את התשובה היחידה למוצר הנמכר ע"י מונופול.צריך להצמיד את המחיר למחיר העולמי פחות הוצאות הובלה. גז אירני לכשיופק לא יצליח להתחרות במחיר הגז ביראל מאחר שהוצאות ההובלה ייתרו את יכולת התחרות שלו. כמו-כן במסגרת נימוקיו טוען המונופול שהוא מתקשה לגייס הלוואות בנקאיות בגלל התשואה הלא מספיקה לטעמו ולטעם הבנקים.
מה שמעניין את הבנקים הוא שתזרים המזומנים יוכל לשרת את החוב. במידה והבנקים אינם מרוצים הרי שיכולים הבעלים "להביא כסף מהבית" או לגייס משקיעים נוספים. נראה שאינם מעוניינים לשתף אחרים בבוננזה אך גם אינם רוצים או יכולים להגדיל את ההון העצמי מאמצעיהם. סירוב הבנקים לממן מקבל כנראה גם חיזוק מההיסטוריה התספורתית של תשובה. הספר מסיביליה הוא דמות אהודה באופרה אך לא אצל מלווים. כל זה על חשבון הברון.
קונצרן כימיקלים לישראל רואה כל זאת ועיניו כלות. הוא רוצה שינויים מקלים בחוק. לא משנה שבשונה מהגז הם חולבים את משאבי המדינה יום יום.המשאב קרי האשלג הוא זול להפקה לעומת מתחריו, שפסק בורר לטובת המדינה הכריע שהקונצרן "עבד" למעשה על המדינה, שפעילותו גרמה נזק סביבתי אדיר אותו הוא נאלץ לתקן תוך שהוא גורר את המדינה להשתתף בעלויות השיקום. הוא מפזר איומים שיסגור פעילות בארץ אך במקביל רוצה שכבר עתה יוארך הזיכיון שלו מ-2030 לעוד 15 שנה. אם כל כך רע מדוע הוא כל כך דורש. האם על המדינה להאריך זיכיון לזכין כל כך לעומתי? בשוק העסקי נותן הזיכיון יחפש דרכים לניתוק הזיכיון לזכין המתמרן את עובדיו. מאים בפטורים וכן משסה אותם בממשלה.גם כאן הברון מתבקש לחתום על החשבון.
מחדלי הניהול
נושא אחר שהוא אולי אף קריטי יותר מההתנגשות עם החברות הוא מחדלי הניהול. הם נובעים בעיקר מכישורים דלים של הממנים וכן ממועדון החברים ובעלי אינטרסים וכרגיל על חשבון הברון. די אם נזכיר את מינויי בעלי ניגוד האינטרסים. המפקחת על הבנקים מנועה מלטפל בענייני בנק לאומי המצוי עדיין בפרשת הלבנות ההון. אומנם הנגידה תטפל בבנק אך מי יכין עבורה את החומר אם לא עובדי הפקוח כפיפי המפקחת ?. הבוסית הקודמת של המפקחת הלא היא רקפת רוסק עמינוח הייתה מנועה במשך תקופה לא קצרה מלטפל בכ-10 לקוחות של הבנק מהגדולים שבהם. במילים אחרות היא לא הייתה אחראית לטוב ולרע על חלק משמעותי מעסקי הבנק. הבוסית לשעבר של שתיהן הלא היא גליה מאור היא דוגמה למינוי כושל שעלה מיליארדים הן בעת משבר מניות הבנקים והן עם הפיאסקו מול הרשויות האמריקניות. ניגוד עניינים מתפתח עם מינויו הצפוי של שאול מרידור כמנכ"ל משרד האנרגיה. הוא יהיה מנוע מלטפל לפחות זמנית בנושא שולי שנקרא מתווה הגז. אם זה לא היה רציני זה היה יכול להיות מצחיק.
בעת כתיבת שורות אלה עדיין לא ידוע כיצד תסתיים פרשת גל הירש אך כבר עתה ברור שגלעד ארדן הוכיח חוסר נסיון ו/או ידע. לפני שהמליץ עליו לא טרח לקרוא את דוח האלוף דורון אלמוג. "הדגמה מערכתית על העיירה בינת ג'בייל תוך נטרול,לכידת וכליאת המרחב,פירוקה השיטתי על-ידי התנפלות נחילית סימולטנית ורב ממדית" משפט זה מצוטט מפי גל הירש בישראל היום .אם יאושר מינויו הוא עלול להיחקר במח"ש בעוון התעללות בכפיפים במידה וישמיע אמירות דומות.
בשירו הידוע "le chat de la voisine" מתאר איב מונטן, בציניות, שמה שמעניין הוא החתול של השכנה, שיאכל ויגרגר מנחת, וכל הרע שקורה מסביב לא מעניין. בנימין נתניהו מבלה סוף שבוע ארוך באיטליה שעלותו תהיה כזאת שלא יהיה עודף מחצי מיליון דולר. על חשבון הברון. ומה עם האחראיות של נתניהו לכל הדברים המוזכרים כאן? האם כראשון בין שווים אין לו אחראיות כל שהיא? האם אנו רשאים לדעת אם הוא נפגש עם הטיקונים בחשאי ובאין רואה.
צריך לזכור שגם וורן באפט עלול להתמוטט אם ישגה יותר מידי. האם ישראליק לא מתקרב לעבר השגיאה האחת יותר מדי?

תאריך:  30/08/2015   |   עודכן:  30/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על חשבון הברון (2)
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הוצאות הבכירים
אהרון שחר  |  30/08/15 13:37
2
מה אפשר לקנות בחצי מיליון דולר
ע_הראל  |  31/08/15 05:18
3
תרבות השחיתות 2 וחצי
אהרון שחר  |  1/09/15 10:28
 
- נכון=לפוצץאת העליתות של הסמול
ע_הראל  |  16/09/15 20:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם -מר טפלון, התרוצצו, מפתיע, הצעה וגואל
רפי לאופרט
כשארה"ב מבטיחה שתגן על ישראל מול תוקפנות אירנית - מה באמת צריכה ישראל לחשוב נוכח פני התנהלותו של אובמה כלפיה בכל שנות הכהונה שלו עד כה ובהסכם האחרון עם אירן במיוחד?!
אברהם פכטר
אי התקיפה באירן, החזרת שליט, העברת ביקורת על התנהלות של ביבי, אישיותו ואופיו של ברק, באים לביטוי בשיחותיו. הצנזורה אישרה את הוצאת הספר שבו מופיעים הקטעים הרלוונטיים שצוטטו בתקשורת מהקלטות שאספו כותבי הספר. האם יש בפרסום משום פגיעה בביטחון המדינה? אני בספק
יצחק מאיר
הילדים של היום שנולדו לתוך עולם שמתחדש כל רגע בטור גאומטרי, לומדים במערכת בתי הספר שנשארת, ואין זאת גוזמה, עבשה, בלתי אהודה, בולמת, חסרת מעוף, זרה לרוח הנושבת בעולם המבדרת את בלוריות נכדינו ונינינו
ראובן לייב
כדי לשקמה מן ההריסות היא זקוקה ליד מקצועית מכוונת שתשכיל לטפל בתחלואיה הקשים ושתזכה לשיתוף-פעולה מלא מבפנים. גל הירש איננו האיש שיכול לעשות זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il