X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב נראה היום כמפלצת מיותרת, ויש מי שמייחלים שייכשל או לפחות יהפוך לפיל לבן שאין לו הופכין, משהו בסגנון התחנה המרכזית החדשה בעוד עשור או שניים, כמובן, לא יהיה אדם אחד שיבין כיצד היה ניתן לנהל חיים אורבניים סבירים בלי שירותיה
▪  ▪  ▪
העסקים צריכים להשאר נאמנים לעיר? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

השיר 'לא נרדמת תל אביב' של דני רובס, יהפוך בקרוב לפנטזיה, והמסר הקליט 'עיר בלי הפסקה' שהגה חולדאי בימים טובים יותר, יהפוך אוטוטו לקלישאה רדודה בסגנון 'היי דרומה לאילת'? אז מה, את מי זה מפחיד שתל אביב תרד מגדולתה ותחזור בעוד 10 שנים בגלגול חדש, אולי טוב יותר, של מרכז תרבות משגשג ומעודכן? מי אמר שדווקא תל אביב צריכה להיות דווקא המטרופולין העסקי של מדינת ישראל?
אז לא, זה לא שיש "אלף כמוה בלירה", אבל לתל אביב יש בהחלט חלופות לא פחות טובות ואולי אף מוצלחות יותר, לשכן בהן את הקהילה העסקית של מרכז הארץ, ואת מעוזי הכלכלה האורבנית, שלעת עתה, עד פרוץ 'הקלה', שוכנים במתחמי העסקים הכעורים והאפורים של העיר שהייתה פעם לבנה.
חולון, בת-ים, ראשון-לציון - הינה לפניכם המטרופולין החדש של מדינת ישראל. ואיזה מזל שהתוכנית הנואלת המתרוצצת זה שנים רבות בין משרדי ההנדסה של העיריות השונות, לאחד בין שטחי השיפוט המוניציפליים של שלושת אלו עם תחום השיפוט של תל אביב-יפו, לא יצאה אל הפועל.
פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב נראה היום כמפלצת מיותרת, ויש מי שמייחלים שייכשל או לפחות יהפוך לפיל לבן שאין לו הופכין, משהו בסגנון התחנה המרכזית החדשה. בעוד עשור או שניים, כמובן, לא יהיה אדם אחד שיבין כיצד היה ניתן לנהל חיים אורבניים סבירים בלי שירותיה, וההתנהלות ללא רכבת קלה ורק באמצעות תחבורה ציבורית מבוססת אוטובוסים מעשנים תראה רחוקה מאוד.
ועם זאת, הטעם כביכול לפגם ביציאה לעשור מוכה אסון של בניית הרכבת, שצפויה להשבית כליל את השירותים בעיר הגדולה - הוא הזדמנות שאינה חוזרת עבור המתחרות האורבניות, שמחכות כבר שנות דור מעבר לעיקול של שדרות ירושלים להזדמנות כזו.
בהינתן שכל המתחמים העסקיים המרכזיים בתל אביב רבתי ייחסמו בזה אחר זה כמגדל קלפים מתמוטט או כשורת אבני דומינו, במהלך שמונה עד 10 השנים הקרובות - איזו סיבה צריכה להיות לעסקים התל אביביים להישאר נאמנים לעיר שהולכת להיכנס להפסקה אחת ארוכה? מדוע שגם עסקיהם ומקור פרנסתם של עשרות אלפים ייכנסו אף הם להפסקה? בשם איזו נאמנות?
מי אמר שעסקים צריך לעשות דווקא בתל אביב? מי קבע שמשרדי עורכי הדין ורואי החשבון והאדריכלים והמהנדסים וחברות שוק ההון ובתי השקעות ובנקים - צריכים דווקא את הנוף של שדרות רוטשילד או של דרך פתח-תקווה מבעד לחלונותיהם? איזו עליונות יש לקו הרקיע של תל אביב על-פני זה של שלושת ערי המטרופולין הראויות האחרות?
בעולם ידוע על תרחישים שיושמו, במסגרתם מרכזי מגורים, תרבות ועסקים הועתקו בשל אילוצים כלכליים, תרבותיים, והנדסיים-תשתיתיים, אז מדוע שישראל לא תשתלב במגמה המודרנית הזו של העתקת מרכזי שיווי משקל לאומיים?
אין ספק שהמערכות המוניציפליות בשלוש ערי הלווין הטוענות לכתר יידעו לעשות כל שצריך על-מנת להעניק למרכזי העסקים הישראלים את השירות הנדרש, ואף ייטיבו זו את מרכולתה של זו במסגרת התחרות שתנטש ביניהן על המשאב האסטרונומי הזה העומד להתפנות - מגרש המשחקים של העסקים הגדולים בישראל.
המתחמים בערי הלווין הללו, המתאימים לאירוח בסיסי העסקים ומטות החברות והמפעלים אשר ייאלצו לעזוב את תל אביב בעשור הקרוב, משתרעים על-פני שטחים בני עשרות אלפי דונמים באזורי הפיתוח שלהן. צריך רק ראשי ערים נחושים וחכמים, היודעים לזהות הזדמנות כשהיא נקרית על דרכם - כדי לשנות היסטורית את מפת פריסת מעוזי הכלכלה של מדינת ישראל.
דב צור, אלי בכר, מוטי ששון - הינה הכפפה מוטלת לפניכם, הושלכה על-ידי הגורל ממש לפתחכם, מתחככת בקצות בהונותיכם - תרימו אותה?

הכותב הוא מנכ"ל והבעלים של קבוצת הבנייה מזרחי
תאריך:  17/09/2015   |   עודכן:  17/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיר בהפסקה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני שונא אותך רון חולדאי
איציק מהתקוה  |  17/09/15 22:51
 
- {{{חולדאי ראש עיר מצויין  ל"ת
החלטה נכונה.  |  18/09/15 06:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אליעז
על מה תוקפים את ביבי שוב ושוב? על כך שקרא למצביעי הליכוד למהר לקלפיות, כי המצביעים הערביים, שמשום-מה אינם מצביעים לליכוד, נוהרים בהמוניהם לקלפיות    הדברים עוקמו כך בתקשורת שהנקודה המרכזית בדבריו הועלמה
ארי בוסל
פעם-פעם נהגנו לשלוח בראש השנה איגרות ברכה לכל מכרינו    היום אנחנו מברכים באי-מייל ובדרכים אחרות, בשנייה, ויוצאים ידי חובה    העולם השתנה, "התקדם". האם זה לטובה?
אברהם הללי
אנחנו המתייצבים ביום הכיפורים לפני ה' להתפלל ולהתוודות כל דבר בעיתו, כי יודע כל אחד כי הוא "כשל בעוונו" כי אין איש שיעשה ולא יחטא
שמעון זיו
כשפונים עם סגירת תיק בבקשה לעיון בתיק או לצלם עדויות, במשטרה ובפרקליטות לא מאפשרים זאת    בעוד שביהמ"ש ותיקיו פתוחים בפני הנתבע, הרי התלונה וגרורותיה לא פתוחים בפני הנילון
KPMG סומך חייקין
פרסום רשות ניירות ערך - דוח יחידת הביקורת: ממצאים בנושא בחינת ירידת ערך מוניטין בתאגידים הפועלים בענף מוצרי החשמל הביתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il